Muziek / Muziekgames / Iconen van de 21e eeuw (K.O.)
zoeken in:
0
geplaatst: 21 november 2015, 23:10 uur
Rudi1984 schreef:
Misschien heb ik gewoon het verkeerde beeld van een icoon voor ogen. Ik denk dan aan een boegbeeld, een halfgodin die grote impact heeft op zo veel mogelijk levens. Taylor Swift zou momenteel het enige échte icoon voor mij zijn vanwege de vele hokjes die ze aantikt en dat op enorme schaal. Of een Beyoncé misschien, vanwege haar (ietwat curieuze) voorbeeldrol voor veel tieners.
(quote)
Misschien heb ik gewoon het verkeerde beeld van een icoon voor ogen. Ik denk dan aan een boegbeeld, een halfgodin die grote impact heeft op zo veel mogelijk levens. Taylor Swift zou momenteel het enige échte icoon voor mij zijn vanwege de vele hokjes die ze aantikt en dat op enorme schaal. Of een Beyoncé misschien, vanwege haar (ietwat curieuze) voorbeeldrol voor veel tieners.
Ik denk dat je de definitie van icoon iets ruimer moet zien in deze. Omdat een K.O. met 16 of 32 grote boegbeelden wat saai is en snel voorbij is zijn we met 128 begonnen. Daar zitten ook een aantal (front)vrouwen tussen die (vanwege de muziek) goed scoren in de MuMeLadder of Witte Trui. Die 128 deelnemers kunnen niet allemaal even populair zijn, maar het kunnen op zich best iconen zijn voor een deel van de users.
0
geplaatst: 21 november 2015, 23:14 uur
Arrie schreef:
Alison Goldfrapp is een heel fijne zangeres, en Goldfrapp heeft zeker een aantal persoonlijke favorieten gemaakt. Maar ze is geen icoon. Miley wel.
Alison Goldfrapp is een heel fijne zangeres, en Goldfrapp heeft zeker een aantal persoonlijke favorieten gemaakt. Maar ze is geen icoon. Miley wel.
Je stemt toch gewoon op wie je favoriet is. Als we 'objectief' het grootste icoon van de 21e eeuw gingen kiezen hadden we net zo goed met een naam of 10 kunnen beginnen.
0
Rudi1984
geplaatst: 21 november 2015, 23:16 uur
Gretz schreef:
Ik denk dat je de definitie van icoon iets ruimer moet zien in deze. Omdat een K.O. met 16 of 32 grote boegbeelden wat saai is en snel voorbij is zijn we met 128 begonnen. Daar zitten ook een aantal (front)vrouwen tussen die (vanwege de muziek) goed scoren in de MuMeLadder of Witte Trui. Die 128 deelnemers kunnen niet allemaal even populair zijn, maar het kunnen op zich best iconen zijn voor een deel van de users.
(quote)
Daar heb je inderdaad een punt. In ieder geval leuk en interessant om te zien wie boven komt drijven!
0
geplaatst: 21 november 2015, 23:18 uur
johan de witt schreef:
Je stemt toch gewoon op wie je favoriet is. Als we 'objectief' het grootste icoon van de 21e eeuw gingen kiezen hadden we net zo goed met een naam of 10 kunnen beginnen.
(quote)
Ja, ik snap van heel veel namen dus ook niet wat ze in deze KO doen.
Maar ik moet het dus zien als de 'favoriete muzikale vrouwen'-KO?
0
geplaatst: 21 november 2015, 23:21 uur
Lijkt me wel. Dat is het enige waar je invloed op hebt in ieder geval 

0
geplaatst: 21 november 2015, 23:23 uur
Ja, in zekere zin wel. Je stemt op diegene die voor jou het grootste icoon is. Gewoon op persoonlijke voorkeur dus, maar het hoeft dus niet enkel om de muziek te gaan die ze maken. Als je de populariteit/invloed van de betreffende artiest wilt meenemen in je oordeel mag dat, maar het hoeft niet. Niet iedereen zal daar dezelfde keuze in maken. En inderdaad, als we zo 'objectief' mogelijk het icoon zouden gaan kiezen zou het een stuk minder leuk en spannend zijn.
0
geplaatst: 21 november 2015, 23:31 uur
Ik maak de keuze deels ook door welke artiest een grotere rol in mn leven heeft gespeeld. Dit hoeft dus niet altijd mn favoriet te zijn. Britney Spears is bijv een groot icoon wat mij betreft maar zeker niet 1 van mn favoriete namen in deze KO. Maar haar zou ik iig, afhankelijk van de tegenstander, wel een aantal rondes verder willen zien
0
Rudi1984
geplaatst: 21 november 2015, 23:36 uur
catdog schreef:
Ik maak de keuze deels ook door welke artiest een grotere rol in mn leven heeft gespeeld. Dit hoeft dus niet altijd mn favoriet te zijn. Britney Spears is bijv een groot icoon wat mij betreft maar zeker niet 1 van mn favoriete namen in deze KO. Maar haar zou ik iig, afhankelijk van de tegenstander, wel een aantal rondes verder willen zien
Ik probeer het zoveel mogelijk op gevoel/eerste ingeving te doen. Lana Del Rey heb ik ook op die manier m'n stem gegeven vanwege de gevoelens die ze bij me losmaakt, ook al heeft Joss Stone al jaren onafgebroken laten horen een rasartiest te zijn.
* denotes required fields.