Muziek / Muziekgames / Hip Hop top 100
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 19 april 2016, 15:29 uur
http://images.deurtotaalmarkt.nl/pimg/383796-35576_Productfoto_winkelmandje_product6047155/0/winkelmandje/ferraro-huisnummer-messing-mat-vernikkeld-cijfer-nr-6-03923-ferraro-huisnummer-messing-mat-vernikkeld-cijfer-nr-6-03923--6047155.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/66/Symbol_SPB-Metro_L5.svg/80px-Symbol_SPB-Metro_L5.svg.png
6. N.W.A. - Straight Outta Compton. 170 punten en 9 keer genoemd. (90 OT)
Opvallend resultaat van de lead single van het gelijknamige NWA-album uit 1989. Zal ongetwijfeld met de film te maken hebben. Natuurlijk was NWA destijds baanbrekend (herinnert uw verslaggever zich nog) en heeft het grote talenten opgeleverd. En de track is meer dan oké! RYM heeft m niet in de beste 100 hiphopsingleslijst, het album staat in de albumlijst (duh) op 60. Als zijnde Gangsta Rap, West Coast Hip Hop. Er worden veel samples gebruikt in dit nummer, drums van Amen, Brother (The Winstons), You'll Like It Too (Funkadelic) en Take Me To The Mardi Gras (Bob James), vocalen uit Get Me Back On Time, Engine #9 (Wilson Pickett), West Coast Poplock (Ronnie Hudson & the Street People en It's My Turn (Dezo Daz ft. DJ Slip) en nog wat noise uit Burn Rubber On Me (The Gap Band).https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/66/Symbol_SPB-Metro_L5.svg/80px-Symbol_SPB-Metro_L5.svg.png
5. Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.. 173 punten en 9 keer genoemd. (93 OT)
"Cash Rules Everything Around Me" is ook al een scorende single van Enter The Wu-Tan (36 Chambers) en laat naast refein van Method man verses horen van Raekwon en Inspectah Deck. Zeer hoog aangeschreven, dit nummer, oa. nr 4 in de RYM lijst (East Coast Hip Hop, Conscious Hip Hop, Boom Bap, Hardcore Hip Hop). Cream is inmiddels slang geworden voor geld. Samples gebruikt: verschillende elementen uit As Long As I've Got You (The Charmels) en vocalen uit Money (Dollar Bill Y'all) (Jimmy Spicer).
0
catchup
geplaatst: 19 april 2016, 15:29 uur
Mooie lijst, kom heel wat uit de mijne tegen, heb geen idee wat er nog komt.
0
geplaatst: 19 april 2016, 15:43 uur
Shook Ones pt. II
The Message
Mind Playing Tricks on Me (hoop ik, maar ik verwacht ik eigenlijk niet)
Award Tour / Electric Relaxation / Can I Kick It?
Die eerste twee lijken me zekerheidjes.
The Message
Mind Playing Tricks on Me (hoop ik, maar ik verwacht ik eigenlijk niet)
Award Tour / Electric Relaxation / Can I Kick It?
Die eerste twee lijken me zekerheidjes.
0
geplaatst: 19 april 2016, 15:44 uur
1. Nas - N.Y. State of Mind
2. Kendrick Lamar - King Kunta (41)
6. Jeru the Damaja - Ain't the Devil Happy (52)
7. Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.
8. The Roots - You Got Me (107)
9. GZA - Liquid Swords (36)
12 Atmosphere - The Waitress (34)
14 Kanye West - Ultralight Beam (53)
15 Kendrick Lamar - The Blacker the Berry
18 Beastie Boys - Sabotage
2. Kendrick Lamar - King Kunta (41)
6. Jeru the Damaja - Ain't the Devil Happy (52)
7. Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.
8. The Roots - You Got Me (107)
9. GZA - Liquid Swords (36)
12 Atmosphere - The Waitress (34)
14 Kanye West - Ultralight Beam (53)
15 Kendrick Lamar - The Blacker the Berry
18 Beastie Boys - Sabotage
0
geplaatst: 19 april 2016, 15:44 uur
En ik wilde net:
Shook Ones pt. II
The Message
Electric Relaxation
opschrijven.
Shook Ones pt. II
The Message
Electric Relaxation
opschrijven.
0
geplaatst: 19 april 2016, 15:47 uur
Wow, wat een geweldige ontknoping! 
2. Common Sense – I Used To Love H.E.R.
3. Wu-Tang Clan – Protect Ya Neck
6. Kendrick Lamar – The Blacker The Berry
7. Tyler, The Creator – Yonkers
8. N.W.A. – Straight Outta Compton
9. Kanye West feat. Pusha T – Runaway
10. M.I.A. – Paper Planes
11. Public Enemy – Fight The Power
12. Dr. Dre feat. Eminem – Forgot About Dre
13. Atmosphere – Little Man
14. Raekwon – Criminology
20. Nas - N.Y. State of Mind

2. Common Sense – I Used To Love H.E.R.
3. Wu-Tang Clan – Protect Ya Neck
6. Kendrick Lamar – The Blacker The Berry
7. Tyler, The Creator – Yonkers
8. N.W.A. – Straight Outta Compton
9. Kanye West feat. Pusha T – Runaway
10. M.I.A. – Paper Planes
11. Public Enemy – Fight The Power
12. Dr. Dre feat. Eminem – Forgot About Dre
13. Atmosphere – Little Man
14. Raekwon – Criminology
20. Nas - N.Y. State of Mind
0
geplaatst: 19 april 2016, 15:49 uur
Ik denk ook dat we Shook Ones en The Message nog gaan krijgen. Voor derde plek denk/hoop ik op iets van De La Soul, Eric B. & Rakim of misschien wel mijn nummer 1 (extreme wishful thinking-modus).
0
geplaatst: 19 april 2016, 15:49 uur
ArthurDZ schreef:
17. Grandmaster Flash & The Furious Five – The Message

17. Grandmaster Flash & The Furious Five – The Message
Jij neemt alvast een voorschot op de top 3?

0
geplaatst: 19 april 2016, 15:56 uur
Gezien het aantal normaal-gesproken-niet-zulke-hiphopliefhebbers dat heeft meegestemd verwacht ik eigenlijk The Seed 2.0 wel op één.
0
geplaatst: 19 april 2016, 15:57 uur
Eric B. & Rakim zou tof zijn maar ik denk dat er teveel verschillende nummers genomineerd zijn. Hetzelfde geldt wellicht voor The Roots.
The Seed 2.0 in de top vier zou voor mij wel een flinke teleurstelling zijn.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 19 april 2016, 16:01 uur
Ik denk:
1. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. II
2. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation
3. The Roots - The Seed 2.0
4. CYNE - First Person
The Message en Yesterday zie ik ook nog als opties.
1. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. II
2. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation
3. The Roots - The Seed 2.0
4. CYNE - First Person
The Message en Yesterday zie ik ook nog als opties.
0
geplaatst: 19 april 2016, 16:02 uur
Edgar18 schreef:
Zo ja, voor mij ook. Heerlijk nummer, maar bij beste hiphopnummers gaat natuurlijk te ver. Helemaal als You Got Me niet eens in de top 100 staat...The Seed 2.0 in de top vier zou voor mij wel een flinke teleurstelling zijn.
Hopelijk wordt het de top 4 van Panjoe alleen ipv The Seed 2.0 dan The Message
0
zaaf
geplaatst: 19 april 2016, 16:13 uur
Harderwiek schreef:
Hopelijk wordt het de top 4 van Panjoe alleen ipv The Seed 2.0 dan The Message
u zegt het maarHopelijk wordt het de top 4 van Panjoe alleen ipv The Seed 2.0 dan The Message
0
zaaf
geplaatst: 19 april 2016, 16:14 uur
http://images.deurtotaalmarkt.nl/pimg/383804-35584_Productfoto_winkelmandje_product6047337/0/winkelmandje/bobi-huisnummer-rvs-4-150-mm-26044-4-bobi-huisnummer-rvs-4-150-mm-26044-4--6047337.jpg
In de RYM lijst staat The Message fier aan kop als zijnde Conscious Hip Hop, East Coast Hip Hop.
Hun eigen track uit 1979, Superappin', wordt gesampled, dat op zijn beurt samples bevat van Seven Minutes of Funk (The Whole Darn Family).
4. Grandmaster Flash and The Furious Five - The Message. 189 punten en 10 keer genoemd. (99 OT)
De 1e succesvolle raptrack met lyrics die sociaal commentaar bevatten. De schrijvers, Ed "Duke Bootee" Fletcher en MC Melle Mel zouden hiermee de weg plaveien voor velen na hen. De single werd later ook op gelijknamige album uit 1982 gezet. In de RYM lijst staat The Message fier aan kop als zijnde Conscious Hip Hop, East Coast Hip Hop.
Hun eigen track uit 1979, Superappin', wordt gesampled, dat op zijn beurt samples bevat van Seven Minutes of Funk (The Whole Darn Family).
0
geplaatst: 19 april 2016, 16:22 uur
Ahh, dit had voor mij de nummer één mogen zijn. De hiphop klassieker bij uitstek.
0
geplaatst: 19 april 2016, 16:28 uur
Edgar18 schreef:
Ahh, dit had voor mij de nummer één mogen zijn. De hiphop klassieker bij uitstek.
Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar ArthurDZ heeft 'm maar op 17 staan...
PS: hé, dat is ook toevallig, ik ook!

0
geplaatst: 19 april 2016, 16:30 uur
Geeft niet hoor west. Ik was net van plan het zelf bekend te maken, de tijd was er rijp voor

0
zaaf
geplaatst: 19 april 2016, 16:42 uur
http://cdn.xgn.nl/articles/80x80/s/system-shock-3-teaser-onthuld-via-website-82957-3.jpg
Maar niet zo zeer verrassend in relatie met de kwaliteit, maar meer nog in relatie met het aantal verschillende ATCQ-nummers waarop door ons gestemd is. Zelfs het recent overlijden van Phive Dawg is geen verklaring. Gelukkig heeft west die verklaring hieronder weergegeven.
Anyway, nog iets over de samples, de drums van Outside Love (Brethren) wordt gebruikt, maar meer nadruk verdient het onorthodoxe gebruik van Mystic Brew (Ronnie Foster). Dat wordt '3-bar' gebruikt, itt het gebruikelijke 'even-bar' samplegebruik. Ook worden er elementen uit Dreams (Ramsey Lewis) gebruikt.
3. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation. 202 punten en 10 keer genoemd. (112 OT)
Verrassend goed resultaat voor ATCQ! Deze 2e single van topalbum Midnight Marauders (die in onze top 250 op 115 staat) wordt door RYM op plek 30 gezet (Jazz Rap, East Coast Hip Hop). Maar niet zo zeer verrassend in relatie met de kwaliteit, maar meer nog in relatie met het aantal verschillende ATCQ-nummers waarop door ons gestemd is. Zelfs het recent overlijden van Phive Dawg is geen verklaring. Gelukkig heeft west die verklaring hieronder weergegeven.

Anyway, nog iets over de samples, de drums van Outside Love (Brethren) wordt gebruikt, maar meer nadruk verdient het onorthodoxe gebruik van Mystic Brew (Ronnie Foster). Dat wordt '3-bar' gebruikt, itt het gebruikelijke 'even-bar' samplegebruik. Ook worden er elementen uit Dreams (Ramsey Lewis) gebruikt.
0
geplaatst: 19 april 2016, 16:49 uur
Erg veel beluisterd door het overlijden van Phife, maar dit nummer zal nooit gaan vervelen. Ongelofelijk goed.
Ben nu wel erg benieuwd naar de top 2.... Shook Ones, Pt. II ben ik haast wel zeker van, maar wat is het andere nummer?
Ben nu wel erg benieuwd naar de top 2.... Shook Ones, Pt. II ben ik haast wel zeker van, maar wat is het andere nummer?
0
geplaatst: 19 april 2016, 16:50 uur
Ik heb even gekeken bij hun dus favoriete album Midnight Marauders zaaf, en daar is Electric Relaxation het meest aangevinkte nummer en heeft samen met Award Tour een ruime voorsprong op de rest. Mogelijk is het daarom zo vaak gekozen?
0
geplaatst: 19 april 2016, 16:51 uur
NY van Nas en The Message ook al uit mijn lijstje, maar PE zal inderdaad niet meer komen.
Misschien The Roots nog wel.
Misschien The Roots nog wel.
0
zaaf
geplaatst: 19 april 2016, 16:51 uur
west schreef:
Ik heb even gekeken bij hun dus favoriete album Midnight Marauders zaaf, en daar is Electric Relaxation het meest aangevinkte nummer en heeft samen met Award Tour een ruime voorsprong op de rest. Mogelijk is het daarom zo vaak gekozen?
Very good. Dr. west, I presume?Ik heb even gekeken bij hun dus favoriete album Midnight Marauders zaaf, en daar is Electric Relaxation het meest aangevinkte nummer en heeft samen met Award Tour een ruime voorsprong op de rest. Mogelijk is het daarom zo vaak gekozen?
Dat lijkt mij afdoende.
0
zaaf
geplaatst: 19 april 2016, 17:00 uur
http://cdn.xgn.nl/articles/80x80/s/shadow-warrior-2-aangekondigd-door-flying-wild-hog-73057.jpg
Tja, nou ben ik erg gecharmeerd van CYNE, maar dacht niet dat die liefde in deze mate gedeeld werd. Voor mij een hoogtepuntje in deze top 10.
Oja, Southern Hip Hop, Consious Hip Hop... Die geweldige riff is gesampled van The Ballad of Casey Deiss (Shawn Phillips).
2. CYNE - First Person. 210 punten en 10 keer genoemd. (120 OT). De nummer 1 van LarsHiphop
Nog veel verrassender voor mij! First Person is een albumtrack van Time Being uit 2003. Staat in geen top 100 van RYM, want geen single, en album niet hoog genoeg scorend. Op MuMe wel op 21 bij de beste 50 hip-hop albums… Tja, nou ben ik erg gecharmeerd van CYNE, maar dacht niet dat die liefde in deze mate gedeeld werd. Voor mij een hoogtepuntje in deze top 10.
Oja, Southern Hip Hop, Consious Hip Hop... Die geweldige riff is gesampled van The Ballad of Casey Deiss (Shawn Phillips).
* denotes required fields.