Muziek / Muziekgames / Song Top 10 Per Jaar #2
zoeken in:
0
geplaatst: 28 februari 2016, 09:12 uur
luigifort
De periode voor 1965 kunnen wat betreft albums in tijdvakken gebundeld worden zoals ook gedaan is met de songs.
De periode voor 1965 kunnen wat betreft albums in tijdvakken gebundeld worden zoals ook gedaan is met de songs.
0
geplaatst: 28 februari 2016, 09:29 uur
Lijkt mij ook een goed idee, zonde om al dat moois voor 1965 over te slaan!
0
geplaatst: 28 februari 2016, 10:20 uur
Mijn top 10 van deze eeuw:
1. Steven Wilson - Raider II (52-61)
2. Songs: Ohia - Lioness (62-78)
3. Anathema - Dreaming Light (35-37)
4. Eddie Vedder - Society (79-85)
5. Porcupine Tree – Arriving Somewhere But Not Here (7)
6. Band of Horses – The Funeral (12)
7. Sigur Rós – untitled # 8 (Popplagið) (1/2)
8. Johnny Cash - Hurt (15-17)
9. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (62-78)
10. Beck - Morning (124-129)
Rudi S, zaaf en Cured bedankt voor de organisatie van alle edities. bikkel2, luigifort en Film Pegasus bedankt voor de uitgebreide jaaroverzichten en foute hits.
Voor de albumlijst zie ik ook graag dat de jaren voor 1965 meegenomen worden in het spel, zit genoeg moois tussen.
1. Steven Wilson - Raider II (52-61)
2. Songs: Ohia - Lioness (62-78)
3. Anathema - Dreaming Light (35-37)
4. Eddie Vedder - Society (79-85)
5. Porcupine Tree – Arriving Somewhere But Not Here (7)
6. Band of Horses – The Funeral (12)
7. Sigur Rós – untitled # 8 (Popplagið) (1/2)
8. Johnny Cash - Hurt (15-17)
9. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (62-78)
10. Beck - Morning (124-129)
Rudi S, zaaf en Cured bedankt voor de organisatie van alle edities. bikkel2, luigifort en Film Pegasus bedankt voor de uitgebreide jaaroverzichten en foute hits.
Voor de albumlijst zie ik ook graag dat de jaren voor 1965 meegenomen worden in het spel, zit genoeg moois tussen.
0
geplaatst: 28 februari 2016, 10:59 uur
Alle organisatoren veel dank voor jullie tijd en moeite, het was een leuk spel! Ook van de gastbijdrages - vooral de jaaroverzichten - heb ik erg genoten .
Ik denk dat ik aan de albumlijstjes niet heel actief mee zal gaan doen maar hier en daar zal ik nog best eens een lijstje inleveren. Wel leuk trouwens om voor '65 te starten!
Ik denk dat ik aan de albumlijstjes niet heel actief mee zal gaan doen maar hier en daar zal ik nog best eens een lijstje inleveren. Wel leuk trouwens om voor '65 te starten!
0
geplaatst: 28 februari 2016, 11:54 uur
Hier mijn top 10- 2000- 2015 :
1. Johnny Cash - Hurt
2. Arcade Fire - Rebellion ( Lies)
3. Radiohead - Weird Fishes/ Arpeggi
4. David Bowie - Blackstar
5. Gorillaz - Stylo
6. Death Cab For Cutie - I Will Poses Your Heart
7. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
8. Kendrik Lahmar - m.A.A.d City
9. Band Of Horses - The Funeral
10. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubillee Street
Een mooie afsluiting van dit topic, erg van genoten.
Rudi, zaaf en Cured.... top organisatie ! Hartelijk dank.
Verder natuurlijk dank aan Film Pegasus voor de vermakelijke foute nummers en luigifort voor de zeer verdienstelijke invalbeurten betreft het jaaroverzicht.
En last but not least.....alle deelnemers !
Ik kijk uit naar een nieuw topic !
1. Johnny Cash - Hurt
2. Arcade Fire - Rebellion ( Lies)
3. Radiohead - Weird Fishes/ Arpeggi
4. David Bowie - Blackstar
5. Gorillaz - Stylo
6. Death Cab For Cutie - I Will Poses Your Heart
7. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
8. Kendrik Lahmar - m.A.A.d City
9. Band Of Horses - The Funeral
10. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubillee Street
Een mooie afsluiting van dit topic, erg van genoten.
Rudi, zaaf en Cured.... top organisatie ! Hartelijk dank.
Verder natuurlijk dank aan Film Pegasus voor de vermakelijke foute nummers en luigifort voor de zeer verdienstelijke invalbeurten betreft het jaaroverzicht.
En last but not least.....alle deelnemers !
Ik kijk uit naar een nieuw topic !
0
geplaatst: 28 februari 2016, 14:13 uur
Hier is mijn top 10 van 2000 - 2015
1. PJ Harvey - Let England Shake
2. Sigur Rós - Untitled #3 (Samskeyti)
3. David Bowie - Lazarus
4. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
5. Arcade Fire – Intervention
6. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
7. Damien Rice – The Blower’s Daughter
8. Songs: Ohia – Being In Love
9. The National - Bloodbuzz Ohio
10. Porcupine Tree – Arriving Somewhere But Not Here
Ik sluit me aan bij de wijze woorden van bikkel2 hierboven. Dank ook aan iedereen voor de mooie tips: mijn collectie is weer aardig uitgebreid.
1. PJ Harvey - Let England Shake
2. Sigur Rós - Untitled #3 (Samskeyti)
3. David Bowie - Lazarus
4. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
5. Arcade Fire – Intervention
6. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
7. Damien Rice – The Blower’s Daughter
8. Songs: Ohia – Being In Love
9. The National - Bloodbuzz Ohio
10. Porcupine Tree – Arriving Somewhere But Not Here
Ik sluit me aan bij de wijze woorden van bikkel2 hierboven. Dank ook aan iedereen voor de mooie tips: mijn collectie is weer aardig uitgebreid.
0
geplaatst: 28 februari 2016, 14:24 uur
Schitterende winnaar! - met meer #1-noteringen vind ik Sigur Rós gewoon de winnaar
Maar het hele podium is buitencategorie
Mijn top-10 van 2000-2015:
1. Sigur Rós - Untitled # 8 (Popplagið) [1]
2. Radiohead - Idioteque [62-78]
3. Sigur Rós - Untitled #3 (Samskeyti) [22-25]
4. Fuck Buttons - Surf Solar [8]
5. Frank Ocean - Pyramids [43-45]
6. Holden - Renata [31-34]
7. Joanna Newsom - Emily [15-17]
8. Portishead - Machine Gun [86-92]
9. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry [86-92]
10. Atmosphere - Painting [124-129]
Rudi S, zaaf en Cured bedankt voor een prachtig jaar lijstjes maken En ook de gastbijdrages waren vermakelijk - vooral de foute hits brachten soms mooie herinneringen naar boven.
Maar het hele podium is buitencategorie
Mijn top-10 van 2000-2015:
1. Sigur Rós - Untitled # 8 (Popplagið) [1]
2. Radiohead - Idioteque [62-78]
3. Sigur Rós - Untitled #3 (Samskeyti) [22-25]
4. Fuck Buttons - Surf Solar [8]
5. Frank Ocean - Pyramids [43-45]
6. Holden - Renata [31-34]
7. Joanna Newsom - Emily [15-17]
8. Portishead - Machine Gun [86-92]
9. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry [86-92]
10. Atmosphere - Painting [124-129]
Rudi S, zaaf en Cured bedankt voor een prachtig jaar lijstjes maken En ook de gastbijdrages waren vermakelijk - vooral de foute hits brachten soms mooie herinneringen naar boven.
0
geplaatst: 12 maart 2016, 23:00 uur
Johnny Marr schreef:
Komt hier nog een nieuw topic van met albums?
Komt hier nog een nieuw topic van met albums?
Rudi heeft Sabbatical..in April geloof ik de albumversie
0
geplaatst: 13 maart 2016, 09:54 uur
Johnny Marr schreef:
Komt hier nog een nieuw topic van met albums?
Komt hier nog een nieuw topic van met albums?
Muziek >> Muziekgames >> Song Top 10 Per Jaar #2
0
geplaatst: 13 maart 2016, 10:12 uur
herman schreef:
Lijkt mij ook een goed idee, zonde om al dat moois voor 1965 over te slaan!
Lijkt mij ook een goed idee, zonde om al dat moois voor 1965 over te slaan!
Ja gaan wij zeker meenemen.
Het album gebied in de periode 1900-1950 is wel heel beperkt ( 78 toeren schellakplaten waren er wel als album).
De eerste LP's kwamen zo rond 1948 op de markt.
Ik zou zeker om weer een spelersgroep te krijgen (net als bij de songs) willen beginnen in 1965 en later in 2 a 3 weken alles wat daarvoor zit in te halen,eventueel na 1969 een top1960-1964 en daarna de eerste decennium top, ideeën zijn altijd welkom.
3
geplaatst: 7 februari 2018, 16:30 uur
luigifort schreef:
Tijd voor singles top 10?
Ik ben ontzettend benieuwd naar die uitkomsten en naar jouw presentatievaardigheden Tijd voor singles top 10?
2
geplaatst: 27 juli 2021, 11:09 uur
Wie voelt zich geroepen om editie #2 van dit illustere forumspel ergens in het najaar op te starten? Dan hebben we weer een officieus topic waarin slowchat in meer of mindere mate wordt gedoogd (1 'slowchat topic' op MuMe kan toch wel?)
Even wat gebabbel verwijderd. Voor slowchat hebben we de PM-functionaliteit. Wie de schoen past...
johan de witt schreef:
Blijkbaar was mijn oprechte vraag over de inspirator van dit topic ook ‘gebabbel’. Nou ja, het zal wel…
Blijkbaar was mijn oprechte vraag over de inspirator van dit topic ook ‘gebabbel’. Nou ja, het zal wel…
1
geplaatst: 27 juli 2021, 11:19 uur
luigifort schreef:
Holy crap, dit is al meer dan 5 jaar geleden
Holy crap, dit is al meer dan 5 jaar geleden
Elke vijf jaar een nieuwe editie lijkt me een mooi interval. Maar kan wel begrijpen dat zaaf of Rudi S niet direct de tijd / energie hebben om er elke week/twee weken mee aan de slag te gaan.
We moeten sowieso nog de edities 2016 t/m 2020 spelen
2
geplaatst: 27 juli 2021, 11:20 uur
Ms zaaf toch wel, echt zijn dingetje...
In die 5 jaar leer je ook veel nieuwe oude muziek kennen...
2016 tm 2020 sowieso id
In die 5 jaar leer je ook veel nieuwe oude muziek kennen...
2016 tm 2020 sowieso id
2
geplaatst: 27 juli 2021, 11:25 uur
Het was een mooi topic inderdaad, maar voor mij zou een nieuwe editie weinig toevoegen. Voor 90-95 procent zouden mijn lijsten dezelfde zijn, denk ik.
1
geplaatst: 27 juli 2021, 11:33 uur
Wel meer kuikenaanwas op de site sinds toen, dus wie weet een andere eindlijst
* denotes required fields.