MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nederlands lied van de dag

zoeken in:
6,5

Muzikaal stelt het niets voor, tekstueel heeft het wel waarde als tijdsdocument, maar het heeft me altijd erg gestoord dat het Westen hier even slecht als het Oosten wordt afgeschilderd (een typisch linkse VARA-opvatting uit de jaren 80).

Inderdaad wel heel erg tijdsgebonden, maar mag het nog steeds wel graag horen.

7,2

Casartelli (moderator)
Harrie Jekkers is vocaal allicht geen Mariah Carey, maar zijn stem en dictie dragen dit nummer toch wel behoorlijk.
ranboy schreef:
Muzikaal stelt het niets voor, tekstueel heeft het wel waarde als tijdsdocument, maar het heeft me altijd erg gestoord dat het Westen hier even slecht als het Oosten wordt afgeschilderd (een typisch linkse VARA-opvatting uit de jaren 80).

Misschien luister ik er met te veel afstand naar (ik heb de jaren '80 althans niet politiek bewust meegemaakt), maar ik hoor toch voldoende ruimte om er zelf iets van te maken.

8,5

7,5

Tekstueel geweldig, vocaal minder.

3 (eens met Herman) Laat Mij Maar Alleen is wel een topper

Ooost Berloooin. Een regelrechte draak.

2

johannesA
9.3 wel een mooie draak

Ik vind het op muzikaal en vocaal gebied wél mooi (het zal niet veel voorstellen, voor mij stelt het genoeg voor). Tekst is ook sterk en inderdaad fraai gebracht door Jekkers. Tijdsgebonden? Voor mij werkt het prima om anno 2016 naar een liedje over de koude oorlog te luisteren, het is eigenlijk je even verplaatsen in een andere tijd (iets dat in bijvoorbeeld films heel normaal is).

9

Ja, wat Arnout zegt. Absoluut niet gedateerd als je de tekst in iets bredere context durft te plaatsen. Ik ben onlangs nog in Berlijn geweest en heb daar de sporen van het verdeelde Europa/Duitsland kunnen aanschouwen, dat maakte veel indruk.

Misterfool
8.5

7,5

Klein Orkest , maar dan eigenlijk vooral door de kinderplaat. Leve het Nijlpaard!

Gretz schreef:
Absoluut niet gedateerd.
was het maar gedateerd.. Ik vind die paar hele lage beoordelingen voor dit nummer ook onbegrijpelijk. Dat het je ding niet is dat kan maar hier een twee of drie voor geven..

Als het je ding niet is (of het je ding best kan zijn maar je het gewoon niks vindt), geef je het toch een laag cijfer? Of is het bij bepaalde nummers verboden omdat het een bepaalde minimumkwaliteit zou hebben?

Een recordaantal van 25 stemmers, wisselend enthousiast zorgden voor een gemiddelde van 7,156, een 12e plek voor Klein Orkest.

01. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder: 18 stemmen, gemiddeld 8,358 (Edgar18)
02. The Nits - In the Dutch Mountains: 17 stemmen, gemiddeld 8,109 (johan de witt)
03. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd: 17 stemmen, gemiddled 7,853 (vigil)
04. Frank Boeijen Groep - De Verzoening: 15 stemmen, gemiddeld 7,797 (johan de witt)
05. The Serenes - Abiding Place: 17 stemmen, gemiddeld 7,759 (johan de witt)
06. Earth & Fire - Maybe Tomorrow, Maybe Tonight: 24 stemmen, gemiddeld 7,631 (dynamo d)
07. Fatal Flowers - Younger Days: 16 stemmen, gemiddeld 7,528 (Johan de witt)
08. Doe Maar - 32 Jaar (Sinds 1 Dag of 2): 24 stemmen, gemiddeld 7,500 (vigil)
09. Tröckener Kecks - Niemand Thuis: 12 stemmen, gemiddeld 7,433 (Simon77)
10. Clan of Xymox - Louise: 16 stemmen, gemiddeld 7,350 (herman)

11. Typhoon - Zandloper: 18 stemmen, gemiddeld 7,228 (herman)
12. Klein Orkest - Over de Muur: 25 stemmen, gemiddeld 7,156 (Edgar18)
13. Herman Brood & His Wild Romance - Rock & Roll Junkie: 8 stemmen, gemiddeld 7,06 (johan de witt)
14. Maarten van Roozendaal - Mooi: 12 stemmen, gemiddeld 6,988 (luigifort)
15. Eefje de Visser - Ongeveer: 20 stemmen, gemiddeld 6.972 (dynamo d)
16. Sungrazer - Common Believer: 11 stemmen, gemiddeld 6,895 (trebremmit)
17. Don Mercedes - Rocky: 16 stemmen, gemiddeld 6,616 (Edgar18)
18. The Kyteman Orchestra - The Mushroom Cloud 19 stemmen, 6,576 (Kramer)
19. Golden Earring - When the Lady Smiles: 21 stemmen, gemiddeld 6,56 (Edgar18)
20. Jules de Corte - Ik Zou Weleens Willen Weten: 20 stemmen, gemiddeld 6,408 (Kramer)

21. Anouk - Pretending As Always: 16 stemmen, gemiddeld 6,39 (dynamo d)
22. Sarah - Labyrint: 18 stemmen, gemiddeld 6,319 (Edgar18)
23. André Hazes - Zeg Maar Niets Meer: 24 stemmen, gemiddeld 6,204 (Kramer)
24. Toni Scott - That's How I'm Living: 16 stemmen, gemiddeld 5,94 (vigil)

De nieuwe is een persoonlijke favoriet uit eind jaren '90 van een nooit echt doorgebroken band. Jammer, naar mijn mening; misschien volledig terecht naar jullie mening

Professioneel aangekondigd door TMF's Tooske

Shiver - Gate of Heaven

Simon77 schreef:

Professioneel aangekondigd door TMF's Tooske

Over verschrikkingen gesproken

Maar goed Shiver krijgt wel een voldoende, al is het een kleine

6,5

6 voor Shiver

Arrie, als je goed zou lezen dan zie je dat ik zeg, ik vind. Dat betekent dat ik mijn mening over iets geef. Zie jij ergens staan dat mensen geen lage beoordelingen zouden mogen geven? Als je graag de schoolmeester wil spelen zorg dan in ieder geval dat je een tekst correct interpreteert .

Edgar18 schreef:
6 voor Shiver

Arrie, als je goed zou lezen dan zie je dat ik zeg, ik vind. Dat betekent dat ik mijn mening over iets geef. Zie jij ergens staan dat mensen geen lage beoordelingen zouden mogen geven? Als je graag de schoolmeester wil spelen zorg dan in ieder geval dat je een tekst correct interpreteert .

Maar waarom vind je die beoordelingen dan onbegrijpelijk?

vigil schreef:

Over verschrikkingen gesproken
Ja, inderdaad. Aan de andere kant maakt dat het plaatje wel compleet van de tijd waarin ik dit nummer vaak luisterde.

johannesA
7

Gast
geplaatst: vandaag om 18:37 uur

geplaatst: vandaag om 18:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.