Muziek / Muziekgames / Prog Ladder
zoeken in:
0
geplaatst: 25 april 2015, 10:35 uur
Shit wat een spelregels zeg. Leuk topic waarin ik mijn platenkast voorbij zie komen. Ik moet starten met het nomineren van 10 nummers uit de startlijst? Mss een beetje bewust - onbekwaam deze vraag maar dan toch 

0
geplaatst: 25 april 2015, 10:44 uur
Valt allemaal wel mee hoor, je moet juist 10 nummers nomineren die niet in de startlijst staan om zo aan de 504 verschillende nummers te komen. Verder zijn er juist geen regels, enkel een uitleg hoe het laddersysteem werkt. Maar goed dat zie je ook direct zodra het spel gaan beginnen over een aantal dagen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 april 2015, 10:49 uur
Dank voor de verplaatsing van het topic!
Wat de regeltjes betreft: ik denk dat een en ander redelijk zichzelf wijst zodra we beginnen. Maar voor wie de term "ladder" hier op MuMe voor het eerst hoort: hier staat een vrij uitgebreide uitleg van het originele concept.
Wat de regeltjes betreft: ik denk dat een en ander redelijk zichzelf wijst zodra we beginnen. Maar voor wie de term "ladder" hier op MuMe voor het eerst hoort: hier staat een vrij uitgebreide uitleg van het originele concept.
0
geplaatst: 25 april 2015, 10:52 uur
Ha, dat werd weer tijd en zeker van de partij 
Vandaag (of morgen) mijn lijstje indienen!

Vandaag (of morgen) mijn lijstje indienen!
0
geplaatst: 25 april 2015, 10:55 uur
Casartelli schreef:
Maar voor wie de term "ladder" hier op MuMe voor het eerst hoort: hier staat een vrij uitgebreide uitleg van het originele concept.
Maar voor wie de term "ladder" hier op MuMe voor het eerst hoort: hier staat een vrij uitgebreide uitleg van het originele concept.
of deze link nu zo verstandig is weet ik niet want het is de "vrij uitgebreide uitleg" die voor onzekerheid zorgt

0
geplaatst: 25 april 2015, 11:01 uur
Hoewel niet getagd
(mijn top 10 wel eens bekeken?) doe ik graag mee aan deze Progladder. Nu nog tijd vinden om een top 10 te maken
.
(mijn top 10 wel eens bekeken?) doe ik graag mee aan deze Progladder. Nu nog tijd vinden om een top 10 te maken
.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 april 2015, 11:07 uur
ranboy schreef:
Hoewel niet getagd
.
Hoewel niet getagd
. Excuus, ik wist dat ik een paar voor de hand liggende mensen vergeten was

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 25 april 2015, 11:08 uur
Wat een prachtige lijst, en prachtige aanvulling van de users erbij.
Het meerendeel ken ik bijna uit mijn hoofd, maar sommige niet zo goed. Wat zou betekenen dat ik veel moet gaan luisteren. Ik zie dat met mijn drukke schema niet zo zitten.
Daarbij luister ik privé niet veel rock meer. Ik wens jullie wel veel plezier en vreugde, met die prachtige muziek. (Y)
Het meerendeel ken ik bijna uit mijn hoofd, maar sommige niet zo goed. Wat zou betekenen dat ik veel moet gaan luisteren. Ik zie dat met mijn drukke schema niet zo zitten.
Daarbij luister ik privé niet veel rock meer. Ik wens jullie wel veel plezier en vreugde, met die prachtige muziek. (Y)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 april 2015, 11:09 uur
Tot dusverre krijg ik het handmatig nog wel bijgewerkt... maar zou men in volgende nominatielijstjes zo veel mogelijk meteen luisterlinkjes mee kunnen nemen op de uniforme manier zoals hierboven (dus met een link onder Artiest - Nummer ? Daar is mijn Excelbestand op ingesteld.
Zo dus:
Radiohead - Paranoid Android
Zo dus:
Radiohead - Paranoid Android
0
geplaatst: 25 april 2015, 11:51 uur
Tjonge dit vraagt commitment...waar halen jullie de tijd vandaan
Ga kijken of het me gaat lukken. Anders wordt het de passieve modus. Respect voor de deelnemers 
Ga kijken of het me gaat lukken. Anders wordt het de passieve modus. Respect voor de deelnemers 
0
geplaatst: 25 april 2015, 11:53 uur
Ah, werkt dat zo, dus geen dubbele nominaties. Betekend dat dat alle genomineerde nummers in de lijst terecht komen?
0
geplaatst: 25 april 2015, 12:58 uur
Casartelli schreef:
Tot dusverre krijg ik het handmatig nog wel bijgewerkt...
Ik had nog geen YouTube-linkjes gezocht, maar betekent dit dat jij voor mijn lijstje al gezocht hebt?Tot dusverre krijg ik het handmatig nog wel bijgewerkt...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 april 2015, 13:07 uur
chevy93 schreef:
Ik had nog geen YouTube-linkjes gezocht, maar betekent dit dat jij voor mijn lijstje al gezocht hebt?
Ik had nog geen YouTube-linkjes gezocht, maar betekent dit dat jij voor mijn lijstje al gezocht hebt?
Dat klopt! Vanaf heden geldt de recentste instructie, dat dan weer wel.
echoes schreef:
Ah, werkt dat zo, dus geen dubbele nominaties. Betekend dat dat alle genomineerde nummers in de lijst terecht komen?
Zo werkt dat. De 243 startnummers, alle nominaties en eventuele zij-instromende ontbrekende klassiekers vormen uiteindelijk een verzameling van 504 nummers en daar gaan we dan poulesgewijs een Top 300 uit maken.
Iedereen mag dus geheel naar eigen inzicht 10 nummers aan het spel toevoegen. Of dat nou je grootste favorieten zijn, de grootste kanshebbers of degenen waarmee je de rest het meest denkt te verrassen...
Broem schreef:
Je hoeft nog niet nu al die nummers te beluisteren he
... het komt straks allemaal in hapklare, dagelijkse brokjes langs.
0
geplaatst: 25 april 2015, 14:02 uur
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 april 2015, 14:05 uur
Die staat al in de startlijst (met The ervoor)
0
geplaatst: 25 april 2015, 14:12 uur
Casartelli schreef:
Rudi S mag een ander nummer nomineren i.p.v. Spock's Beard - Open Wide the Flood Gates (al in de startlijst)
Rudi S mag een ander nummer nomineren i.p.v. Spock's Beard - Open Wide the Flood Gates (al in de startlijst)
Done, gelijk een gekozen die 4 keer zo lang is.

0
geplaatst: 25 april 2015, 14:18 uur
Aangepast! Millenium toegevoegd.
Arch/Matheos ook vervangen door Opeth
0
geplaatst: 25 april 2015, 14:23 uur
Dit blijft toch wel mijn favoriete genre, schitterende muziek 
1. Alan Parsons - Apollo
2. Barclay James Harvest - Fifties Child
3. Freudiana featuring Eric Woolfson - Freudiana
4. Pink Floyd - Another Brick In The Wall, Part 2
5. Pink Floyd - The Final Cut
6. Porcupine Tree - Fear Of A Blank Planet
7. Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing
8. The Alan Parsons Project - May Be A Price To Pay
9. The Alan Parsons Project - The Raven
10. The Alan Parsons Project - The Tell-Tale Heart

1. Alan Parsons - Apollo
2. Barclay James Harvest - Fifties Child
3. Freudiana featuring Eric Woolfson - Freudiana
4. Pink Floyd - Another Brick In The Wall, Part 2
5. Pink Floyd - The Final Cut
6. Porcupine Tree - Fear Of A Blank Planet
7. Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing
8. The Alan Parsons Project - May Be A Price To Pay
9. The Alan Parsons Project - The Raven
10. The Alan Parsons Project - The Tell-Tale Heart
0
geplaatst: 25 april 2015, 14:38 uur
Casartelli schreef:
Ben ik persoonlijk geen voorstander van... als we dat met zijn allen te veel vinden, nomineren we er gewoon geen/weinig nummers van die bands meer bij.
Als de meerderheid daar anders over denkt, kunnen we er natuurlijk wel een limiet op zetten.
(quote)
Ben ik persoonlijk geen voorstander van... als we dat met zijn allen te veel vinden, nomineren we er gewoon geen/weinig nummers van die bands meer bij.
Als de meerderheid daar anders over denkt, kunnen we er natuurlijk wel een limiet op zetten.
Goede aanpak! Gewoon de beste nummers moeten meedoen.
0
geplaatst: 25 april 2015, 14:40 uur
Leuk! ik ben geen enorme progkenner, dus ik heb geen nominatielijstje.
IK ga wel veel luisteren.
IK ga wel veel luisteren.
0
geplaatst: 25 april 2015, 15:08 uur
Deze topic is vooral toch een ontdekkingsreis dus van mij hoeven de geijkte klassiekers niet allemaal van de partij te zijn. De startlijst bied wat dan aan gaat al genoeg "bekends". Gelukkig zie ik in vrijwel de meeste lijstjes dat men niet voor de "gemakkelijke" weg is gegaan 

0
geplaatst: 25 april 2015, 16:53 uur
Mijn tien nominaties (waarbij een aantal andere nummers gelukkig al genomineerd werden door medegebruikers, scheelde iets in de moeilijke keuze):
Ayreon - Isis and Osiris
Big Big Train - Victorian Brickwork
Devin Townsend - Earth Day
Haken - Crystallised
Nosound - Wherever You Are
Peter Gabriel - Signal to Noise
t - The Aftermath of Silence
Tool - Schism
Vienna Circle - Dreams Presage
Wolverine - Into the Great Nothing
Ayreon - Isis and Osiris
Big Big Train - Victorian Brickwork
Devin Townsend - Earth Day
Haken - Crystallised
Nosound - Wherever You Are
Peter Gabriel - Signal to Noise
t - The Aftermath of Silence
Tool - Schism
Vienna Circle - Dreams Presage
Wolverine - Into the Great Nothing
0
geplaatst: 25 april 2015, 17:05 uur
0
geplaatst: 25 april 2015, 18:15 uur
Zeer graag gedaan. Mede gezien dat jij Fear of a Blank Planet en The Raven... genomineerd hebt, hoefde ik dat niet meer te doen

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 april 2015, 19:35 uur
Hij heeft zelfs twee raven genomineerd.
0
geplaatst: 25 april 2015, 19:36 uur
Heb net geprobeerd om m'n post met de 10 genomineerde songs te editten, maar dat kan niet meer...
Kan een mod ervoor zorgen dat mijn nummer 3 in die lijst "Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)" wordt vervangen door die geweldige Kayak song met die fantastische mellotron opbouw in de tweede helft van het nummer:
Kayak - They Get to Know Me
Met vriendelijke dank.
Kan een mod ervoor zorgen dat mijn nummer 3 in die lijst "Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)" wordt vervangen door die geweldige Kayak song met die fantastische mellotron opbouw in de tweede helft van het nummer:
Kayak - They Get to Know Me
Met vriendelijke dank.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 april 2015, 19:39 uur
Heb het in mijn bestand aangepast. Daar hebben we geen mod voor nodig. 
We zitten nu overigens op 333 nummers, dus daar mogen er nog 171 bij.

We zitten nu overigens op 333 nummers, dus daar mogen er nog 171 bij.
* denotes required fields.