MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder

zoeken in:
Shit wat een spelregels zeg. Leuk topic waarin ik mijn platenkast voorbij zie komen. Ik moet starten met het nomineren van 10 nummers uit de startlijst? Mss een beetje bewust - onbekwaam deze vraag maar dan toch

Valt allemaal wel mee hoor, je moet juist 10 nummers nomineren die niet in de startlijst staan om zo aan de 504 verschillende nummers te komen. Verder zijn er juist geen regels, enkel een uitleg hoe het laddersysteem werkt. Maar goed dat zie je ook direct zodra het spel gaan beginnen over een aantal dagen.

Casartelli (moderator)
Dank voor de verplaatsing van het topic!

Wat de regeltjes betreft: ik denk dat een en ander redelijk zichzelf wijst zodra we beginnen. Maar voor wie de term "ladder" hier op MuMe voor het eerst hoort: hier staat een vrij uitgebreide uitleg van het originele concept.

Ha, dat werd weer tijd en zeker van de partij
Vandaag (of morgen) mijn lijstje indienen!

Casartelli schreef:
Maar voor wie de term "ladder" hier op MuMe voor het eerst hoort: hier staat een vrij uitgebreide uitleg van het originele concept.

of deze link nu zo verstandig is weet ik niet want het is de "vrij uitgebreide uitleg" die voor onzekerheid zorgt

Hoewel niet getagd (mijn top 10 wel eens bekeken?) doe ik graag mee aan deze Progladder. Nu nog tijd vinden om een top 10 te maken .

Casartelli (moderator)
ranboy schreef:
Hoewel niet getagd (mijn top 10 wel eens bekeken?) doe ik graag mee aan deze Progladder. Nu nog tijd vinden om een top 10 te maken .

Excuus, ik wist dat ik een paar voor de hand liggende mensen vergeten was

Ozric Spacefolk
Wat een prachtige lijst, en prachtige aanvulling van de users erbij.

Het meerendeel ken ik bijna uit mijn hoofd, maar sommige niet zo goed. Wat zou betekenen dat ik veel moet gaan luisteren. Ik zie dat met mijn drukke schema niet zo zitten.
Daarbij luister ik privé niet veel rock meer. Ik wens jullie wel veel plezier en vreugde, met die prachtige muziek. (Y)

Casartelli (moderator)
Tot dusverre krijg ik het handmatig nog wel bijgewerkt... maar zou men in volgende nominatielijstjes zo veel mogelijk meteen luisterlinkjes mee kunnen nemen op de uniforme manier zoals hierboven (dus met een link onder Artiest - Nummer ? Daar is mijn Excelbestand op ingesteld.

Zo dus:

Radiohead - Paranoid Android

Casartelli (moderator)
echoes mag een ander nummer nomineren i.p.v. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið) (al door Chevy genomineerd)
Rudi S mag een ander nummer nomineren i.p.v. Spock's Beard - Open Wide the Flood Gates (al in de startlijst)

Tjonge dit vraagt commitment...waar halen jullie de tijd vandaan Ga kijken of het me gaat lukken. Anders wordt het de passieve modus. Respect voor de deelnemers

Ah, werkt dat zo, dus geen dubbele nominaties. Betekend dat dat alle genomineerde nummers in de lijst terecht komen?

Casartelli schreef:
Tot dusverre krijg ik het handmatig nog wel bijgewerkt...
Ik had nog geen YouTube-linkjes gezocht, maar betekent dit dat jij voor mijn lijstje al gezocht hebt?

Casartelli (moderator)
chevy93 schreef:
Ik had nog geen YouTube-linkjes gezocht, maar betekent dit dat jij voor mijn lijstje al gezocht hebt?

Dat klopt! Vanaf heden geldt de recentste instructie, dat dan weer wel.
echoes schreef:
Ah, werkt dat zo, dus geen dubbele nominaties. Betekend dat dat alle genomineerde nummers in de lijst terecht komen?

Zo werkt dat. De 243 startnummers, alle nominaties en eventuele zij-instromende ontbrekende klassiekers vormen uiteindelijk een verzameling van 504 nummers en daar gaan we dan poulesgewijs een Top 300 uit maken.

Iedereen mag dus geheel naar eigen inzicht 10 nummers aan het spel toevoegen. Of dat nou je grootste favorieten zijn, de grootste kanshebbers of degenen waarmee je de rest het meest denkt te verrassen...
Broem schreef:
Tjonge dit vraagt commitment...waar halen jullie de tijd vandaan Ga kijken of het me gaat lukken. Anders wordt het de passieve modus. Respect voor de deelnemers

Je hoeft nog niet nu al die nummers te beluisteren he ... het komt straks allemaal in hapklare, dagelijkse brokjes langs.

Casartelli (moderator)

Die staat al in de startlijst (met The ervoor)

Casartelli schreef:

Rudi S mag een ander nummer nomineren i.p.v. Spock's Beard - Open Wide the Flood Gates (al in de startlijst)

Done, gelijk een gekozen die 4 keer zo lang is.

Casartelli schreef:
(quote)

Die staat al in de startlijst (met The ervoor)

Aangepast! Millenium toegevoegd.
Arch/Matheos ook vervangen door Opeth

Casartelli schreef:
(quote)

Ben ik persoonlijk geen voorstander van... als we dat met zijn allen te veel vinden, nomineren we er gewoon geen/weinig nummers van die bands meer bij.

Als de meerderheid daar anders over denkt, kunnen we er natuurlijk wel een limiet op zetten.

Goede aanpak! Gewoon de beste nummers moeten meedoen.

Leuk! ik ben geen enorme progkenner, dus ik heb geen nominatielijstje.
IK ga wel veel luisteren.

dynamo d schreef:
(quote)

Goede aanpak! Gewoon de beste nummers moeten meedoen.

+1

Deze topic is vooral toch een ontdekkingsreis dus van mij hoeven de geijkte klassiekers niet allemaal van de partij te zijn. De startlijst bied wat dan aan gaat al genoeg "bekends". Gelukkig zie ik in vrijwel de meeste lijstjes dat men niet voor de "gemakkelijke" weg is gegaan

Staat in mijn top 100 allertijden

dynamo d schreef:
(quote)

Staat in mijn top 100 allertijden

Zeer graag gedaan. Mede gezien dat jij Fear of a Blank Planet en The Raven... genomineerd hebt, hoefde ik dat niet meer te doen

Casartelli (moderator)
Hij heeft zelfs twee raven genomineerd.

Heb net geprobeerd om m'n post met de 10 genomineerde songs te editten, maar dat kan niet meer...
Kan een mod ervoor zorgen dat mijn nummer 3 in die lijst "Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)" wordt vervangen door die geweldige Kayak song met die fantastische mellotron opbouw in de tweede helft van het nummer:

Kayak - They Get to Know Me

Met vriendelijke dank.

Casartelli (moderator)
Heb het in mijn bestand aangepast. Daar hebben we geen mod voor nodig.

We zitten nu overigens op 333 nummers, dus daar mogen er nog 171 bij.

Mooi initiatief, ik ga eens nadenken over 10 toevoegingen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:19 uur

geplaatst: vandaag om 02:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.