Muziek / Muziekgames / Song Top 10 Per Jaar #2
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 december 2015, 15:12 uur
Festival begon bij mij te werken na het zien van 127 hours.
0
geplaatst: 4 december 2015, 15:52 uur
Film Pegasus schreef:
Sigur Ros is mijn ding niet, Portishead is wel leuk.
Sigur Ros is mijn ding niet, Portishead is wel leuk.
Mee eens en mee eens (wel leuk: ik vind hun eerste toch een stukkie beter).
0
geplaatst: 4 december 2015, 15:59 uur
Rudi S schreef:
Nummer 5 zal vandaag niet meer komen, ik heb later vandaag ook nog een greatest hits editie te presenteren.
Nummer 5 zal vandaag niet meer komen, ik heb later vandaag ook nog een greatest hits editie te presenteren.
Good luck!

0
geplaatst: 5 december 2015, 07:53 uur
5. Nick Cave & The Bad Seeds - Dig!!!, Lazerus, Dig!!!.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/9/95/Dldsingle.jpg/220px-Dldsingle.jpg
Punten : 29
Nom. : Rudi S bikkel2 ArthurDZ Film Pegasus
Nr. 1 van: Rudi S
Ik heb nog even terug gekeken maar Nick had tot nu dus (pas) 3 keer eerder top 10 gehaald.
Daar was het dan wel meteen ook goed raak met 1 keer een 1e plaats en 2 keer een 2e plaats.
Blixa was er weer niet meer bij maar Warren Ellis had Nick weer een geweldige muzikant en klankbord aan boord.
Dit keer geen pianoballad of gospelkoor, nee wij (dat mag na 30 jaar wel hoor) hebben weer een lekker vuig klinkende garage rocker.
Nick praat (rapt) zich soms door de tekst als Lou in zijn beste dagen, weer een hoogtepunt in de intussen wel heel imposante discografie van deze artiest.
En ach die video is in zijn simpelheid toch ook weer zo mooi.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/9/95/Dldsingle.jpg/220px-Dldsingle.jpg
Punten : 29
Nom. : Rudi S bikkel2 ArthurDZ Film Pegasus
Nr. 1 van: Rudi S
Ik heb nog even terug gekeken maar Nick had tot nu dus (pas) 3 keer eerder top 10 gehaald.
Daar was het dan wel meteen ook goed raak met 1 keer een 1e plaats en 2 keer een 2e plaats.
Blixa was er weer niet meer bij maar Warren Ellis had Nick weer een geweldige muzikant en klankbord aan boord.
Dit keer geen pianoballad of gospelkoor, nee wij (dat mag na 30 jaar wel hoor) hebben weer een lekker vuig klinkende garage rocker.
Nick praat (rapt) zich soms door de tekst als Lou in zijn beste dagen, weer een hoogtepunt in de intussen wel heel imposante discografie van deze artiest.
En ach die video is in zijn simpelheid toch ook weer zo mooi.
0
geplaatst: 5 december 2015, 08:24 uur
4. Atmosphere - Painting
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/2/24/Atmospherelemonsb.jpg/220px-Atmospherelemonsb.jpg
Punten : 31
Nom. : Gretz Teunnis zaaf Edgar18 Rudi S
Nr. 1 van:Gretz
Dit nummer was afgelopen week opgenomen in het lied van de dag topic, het overlijden van Rob (R&P) heeft diepe indruk gemaakt en When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold was het favoriete album van Rob.
Werkelijk prachtig nummer en Slug heeft zo'n heerlijke stem , mooie begeleiding, die steel gitaar is werkelijk briljant, voor wie het nu nog niet gedaan heeft luisteren.
Mijn nummer 3 van dit jaar.
Ain't no colour paint gonna cover the stains
But if the oxygen escapes it'll smother the flames
No introduction doesn't speak his own name
Gonna beat them demons at they own game
The sunset rides to the end slow
Same song echoing outside of the window
You can't grow if the skin don't fit you
Sometimes you gotta get low just to get through
No inspiration left to do your best when
Nobody hates you more than you're reflection
Suffer the shame until it stuffs the drain
He's got two hands and a bucket of paint
Come on
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/2/24/Atmospherelemonsb.jpg/220px-Atmospherelemonsb.jpg
Punten : 31
Nom. : Gretz Teunnis zaaf Edgar18 Rudi S
Nr. 1 van:Gretz
Dit nummer was afgelopen week opgenomen in het lied van de dag topic, het overlijden van Rob (R&P) heeft diepe indruk gemaakt en When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold was het favoriete album van Rob.
Werkelijk prachtig nummer en Slug heeft zo'n heerlijke stem , mooie begeleiding, die steel gitaar is werkelijk briljant, voor wie het nu nog niet gedaan heeft luisteren.
Mijn nummer 3 van dit jaar.
Ain't no colour paint gonna cover the stains
But if the oxygen escapes it'll smother the flames
No introduction doesn't speak his own name
Gonna beat them demons at they own game
The sunset rides to the end slow
Same song echoing outside of the window
You can't grow if the skin don't fit you
Sometimes you gotta get low just to get through
No inspiration left to do your best when
Nobody hates you more than you're reflection
Suffer the shame until it stuffs the drain
He's got two hands and a bucket of paint
Come on
0
geplaatst: 5 december 2015, 10:56 uur
En dan sta ik niet bij diegene die Painting van Atmosphere nomineerden.... 
Ik heb de bikkel regel gehanteerd en een ander nummer (ik ben niet van gisteren). Hopelijk komt die nog. Mooi dat juist nu bij het overlijden van Rob Atmosphere in onze top 10 staat. Als je maar een beetje gevoel voor ritme en rijm hebt: dit is het instapalbum naar de mooiste hip-hop.

Ik heb de bikkel regel gehanteerd en een ander nummer (ik ben niet van gisteren). Hopelijk komt die nog. Mooi dat juist nu bij het overlijden van Rob Atmosphere in onze top 10 staat. Als je maar een beetje gevoel voor ritme en rijm hebt: dit is het instapalbum naar de mooiste hip-hop.
0
geplaatst: 5 december 2015, 13:28 uur
Mooie notering!
Hopelijk (waarschijnlijk) komt mijn nummer 1 nog langs, dan heb ik zowaar mijn nummers 1, 3 en 4 (alle drie persoonlijke top-100) in de top-10.
Hopelijk (waarschijnlijk) komt mijn nummer 1 nog langs, dan heb ik zowaar mijn nummers 1, 3 en 4 (alle drie persoonlijke top-100) in de top-10.
0
geplaatst: 5 december 2015, 16:11 uur
2. Elbow - One Day Like This
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/0/05/OneDayLikeThisSingleCover.jpg/220px-OneDayLikeThisSingleCover.jpg
Punten : 42 (was 34*).
Nom. : Edgar18 Simon77 DjFrankie bikkel2 HugovdBos
Nr. 1 van:niemand
De grootste concurrent voor dit lied waren een handvol andere nummers van The seldom seen kid.
Totaal zijn er 7 Elbow liedjes genomineerd.
"one day like this a year would see me right"
Bovenstaande regel stond al Jaren bij Garvey in zijn dagboek voordat hij het door middel van dit lied de wereld in gooide.
Zwierig lied met fraaie strijkers, .Garvey doet zijn best om te ontroeren, de melancholie druipt er vanaf, maar hij komt er mee weg, sterker nog aan het einde zijn wij allemaal aan het meezingen.
*edit:Omdat Telamon dit nummer als A night like this had opgestuurd zijn de 8 punten niet meegeteld, er is nu een correctie toegepast.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/0/05/OneDayLikeThisSingleCover.jpg/220px-OneDayLikeThisSingleCover.jpg
Punten : 42 (was 34*).
Nom. : Edgar18 Simon77 DjFrankie bikkel2 HugovdBos
Nr. 1 van:niemand
De grootste concurrent voor dit lied waren een handvol andere nummers van The seldom seen kid.
Totaal zijn er 7 Elbow liedjes genomineerd.
"one day like this a year would see me right"
Bovenstaande regel stond al Jaren bij Garvey in zijn dagboek voordat hij het door middel van dit lied de wereld in gooide.
Zwierig lied met fraaie strijkers, .Garvey doet zijn best om te ontroeren, de melancholie druipt er vanaf, maar hij komt er mee weg, sterker nog aan het einde zijn wij allemaal aan het meezingen.
*edit:Omdat Telamon dit nummer als A night like this had opgestuurd zijn de 8 punten niet meegeteld, er is nu een correctie toegepast.
0
geplaatst: 5 december 2015, 16:12 uur
Zo en nu nog 2, wie o wie?
Vanavond zal moeilijk worden, zwarte piet
kon weleens langskomen.
Vanavond zal moeilijk worden, zwarte piet
kon weleens langskomen.
0
geplaatst: 5 december 2015, 16:20 uur
Lastig......de laatste 2. Wat mij betreft niet echt voor de hand liggend dit jaar.
Elbow kon niet missen eigenlijk.
Elbow kon niet missen eigenlijk.
0
geplaatst: 5 december 2015, 16:27 uur
Gezien de twee top 2 noteringen van PT de afgelopen 2 jaar verwacht ik Steven Wilson (o.a. west, hugo, dynamo, ondergetekende) nog en hopelijk Human van Killers
0
geplaatst: 5 december 2015, 16:30 uur
Misschien nog dEUS. TV On The Radio of Beck ?
Ik verwacht het niet.
Ik verwacht het niet.
0
geplaatst: 5 december 2015, 16:33 uur
vigil schreef:
en hopelijk Human van Killers
en hopelijk Human van Killers

Nee, we krijgen nog Portishead. De tweede is lastig. Coldplay, Last Shadow Puppets, dEUS of heel misschien Duffy? Gezien het lage puntenaantal zou het zelfs Madonna kunnen worden of The Juan MacLean
Steven Wilson zou me wat dat betreft ook niet verbazen.
0
geplaatst: 5 december 2015, 16:37 uur
0
geplaatst: 5 december 2015, 18:03 uur
Gewoon twee keer Portishead? En anders wellicht Fordlândia...
0
geplaatst: 5 december 2015, 20:20 uur
Dat zou een hele mooie zijn, maar ik denk dat ie niet eens top-25 haalt.
0
geplaatst: 5 december 2015, 21:18 uur
vigil schreef:
Gezien de twee top 2 noteringen van PT de afgelopen 2 jaar verwacht ik Steven Wilson (o.a. west, hugo, dynamo, ondergetekende) nog en hopelijk Human van Killers
Voor je het weet wordt je als prog beschouwd.... help!
Maar, ik heb wel Harmony Korine op 3. Dus wie weet. Ook heb ik de genoemde schaduwpoppen en TV on the Radio (maar die redden het niet denk ik). Portishead's derde vind ik minder, maar ik verwacht van 'jullie' (
) desondanks The Rip.
0
geplaatst: 5 december 2015, 21:45 uur
vigil schreef:
Ik heb mijn best gedaan met Harmony Korine op de 2e plaats, een nummer van The Pineapple Thief of Black Mountain mag natuurlijk ook.
0
geplaatst: 5 december 2015, 22:21 uur
Het is toch vrij absurd dat niemand het bij de prognoses over PT heeft en je ziet toch de uitslagen van de laatste jaren. Maar goed ook ik heb Harmony in de Top 3 en aangezien de Top 10 begon met 19 pntn hoef je geen helderziende of wiskundige te zijn dat Steven nog voorbij gaat komen 
Ja Black Mountain HugovdBos! Waanzinnig, ik denk niet dat wij dezelfde hebben maar ik heb er ook eentje van deze band in mijn Top 5

Ja Black Mountain HugovdBos! Waanzinnig, ik denk niet dat wij dezelfde hebben maar ik heb er ook eentje van deze band in mijn Top 5
0
geplaatst: 5 december 2015, 22:27 uur
Wel een beetje flauw dat het nu al verklapt is... EDIT: Ik had eigenlijk ook niet mijn nummer van die IJslander mogen verklappen. Bij deze gecorrigeerd.
Die Steven Wilson heeft wel smaak. Al vraag ik me af of de proggers Korine kunnen waarderen (regisseur van o.a. Spring Breakers en Gummo, schrijver van Kids).
Die Steven Wilson heeft wel smaak. Al vraag ik me af of de proggers Korine kunnen waarderen (regisseur van o.a. Spring Breakers en Gummo, schrijver van Kids).
0
geplaatst: 5 december 2015, 22:31 uur
Nee hoor, gewoon een liefhebber van muziek. Wellicht dat je wel "help" mag roepen (om hulp dus) als je het je zo aantrekt dat je een keer een nummer kiest uit een genre waar je blijkbaar een bepaalde angst voor hebt om daar toe gerekend te worden.
0
Telamon
geplaatst: 5 december 2015, 23:31 uur
Ik meende toch echt Elbow ook hoog (2x zelfs) in mn top 10 te hebben staan, blijk ik na de check A Night Like This te hebben ingetikt ipv One Day Like This.
Vast vanwege de aankondiging van The Cure om n concert te geven in Ziggo volgend jaar.
Dat Rudi S zo'n foutje niet doorziet... was zaaf noooit overkomen
Vast vanwege de aankondiging van The Cure om n concert te geven in Ziggo volgend jaar.
Dat Rudi S zo'n foutje niet doorziet... was zaaf noooit overkomen

0
geplaatst: 5 december 2015, 23:53 uur
Telamon tja dat nummer (night) staat nu op 8 punten, voor de eindstand had dit 1 plek gescheeld en Elbow was nog steeds 1 puntje te kort gekomen voor plaats 1.
Ik zal dit in de eindstand wel corrigeren en wordt dus uiteindelijk 2e.
Tja Excel telt gewoon door en spelfouten etc zie ik wel, maar zo iets niet altijd, het is ook wel een verschil van dag en nacht.
Ik zal dit in de eindstand wel corrigeren en wordt dus uiteindelijk 2e.
Tja Excel telt gewoon door en spelfouten etc zie ik wel, maar zo iets niet altijd, het is ook wel een verschil van dag en nacht.

* denotes required fields.