Muziek / Muziekgames / Album Aller Tijden (K.O.)
zoeken in:
0
geplaatst: 15 november 2015, 14:51 uur
0-4
Ik snap ook niet waarom er bij albums zo krampachtig wordt gedaan en je bij songs-KO's niemand hoort.
En hoe vaak moet je een album dan luisteren? Na 1 keer ken je het vaak ook nog niet echt.
Ik snap ook niet waarom er bij albums zo krampachtig wordt gedaan en je bij songs-KO's niemand hoort.
En hoe vaak moet je een album dan luisteren? Na 1 keer ken je het vaak ook nog niet echt.
0
geplaatst: 15 november 2015, 15:14 uur
johan de witt schreef:
en je bij songs-KO's niemand hoort.
Klopt niet wat je zegt, ook daar komt de discussie regelmatig voorbij. en je bij songs-KO's niemand hoort.
johan de witt schreef:
En hoe vaak moet je een album dan luisteren?
Het is toch niet zo moeilijk om alleen te stemmen als je beide albums goed kent? Een rondje overslaan is geen straf hé. Stemmen is het middel waardoor het spel gespeeld kan worden maar hier lijkt het vaker een doel op zich.En hoe vaak moet je een album dan luisteren?
0
geplaatst: 15 november 2015, 15:16 uur
Je kunt wel blijven discussieren hierover..t haalt alleen niets uit!! Ieder heeft n mening hierover..maar niet unaniem en t valt niet te controleren..
Stel we doen t zoals jij dat wil Edgar..hoe wil je dat controleren? Niet dus..je kan t wel willen..maar...
Stel we doen t zoals jij dat wil Edgar..hoe wil je dat controleren? Niet dus..je kan t wel willen..maar...
0
geplaatst: 15 november 2015, 15:16 uur
Of we kunnen gewoon stoppen met een onnozel forumspelletje zo serieus te nemen
Het is maar een spel hé!
Het is maar een spel hé!
0
geplaatst: 15 november 2015, 15:20 uur
Precies. Ik stem natuurlijk ook alleen als ik echt een sterke voorkeur heb (hier of elders).
Mocht dat niet zo zijn, sla ik graag een rondje/KO over.
Mocht dat niet zo zijn, sla ik graag een rondje/KO over.
0
geplaatst: 15 november 2015, 15:24 uur
Het ging er mij vooral om dat de vorige organisator expliciet aangaf dat het volkomen normaal was om beide albums voor een deel te beluisteren. Soms wordt dat zelfs schijnbaar opgevat als enkel een ander nummer uit het oeuvre kennen (zie Sandra Kim). Of automatisch op je 5* sterren album te stemmen omdat de tegenstander er toch onmogelijk van wint. En dat antistemmen eigenlijk volkomen normaal is, want dan kunnen we sneller door naar de volgende ronde. Op die manier werk je het stemmen op naam natuurlijk wel in de hand.
Als je daarentegen in een openingspost aangeeft dat dit niet absoluut de bedoeling is wordt er volgens mij echt wel beter geluisterd. Dat is tenminste de ervaring die ik heb in de K.O.'s die ikzelf organiseer. Battles staan dan gemiddeld wel wat langer, maar dat hoeft helemaal niet erg te zijn.
En natuurlijk moeten we geen van deze spellen te serieus nemen, maar het lijkt me wel dat het voor iedereen leuker wordt als er gemiddeld wat bewuster wordt gestemd. K.O.'s mogen zeker snelheid hebben, maar een dagje wachten op een nieuwe battle is ook geen ramp.
Als je daarentegen in een openingspost aangeeft dat dit niet absoluut de bedoeling is wordt er volgens mij echt wel beter geluisterd. Dat is tenminste de ervaring die ik heb in de K.O.'s die ikzelf organiseer. Battles staan dan gemiddeld wel wat langer, maar dat hoeft helemaal niet erg te zijn.
En natuurlijk moeten we geen van deze spellen te serieus nemen, maar het lijkt me wel dat het voor iedereen leuker wordt als er gemiddeld wat bewuster wordt gestemd. K.O.'s mogen zeker snelheid hebben, maar een dagje wachten op een nieuwe battle is ook geen ramp.
0
geplaatst: 15 november 2015, 15:36 uur
Klopt wel, maar als Boxer of Funeral het moet opnemen tegen, ik noem maar wat, Wit licht ben jij dan van plan dat hele album te gaan luisteren alvorens op je favoriet te stemmen? Dat wens je toch niemand toe 
En verder denk ik dat iedereen die op dit forum vertoeft, en stemt, zal toegeven dat zijn luistergedrag behoorlijk veranderd is sinds hij hier is. Wat dat betreft is dit forum een grote inspiratiebron om eens wat anders te gaan luisteren dan je gewend bent.
Maar om mensen daar telkens toe te 'verplichten' gaat me wat ver.
1. Mobb Deep - The Infamous vs. Depeche Mode - Violator
4-5 dus

En verder denk ik dat iedereen die op dit forum vertoeft, en stemt, zal toegeven dat zijn luistergedrag behoorlijk veranderd is sinds hij hier is. Wat dat betreft is dit forum een grote inspiratiebron om eens wat anders te gaan luisteren dan je gewend bent.
Maar om mensen daar telkens toe te 'verplichten' gaat me wat ver.
1. Mobb Deep - The Infamous vs. Depeche Mode - Violator
4-5 dus
0
geplaatst: 15 november 2015, 15:45 uur
johan de witt schreef:
Klopt wel, maar als Boxer of Funeral het moet opnemen tegen, ik noem maar wat, Wit licht ben jij dan van plan dat hele album te gaan luisteren alvorens op je favoriet te stemmen? Dat wens je toch niemand toe
Haha, ja ik begrijp wel dat bij zo'n battle de verleiding groot kan zijn, maar ik zou het alsnog onrespectvol vinden naar de nominator van Wit Licht om dat album niet tenminste 1 kans geven. Ook al moet je dan soms even door een zure appel heen. Nu wil in dit specifieke gevallen dat mijn oren er al een keer onvrijwillig aan zijn blootgesteld, lang geleden. Misschien is het album wel aan herwaardering toe maar ik weet niet of ik het aandurf om hem nog een keer op te zetten

Wel eens met het feit dat MuMe het luistergedrag van de meesten van ons behoorlijk veranderd heeft, voornamelijk in positieve zin. Zonder MuMe zou ik zelf waarschijnlijk nauwelijks klassiekers uit de vorige eeuw kennen. Ben daar niet mee opgegroeid, en toen muziek een hobby werd ben ik in eerste instantie met recente muziek aan de slag gegaan.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 november 2015, 15:47 uur
johan de witt schreef:
Een komisch tegenvoorbeeld is natuurlijk altijd makkelijk - wellicht krijg je nog wat lachers op je hand... maar als Boxer of Funeral het op moet nemen tegen Wit Licht, gebeurt dat normaalgesproken omdat iemand met liefde Wit Licht genomineerd heeft en dat is niks minder valide dan iemand die met liefde Boxer of Funeral genomineerd heeft.
Als je als organisator niet te veel obscure of op voorhand matig populaire albums wilt, kun je altijd een minimaal aantal stemmen of een minimaal stemgemiddelde als voorwaarde meegeven...
0
geplaatst: 15 november 2015, 16:15 uur
Hoeveel posts heb jij nodig voordat je die punten begrijpt
.
.
0
geplaatst: 15 november 2015, 16:16 uur
Casartelli schreef:
Een komisch tegenvoorbeeld is natuurlijk altijd makkelijk - wellicht krijg je nog wat lachers op je hand... maar als Boxer of Funeral het op moet nemen tegen Wit Licht, gebeurt dat normaalgesproken omdat iemand met liefde Wit Licht genomineerd heeft en dat is niks minder valide dan iemand die met liefde Boxer of Funeral genomineerd heeft.
...
...
Ik beweer toch ook niet dat het minder valide is? Ik geef alleen maar aan dat er voorbeelden te over zijn waarbij je voorkeur meteen al duidelijk is. Dan lijkt het me zinloos, of zelfs masochistisch, om iemand te 'dwingen' naar iets te luisteren wat hij veracht alvorens hij mag stemmen op iets waarvan hij houdt. Bij artiesten die iemand niet kent ligt het natuurlijk anders. Daar zou je je wel in moeten verdiepen, maar die doen hier ook niet of nauwelijks aan mee.
0
geplaatst: 15 november 2015, 16:18 uur
2. Electronic - Electronic vs. Queen - A Night At The Opera
1-0
Dit is dan weer een voorbeeld waarbij mijn voorkeur gelijk duidelijk is, hoewel ik het ene album veel beter ken dan het andere.
1-0
Dit is dan weer een voorbeeld waarbij mijn voorkeur gelijk duidelijk is, hoewel ik het ene album veel beter ken dan het andere.
0
geplaatst: 15 november 2015, 16:42 uur
3-3
En luigifort, top dat je het overneemt
. Leek me goed dat ook even te melden, naast de discussie die maar voortgaat en waar we toch nog niet uit gaan komen...
En luigifort, top dat je het overneemt
. Leek me goed dat ook even te melden, naast de discussie die maar voortgaat en waar we toch nog niet uit gaan komen...
0
geplaatst: 15 november 2015, 16:51 uur
Er staat nog heel veel moois verder op dat album... Heb je de moeite wel genomen om dat te beluisteren
Sorry flauw, maar kon het niet laten als het om mijn favoriete band gaat

0
Cured
geplaatst: 15 november 2015, 16:55 uur
een gemiddelde van 3,78 dat E;ectronica, door een man of 75 gestemd ; niet zo heel bijzonder dus, maar men stemt op (anti) smaak en niet op kwaliteit (deze opmerking is album - gerelateerd
)
)* denotes required fields.