Muziek / Muziekgames / Punk Top 100
zoeken in:
0
geplaatst: 3 april 2016, 12:02 uur
Ikhouvandansen schreef:
Ik heb tot mijn schaamte helemaal rudimentary peni in mijn top 20 vergeten
. Hier hun ijzer sterke 'reünie plaat' uit 2004
(embed)
Ik heb tot mijn schaamte helemaal rudimentary peni in mijn top 20 vergeten
. Hier hun ijzer sterke 'reünie plaat' uit 2004(embed)
Interessant! Ik vind Death Church een fenomenaal punkalbum (de band staat in mijn top 20 met het nummer 'Inside', gaat vermoedelijk niet meer voorbij komen dus). Met Cacophony heb ik dan weer een pak minder, trouwens. Had niet eens door dat ze een reünieplaat gemaakt hadden, dank voor de tip!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 april 2016, 15:54 uur
Next Up 31-20 Van Art-Punk naar Australische Punk
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/f/f6/Im_Stranded.jpg/220px-Im_Stranded.jpg on number 20
30 Television - Marquee Moon 37 (3) Johnny Marr
29 Wire – 12XU 38 (3) pygmydanny
27 The Gun Club - sex beat 39 (3)
27 Millions Of Dead Cops - John Wayne Was a Nazi 39 (3)
26 The Saints - Know your product 40 (2) deedee Ikhouvandansen
25 Ramones - Rockaway Beach 45 (3)
24 Refused – New Noise 45 (4)
23 The Clash - White Riot 49 (3)
22 Sham 69 – If The Kids are United 49 (5)
21 Dead Boys - Sonic Reducer 51 (5)
20 The Saints - (i'm) Stranded 51 (6)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/f/f6/Im_Stranded.jpg/220px-Im_Stranded.jpg on number 20

30 Television - Marquee Moon 37 (3) Johnny Marr
29 Wire – 12XU 38 (3) pygmydanny
27 The Gun Club - sex beat 39 (3)
27 Millions Of Dead Cops - John Wayne Was a Nazi 39 (3)
25 Ramones - Rockaway Beach 45 (3)
24 Refused – New Noise 45 (4)
23 The Clash - White Riot 49 (3)
22 Sham 69 – If The Kids are United 49 (5)
21 Dead Boys - Sonic Reducer 51 (5)
0
geplaatst: 3 april 2016, 16:30 uur
1. Conflict – Mighty & Superior
2. G.B.H. – Crush ‘Em
...
5. Refused – New Noise
...
10. Sham 69 – If the Kids Are United
...
12. Minor Threat – Minor Threat
Props voor MDC ook. Staan in mijn lijst met een ander nummer maar John Wayne Was a Nazi is natuurlijk ook ijzersterk.
2. G.B.H. – Crush ‘Em
...
5. Refused – New Noise
...
10. Sham 69 – If the Kids Are United
...
12. Minor Threat – Minor Threat
Props voor MDC ook. Staan in mijn lijst met een ander nummer maar John Wayne Was a Nazi is natuurlijk ook ijzersterk.
0
geplaatst: 3 april 2016, 16:37 uur
Oeps, Dead boys, The Saints en The Clash allemaal liedjes uit mijn top 20.
0
geplaatst: 3 april 2016, 17:51 uur
Ik heb telkens andere nummers gekozen 
Vette lijst, wel! Tof nummer van MDC inderdaad.

Vette lijst, wel! Tof nummer van MDC inderdaad.
0
aslan (crew)
geplaatst: 3 april 2016, 19:20 uur
Hmm, ik dacht zeker dat ik John Wayne was a Nazi ook in mijn lijst had staan... niet dus.
Edit: Het is 'I Hate Work' van MDC zie ik nu.
Edit: Het is 'I Hate Work' van MDC zie ik nu.
0
geplaatst: 3 april 2016, 19:31 uur
EttaJamesBrown schreef:
Heb al enige hits: tweemaal Ramones, Husker Du, Iggy Pop en the Clash.
Mainstream punk, inderdaad.
Heb al enige hits: tweemaal Ramones, Husker Du, Iggy Pop en the Clash.
Mainstream punk, inderdaad.
We zitten al op driemaal Ramones, Husker Du, Iggy Pop, the Clash, MC5, the Saints en the Gun Club.
0
aslan (crew)
geplaatst: 3 april 2016, 19:42 uur
yep
en omdat ik pas nog een artikel van Bob Black gelezen had (The Abolition of Work)
Workers of the world... Relax
en omdat ik pas nog een artikel van Bob Black gelezen had (The Abolition of Work)Workers of the world... Relax
0
geplaatst: 3 april 2016, 20:32 uur
Refused had ik ook... Maar met een ander nummer (Tannhäuser/Derivé)
1. Stupid Babies Go Mad - Damage 4 (66)
2. Hüsker Dü - Divide and Conquer (91)
...
5. The Ex - State Of Shock (46)
...
9. Dead Boys - Sonic Reducer (21)
Verder zou ik verbaasd zijn als er nog meer dan één nummer uit mijn top 20 in de lijst staat.
1. Stupid Babies Go Mad - Damage 4 (66)
2. Hüsker Dü - Divide and Conquer (91)
...
5. The Ex - State Of Shock (46)
...
9. Dead Boys - Sonic Reducer (21)
Verder zou ik verbaasd zijn als er nog meer dan één nummer uit mijn top 20 in de lijst staat.
0
geplaatst: 4 april 2016, 17:03 uur
Wat me opvalt: twee kleine iconen uit de scene die ik tot m'n verbazing nog niet in de lijst heb gezien, en die ik nu ook weer niet in de top 20 verwacht:
- UK Subs : zo ergens in het midden tussen alternatieve en commerciële punk, toch een grote naam, met veel vinyl, en nog steeds bezig.
- Disorder : 100% alternatief, maar met nummers van de eerste 7"es toch wel regelmatig aanwezig op verzamelaars...
- UK Subs : zo ergens in het midden tussen alternatieve en commerciële punk, toch een grote naam, met veel vinyl, en nog steeds bezig.
- Disorder : 100% alternatief, maar met nummers van de eerste 7"es toch wel regelmatig aanwezig op verzamelaars...
0
aslan (crew)
geplaatst: 4 april 2016, 17:39 uur
UK Subs en Disorder, ook alletwee vergeten in m'n lijst te zetten
nog gezien in de 1000 appeltjes in Antwerpen, lang geleden.
0
buizen
geplaatst: 4 april 2016, 18:02 uur
2. Discharge - Hear Nothing See Nothing Say Nothing (43)
...
9. New York Dolls - Personality Crisis (55)
13. Johnny Thunders - You Can't Put Your Arms Round a Memory (34)
......
Tot nu toe.
Gaaf dat nog iemand Johnny Thunders in z'n top-20 heeft. En dan ook nog dit nummer.
...
9. New York Dolls - Personality Crisis (55)
......
Tot nu toe.
Gaaf dat nog iemand Johnny Thunders in z'n top-20 heeft. En dan ook nog dit nummer.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 april 2016, 18:20 uur
Boenga schreef:
Wat me opvalt: twee kleine iconen uit de scene die ik tot m'n verbazing nog niet in de lijst heb gezien, en die ik nu ook weer niet in de top 20 verwacht:
Mbt UK Subs had ik idd op de vorige pagina gepost, vond ik zeer vreemd vooral Warhead of Stranglehold had niet misstaan, Disorder is wel genoemd
0
geplaatst: 4 april 2016, 18:26 uur
buizen schreef:
......
Tot nu toe.
......
Tot nu toe.
Ik had Pipeline, ook van het So Alone album, gekozen.
0
geplaatst: 4 april 2016, 18:36 uur
20 The Saints - (i'm) Stranded 51 (6) [/quote]
Dan hebben we het waarschijnlijk gehad met de Saints. Erg jammer, want met name Know Your Product is ongeevenaard. Is niet alleen mijn favo punk nummer, maar beste nummer ooit in ieder genre. Wellicht onbekendheid. The Saints tot vandaag de dag nog serieuze platen. Zijn er nooit mee opgehouden.
20 The Saints - (i'm) Stranded 51 (6) [/quote]
Dan hebben we het waarschijnlijk gehad met de Saints. Erg jammer, want met name Know Your Product is ongeevenaard. Is niet alleen mijn favo punk nummer, maar beste nummer ooit in ieder genre. Wellicht onbekendheid. The Saints tot vandaag de dag nog serieuze platen. Zijn er nooit mee opgehouden.
0
Ikhouvandansen
geplaatst: 4 april 2016, 18:46 uur
Ze stonden nog op kliko fest in Haarlem eind vorig jaar met een orkest, waar ik jammer genoeg niet bij was. Nog onbekender feitje is dat Chris Bailey sinds een flinke tijd in Zweden en als enigste nog lid is van de band uit hun glorie jaren. Dat is ook erg punk. Voor de rest heeft originele gitarist Ed Kuepper nog wat mooi solo-werk gemaakt.
0
geplaatst: 4 april 2016, 19:14 uur
deedee schreef:
Dan hebben we het waarschijnlijk gehad met de Saints. Erg jammer, want met name Know Your Product is ongeevenaard. Is niet alleen mijn favo punk nummer, maar beste nummer ooit in ieder genre. Wellicht onbekendheid. The Saints tot vandaag de dag nog serieuze platen. Zijn er nooit mee opgehouden. [/quote]
Ik heb nog een extraatje van hen in mijn top 20. Het zou dus nog kunnen....
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 april 2016, 19:27 uur
Van 19 naar 11, morgen de top 10 !!
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSzUzLNt6hhLIcJXHWvN2wwq2AMne9yLqOFTU5Xo4FhDiGOXYc7Pw
19 The Stooges – I Wanna Be Your Dog 52 (5)
17 Buzzcocks - Orgasm Addict 54 (4)
17 Stiff Little Fingers - Alternative Ulster 54 (4) Mjuman
16 Sex Pistols - God Save The Queen 54 (5)
15 Suicidal Tendencies - Institutionalized 59 (4)
14 Bad Brains – Banned In DC 60 (4)
13 Minor Threat - Filler 60 (5) niels94
12 Iggy & the Stooges - Search and Destroy 61 (6)
11 The Heartbreakers - Born To Lose 62 (4)
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSzUzLNt6hhLIcJXHWvN2wwq2AMne9yLqOFTU5Xo4FhDiGOXYc7Pw
19 The Stooges – I Wanna Be Your Dog 52 (5)
17 Buzzcocks - Orgasm Addict 54 (4)
17 Stiff Little Fingers - Alternative Ulster 54 (4) Mjuman
16 Sex Pistols - God Save The Queen 54 (5)
15 Suicidal Tendencies - Institutionalized 59 (4)
14 Bad Brains – Banned In DC 60 (4)
13 Minor Threat - Filler 60 (5) niels94
12 Iggy & the Stooges - Search and Destroy 61 (6)
11 The Heartbreakers - Born To Lose 62 (4)
0
geplaatst: 4 april 2016, 20:18 uur
Het ultieme punknummer
Emo e.d. dus niet inbegrepen
Ook een goede notering voor Bad Brains. En mijn voorspelling over Black Flag lijkt ook aardig uit te komen.
Emo e.d. dus niet inbegrepen

Ook een goede notering voor Bad Brains. En mijn voorspelling over Black Flag lijkt ook aardig uit te komen.
0
geplaatst: 4 april 2016, 20:35 uur
Oei, die 'deze' had ik gemist...
aslan schreef:
nog gezien in de 1000 appeltjes in Antwerpen, lang geleden. Disorder in 1000 Appels: ik zat toen achter de drums; kan niet anders dan een fantastisch optreden geweest zijn...

0
aslan (crew)
geplaatst: 4 april 2016, 20:46 uur
Haha, geweldig
dat was in '88 of zo, kan dat?
En er was ook nog een after party met de Antwerpse flikken, of was dat bij een ander feestje?
dat was in '88 of zo, kan dat?En er was ook nog een after party met de Antwerpse flikken, of was dat bij een ander feestje?
0
geplaatst: 4 april 2016, 21:13 uur
December '87. Ik had Taf een paar maanden daarvoor leren kennen in Oslo (heb daar een paar maanden gewoond), en ergens eind november stuurt hij me een brief (e-mail was toen nog net iets minder populair) dat ze een Europese tour zouden doen, alleen: de drummer zat in de gevangenis . En of ik toevallig niemand kende die... Ik was toen echt wel diehard-fan, kende alle nummers van voor naar achter en omgekeerd, en uiteindelijk, een aantal nummers zijn heel goed, catchy, agressief, maar... je hoeft nu niet bepaald een goeie muzikant te zijn om ze te kunnen spelen. En dus 6 weken mogen drummen; o.a. ex-Joegoslavië en Griekenland, én een live-opname van Today's World op de Violent World-LP.
Bijna 30 jaar terug, maar het is het soort van leuke gebeurtenissen die je bijblijven.
Bijna 30 jaar terug, maar het is het soort van leuke gebeurtenissen die je bijblijven.
* denotes required fields.