Muziek / Muziekgames / De beste band / artiest aller tijden K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 3 juni 2015, 08:24 uur
3-2
De vorige battle was nog niet gedaan, maar nu wel want ik maak er 2-6 van.
De vorige battle was nog niet gedaan, maar nu wel want ik maak er 2-6 van.
0
Cured
geplaatst: 3 juni 2015, 08:52 uur
6-3
97. A Tribe Called Quest vs. Queens of the Stone Age
1-0
97. A Tribe Called Quest vs. Queens of the Stone Age
1-0
0
geplaatst: 3 juni 2015, 09:53 uur
Arrie schreef:
(quote)
Het heeft toch ook juist veel betekend voor het Engelse muzieklandschap? Hoeveel bandjes zullen er wel niet begonnen zijn door Rotten en co, waarvan een deel heel interessante dingen in de post-punk ging doen. Alsof het Nederlandse muzieklandschap zo interessant en belangrijk is... Ik zeg enkel dat het in Nederland niet zo veel voorstelde, ik geef zeker niet aan dat het "Nederlandse muzieklandschap zo interessant en belangrijk is...". Altijd fijn die vervelende ondertoon en bijhorende puntjes... Goed voor de discussie
Dus alle bandjes die hele interessante dingen gingen doen met postpunk (toch niet die bandjes met synth's die tegen de wave aan schurkte?) komt allemaal door Rotten? Kom op zeg. Het was een way of life maar muzikaal heeft het echt niet zo heel veel betekend. Het was onderdeel van een cyclus welke vrijwel elke 10 jaar in de muziek voorbij komt.
0
geplaatst: 3 juni 2015, 10:03 uur
Arrie schreef:
Punk lijkt mij zeer essentieel door alles wat eruit is ontstaan. De post-punk, de synthpop. Dat komt door het DIY-karakter, en het feit dat men besefte: hé iedereen kan een bandje beginnen. Dat gebeurde, en daar kwam enorm veel creativiteit in vrij.
Punk lijkt mij zeer essentieel door alles wat eruit is ontstaan. De post-punk, de synthpop. Dat komt door het DIY-karakter, en het feit dat men besefte: hé iedereen kan een bandje beginnen. Dat gebeurde, en daar kwam enorm veel creativiteit in vrij.
Die gedachte was er toch ook al tijdens de skiffle, de beat en later indie en de opkomst van internet en teloorgang van de platenmaatschappij dus dat zou ik niet specifiek punk willen noemen.
Verder zijn de Sex Pistolsnog steeds een bedenksel van Malcolm McLaren, een artistiekeling die een hippe zaak had in Londen daar vanuit "iets" bedacht en dat voor elkaar kreeg want zo is het natuurlijk wel. Ik ben eht er niet mee eens dat Sex Pistols alle eer krijgt. Dan hoort eerder McLaren die eer te krijgen maar voor 1977 waren The Stooges, Ramones en New York Dolls al lang en breed bezig met dit soort muziek.
0
geplaatst: 3 juni 2015, 10:05 uur
98. Janis Joplin vs. Adele
1-0
Ik geef toe, technisch gezien is Adele de betere zangeres
1-0
Ik geef toe, technisch gezien is Adele de betere zangeres
* denotes required fields.