MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2016

zoeken in:
Manfield schreef:

50. Steven Wilson - Don't Hate Me

Prachtige nieuwe versie met zangeres Ninet Trayeb.

Manfield schreef:
49. Aafke Romeijn - Blokken

Een van de beste nummers van het jaar.

Inderdaad een mooie versie! Ben er alleen nog niet over uit of ik 'm mooier vind als het origineel.

51. Abi Reimold - Sugar
52. Japanese Breakfast - Everybody Wants To Love You

DjFrankie (moderator)
53 School of Seven Bells - On My Heart
54 Minor Victories - A Hundred Ropes

55. Anna Meredith - Taken
56. Lindstrøm - Closing Shot

Die wilde ik net gaan nomineren

Teunnis schreef:
Kanye West feat. Ty Dolla $ign - Real Friends

Ik vrees dat je hier nooit een linkje voor kunt vinden. Alleen beschikbaar op Tidal en illegaal. Als vervanger stel ik 30 Hours voor, aangezien dat nummer wel op de soundcloud van Kanye te beluisteren is.

57. Bat for Lashes - In God's House spotify:track:3N2zvS9Sh0xBxo5AvNSigX
58. Charles Bradley - Changes

Pure soul, ik denk een (bijna) kansloos verhaal met dit deelnemersveld maar ik ga het nummer toch nomineren, simpelweg omdat het zo steengoed is!

59. Betsy - Fair
60. AlunaGeorge - I'm In Control ft. Popcaan

61. Kedr Livanskiy - Sgoraet
62. Låpsley - Painter

63. Kolja Gerstenberg - Sand (Move D Remix) spotify:track:6S6g5Zst7lExEBKdKQ1KN9
64. Junior Boys - C'Mon Baby spotify:track:7b1S1ywcIcOAApbIsLHK20

kemm schreef:

62. Låpsley - Painter

Prachtnummer, maar werd volgens mij al in 2014 uitgebracht. Maar het staat pas nu voor het eerst op album, wat zegt het reglement dan?

Het gaat volgens mij niet om de eerste release, als het maar een release in dit jaar heeft. Een nummer van een album van vorig jaar dat dit jaar pas als single is uitgebracht, mag bijvoorbeeld ook meedoen.

Dat ging snel... mochten Edgar en Gretz geen inspiratie hebben (op volgorde van voorkeur)

RY X - Only
LUH - I&I

Mijn nummers staan er binnen een kwartiertje .

Ik hoop wel dat alle nominatoren gedurende de maand ook frequent meespelen. En mochten er structureel meer spelers blijken te zijn dan vorig jaar dan is het wellicht een idee het aantal automatische nominaties wat te beperken.

Jazeker, ik houd dat altijd in de gaten. Tot nu toe is het bijna altijd zo geweest dat het de volgende maand dan ineens veel minder dringen geblazen is. Maar aangezien het nu wel erg snel is gegaan, wil ik wel afspreken dat er de volgende maand twee nummers minder via de albumreleases automatisch mee mogen doen.

7744leon schreef:
(quote)

Ik vrees dat je hier nooit een linkje voor kunt vinden. Alleen beschikbaar op Tidal en illegaal. Als vervanger stel ik 30 Hours voor, aangezien dat nummer wel op de soundcloud van Kanye te beluisteren is.

Als Real Friends nergens beschikbaar is, dan zou ik nog naar de op één na meest als favoriet aangevinkte track kunnen kijken. Dat is Ultralight Beam, en die is ook nergens beschikbaar. Daarna volgt No More Parties in LA, en die heeft al meegedaan.

Daarom zijn er wat mij betreft twee opties:

1. Real Friends gewoon laten meedoen. Dan is het zo dat wanneer men dit nummer niet kent en geen zin heeft om het op te zoeken, dat je dat nummer dan gewoon mag negeren en op de rest mag stemmen. Zo heb ik het ook altijd gedaan als iemand een nummer nomineerde zonder vindbare link. Daar was dan altijd - dat is volgens een keer of drie gebeurd - de nominator snel genoeg bij om een link te sturen of om een ander nummer te nomineren.

2. Niks van het album The Life of Pablo automatisch nomineren en doorgaan naar het volgende album op de lijst. EDIT: Ik kan natuurlijk ook een plekje vrijmaken in de automatische releases en dan voor één van de twee door Co Jackso aangedragen nummers kiezen.

Omdat ik graag zie dat van de populairste albums (volgens MuMe) het populairste nummer (volgens MuMe) een kans krijgt, ben ik zelf voor optie 1. Maar optie 2 is ook prima wanneer daar de voorkeur ligt bij jullie. EDIT: Zeker na de bovenstaande EDIT is optie 2 prima, al gaat mijn voorkeur nog steeds naar Optie 1, vooral voor het complete plaatje.

30 Hours is minder populair dan No More Parties in LA, dus 30 Hours wordt het sowieso niet. Dan moet je het maar zelf nomineren

EDIT: Volgens mij heb ik Prince ook een keer zonder enige link mee laten doen. Misschien dat iemand me kan helpen in mijn geheugen te graven...

Teunnis schreef:
EDIT: Volgens mij heb ik Prince ook een keer zonder enige link mee laten doen. Misschien dat iemand me kan helpen in mijn geheugen te graven...
Mocht je Stare bedoelen, daar was een Spotify link van. Prince had het toen opeens in zijn hoofd gehaald een nummer via Spotify te releasen.

Wat betreft dit verhaal, ik ga voor een nominatie van Co!

Gekke Prince, zijn enige nummer op Spotify. Maar ik meen dat het met een ander nummer was. Maar ach, doet er niet veel toe.

Wat mij betreft is optie 1 akkoord. Het nummer behoort toch tot momenteel één van de populairste releases. Als je het niet kent, negeer je het maar. Want in de meeste gevallen betekent dit ook dat je niet groot fan bent van Kanye West - anders had je namelijk jezelf wel toegang verschaft (op welke manier dan ook) tot dit nummer.

Teunnis schreef:
30 Hours is minder populair dan No More Parties in LA, dus 30 Hours wordt het sowieso niet. Dan moet je het maar zelf nomineren

Haha, het viel te proberen. Ik zal hem onthouden voor de vogende maand

Persoonlijk ben ik meer voor optie 2. Het leuke van dit topic vind ik namenlijk het beluisteren van de nummers waarbij alle genres voorbijkomen en goede en minder goede nummers tussen zitten. Het lijkt mij onlogisch dat er een nummer tussenzit dat je niet kan beluisteren. Dan krijg je, zoals Manfield al zegt, dat alleen de mensen die fan zijn van een artiest op het nummer kunnen stemmen, terwijl het juist zo leuk is om als niet-fan overtuigd te worden van een artiest door een nominatie.

RY X mag wel weer eens meedoen, die zet ik er gaag bij.

7744leon schreef:
Dan krijg je, zoals Manfield al zegt, dat alleen de mensen die fan zijn van een artiest op het nummer kunnen stemmen, terwijl het juist zo leuk is om als niet-fan overtuigd te worden van een artiest door een nominatie.

Daar heb je ook een goed punt te pakken! Optie 2 dan..

7744leon schreef:
(quote)

Die wilde ik net gaan nomineren

Wow! Niks mis mee dat nummer. Doe me trouwens ergens denken aan IAMX met You Can Be Happy. Die drum

Gretz schreef:
Hopelijk haken er volgende maand weer een paar electronica-liefhebbers aan. Ik geloof dat Dance Lover binnenkort weer in Nederland is.

Schandalig inderdaad dat Reminder nog geen eens Top 20 weet te scoren. Ben in mei weer terug in Nederland en zal dan zeker weer actiever gaan deelnemen aan dit topic.

Teunnis schreef:
Jazeker, ik houd dat altijd in de gaten. Tot nu toe is het bijna altijd zo geweest dat het de volgende maand dan ineens veel minder dringen geblazen is. Maar aangezien het nu wel erg snel is gegaan, wil ik wel afspreken dat er de volgende maand twee nummers minder via de albumreleases automatisch mee mogen doen.

Bijna 1 op 4 nominaties via de albumreleases lijkt me echt te veel, als je ziet wat er deze maand allemaal binnenstroomt. Sommige albums hebben maar rond de 10 stemmen. En een behoorlijk deel van de albumtracks is niet te vinden op YouTube of elders op het web waardoor ik er maar een spotifylink van heb gemaakt.

Februari

Ladder 1:
Deftones - Prayers / Triangles
Eagulls - Lemontrees
Feeding Fingers - Your Candied Laughter Crawls
Låpsley - Painter
Lindstrøm - Closing Shot
Minor Victories - A Hundred Ropes
The Sore Losers - Cherry Cherry
Wolfmother - Victorious

Ladder 2:
Animal Collective - Golden Gal
Anneke van Giersbergen & Árstíðir - When I am Laid in Earth
Charles Bradley - Changes
DeWolff - What's the Measure of a Man
Eefje de Visser - Jong
Eevil Stöö - Tyyppaa Viel
Japanese Breakfast - Everybody Wants to Love You
Suuns - Translate

Ladder 3:
Aafke Romeijn - Blokken
Anthrax - You Gotta Believe
Damien Jurado - QACHINA
Kolja Gerstenberg - Sand (Move D Remix)]
Nevermen - Mr. Mistake [Boards of Canada Remix]
Viola Beach - Boys That Sing
Weezer - L.A. Girlz
White Lung - Hungry

Ladder 4:
Abi Reimold - Sugar
Aesop Rock feat. Grimace Federation - Rings
Bat for Lashes - In God's House
Bloc Party - The Love Within
Money - I Am the Lord
RY X - Only
The Cult - Hinterland
The Gloaming - The Pilgrim's Song

Ladder 5:
Betsy - Fair
Cult of Luna - A Greater Call
De Rosa - Spectres
Death Grips - Hot Head
DMA's - Lay Down
Junior Boys - C'Mon Baby
Lush - Out of Control
PJ Harvey - The Community of Hope

Ladder 6:
AlunaGeorge ft. Popcaan - I´m in Control
Daniël Lohues - Waor Gaon We Naortoe
Steven Wilson - Routine
Headspace - The Science Within Us
NR& - Spoken For
Pet Shop Boys - The Pop Kids
Radical Face - Rivers in the Dust
Steven Wilson - Don't Hate Me

Ladder 7:
Amelie Lens - Exhale
Anna Meredith - Taken
Birds of Chicago - Remember Wild Horses
Kedr Livanskiy - Sgoraet
King Charles - Loose Change for the Boatman
School of Seven Bells - On My Heart
Sommerhus - Is There Such a Thing as Too Much Love?
Teleman - Dusseldorf

Ladder 8:
Black Mountain - Mothers of the Sun
Daughter - Fossa
Emitt Rhodes - Isn't It So
JMR - Closer
Kanye West feat. Ty Dolla $ign - Real Friends
Redemption - At Day's End
The Dunwells - Hey Now
Zayn - iT's YoU

MusicMeter: Song van het Jaar 2016 on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:15LrW0vxL2WOeeUhiOhUUR

De spotifylijst wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.

Ladder 1:

Deftones - Prayers / Triangles
Eagulls - Lemontrees
Feeding Fingers - Your Candied Laughter Crawls
Låpsley - Painter
Lindstrøm - Closing Shot
Minor Victories - A Hundred Ropes
The Sore Losers - Cherry Cherry
Wolfmother - Victorious

Gast
geplaatst: vandaag om 10:53 uur

geplaatst: vandaag om 10:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.