MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nederlands lied van de dag

zoeken in:

7

Paar jaar geleden kon ik hier niks mee, maar tegenwoordig kan ik Spinvis wel waarderen.

Vond ik destijds erg leuk, Spinvis, maar mijn waardering is wel flink gedaald sinds ik hem een keer een heel slecht optreden zag geven op het Neude, een jaar of 10 terug. Dit vind ik wel zijn beste nummer denk ik.

6,5

Casartelli (moderator)
6,5

9,9

Spinvis

4,5

Tussen Spinvis en mij zal het nooit goed komen, de man kan gewoon niet zingen, en zelfs het praatzingen doet hij op een irritante manier. Er is in dit geval wel sprake van een liedje, dus ik ga niet voor de laagste waardering.

9,2

Haat liefde verhouding met Spinvis, deze is top, veel andere nummers zijn een stuk minder.

Zoals verwacht een behoorlijke love/hate artiest. Ben er niet echt kapot van, maar is zeker niet slecht.

6,8

Een middenmotertje van Spinvis.

7,7

9
Heb nog bij die goede man op de middelbare school gezeten. Toen was Erik nog drummer van de Hi Jinx en had altijd onwijs hippe schoenen aan

Ondanks 5 (afgeronde) tienen en 5 negens krijgt Spinvis net teveel 'hate'-stemmen om in de top 10 binnen te komen. 7,402 over 24 stemmers. Trio Bier verdwijnt uit de lijst.

01. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder: 18 stemmen, gemiddeld 8,358 (Edgar18)
02. The Nits - In the Dutch Mountains: 17 stemmen, gemiddeld 8,109 (johan de witt)
03. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd: 17 stemmen, gemiddled 7,853 (vigil)
04. Frank Boeijen Groep - De Verzoening: 15 stemmen, gemiddeld 7,797 (johan de witt)
05. The Serenes - Abiding Place: 17 stemmen, gemiddeld 7,759 (johan de witt)
06. Earth & Fire - Maybe Tomorrow, Maybe Tonight: 24 stemmen, gemiddeld 7,631 (dynamo d)
07. The Gathering - Strange Machines: 22 stemmen, gemiddeld 7,630 (Simon77)
08. Fatal Flowers - Younger Days: 16 stemmen, gemiddeld 7,528 (Johan de witt)
09. Doe Maar - 32 Jaar (Sinds 1 Dag of 2): 24 stemmen, gemiddeld 7,500 (vigil)
10. Tröckener Kecks - Niemand Thuis: 12 stemmen, gemiddeld 7,433 (Simon77)

11. Spinvis - Bagagedrager: 25 stemmen, gemiddeld 7,402 (johan de witt)
12. Frans Halsema - Voor Haar: 20 stemmen, gemiddeld 7,370 (Edgar18)
13. Clan of Xymox - Louise: 16 stemmen, gemiddeld 7,350 (herman)
14. Typhoon - Zandloper: 18 stemmen, gemiddeld 7,228 (herman)
15. Klein Orkest - Over de Muur: 25 stemmen, gemiddeld 7,156 (Edgar18)
16. The Scene - Open: 22 stemmen, gemiddeld 7,118 (Simon77)
17. Herman Brood & His Wild Romance - Rock & Roll Junkie: 8 stemmen, gemiddeld 7,06 (johan de witt)
18. ZZ & De Maskers - Dracula: 17 stemmen, gemiddeld 7,05 (herman)
19. Maarten van Roozendaal - Mooi: 12 stemmen, gemiddeld 6,988 (luigifort)
20. Eefje de Visser - Ongeveer: 20 stemmen, gemiddeld 6.972 (dynamo d)

21. Sungrazer - Common Believer: 11 stemmen, gemiddeld 6,895 (trebremmit)
22. Nadieh - Windforce 11: 23 stemmen, gemiddeld 6,878 (Edgar18)
23. Don Mercedes - Rocky: 16 stemmen, gemiddeld 6,616 (Edgar18)
24. The Kyteman Orchestra - The Mushroom Cloud 19 stemmen, 6,576 (Kramer)
25. Golden Earring - When the Lady Smiles: 21 stemmen, gemiddeld 6,56 (Edgar18)
26. Jules de Corte - Ik Zou Weleens Willen Weten: 20 stemmen, gemiddeld 6,408 (Kramer)
27. Anouk - Pretending As Always: 16 stemmen, gemiddeld 6,39 (dynamo d)
28. Sarah - Labyrint: 18 stemmen, gemiddeld 6,319 (Edgar18)
29. André Hazes - Zeg Maar Niets Meer: 24 stemmen, gemiddeld 6,204 (Kramer)
30. Shiver - Gate of Heaven: 15 stemmen, gemiddeld 6,06 (Simon77)

Aafke Romeijn - Karakter

Who needs Eefje?

7,3

johan de witt schreef:
Who needs Eefje?

Aafke is nog relatief nieuw, maar ik voorspel dat ze over een paar jaar net zo groot gaat zijn als Eefje de Visser. Ze behoort to de talentvolste Nederlandse artiesten van dit moment, en nu ze vorig jaar heeft besloten om fulltime muzikant te worden verwacht ik nog heel veel moois van haar.

Karakter is 1 van de mooiste Nederlandse nummers ooit gemaakt.

10

Nee, dit doet het niet voor mij.

5

johannesA
7.5

Trio Bier, Spinvis en Aafke Romeijn. Ik kijk nu al uit naar de volgende...

4,5

vigil schreef:
Trio Bier, Spinvis en Aafke Romeijn. Ik kijk nu al uit naar de volgende...

Is er een hedendaagse Nederlandstalige artiest die je wel goed vindt? (Behalve Roosbeef)

7.1 In ieder geval beter dan de meeste nummers van Eefje die ik ken.

Gretz schreef:
(quote)

Is er een hedendaagse Nederlandstalige artiest die je wel goed vindt? (Behalve Roosbeef)

Nederlandstalig? hhhmmm niet echt over de gehele breedte. Ik vind wel een hoop "losse" liedjes leuk maar echt een artiest waar ik in bredere zin warm van geworden bent weet ik zo 1-2-3 niet op te noemen. Ja Daniel Lohues maar die kan je toch moeilijk echt hedendaags noemen al is zijn solowerk pas maximaal 10 jaar oud.

Ik ben gewoon niet zo van de singer-songwriter achtige types die het zo leuk vinden om tegendradige (of geheel niet bijpassende) zanglijnen te produceren.

Wat leuke NL liedjes van de laatste tijd:
Milkbar - BangBangBang (Lyrical Video) - YouTube
De Likt - Ja Dat Bedoel Ik - YouTube
Bjo?rn van der Doelen Och war ik maar Bruce Springsteen Caballero zonder Filter - YouTube

vigil schreef:

Ik ben gewoon niet zo van de singer-songwriter achtige types die het zo leuk vinden om tegendradige (of geheel niet bijpassende) zanglijnen te produceren.

Ah oke. Misschien dat je meer kunt met haar nieuwe, wat meer elektronisch getinte werk. Zoals haar laatste single.

Gretz schreef:
(quote)

Ah oke. Misschien dat je meer kunt met haar nieuwe, wat meer elektronisch getinte werk. Zoals haar laatste single.

Ik zal dadelijk eens luisteren, ik begreep dat Eefje ook elektronica invloeden heeft toegevoegd tegenwoordig. Normaal gesproken voor mij een verbetering

6,5

Vanavond naar Eefje

vigil schreef:
Ik zal dadelijk eens luisteren, ik begreep dat Eefje ook elektronica invloeden heeft toegevoegd tegenwoordig. Normaal gesproken voor mij een verbetering
In dit geval zeker niet. Door het te veel aan galm valt de stem van Eefje (bijna) helemaal weg. Wat mij betreft absoluut geen succes. Ik zie net dat deze Aafke Romeijn ook een nieuw album heeft, die ga ik gelijk maar eens proberen.

Aafke Romeijn doet het bij mij beter dan 'muziekzussen' Eefje en Rita en Karakter vind ik een mooi nummer.

8

Aaaah jammer, Spinvis gemist, natuurlijk z'n allerbeste nummer samen met Oostende. Een 9,5 ging ie gekregen hebben van me.

Deze is ook mooi, die van Aafke.

7,75

Gast
geplaatst: vandaag om 16:41 uur

geplaatst: vandaag om 16:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.