MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Iconen van de 21e eeuw (K.O.)

zoeken in:

4-5, al wou ik dat het anders was.

5-6

Die zwartgallige, melancholische romantiek van Lana Del Rey is gewoon rechtstreeks beïnvloed door Amy Winehouse. Lijkt me al reden genoeg voor een makkelijke battle, maar kijk..

7-9

De invloed van Amy hoor ik niet zo, en de invloed van haar op Lana al helemaal niet. Maar ik vind Amy wel tig keer iconischer (en haar muziek ook nog eens mooier).

Gretz schreef:
(quote)

Dat zeker. Ze had invloed, maar die invloed moet je ook niet overdrijven. Het is niet dat vele artiesten na haar haar stijl zijn gaan kopiëren. Zoals ik het zie wordt ze wat groter gemaakt dan dat ze daadwerkelijk was, maar daar hoeven we het natuurlijk niet in eens te zijn.

Ben ik het wel mee eens. Sinds haar dood wordt ze inderdaad veel meer de hemel ingeprezen.

Gretz schreef:
(quote)

In mijn persoonlijke beleving zou een artiest niet een grotere icoonstatus moeten verdienen omdat ze een extreem roerig leven leidde en de laatste jaren van haar leven nog nauwelijks optrad. Bij Amy lijkt dit wel het geval te zijn. Zou ze niet een veel mooier icoon zijn geweest als ze gewoon was afgekickt, nu nog steeds muziek had gemaakt en intussen een betrekkelijk rustig gezinsleven zou hebben geleid?

Wellicht wel, maar zo werkt het helaas niet. Een iconische status wordt vaak juist groter door een jong overlijden. Voorbeelden te over.

johannesA
7-10

7-11

Jammer van Erykah.

7-1

Queen B

7-5

Lekkere foto wel van Beyoncé

9-5

Vast wel terechte finalistes, maar zelf heb ik er weinig mee.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:40 uur

geplaatst: vandaag om 11:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.