MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De beste band / artiest aller tijden K.O.

zoeken in:

Cured
2-1

tangmaster
2-3

Ook weer veel te moeilijk...

Toch maar 2-4

96. The Kinks vs. Rush

0-1

1-1

3-2

De vorige battle was nog niet gedaan, maar nu wel want ik maak er 2-6 van.

5-3

en voor de vorm ook nog even de 7-2 voor de Beatles.

Cured
6-3

97. A Tribe Called Quest vs. Queens of the Stone Age

1-0

3-2

Misterfool
3-3

Arrie schreef:
(quote)
Het heeft toch ook juist veel betekend voor het Engelse muzieklandschap? Hoeveel bandjes zullen er wel niet begonnen zijn door Rotten en co, waarvan een deel heel interessante dingen in de post-punk ging doen. Alsof het Nederlandse muzieklandschap zo interessant en belangrijk is...

Ik zeg enkel dat het in Nederland niet zo veel voorstelde, ik geef zeker niet aan dat het "Nederlandse muzieklandschap zo interessant en belangrijk is...". Altijd fijn die vervelende ondertoon en bijhorende puntjes... Goed voor de discussie

Dus alle bandjes die hele interessante dingen gingen doen met postpunk (toch niet die bandjes met synth's die tegen de wave aan schurkte?) komt allemaal door Rotten? Kom op zeg. Het was een way of life maar muzikaal heeft het echt niet zo heel veel betekend. Het was onderdeel van een cyclus welke vrijwel elke 10 jaar in de muziek voorbij komt.

Arrie schreef:
Punk lijkt mij zeer essentieel door alles wat eruit is ontstaan. De post-punk, de synthpop. Dat komt door het DIY-karakter, en het feit dat men besefte: hé iedereen kan een bandje beginnen. Dat gebeurde, en daar kwam enorm veel creativiteit in vrij.

Die gedachte was er toch ook al tijdens de skiffle, de beat en later indie en de opkomst van internet en teloorgang van de platenmaatschappij dus dat zou ik niet specifiek punk willen noemen.

Verder zijn de Sex Pistolsnog steeds een bedenksel van Malcolm McLaren, een artistiekeling die een hippe zaak had in Londen daar vanuit "iets" bedacht en dat voor elkaar kreeg want zo is het natuurlijk wel. Ik ben eht er niet mee eens dat Sex Pistols alle eer krijgt. Dan hoort eerder McLaren die eer te krijgen maar voor 1977 waren The Stooges, Ramones en New York Dolls al lang en breed bezig met dit soort muziek.

6-4

98. Janis Joplin vs. Adele

1-0

Ik geef toe, technisch gezien is Adele de betere zangeres

Casartelli (moderator)
2-0

Gast
geplaatst: vandaag om 12:25 uur

geplaatst: vandaag om 12:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.