Muziek / Muziekgames / De beste band / artiest aller tijden K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 3 juni 2015, 12:20 uur
vigil schreef:
Die gedachte was er toch ook al tijdens de skiffle, de beat en later indie en de opkomst van internet en teloorgang van de platenmaatschappij dus dat zou ik niet specifiek punk willen noemen.
Verder zijn de Sex Pistolsnog steeds een bedenksel van Malcolm McLaren, een artistiekeling die een hippe zaak had in Londen daar vanuit "iets" bedacht en dat voor elkaar kreeg want zo is het natuurlijk wel. Ik ben eht er niet mee eens dat Sex Pistols alle eer krijgt. Dan hoort eerder McLaren die eer te krijgen maar voor 1977 waren The Stooges, Ramones en New York Dolls al lang en breed bezig met dit soort muziek.
(quote)
Die gedachte was er toch ook al tijdens de skiffle, de beat en later indie en de opkomst van internet en teloorgang van de platenmaatschappij dus dat zou ik niet specifiek punk willen noemen.
Verder zijn de Sex Pistolsnog steeds een bedenksel van Malcolm McLaren, een artistiekeling die een hippe zaak had in Londen daar vanuit "iets" bedacht en dat voor elkaar kreeg want zo is het natuurlijk wel. Ik ben eht er niet mee eens dat Sex Pistols alle eer krijgt. Dan hoort eerder McLaren die eer te krijgen maar voor 1977 waren The Stooges, Ramones en New York Dolls al lang en breed bezig met dit soort muziek.
Maar skiffle en beat waren met zo goed heel belangrijk! Sowieso, zonder skiffle geen Beatles...
Indie vind ik heel vaag... En de opkomst van het internet is het belangrijkste wat er de laatste vijftig jaar is gebeurd in zo ongeveer alle aspecten die je je kan bedenken, dus ook muziek. Ja.
Maar nogmaals: dat maakt punk niet minder belangrijk.
0
geplaatst: 3 juni 2015, 12:51 uur
104. Stevie Ray Vaughan and Double Trouble vs. David Bowie
0-1 Stevie Ray ook geweldig
0-1 Stevie Ray ook geweldig
* denotes required fields.