Muziek / Muziekgames / Het slechtste top 40 nummer (K.O.)
zoeken in:
0
geplaatst: 7 juni 2016, 12:20 uur
2-1
Erger me kapot aan dit nummer, lijkt er helaas op dat ie in het uitgaanscircuit net zo'n blijver is als bijv I Gotta Feeling.
Erger me kapot aan dit nummer, lijkt er helaas op dat ie in het uitgaanscircuit net zo'n blijver is als bijv I Gotta Feeling.
0
geplaatst: 7 juni 2016, 12:24 uur
Gretz schreef:
De knock-out van de overschatte nummers is onlangs al geweest, zou eigenlijk geen criterium hier moeten zijn.
(quote)
De knock-out van de overschatte nummers is onlangs al geweest, zou eigenlijk geen criterium hier moeten zijn.
Ow ja, andere topic

in dat geval
2-4
0
geplaatst: 7 juni 2016, 12:43 uur
Gretz schreef:
Zwaar hypothetisch. Maar als het op dezelfde manier was gebeurd had er precies hetzelfde over gedacht. Ik zie Lykke Li er alleen niet voor aan om zoiets te doen, die blijft gewoon zelf goede nummers schrijven en is njet afhankelijk van anderen.
(quote)
Zwaar hypothetisch. Maar als het op dezelfde manier was gebeurd had er precies hetzelfde over gedacht. Ik zie Lykke Li er alleen niet voor aan om zoiets te doen, die blijft gewoon zelf goede nummers schrijven en is njet afhankelijk van anderen.
Haha tuurlijk was dat zwaar hypotethisch maar ik kan me niet van dat gevoel onttrekken. Overigens, een liedje coveren is niet iers dat betekent dat je zelf meteen geen goede nummer meer kunt schrijven of dat je afhankelijk bent van anderen. Enorm veel artiesten coveren liedjes.
Maar wat ik er vooral nog over wil zeggen: je mag er van vinden wat je wil, maar het is gewoon geen jatten. Je kan wel zeggen dat jij het anders ziet, maar dat is net zoiets als dat er een koe in de wei staat, en jij zegt dat dat een paard is. Als ik dan zeg dat dat geen paard is, zeg jij dat jij het woord paard anders ziet. Zelfde met jatten, dat heeft een bepaalde betekenis en je kan niet zomaar je eigen betekenis aan woorden plakken. Je mag het heel jammer vinden dat Triggerfinger uiteindelijk meer succes heeft behaald met dat liedje, maar het heeft in geen enkel opzicht iets te maken met jatten.
Triggerfinger had alle recht om dat liedje te coveren, had bovendien alle recht om het uit te brengen, en vervolgens mocht het publiek zelf bepalen welke ze leuker vonden, welke ze kochten en welke ze draaiden. Is allemaal heel eerlijk gegaan. De credits voor het liedje gaan allemaal naar mevrouw Li, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Je mag een liedje al coveren als het net een kwartier geleden is uitgebracht, en dan mag je je cover ook gewoon uitbrengen. Jatten is op onrechtmatige wijze iets in bezit krijgen. Is geen enkele sprake van.
Dit is meer het gevoelsmatig jatten. Zo van: de belastingdienst jat al onze centen! Dat is natuurlijk niet waar. Het voelt voor mensen wellicht als jatten, maar feitelijk gezien heeft het er niks mee te maken.
Ik vind het dan alleen maar negatieve stemmingmakerij om wel het woord jatten te gebruiken. Dat is het gewoon niet. Tenzij je je eigen definitie bij dat woord bedenkt...
Voor mij is er verder geen enkele ongeschreven regel dat je pas na zoveel tijd een cover van een liedje mag uitbrengen, voor jou blijkbaar wel. Prima, dan verschillen we daar van mening over. Maar of het jatten is of niet, heeft m.i. niets met mening te maken.
0
geplaatst: 7 juni 2016, 12:43 uur
Sorry jongens, maar ik was het er niet mee eens dat dit gewoon op meningsverschil werd gegooid. 

0
geplaatst: 7 juni 2016, 12:51 uur
Probeerde al de hele tijd aan je duidelijk te maken dat ik het een soort van jatten vind. In dit geval (op goedkope wijze) succes jatten dat een ander meer toekomt omdat zij het nummer heeft geschreven. Dat is iets anders dan dat ik zeg dat het 100% stelen is en/of dat Triggerfinger volgens de wet fout bezig is. En sta echt niet alleen in m'n mening dat Triggerfinger dit niet had moeten doen. In mijn ogen is het gewoon niet netjes wat Triggerfinger deed. Tegen hen had ik willen zeggen: "neem een voorbeeld aan al die andere artiesten die niet de neiging hadden om hun Giel cover uit te brengen." En Arrie hoe moeilijk is het dan ook gewoon te accepteren dat we er anders naar kijken? 
Als je me steeds op 1 woordje wilt pakken mag je dat vooral blijven doen maar dan kap ik het voortaan direct af.

Als je me steeds op 1 woordje wilt pakken mag je dat vooral blijven doen maar dan kap ik het voortaan direct af.
Gretz schreef:
Arrie we verschillen in dit geval duidelijk van mening over hoe breed je het woord 'jatten' moet zien. Ik vind het gewoon een vorm van jatten, jij mag dat anders zien.
Arrie we verschillen in dit geval duidelijk van mening over hoe breed je het woord 'jatten' moet zien. Ik vind het gewoon een vorm van jatten, jij mag dat anders zien.
0
geplaatst: 7 juni 2016, 12:58 uur
Gretz schreef:
Probeerde al de hele tijd aan je duidelijke te maken dat ik het een vorm van jatten vind.
Probeerde al de hele tijd aan je duidelijke te maken dat ik het een vorm van jatten vind.
Arrie schreef:
Zelfde met jatten, dat heeft een bepaalde betekenis en je kan niet zomaar je eigen betekenis aan woorden plakken.
Zelfde met jatten, dat heeft een bepaalde betekenis en je kan niet zomaar je eigen betekenis aan woorden plakken.
Het is een non-discussie aan het worden, maar ik vind dat Arrie hier gelijk heeft. Ik lees vooral dat je het respectloos vind. Dat is iets anders dan onrechtmatig.
0
geplaatst: 7 juni 2016, 12:58 uur
Ik wil je niet op één woordje 'pakken', maar dat woordje is hetgeen waar ik aanvankelijk al over viel. De reden dat ik überhaupt op je bericht inging. En ik blijf erbij dat je niet kan zeggen dat je het een vorm van jatten vindt omdat het feitelijk gewoon geen vorm van jatten is. Maar dan houdt het op inderdaad.
0
geplaatst: 7 juni 2016, 13:05 uur
Teunnis schreef:
Het is een non-discussie aan het worden, maar ik vind dat Arrie hier gelijk heeft. Ik lees vooral dat je het respectloos vind. Dat is iets anders dan onrechtmatig.
(quote)
(quote)
Ik heb nooit beweerd dat ik het onrechtmatig vond en dat Triggerfinger in overtreding is geweest. Wel vind ik het extreem meeliften op iemand anders succes dan ook een vorm van jatten. Anderen mogen dat anders zien.
Het covertje uitbrengen heeft Triggerfinger in ieder geval geen windeieren gelegd: http://m.ad.nl/ad/m/nl/33760/Dossier-Top-40/article/detail/4085455/2015/06/22/I-Follow-Rivers-Megahit-in-een-kwartiertje.dhtml
0
geplaatst: 7 juni 2016, 13:13 uur
Arrie schreef:
Sorry jongens, maar ik was het er niet mee eens dat dit gewoon op meningsverschil werd gegooid.
Volledig mee eens. Is echt iets van de laatste tijd dat je heel veel ziet in online discussies. Ik zie te vaak dat men zaken die gewoon pertinent onwaar zijn probeert te verkopen met "nou ja, dat is gewoon mijn mening en die moet je respecteren".
http://i.imgur.com/9p38A07.jpg
Maar goed, we dwalen af

0
geplaatst: 7 juni 2016, 13:19 uur
Arrie schreef:
Arrie, wat is dit in hemelsnaam voor een flauwekul verhaal? Zoals ik vanochtend al een keer zei, wat een non-discussie! Sorry jongens, maar ik was het er niet mee eens dat dit gewoon op meningsverschil werd gegooid.
Het valt me op dat er de laatste tijd op Musicmeter steeds vaker zout op allerhande slakken gelegd wordt. Ik zie jou dat regelmatig doen, al ben je hier zeker niet de enige in. Wat is de meerwaarde van een dergelijke aanval zoals jij die op Geert doet? Iemand willen pakken omdat hij toevallig een woord in een context gebruikt die jou niet helemaal aanstaat? Als Geert of wie dan ook dit jatten wil noemen dan is dat toch prima? En als jij het liever lenen, coveren of pikken noemt dan is dat ook helemaal best. Volgens mij is zijn punt (Triggerfinger lift mee op het succes van...) duidelijk en is het niet nodig door te drammen over het in jouw ogen verkeerd gebruik van een woord.
Laten we een beetje leuk blijven tegen elkaar, is voor iedereen fijn!
En het belangrijkste van alles: 6-5
0
geplaatst: 7 juni 2016, 13:28 uur
Daar sluit ik me bij aan. Ik zit hier voor m'n vermaak (en daar hoort zo nu en dan een leuke discussie bij), maar extreem felle woordenwisselingen vermijdt ik het liefst zo veel mogelijk want die zijn gewoon nergens voor nodig op zo'n gezellig forum.
0
geplaatst: 7 juni 2016, 13:48 uur
We kunnen weer verder!
10. LMFAO - Sexy And I Know It vs. Frans Bauer & Marianne Weber - De regenboog
5-5
5-5
0
geplaatst: 7 juni 2016, 13:49 uur
vigil schreef:
We kunnen weer verder!
Focus!We kunnen weer verder!
6-5
0
geplaatst: 7 juni 2016, 13:52 uur
Ik geloof dat Marianne en Frans naar een slechte Chinees zijn geweest...
0
geplaatst: 7 juni 2016, 13:54 uur
11. A.K.A. de Junkies - Konijntje vs. The Soca Boys feat. Van B King - Follow the Leader
1-0
1-0
* denotes required fields.