MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Iconen van de 21e eeuw (K.O.)

zoeken in:

Halve finales. Tot de 11, 2 verschil.

1. Erykah Badu vs. Beyoncé
2. Lana Del Rey vs. Amy Winehouse

1. Erykah Badu vs. Beyoncé

0-1

Edgar18 schreef:
5-7

vijf stemmen voor Miley Cyrus... verrassend.

Een icoon is voor mij meer waard als deze nog leeft. Miley is niet van onbesproken gedrag, maar Amy maakte het wel heel bond (icoon-onwaardig imo).

Gretz schreef:
(quote)

Een icoon is voor mij meer waard als deze nog leeft. Miley is niet van onbesproken gedrag, maar Amy maakte het wel heel bond (icoononwaardig imo).

Ah, een icoon moet volgens jou per se een voorbeeldfunctie hebben en mag zich niet misdragen? We kunnen Jim Morrison, Jimi Hendrix, etc. ook meteen wegstrepen als icoon?

Raar ook dat een icoon voor jou meer waard is als deze nog leeft.

Een icoon hoeft geen voorbeeldfunctie te hebben om een icoon te zijn, maar het werkt wel mee. Een icoon Is namelijk voor mij iemand die je bewondert, iemand waar je respect voor hebt. Amy bewonder ik om haar muziek maar haar gedrag haalt haar iconische waarde voor mij een heel stuk naar beneden

tbouwh schreef:
Een icoon hoeft geen voorbeeldfunctie te hebben om een icoon te zijn, maar het werkt wel mee. Een icoon Is namelijk voor mij iemand die je bewondert, iemand waar je respect voor hebt. Amy bewonder ik om haar muziek maar haar gedrag haalt haar iconische waarde voor mij een heel stuk naar beneden

Hier ben ik het grotendeels mee eens.
Het helpt bij Winehouse ook niet mee dat is ze is komen te overlijden door haar excessieve gedrag.

Gretz schreef:
Het helpt bij Winehouse ook niet mee dat is ze is komen te overlijden door haar excessieve gedrag.
WTF had ze nog meer moeten doen om een iconische status te vergaren . Een beetje icoon sterft op zijn zevenentwintigste, dan heb je sowieso een streepje voor op de rest .

Maar goed, ik vind het vooral van belang of iemand kwaliteit heeft gemaakt en invloedrijk is geweest en ik vind dat Amy dat zeker geweest is.

Edgar18 schreef:
(quote)
WTF had ze nog meer moeten doen om een iconische status te vergaren .

In mijn persoonlijke beleving zou een artiest niet een grotere icoonstatus moeten verdienen omdat ze een extreem roerig leven leidde en de laatste jaren van haar leven nog nauwelijks optrad. Bij Amy lijkt dit wel het geval te zijn. Zou ze niet een veel mooier icoon zijn geweest als ze gewoon was afgekickt, nu nog steeds muziek had gemaakt en intussen een betrekkelijk rustig gezinsleven zou hebben geleid?

johannesA
3-11

Edgar18 schreef:
(quote)

Maar goed, ik vind het vooral van belang of iemand kwaliteit heeft gemaakt en invloedrijk is geweest en ik vind dat Amy dat zeker geweest is.

Dat zeker. Ze had invloed, maar die invloed moet je ook niet overdrijven. Het is niet dat vele artiesten na haar haar stijl zijn gaan kopiëren. Zoals ik het zie wordt ze wat groter gemaakt dan dat ze daadwerkelijk was, maar daar hoeven we het natuurlijk niet in eens te zijn.

2. Lana Del Rey vs. Amy Winehouse

1-0

Lana komt aardig dicht in de buurt van mijn ideale icoon.
Bewonderenswaardig dat zij gewoon haar eigen plan trekt en niet per se uit is op nieuw megasucces. Ze blijft gewoon de muziek maken die ze zelf tof vindt.

2-1 maar mogen van mij allebei winnen, 2 prachtige iconen

3-2 Ik vind Lana niks iconisch hebben maar ze maakt wel leuke muziek. Vooral het laatste album kan ik wel waarderen.

Gretz schreef:
Zou ze niet een veel mooier icoon zijn geweest als ze gewoon was afgekickt, nu nog steeds muziek had gemaakt en intussen een betrekkelijk rustig gezinsleven zou hebben geleid?
Nee.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:07 uur

geplaatst: vandaag om 10:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.