MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nederlands lied van de dag

zoeken in:

johannesA
9,8

In die tijd de cd single nog gekocht. Ook ging ik veel uit in die tijd en dan moest ik zondagochtend weer voetballen in het 2e team van de plaatselijke VV. Dan moest ik om 8.30 soms wel op de fiets, want ik zat in het 2e en dan voetbal je om 10.00 uur. Om dan mezelf op te peppen zette ik dit nummer 2 of 3 keer keihard op en kon ik er weer tegenaan. Het werkte bijna altijd, behalve die keer, dat ik om 5.00 op bed lag en om 6.00 de koeien van mijn vader moest melken, want hij had rugpijn. Toen ik om 8.00 klaar was heb ik me maar ziek gemeld bij de coach. Ik was doodop en kotsmisselijk.
Ze moesten maar een keer zonder mij spelen.

Voor mij dus een nummer wat ik altijd met die tijd associeer en ik vind het nog steeds geweldig.

Oh, ja. Anneke was ook wel een toppertje.

Misterfool
9,5

johannesA schreef:
9,8

In die tijd de cd single nog gekocht. Ook ging ik veel uit in die tijd en dan moest ik zondagochtend weer voetballen in het 2e team van de plaatselijke VV. Dan moest ik om 8.30 soms wel op de fiets, want ik zat in het 2e en dan voetbal je om 10.00 uur. Om dan mezelf op te peppen zette ik dit nummer 2 of 3 keer keihard op en kon ik er weer tegenaan. Het werkte bijna altijd, behalve die keer, dat ik om 5.00 op bed lag en om 6.00 de koeien van mijn vader moest melken, want hij had rugpijn. Toen ik om 8.00 klaar was heb ik me maar ziek gemeld bij de coach. Ik was doodop en kotsmisselijk.
Ze moesten maar een keer zonder mij spelen.

Voor mij dus een nummer wat ik altijd met die tijd associeer en ik vind het nog steeds geweldig.

Oh, ja. Anneke was ook wel een toppertje.
Prachtig verhaal Johannes!

johannesA
Prachtig Nederlands lied van de dag Simon77

Das inderdaad een mooi verhaal johannesA!!

The Gathering - Strange Machines scoort een heleboel hoge beoordelingen maar helaas ook een paar flink lage. Al met al toch een mooi gemiddelde van 7,630 gegeven door 22 stemmers.

01. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder: 18 stemmen, gemiddeld 8,358 (Edgar18)
02. The Nits - In the Dutch Mountains: 17 stemmen, gemiddeld 8,109 (johan de witt)
03. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd: 17 stemmen, gemiddled 7,853 (vigil)
04. Frank Boeijen Groep - De Verzoening: 15 stemmen, gemiddeld 7,797 (johan de witt)
05. The Serenes - Abiding Place: 17 stemmen, gemiddeld 7,759 (johan de witt)
06. Earth & Fire - Maybe Tomorrow, Maybe Tonight: 24 stemmen, gemiddeld 7,631 (dynamo d)
07. The Gathering - Strange Machines: 22 stemmen, gemiddeld 7,630 (Simon77)
08. Fatal Flowers - Younger Days: 16 stemmen, gemiddeld 7,528 (Johan de witt)
09. Doe Maar - 32 Jaar (Sinds 1 Dag of 2): 24 stemmen, gemiddeld 7,500 (vigil)
10. Tröckener Kecks - Niemand Thuis: 12 stemmen, gemiddeld 7,433 (Simon77)

11. Frans Halsema - Voor Haar: 20 stemmen, gemiddeld 7,370 (Edgar18)
12. Clan of Xymox - Louise: 16 stemmen, gemiddeld 7,350 (herman)
13. Typhoon - Zandloper: 18 stemmen, gemiddeld 7,228 (herman)
14. Klein Orkest - Over de Muur: 25 stemmen, gemiddeld 7,156 (Edgar18)
15. Herman Brood & His Wild Romance - Rock & Roll Junkie: 8 stemmen, gemiddeld 7,06 (johan de witt)
16. Maarten van Roozendaal - Mooi: 12 stemmen, gemiddeld 6,988 (luigifort)
17. Eefje de Visser - Ongeveer: 20 stemmen, gemiddeld 6.972 (dynamo d)
18. Sungrazer - Common Believer: 11 stemmen, gemiddeld 6,895 (trebremmit)
19. Don Mercedes - Rocky: 16 stemmen, gemiddeld 6,616 (Edgar18)
20. The Kyteman Orchestra - The Mushroom Cloud 19 stemmen, 6,576 (Kramer)

21. Golden Earring - When the Lady Smiles: 21 stemmen, gemiddeld 6,56 (Edgar18)
22. Jules de Corte - Ik Zou Weleens Willen Weten: 20 stemmen, gemiddeld 6,408 (Kramer)
23. Anouk - Pretending As Always: 16 stemmen, gemiddeld 6,39 (dynamo d)
24. Sarah - Labyrint: 18 stemmen, gemiddeld 6,319 (Edgar18)
25. André Hazes - Zeg Maar Niets Meer: 24 stemmen, gemiddeld 6,204 (Kramer)
26. Shiver - Gate of Heaven: 15 stemmen, gemiddeld 6,06 (Simon77)
27. Toni Scott - That's How I'm Living: 16 stemmen, gemiddeld 5,94 (vigil)

Vandaag een gevalletje, herinnert u zich deze nog?

Nadieh - Windforce 11

Heb je abonnement op dit topic, Edgar? Ik wil ook wel weer eens wat posten, maar ben steeds net te laat.

Dit liedje laatst weer eens gehoord, omdat het een optie was in onze popquiz te stoppen, maar ik hoor er helemaal niets in eigenlijk.

4,5

Prachtig nummer. R.I.P.

8,2

herman schreef:
Heb je abonnement op dit topic, Edgar? Ik wil ook wel weer eens wat posten, maar ben steeds net te laat.
Haha, valt wel mee toch. Ik zal morgen overslaan, aan jou de taak om dan wel eerder te zijn dan andere kapers .

Voor mij was dit ook duidelijk gevalletje deze moet ik herbeluisteren en ik moet zeggen, in mijn gedachten was het een sterker nummer dan het eigenlijk is. Toch kan ik dit goed horen en er best van genieten.

7,5

7.2 Prima nummer, Leren kennen door de top 2000.

Edgar18 schreef:
(quote)
Haha, valt wel mee toch. Ik zal morgen overslaan, aan jou de taak om dan wel eerder te zijn dan andere kapers .

Nouja, geloof dat je al 6 nummers in de lijst hebt. Maar maakt niet uit hoor, ik moet gewoon scherper zijn. Morgen heb ik overleg rond deze tijd, dus dan kan ik sowieso niets plaatsen.

Voor mij was dit ook duidelijk gevalletje deze moet ik herbeluisteren en ik moet zeggen, in mijn gedachten was het een sterker nummer dan het eigenlijk is. Toch kan ik dit goed horen en er best van genieten.

Ik dacht eigenlijk dat ze Duits was, dus was wel verrast hem hier te zien. Ben denk ik in de war met Martika ofzo.

herman schreef:
Maar maakt niet uit hoor, ik moet gewoon scherper zijn..
Klinkt als mijzelf in het maak kennis met... topic. Ik heb iedere dag wel een tof nummer maar toch pas één keer dit jaar iets geplaatst.

Maar, wees nou maar blij met die 'plaatsingen' van mij want ik heb je deze week al kennis laten maken met Frans Halsema en je nu weer geleerd dat Nadieh helemaal niet Duits is .

herman schreef:

Ik dacht eigenlijk dat ze Duits was, dus was wel verrast hem hier te zien. Ben denk ik in de war met Martika ofzo.

Dan eerder met Sandra

Prima keuzes hoor Edgar

johan de witt schreef:
(quote)

Dan eerder met Sandra

Nee, Sandra ben ik wel fan van, dus dat weet ik wel Niet Martika, maar Tanita Tikaram was ik mee in de war.

Daar zit Martika wel in verwerkt, ja

6,8 fijn nummer.

Haar dochter Nadie kan ook aardig zingen, maar kwam een paar jaar terug niet door de voorronde van De Beste Singer-Songwriter

Best een leuk nummer. Het beste vind ik dat Toon Hermans in de clip zit.

7

9,5

Geweldig nummer, incluis enig jeugdsentiment.

johannesA
7,3.

7,2

Ik ben al zo oud dat ik het me nog kan herinneren dat ze in de Top 40 stond met dit nummer

Erg jong overleden...

Joezer49263
7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 12:59 uur

geplaatst: vandaag om 12:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.