MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Aller Tijden (K.O.)

zoeken in:

136. Oasis - (What's The Story) Morning Glory? Vs. Boudewijn de Groot - Picknick

1-0

137. The National - Trouble Will Find Me vs. Pearl Jam - Ten

0-1

Arrie schreef:
(quote)

Over tien jaar vergeten lijkt me dan ook weer sterk. Bovendien verwacht ik dat we nog wel meer van haar gaan horen.

Maar ik denk vooral dat Geert de status van Paranoid/Black Sabbath onderschat. Die plaat is van grote invloed geweest op haast het gehele metalgenre.

Nee, met mijn opmerking wilde ik absoluut geen negatief oordeel kwijt over Black Sabbath. Ik ken hun werk ook niet goed genoeg om er een oordeel over te hebben en dus onderschat ik ze ook niet. Omdat het algemeen bekend is dat ze grote invloed hebben gedacht op metal wil ik daar niet aan twijfelen. Maar Lorde heeft intussen ook al een hoop invloed opgebouwd en ik verwacht dat nieuwe popartiesten haar stijl weer gaan kopiëren. Qua gebruik van electronica in popmuziek zijn de paden nog niet platgetreden; Ella gaat hier bijzonder creatief mee om.

Ik krijg wel het gevoel Arnout dat je van mening bent dat popalbums van vandaag de dag niet (snel) meer uit kunnen groeien tot klassiekers. Bij 1989 was je ook al niet mee, terwijl het echt niet raar is om dat album nu al als toekomstige klassieker te bestempelen. Maar het zou ook goed kunnen dat het gewoon een smaakkwestie is.

137. The National - Trouble Will Find Me vs. Pearl Jam - Ten

1-1

Moeilijk!

2-1 dan toch maar

Beiden zwaar overschat.

5-2

138. Cymande – Cymande vs. Neil Young - Harvest

0-0

3-0 beiden sterk

Gretz schreef:
(quote)

Nee, met mijn opmerking wilde ik absoluut geen negatief oordeel kwijt over Black Sabbath. Ik ken hun werk ook niet goed genoeg om er een oordeel over te hebben en dus onderschat ik ze ook niet. Omdat het algemeen bekend is dat ze grote invloed hebben gedacht op metal wil ik daar niet aan twijfelen. Maar Lorde heeft intussen ook al een hoop invloed opgebouwd en ik verwacht dat nieuwe popartiesten haar stijl weer gaan kopiëren. Qua gebruik van electronica in popmuziek zijn de paden nog niet platgetreden; Ella gaat hier bijzonder creatief mee om.

Ik krijg wel het gevoel Arnout dat je van mening bent dat popalbums van vandaag de dag niet (snel) meer uit kunnen groeien tot klassiekers. Bij 1989 was je ook al niet mee, terwijl het echt niet raar is om dat album nu al als toekomstige klassieker te bestempelen. Maar het zou ook goed kunnen dat het gewoon een smaakkwestie is.

Los van mijn persoonlijke mening over Lorde en het feit dat het behoorlijk appels met peren vergelijken is, denk ik wel dat het lastiger is om tegenwoordig 'klassieke' albums uit te brengen. Daarvoor is het muzieklandschap te breed, de keuzemogelijkheid te groot en snelheid van afwisseling te hoog geworden. Zeker in de pop. Bovendien lijkt me de doelgroep van artiesten als Taylor Swift en Lorde niet echt bezig te zijn met 'klassieke' albums... sowieso niet met albums. Maar goed, de toekomst zal het leren...

Cured
3-1

139. Pet Shop Boys – Actually vs. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV

0-1

Gast
geplaatst: vandaag om 14:13 uur

geplaatst: vandaag om 14:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.