Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!
zoeken in:
0
geplaatst: 5 januari 2018, 19:38 uur
Edgar18 schreef:
Nummer 32: Michael Jackson - Billie Jean
70 punten / 10 noteringen / nummer één van: Poeha
Poeha, ik vind je een fijne vent. De enige die Michael op één zette en dat verdient een
. Wie de op één na grootste fan is....
Nummer 32: Michael Jackson - Billie Jean
70 punten / 10 noteringen / nummer één van: Poeha
Poeha, ik vind je een fijne vent. De enige die Michael op één zette en dat verdient een
. Wie de op één na grootste fan is....
Dank voor alle lof, maar in mijn geval was het niet zo moeilijk. Is mijn all time favourite, dus ja

Enne...CCR heeft ook gewoon erg goede nummers voortgebracht
Eet smakelijk!
0
geplaatst: 5 januari 2018, 19:54 uur
Fake Empire is inderdaad zeer triest. Echter ook maar een zesde plaats bij mij. Is voor mij ook zeker niet het beste nummer van The National.
0
geplaatst: 5 januari 2018, 19:55 uur
CCR 9 punten meer dan Fake Empire en 12 meer dan Bagagedrager, treurig en schokkend 

3
geplaatst: 5 januari 2018, 20:12 uur
Niks mis met Creedence Clearwater Revival, als er nou een band een waslijst aan goede nummers heeft gemaakt in een kort tijdbestek.
3
zaaf
geplaatst: 5 januari 2018, 20:20 uur
Jeetje Geert, je reacties worden ook een beetje treurig....
0
geplaatst: 5 januari 2018, 20:46 uur
Nummer 30: Prince - Sign 'O' the Times
73 punten / 12 noteringen / hoogst genoteerd bij: Marco dB & aERodynamIC (2)
Nummer 29: Sonic Youth - Teen Age Riot
74 punten / 10 noteringen / nummer één van: arcade monkeys
Nummer 28: The Waterboys - Don't Bang the Drum
76 punten / 14 noteringen / hoogst genoteerd bij: likeahurricane (2)
Nummer 27: Marvin Gaye - What's Going On
82 punten / 12 noteringen / nummer één van: EttaJamesBrown & Marco dB
Lag lange tijd voor op Inner City Blues maar verloor deze richting het einde toch uit het oog.
Nummer 26: Neil Young - Cortez the Killer
85 punten / 13 noteringen / hoogst genoteerd bij: laxus11, dumb_helicopter & Bonk (2)
Nummer 25: The Velvet Underground - Heroin
86 punten / 10 noteringen / nummer één van: Johnny Marr, Teunnis & Rudi S
Tien noteringen slechts maar die waren wel (bijna) allemaal hoog getuige ook de drie eerste plekken voor Reed & Cale. Alle nummers die nog komen werden vaker genoemd dan Heroin.
Nummer 24: The Rolling Stones - Gimme Shelter
87 punten / 14 noteringen / hoogst genoteerd bij: TEQUILA SUNRISE & Choconas (2)
Daar is de tweede Stones notering al, en dat is best vlot.
Nummer 23: Pulp - Common People
88 punten / 12 noteringen / nummer één van: DjFrankie
Nummer 22: David Bowie - Life on Mars?
90 punten / 16 noteringen / nummer één van: remcodulac
Veel noteringen, maar niet allemaal even hoog. Dat betekent dat enkel Arcade Fire en The Smithis nog met twee noteringen in de race zijn.
Nummer 21: R.E.M. - Drive
91 punten / 13 noteringen / nummer één van: Casartelli & musicborst
Van zo'n populaire band zou ik meer verwachten dan een plek net buiten de beste twintig.
73 punten / 12 noteringen / hoogst genoteerd bij: Marco dB & aERodynamIC (2)
Nummer 29: Sonic Youth - Teen Age Riot
74 punten / 10 noteringen / nummer één van: arcade monkeys
Nummer 28: The Waterboys - Don't Bang the Drum
76 punten / 14 noteringen / hoogst genoteerd bij: likeahurricane (2)
Nummer 27: Marvin Gaye - What's Going On
82 punten / 12 noteringen / nummer één van: EttaJamesBrown & Marco dB
Lag lange tijd voor op Inner City Blues maar verloor deze richting het einde toch uit het oog.
Nummer 26: Neil Young - Cortez the Killer
85 punten / 13 noteringen / hoogst genoteerd bij: laxus11, dumb_helicopter & Bonk (2)
Nummer 25: The Velvet Underground - Heroin
86 punten / 10 noteringen / nummer één van: Johnny Marr, Teunnis & Rudi S
Tien noteringen slechts maar die waren wel (bijna) allemaal hoog getuige ook de drie eerste plekken voor Reed & Cale. Alle nummers die nog komen werden vaker genoemd dan Heroin.
Nummer 24: The Rolling Stones - Gimme Shelter
87 punten / 14 noteringen / hoogst genoteerd bij: TEQUILA SUNRISE & Choconas (2)
Daar is de tweede Stones notering al, en dat is best vlot.
Nummer 23: Pulp - Common People
88 punten / 12 noteringen / nummer één van: DjFrankie
Nummer 22: David Bowie - Life on Mars?
90 punten / 16 noteringen / nummer één van: remcodulac
Veel noteringen, maar niet allemaal even hoog. Dat betekent dat enkel Arcade Fire en The Smithis nog met twee noteringen in de race zijn.
Nummer 21: R.E.M. - Drive
91 punten / 13 noteringen / nummer één van: Casartelli & musicborst
Van zo'n populaire band zou ik meer verwachten dan een plek net buiten de beste twintig.
0
geplaatst: 5 januari 2018, 21:11 uur
Nummer 20: Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
95 punten / 12 noteringen / nummer één van: Arno
Hier is dan gelijk die tweede Arcade Fire. Dat betekent dat enkel The Smiths nog met twee nummers meedoen en ik kan alvast verklappen dat die nog even op zich laten wachten.... Tunnels stond na veertig lijstjes precies gelijk met Rebellion maar kwam daarna in geen enkel lijstje meer voor.
Nummer 19: Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
95 punten / 16 noteringen / nummer één van: johannesA
De allereerste koploper in dit spelletje. Ik had het prima gevonden als dat aan het einde van de rit nog steeds zo was geweest. Schitterend nummer!
Nummer 18: Nick Cave - The Mercy Seat
98 punten / 12 noteringen / nummer één van: likeahurricane
Halverwege nog dik in de top tien maar naarmate de finaleronde vorderde stokte de noteringen voor Nick Cave.
Nummer 17: Radiohead - Paranoid Android
98 punten / 16 noteringen / hoogst genoteerd bij: dynamo d (2)
Over verrassingen gesproken.... Of juist niet? In de ladder liep het al niet lekker voor de MuMe troetelbeertjes en ook hier valt het vies tegen met de uitschakeling van Exit Music en de zeventiende plek voor Paranoid Android. Is de verliefdheid tussen Radiohead en Musicmeter aan het uitdoven?
Nummer 16: Stevie Wonder - Living for the City
100 punten / 13 noteringen / nummer één van: jeroentjuhh
En nog een verrassing, maar deze keer een positieve. Het eerste nummer dat de honderd punten grens slecht. Kwam wat traag op gang maar scoorde in de tweede helft van het spel een eerste en drie tweede plekken.
Nummer 15: Depeche Mode - Enjoy The Silence
101 punten / 15 noteringen / nummer één van: E-Clect-Eddy & Vince vega
Nummer 14: The Velvet Underground - Venus in Furs
107 punten / 15 noteringen / nummer één van: zaaf & Hacker
Twee nummers op een plek waar je ze mag verwachten.
Nummer 13: Prince - When Doves Cry
110 punten / 19 noteringen / nummer één van: aERodynamIC
Slechts één eerste plek maar wel een totaal van negentien noteringen. Slechts vijf platen werden vaker genoemd.
Nummer 12: The Sound - Winning
112 punten / 19 noteringen / nummer één van: Titmeister & Choconas
In de vorige ronde het enige nummer zonder tegenstemmen en dat vertaalt zich in een keurige twaalfde plek in dit eindspel. Volgend jaar weer eens in de ladderfinale? Het zou me niet verbazen.
Nummer 11: Arcade Fire - Rebellion (Lies)
117 punten / 14 noteringen / nummer één van: Kees-Jan, WhyNotSmile, JoaMuse & dumb_helicopter
En daar is dan al de tweede Arcade Fire! Nog achter de tweede Beatles, Bowie, Gaye & Smiths. Het nummer werd ook maar veertien keer genoemd - het minste van de top zestien - maar daarbij zaten wel vier eerste plekken en dat doet enkel de nummer twee ze na.
95 punten / 12 noteringen / nummer één van: Arno
Hier is dan gelijk die tweede Arcade Fire. Dat betekent dat enkel The Smiths nog met twee nummers meedoen en ik kan alvast verklappen dat die nog even op zich laten wachten.... Tunnels stond na veertig lijstjes precies gelijk met Rebellion maar kwam daarna in geen enkel lijstje meer voor.
Nummer 19: Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
95 punten / 16 noteringen / nummer één van: johannesA
De allereerste koploper in dit spelletje. Ik had het prima gevonden als dat aan het einde van de rit nog steeds zo was geweest. Schitterend nummer!
Nummer 18: Nick Cave - The Mercy Seat
98 punten / 12 noteringen / nummer één van: likeahurricane
Halverwege nog dik in de top tien maar naarmate de finaleronde vorderde stokte de noteringen voor Nick Cave.
Nummer 17: Radiohead - Paranoid Android
98 punten / 16 noteringen / hoogst genoteerd bij: dynamo d (2)
Over verrassingen gesproken.... Of juist niet? In de ladder liep het al niet lekker voor de MuMe troetelbeertjes en ook hier valt het vies tegen met de uitschakeling van Exit Music en de zeventiende plek voor Paranoid Android. Is de verliefdheid tussen Radiohead en Musicmeter aan het uitdoven?
Nummer 16: Stevie Wonder - Living for the City
100 punten / 13 noteringen / nummer één van: jeroentjuhh
En nog een verrassing, maar deze keer een positieve. Het eerste nummer dat de honderd punten grens slecht. Kwam wat traag op gang maar scoorde in de tweede helft van het spel een eerste en drie tweede plekken.
Nummer 15: Depeche Mode - Enjoy The Silence
101 punten / 15 noteringen / nummer één van: E-Clect-Eddy & Vince vega
Nummer 14: The Velvet Underground - Venus in Furs
107 punten / 15 noteringen / nummer één van: zaaf & Hacker
Twee nummers op een plek waar je ze mag verwachten.
Nummer 13: Prince - When Doves Cry
110 punten / 19 noteringen / nummer één van: aERodynamIC
Slechts één eerste plek maar wel een totaal van negentien noteringen. Slechts vijf platen werden vaker genoemd.
Nummer 12: The Sound - Winning
112 punten / 19 noteringen / nummer één van: Titmeister & Choconas
In de vorige ronde het enige nummer zonder tegenstemmen en dat vertaalt zich in een keurige twaalfde plek in dit eindspel. Volgend jaar weer eens in de ladderfinale? Het zou me niet verbazen.
Nummer 11: Arcade Fire - Rebellion (Lies)
117 punten / 14 noteringen / nummer één van: Kees-Jan, WhyNotSmile, JoaMuse & dumb_helicopter
En daar is dan al de tweede Arcade Fire! Nog achter de tweede Beatles, Bowie, Gaye & Smiths. Het nummer werd ook maar veertien keer genoemd - het minste van de top zestien - maar daarbij zaten wel vier eerste plekken en dat doet enkel de nummer twee ze na.
3
geplaatst: 5 januari 2018, 21:15 uur
zaaf excuses, ik was even in een slechte bui. Ik mag graag soms een beetje klagen dat een persoonlijk favoriet wat achter blijft, maar ik moet geen andere bands gaan afzeiken (daar heeft niemand wat aan).
0
geplaatst: 5 januari 2018, 21:16 uur
Mooie score voor The Sound, helaas net niet in de top 10. Gelukkig wel Inner City Blues en Blue Monday daar
(en opvallend genoeg geen Paranoid Android en Rebellion (Lies))
(en opvallend genoeg geen Paranoid Android en Rebellion (Lies))
0
geplaatst: 5 januari 2018, 21:17 uur
Rebellion (Lies) doet het normaal waarschijnlijk behoorlijk goed bij de gemene deler, maar in een spel met een Witte Trui-achtige opzet zakt deze allemansvriend wat naar beneden (want te weinig écht grote fans). Maar goed, 11 is alsnog hoog als je kijkt wat er allemaal meedoet.
Edit: hetzelfde zal ook wel gelden voor PA.
Edit: hetzelfde zal ook wel gelden voor PA.
2
geplaatst: 5 januari 2018, 21:19 uur
Jaa, Winning in de ladderfinale deze december. Dat lijkt me echt tof!
0
geplaatst: 5 januari 2018, 21:19 uur
Inner City Blues toch de top 10 gehaald. Yes!!!
Had dat na de "eerste" lijstjes al niet meer verwacht. Mooie prestatie alvast.
Had dat na de "eerste" lijstjes al niet meer verwacht. Mooie prestatie alvast.
0
geplaatst: 5 januari 2018, 21:24 uur
En daar horen sinds kort The Smiths ook bij, maar ben er hier wel bang voor. Boeh

1
geplaatst: 5 januari 2018, 21:32 uur
Nummer 10: Otis Redding - (Sittin' on) the Dock of the Bay
119 punten / 17 noteringen / nummer één van: Bonk & Edgar18
Op plek tien de wat mij betreft grootste verrassing van allemaal. Dat the Dock of the Bay de top tien zou halen had ik van tevoren niet durven dromen. Het nummer begon ook helemaal niet zo voortvarend maar werd in de tweede helft van het spel veelvuldig genoemd, kwam als enige voor in de laatste vier lijstjes en haalde daar ook nog eens twee eerste plekken. Het is wel duidelijk dat de echte kenners aan het einde zitten
Nummer 9: David Bowie - "Heroes"
120 punten / 19 noteringen / nummer één van: TEQUILA SUNRISE & jordidj1
Slechts een puntje meer dan Otis. Vorig jaar nog ladderwinnaar, nu net aan top tien. Legde de omgekeerde weg af ten opzichte van zijn voorganger. Een voortvarende start, lange tijd top drie maar zakte op het einde wat weg.
Nummer 8: The Beatles - A Day in the Life
122 punten / 17 noteringen / nummer één van: laxus11 & charlotte2807
Steady als altijd, al kwamen ze wel wat laat op gang.
Nummer 7: Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
129 punten / 18 noteringen / nummer één van: Reijersen
Stond lange tijd achter What's Going On maar denderde daar in helft twee van het spel voorbij. Is tevens het hoogst genoteerde nummer dat niet in de ladderfinale stond. Haalde 'slechts' een toppositie maar werd wel vier maal op plek twee gezet.
Nummer 6: New Order - Blue Monday
133 punten / 20 noteringen / nummer één van: andré & wendyvortax
Stond heel even bovenaan maar werd algauw voorbij gestoken door de nummer één. Een nummer dat het op deze site altijd goed doet en daar was dit spel geen uitzondering op. Werd in de laatste negen lijstjes niet meer genoemd en (mede) daardoor nog voorbij gestoken door de nummer vijf.
119 punten / 17 noteringen / nummer één van: Bonk & Edgar18
Op plek tien de wat mij betreft grootste verrassing van allemaal. Dat the Dock of the Bay de top tien zou halen had ik van tevoren niet durven dromen. Het nummer begon ook helemaal niet zo voortvarend maar werd in de tweede helft van het spel veelvuldig genoemd, kwam als enige voor in de laatste vier lijstjes en haalde daar ook nog eens twee eerste plekken. Het is wel duidelijk dat de echte kenners aan het einde zitten

Nummer 9: David Bowie - "Heroes"
120 punten / 19 noteringen / nummer één van: TEQUILA SUNRISE & jordidj1
Slechts een puntje meer dan Otis. Vorig jaar nog ladderwinnaar, nu net aan top tien. Legde de omgekeerde weg af ten opzichte van zijn voorganger. Een voortvarende start, lange tijd top drie maar zakte op het einde wat weg.
Nummer 8: The Beatles - A Day in the Life
122 punten / 17 noteringen / nummer één van: laxus11 & charlotte2807
Steady als altijd, al kwamen ze wel wat laat op gang.
Nummer 7: Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
129 punten / 18 noteringen / nummer één van: Reijersen
Stond lange tijd achter What's Going On maar denderde daar in helft twee van het spel voorbij. Is tevens het hoogst genoteerde nummer dat niet in de ladderfinale stond. Haalde 'slechts' een toppositie maar werd wel vier maal op plek twee gezet.
Nummer 6: New Order - Blue Monday
133 punten / 20 noteringen / nummer één van: andré & wendyvortax
Stond heel even bovenaan maar werd algauw voorbij gestoken door de nummer één. Een nummer dat het op deze site altijd goed doet en daar was dit spel geen uitzondering op. Werd in de laatste negen lijstjes niet meer genoemd en (mede) daardoor nog voorbij gestoken door de nummer vijf.
0
geplaatst: 5 januari 2018, 21:33 uur
Wie weet de bovenste vijf in de juiste volgorde te voorspellen?
0
geplaatst: 5 januari 2018, 21:36 uur
Het is denk ik voor het eerst dat een nummer twee weken achter elkaar de top 10 haalt. 

0
geplaatst: 5 januari 2018, 21:37 uur
How Soon is Now? op één, voor de rest heb ik niet echt opgelet.
2
geplaatst: 5 januari 2018, 21:39 uur
Het lichtje op 1, HSIN op 2, de rest vind ik minder interessant 

3
geplaatst: 5 januari 2018, 21:54 uur
Nummer 5: U2 - The Unforgettable Fire
142 punten / 20 noteringen / nummer één van: dynamo d & 50trackshttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/8/8d/U2unffire.jpg/220px-U2unffire.jpg
Hoe ze het elke keer weer flikken is me een raadsel maar ze doen het toch maar mooi. Een vijfde plek voor deze love/hate band is een prima prestatie.
Nummer 4: Pearl Jam - Black
161 punten / 19 noteringen / nummer één van: Finidi, Simon77 & nelishttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/2d/PearlJam-Ten2.jpg
Over love/hate gesproken.... Begon helemaal niet zo denderend maar kwam in de tweede helft van het spel flink opzetten, mede dankzij drie eerste plaatsen. Komt uiteindelijk maar vier punten tekort voor een tweede plaats!
Nummer 3: The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
162 punten / 20 noteringen / nummer één van: AstroStart, Gretz & johan de witthttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/bc/Thereisalight.jpg/220px-Thereisalight.jpg
De vraag wat MuMe's ultieme knuffelband is lijkt me na vandaag wel beantwoord. Twee platen in de top drie vind ik als liefhebber zelfs wat veel van het goede. Dit jaar net aan winnaar van de ladder maar in dit spel toch dik geklopt door de nummer één.
Nummer 2: Massive Attack - Unfinished Sympathy
164 punten / 20 noteringen / nummer één van: yeahyeahyeah, herman, Brunniepoo & dixhttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/7/7d/Unfinishedsympathy.jpg/220px-Unfinishedsympathy.jpg
Had ik deze op plek twee verwacht? Absoluut niet! Degene die hier meespelen dragen Massive Attack duidelijk een warm hart toe getuige deze tweede plek. Deed al vanaf het begin mee om de knikkers maar kon de nummer één nooit echt serieus bedreigen.
Nummer 1: The Smiths - How Soon Is Now?
181 punten / 24 noteringen / nummer één van: El Ninjo & Poekhttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/b1/Smithshowsoonisnow.jpg/220px-Smithshowsoonisnow.jpg
De duidelijke en glorieuze winnaar van deze greatest hits week. De meeste punten (met een flinke voorsprong op de nummers twee, drie en vier), de meeste noteringen in lijstjes en vanaf het tweede lijstje bovenaan. Er was deze week geen kruit gewassen tegen deze B-side van William, It Was Really Nothing.
You shut your mouth
How can you say
I go about things the wrong way
I am human and I need to be loved
Just like everybody else does.
En dan rest mij niets anders dan jullie alle drieënvijftig nog eenmaal te bedanken voor het meespelen! Over een jaartje of twee weer een keer doen met de ongeveer honderd zangers, zangeressen, bands, labels, studio's en hall of fames die dan weer gespeeld zijn?
142 punten / 20 noteringen / nummer één van: dynamo d & 50trackshttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/8/8d/U2unffire.jpg/220px-U2unffire.jpg
Hoe ze het elke keer weer flikken is me een raadsel maar ze doen het toch maar mooi. Een vijfde plek voor deze love/hate band is een prima prestatie.
Nummer 4: Pearl Jam - Black
161 punten / 19 noteringen / nummer één van: Finidi, Simon77 & nelishttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/2d/PearlJam-Ten2.jpg
Over love/hate gesproken.... Begon helemaal niet zo denderend maar kwam in de tweede helft van het spel flink opzetten, mede dankzij drie eerste plaatsen. Komt uiteindelijk maar vier punten tekort voor een tweede plaats!
Nummer 3: The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
162 punten / 20 noteringen / nummer één van: AstroStart, Gretz & johan de witthttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/bc/Thereisalight.jpg/220px-Thereisalight.jpg
De vraag wat MuMe's ultieme knuffelband is lijkt me na vandaag wel beantwoord. Twee platen in de top drie vind ik als liefhebber zelfs wat veel van het goede. Dit jaar net aan winnaar van de ladder maar in dit spel toch dik geklopt door de nummer één.
Nummer 2: Massive Attack - Unfinished Sympathy
164 punten / 20 noteringen / nummer één van: yeahyeahyeah, herman, Brunniepoo & dixhttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/7/7d/Unfinishedsympathy.jpg/220px-Unfinishedsympathy.jpg
Had ik deze op plek twee verwacht? Absoluut niet! Degene die hier meespelen dragen Massive Attack duidelijk een warm hart toe getuige deze tweede plek. Deed al vanaf het begin mee om de knikkers maar kon de nummer één nooit echt serieus bedreigen.
Nummer 1: The Smiths - How Soon Is Now?
181 punten / 24 noteringen / nummer één van: El Ninjo & Poekhttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/b1/Smithshowsoonisnow.jpg/220px-Smithshowsoonisnow.jpg
De duidelijke en glorieuze winnaar van deze greatest hits week. De meeste punten (met een flinke voorsprong op de nummers twee, drie en vier), de meeste noteringen in lijstjes en vanaf het tweede lijstje bovenaan. Er was deze week geen kruit gewassen tegen deze B-side van William, It Was Really Nothing.
You shut your mouth
How can you say
I go about things the wrong way
I am human and I need to be loved
Just like everybody else does.
En dan rest mij niets anders dan jullie alle drieënvijftig nog eenmaal te bedanken voor het meespelen! Over een jaartje of twee weer een keer doen met de ongeveer honderd zangers, zangeressen, bands, labels, studio's en hall of fames die dan weer gespeeld zijn?
0
geplaatst: 5 januari 2018, 21:57 uur
Mooie winnaar, voor de rest drie toch wel verrassende top-5 noteringen.
Fijne presentatie!
Fijne presentatie!
1
zaaf
geplaatst: 5 januari 2018, 22:00 uur
dank Edgar18 er zaten toch een aantal fijne verrassingen bij 
(qua uitslag)
edit: Massive Attack bijvoorbeeld

(qua uitslag)
edit: Massive Attack bijvoorbeeld
1
geplaatst: 5 januari 2018, 22:01 uur
The Smithies een keertje andersom 
Wat dat overschatte MA zo hoog doet, rond de top 10 was logischer geweest.

Wat dat overschatte MA zo hoog doet, rond de top 10 was logischer geweest.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.