Muziek / Muziekgames / Song Top 10 Per Jaar #2
zoeken in:
0
geplaatst: 4 december 2015, 08:57 uur
Modedit: Vervolg van Muziek > Muziekgames > Song Top 10 per jaar:
2008 heeft wel heel veel verdeeldheid, sommige band hebben heel veel verschillende nominaties, dit geeft als resultaat dat er om in de top 10 te komen niet zoveel punten nodig zijn.
De winnaar heeft ook maar 43 punten.
2008 heeft wel heel veel verdeeldheid, sommige band hebben heel veel verschillende nominaties, dit geeft als resultaat dat er om in de top 10 te komen niet zoveel punten nodig zijn.
De winnaar heeft ook maar 43 punten.
0
geplaatst: 4 december 2015, 09:01 uur
10. Deerhunter - Nothing Ever Happened
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/cc/Nothing_ever_hpnd.jpg/220px-Nothing_ever_hpnd.jpg
Punten : 19
Nom. : yeahyeahyeah west Dwejkk_
Nr. 1 van: niemand
Gelijk geëindigd in punten met een andere “verrassing” (maar die had minder nominaties), zoals gezegd kun je met een wat lagere score al in de top 10 komen.
2008 moet toch wel het jaar zijn dat Deerhunter omarmt werd door het ( indie)rockpubliek, prima album ( Microcastle / Weird Era Continued )met gejuich ontvangen.
Dat dit nummer door de bassist is geschreven is niet zo vreemd want die heeft een lekkere partij hier.
Het nummer begint als een lekker indie liedje maar het 2e deel is een gitaristen dingentje zoals Sonic youth en The Velvet Underground er ook wel raad mee wisten, prachtig einde.
Voor wie nu kennismaakt met deze band, het volgende album is ook al een aanrader.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/cc/Nothing_ever_hpnd.jpg/220px-Nothing_ever_hpnd.jpg
Punten : 19
Nom. : yeahyeahyeah west Dwejkk_
Nr. 1 van: niemand
Gelijk geëindigd in punten met een andere “verrassing” (maar die had minder nominaties), zoals gezegd kun je met een wat lagere score al in de top 10 komen.
2008 moet toch wel het jaar zijn dat Deerhunter omarmt werd door het ( indie)rockpubliek, prima album ( Microcastle / Weird Era Continued )met gejuich ontvangen.
Dat dit nummer door de bassist is geschreven is niet zo vreemd want die heeft een lekkere partij hier.
Het nummer begint als een lekker indie liedje maar het 2e deel is een gitaristen dingentje zoals Sonic youth en The Velvet Underground er ook wel raad mee wisten, prachtig einde.
Voor wie nu kennismaakt met deze band, het volgende album is ook al een aanrader.
0
geplaatst: 4 december 2015, 09:05 uur
Had ik niet verwacht. Prachtig nummer!
Bij mij net buiten de top-10.
Bij mij net buiten de top-10.
0
geplaatst: 4 december 2015, 09:18 uur
Wow, had ik ook niet verwacht, ondanks mijn nominatie. Dit nummer ooit live gehoord, toen duurde het tweede waanzinnige deel van het nummer nog veeeeel langer.
0
geplaatst: 4 december 2015, 09:21 uur
Johnny Marr schreef:
Hmmm, de critici waren over het algemeen toch vrij negatief t.o.v. Chinese Democracy?
Hmmm, de critici waren over het algemeen toch vrij negatief t.o.v. Chinese Democracy?
Volgens mij werd het ook flink afgekraakt
0
geplaatst: 4 december 2015, 09:44 uur
Johnny Marr schreef:
Hmmm, de critici waren over het algemeen toch vrij negatief t.o.v. Chinese Democracy?
Hmmm, de critici waren over het algemeen toch vrij negatief t.o.v. Chinese Democracy?
Reviews for Chinese Democracy by Guns n Roses - Metacritic
Maar de belangrijkste vraag, heeft een nummer van dat album de top 10 gehaald.
0
geplaatst: 4 december 2015, 09:55 uur
De top 10 wordt natuurlijk gedomineerd door nummers van die plaat.
PS: ik vind 'm niet eens zo slecht...
PS: ik vind 'm niet eens zo slecht...
0
geplaatst: 4 december 2015, 10:18 uur
9. Florence + the Machine - Dog Days Are Over
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/75/DogDaysAreOver_F%26M.jpg
Punten : 20
Nom. : Film Pegasus Arno Simon77
Nr. 1 van: niemand
Gelijk geëindigd in punten met de nummer 8 , maar ook hier geven nominaties de doorslag.
Voorloper van het debuutalbum Lungs, werd er meteen flink uitgepakt met strijkers en een harp, er werd werk gemaakt om Florence + the Machine te lanceren.
Kraak heldere power vocalen van zangeres Florence Welch en zij wordt ondersteund door heerlijke drumbeats, lekkere piano en handgeklap, wie wordt hier niet vrolijk van.
In 2010 zou dit nummer (single) nog een nieuwe uitgave krijgen.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/75/DogDaysAreOver_F%26M.jpg
Punten : 20
Nom. : Film Pegasus Arno Simon77
Nr. 1 van: niemand
Gelijk geëindigd in punten met de nummer 8 , maar ook hier geven nominaties de doorslag.
Voorloper van het debuutalbum Lungs, werd er meteen flink uitgepakt met strijkers en een harp, er werd werk gemaakt om Florence + the Machine te lanceren.
Kraak heldere power vocalen van zangeres Florence Welch en zij wordt ondersteund door heerlijke drumbeats, lekkere piano en handgeklap, wie wordt hier niet vrolijk van.
In 2010 zou dit nummer (single) nog een nieuwe uitgave krijgen.
0
geplaatst: 4 december 2015, 10:29 uur
Jep, stond bij mij ook hoog. Ik heb Florence pas echt goed leren kennen en appreciëren met haar volgende album, uit 2011, maar dit nummer blijft een van mijn favorieten.
0
geplaatst: 4 december 2015, 11:07 uur
8. Sigur Rós – Festival
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/7b/Sigur_Ros_Album_Cover.jpg
Punten : 20
Nom. : DjFrankie dynamo d Renoir Johnny Marr
Nr. 1 van: niemand
Ook 20 punten voor deze top 10 veteraan, 4 nominaties waren er voor dit fraaie werkstuk.
Het album Með suð í eyrum við spilum endalaust werd geproduceerd door Flood (bekend van producties van U2, PJ Harveys) en werd wereldwijd opgenomen.
Prachtig begin (het lijkt wel een national volkslied) Jonsi met spaarzame begeleiding van een orgel.
Halverwege gaat het roer volledig om zoals wel vaker bij deze band, er volgt een uitbundig en langgerekt mooi instrumentaal 2e deel , hoewel de laatste maten voor een (menselijk) fluitje zijn.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/7b/Sigur_Ros_Album_Cover.jpg
Punten : 20
Nom. : DjFrankie dynamo d Renoir Johnny Marr
Nr. 1 van: niemand
Ook 20 punten voor deze top 10 veteraan, 4 nominaties waren er voor dit fraaie werkstuk.
Het album Með suð í eyrum við spilum endalaust werd geproduceerd door Flood (bekend van producties van U2, PJ Harveys) en werd wereldwijd opgenomen.
Prachtig begin (het lijkt wel een national volkslied) Jonsi met spaarzame begeleiding van een orgel.
Halverwege gaat het roer volledig om zoals wel vaker bij deze band, er volgt een uitbundig en langgerekt mooi instrumentaal 2e deel , hoewel de laatste maten voor een (menselijk) fluitje zijn.
0
geplaatst: 4 december 2015, 11:10 uur
Ach, op de valreep Ara Batur nog vervangen door Festival in m'n top 10. Vind ze eigenlijk even mooi.
En 64 voor Chinese Democracy...daar zou ik toch niet zo tevreden mee zijn hoor
En 64 voor Chinese Democracy...daar zou ik toch niet zo tevreden mee zijn hoor
0
geplaatst: 4 december 2015, 12:50 uur
7. Portishead - We Carry On
http://i.ytimg.com/vi/muUo4Vl0MUM/maxresdefault.jpg
Punten : 25
Nom. : hoi123 Teunnis Edgar18
Nr. 1 van: hoi123
En opeens was daar Third, en dat album was in het verlengde van Massive Attack ( Mezzanine) ook een donkerder en experimenteler album kwam.
Gebleven is natuurlijk de indrukwekkende zang van Beth Gibbons.
We Carry on is een beklemmend lied dat gedomineerd door drones en een drummachine, daaroverheen klinkt de altijd trieste stem van Beth, dit is wel iets anders dan de triphop laidback ballads van de eerdere albums.
De gitaren die halverwege meedoen klinken ook al behoorlijk verontrustend, Beth blijft overeind, geen mooi zingen,maar helemaal in dienst van het nummer.
http://i.ytimg.com/vi/muUo4Vl0MUM/maxresdefault.jpg
Punten : 25
Nom. : hoi123 Teunnis Edgar18
Nr. 1 van: hoi123
En opeens was daar Third, en dat album was in het verlengde van Massive Attack ( Mezzanine) ook een donkerder en experimenteler album kwam.
Gebleven is natuurlijk de indrukwekkende zang van Beth Gibbons.
We Carry on is een beklemmend lied dat gedomineerd door drones en een drummachine, daaroverheen klinkt de altijd trieste stem van Beth, dit is wel iets anders dan de triphop laidback ballads van de eerdere albums.
De gitaren die halverwege meedoen klinken ook al behoorlijk verontrustend, Beth blijft overeind, geen mooi zingen,maar helemaal in dienst van het nummer.
0
geplaatst: 4 december 2015, 12:53 uur
Rudi S schreef:
Beth Gibson
Beth Gibson
Beth Gibbons*.
Ik heb trouwens een andere Portishead, maar dit is ook gewoon briljant.
0
geplaatst: 4 december 2015, 13:33 uur
Gewoon 500 pagina's volgeschreven, dat lukt alleen de allergrootste topics.
We Carry On (al heb ik een andere van Third)
We Carry On (al heb ik een andere van Third)
0
geplaatst: 4 december 2015, 13:35 uur
6. Death Cab For Cutie - I Will Possess Your Heart
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/37/I_Will_Possess_Your_Heart_single_cover_by_Death_Cab_for_Cutie.jpg
Punten : 29
Nom. : Arno bikkel2 Rudi S
Nr. 1 van: Arno bikkel2
Toen Death Can for Cutie met alweer het 7e album (Narrow Stairs (2008) op de proppen kwamen hadden ze juist 2 zeer gewaardeerde albums gemaakt, I will possess your heart is zonder meer het prijsnummer van Narrow Stairs.
Hebben wij net een paar nummers achter de rug met een lang instrumentaal outro, hier wordt het omgedraaid.
Heerlijk instrumentaal opening , mooi dat piano stukje er steeds doorheen en de spanning wordt langzaam maar zeker opgebouwd tot halverwege de vocalen mee gaan doe.
Er ontstaat dan een mooi alt country lied zoals Wilco ze ook wel maakt.
De tekst is behoorlijk creepy, wat een enge stalker.
How I wish you could see the potential
The potential of you and me
It's like a book elegantly bound
But in a language that you can't read just yet
You gotta spend some time, love
You gotta spend some time with me
And I know that you'll find love
I will possess your heart
You reject my... advances... and desperate pleas...
I won't let you... let me down... so easily.
So easily.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/37/I_Will_Possess_Your_Heart_single_cover_by_Death_Cab_for_Cutie.jpg
Punten : 29
Nom. : Arno bikkel2 Rudi S
Nr. 1 van: Arno bikkel2
Toen Death Can for Cutie met alweer het 7e album (Narrow Stairs (2008) op de proppen kwamen hadden ze juist 2 zeer gewaardeerde albums gemaakt, I will possess your heart is zonder meer het prijsnummer van Narrow Stairs.
Hebben wij net een paar nummers achter de rug met een lang instrumentaal outro, hier wordt het omgedraaid.
Heerlijk instrumentaal opening , mooi dat piano stukje er steeds doorheen en de spanning wordt langzaam maar zeker opgebouwd tot halverwege de vocalen mee gaan doe.
Er ontstaat dan een mooi alt country lied zoals Wilco ze ook wel maakt.
De tekst is behoorlijk creepy, wat een enge stalker.
How I wish you could see the potential
The potential of you and me
It's like a book elegantly bound
But in a language that you can't read just yet
You gotta spend some time, love
You gotta spend some time with me
And I know that you'll find love
I will possess your heart
You reject my... advances... and desperate pleas...
I won't let you... let me down... so easily.
So easily.
0
geplaatst: 4 december 2015, 13:38 uur
Oei I Will Possess Your Heart vergeten, die zou bij mij misschien net top 10 halen.
0
geplaatst: 4 december 2015, 13:43 uur
Kijk eens aan, 29 punten uit drie stemmers! Wat een fabelachtig mooi nummer, die spanningsopbouw is geweldig.
0
geplaatst: 4 december 2015, 13:57 uur
Verrassend begin met Deerhunter, ik ken het nummer nog niet, maar de beschrijving maakt me hheel benieuwd. Zo maar het album opzetten (staat al meer dan vijf jaar onbeluisterd op mijn pc).
Florence heb ik wat minder mee en van Sigur Rós heb ik andere favorieten (maar goddank geen Ara Batur).
De laatste twee zijn absolute toppers (nummers 3 en 24)
Florence heb ik wat minder mee en van Sigur Rós heb ik andere favorieten (maar goddank geen Ara Batur).
De laatste twee zijn absolute toppers (nummers 3 en 24)
0
geplaatst: 4 december 2015, 14:11 uur
Nummer 5 zal vandaag niet meer komen, ik heb later vandaag ook nog een greatest hits editie te presenteren.
0
geplaatst: 4 december 2015, 14:19 uur
Arno schreef:
Kijk eens aan, 29 punten uit drie stemmers! Wat een fabelachtig mooi nummer, die spanningsopbouw is geweldig.
Kijk eens aan, 29 punten uit drie stemmers! Wat een fabelachtig mooi nummer, die spanningsopbouw is geweldig.
Zeer content mee. Prachtig werkje.
Sowieso een heel aardige lijst tot nu toe !
0
geplaatst: 4 december 2015, 14:36 uur
Sigur Ros is mijn ding niet, Portishead is wel leuk. Death Cab For Cutie had ik hier niet verwacht. Aangename verrassing.
* denotes required fields.