Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 24 augustus 2017, 22:34 uur
zaaf schreef:
Een afgemeten top derhalve. Makkelijk voor de voorspellers.
Een afgemeten top derhalve. Makkelijk voor de voorspellers.
You wish, ik vond het verschrikkelijk moeilijk. Jamie&co zullen wel in de top te vinden zijn, maar dan? De banjo lijkt me te commercieel voor dit gezelschap en het beestencollectief te pitchfork om heel hoog te eindigen..,
0
geplaatst: 24 augustus 2017, 22:40 uur
Ik voorspel dat ik veel nieuwe muziek ga ontdekken uit 2009. Verras me mannen!
0
geplaatst: 24 augustus 2017, 22:41 uur
ArthurDZ schreef:
Het beheersende archief wellicht?
Het beheersende archief wellicht?
Beetje weinig stemmen voor een top 3 plek denk ik?
Op de nummer 1 na vond ik het erg lastig te voorspellen.
Nog een nachtje slapen, ben benieuwd wat het geworden is.
0
geplaatst: 24 augustus 2017, 22:56 uur
Nou, Lights was hier in 2006 met nog geen honderd stemmen al goed genoeg voor de top 10 herinner ik me, dus met 255 stemmen moet toch wel iets te forceren zijn vermoed ik

0
geplaatst: 24 augustus 2017, 22:56 uur
Behalve die knuffelsexplaat (hee, anders hadden ze zichzelf wel The XXX genoemd) zie ik geen zekerheidjes op het podium. Sowieso heb ik daar iets anders voorspeld dan wat de users hierboven aan hints gaven.
0
geplaatst: 24 augustus 2017, 23:04 uur
ArthurDZ schreef:
Nou, Lights was hier in 2006 met nog geen honderd stemmen al goed genoeg voor de top 10 herinner ik me, dus met 255 stemmen moet toch wel iets te forceren zijn vermoed ik
(quote)
Oja da's waar ook. Ik merk dat ik de artiesten die ik zelf niet interessant vind al snel erg onderschat qua populariteit.
0
geplaatst: 24 augustus 2017, 23:19 uur
Ik heb juist de neiging altijd veel oninteressante platen in de top 10 te voorspellen ihkv 'dan kan het alleen maar meevallen'.
Helaas komt dat niet altijd uit
Helaas komt dat niet altijd uit

0
zaaf
geplaatst: 25 augustus 2017, 07:22 uur
10. Animal Collective - Merriweather Post Pavilion
https://www.musicmeter.nl/album/142033
Punten : 210
Nom. : 12
Nr. 1 van : niemand
Animal Collective is geen vreemde voor ons. In mijn iTunes heb ik de groep gerubriceerd onder 'malle pop' en die pop slaat aan, in toenemende mate, bij ons. Waar het fraaie album Sung Tongs in 2004 het nog met een gedeelde 212e plek moest doen, deden de 2005 en 2007 albums het een stuk beter: 61e en 32e. Aanvankelijk niet in het relevante deel van het klassement te bekennen, kwam men sterk opzetten in deel 2 van week 1 (volgt u nog?). Begin van deze week stond het album op plekkie 7 maar moest iets terrein prijsgeven.
De band was oorspronkelijk een duoproject van Avey Tare (David Portner) en Panda Bear (Noah Lennox), die elkaar van highschool in Baltimore, Maryland, kenden. Ze maakten in 2000 het album, wat nadien wordt beschouwd als debuut van Animal Collective, Spirit They're Gone, Spirit They've Vanished.
In 2003 sloten Deakin (Josh Dibb) en Geologist (Brian Weitz) zich aan om het album Here Comes the Indian te maken.
Na de opnames voor de voorganger, Strawberry Jam in januari 2007, besloot gitarist Deakin zich voor onbepaalde tijd uit de groep terug te trekken om persoonlijke redenen. Om die reden, en geinspireerd door het solo album van Panda Bear (Person Pitch), schreven de overige leden nummers zonder gitaar en met een nadrukkelijke rol voor de sampler.
Om de plaat op te nemen riepen ze de hulp in van Ben H. Allen (die bij hen in beeld kwam door zijn werk met Gnarls Barkley) als co-producer. Hij maakte indruk op de band met zijn kennis van techniek, brede smaak en ervaring met urban hip-hop. 1 februari 2008 begon men in de Sweet Tea Recording Studio in Oxford, Mississippi met opnemen. De studio werd gekozen omdat de leden afgezonderd wilden werken, geen computers of telefoons in de buurt plus, dat waren belangrijke punten voor ze, de studioruimte was huiselijk en de control room was uitgebreid, wat prettig was omdat ze veelvuldig en langdurig met samples wilden stoeien.
Goeie plaat, ik had m niet, maar kwam dichtbij mn lijst.
https://www.musicmeter.nl/album/142033
Punten : 210
Nom. : 12
Nr. 1 van : niemand
Animal Collective is geen vreemde voor ons. In mijn iTunes heb ik de groep gerubriceerd onder 'malle pop' en die pop slaat aan, in toenemende mate, bij ons. Waar het fraaie album Sung Tongs in 2004 het nog met een gedeelde 212e plek moest doen, deden de 2005 en 2007 albums het een stuk beter: 61e en 32e. Aanvankelijk niet in het relevante deel van het klassement te bekennen, kwam men sterk opzetten in deel 2 van week 1 (volgt u nog?). Begin van deze week stond het album op plekkie 7 maar moest iets terrein prijsgeven.
De band was oorspronkelijk een duoproject van Avey Tare (David Portner) en Panda Bear (Noah Lennox), die elkaar van highschool in Baltimore, Maryland, kenden. Ze maakten in 2000 het album, wat nadien wordt beschouwd als debuut van Animal Collective, Spirit They're Gone, Spirit They've Vanished.
In 2003 sloten Deakin (Josh Dibb) en Geologist (Brian Weitz) zich aan om het album Here Comes the Indian te maken.
Na de opnames voor de voorganger, Strawberry Jam in januari 2007, besloot gitarist Deakin zich voor onbepaalde tijd uit de groep terug te trekken om persoonlijke redenen. Om die reden, en geinspireerd door het solo album van Panda Bear (Person Pitch), schreven de overige leden nummers zonder gitaar en met een nadrukkelijke rol voor de sampler.
Om de plaat op te nemen riepen ze de hulp in van Ben H. Allen (die bij hen in beeld kwam door zijn werk met Gnarls Barkley) als co-producer. Hij maakte indruk op de band met zijn kennis van techniek, brede smaak en ervaring met urban hip-hop. 1 februari 2008 begon men in de Sweet Tea Recording Studio in Oxford, Mississippi met opnemen. De studio werd gekozen omdat de leden afgezonderd wilden werken, geen computers of telefoons in de buurt plus, dat waren belangrijke punten voor ze, de studioruimte was huiselijk en de control room was uitgebreid, wat prettig was omdat ze veelvuldig en langdurig met samples wilden stoeien.
Goeie plaat, ik had m niet, maar kwam dichtbij mn lijst.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 07:27 uur
Niet in mijn top 20 maar wel voorspeld in de top 10 hoewel iets te hoog. Op plek 7 namelijk.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 07:41 uur
Een van de laatste afvallers voor m'n eigen lijstje, maar wel voorspeld op plek 9. Een goed begin dus 

0
geplaatst: 25 augustus 2017, 08:10 uur
Goedemorgen allemaal! Niet voorspeld, want ik heb geen voorspelling ingeleverd.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 08:11 uur
Oh ja: deze Animal Collective heb ik een lage waardering gegeven.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 08:15 uur
Wel voorspeld natuurlijk maar ik hoopte wellicht op een wereldwonder want ik had deze op 3 voorspeld. Nou ja beter een stuk te hoog dan helemaal niet 

0
geplaatst: 25 augustus 2017, 08:33 uur
Hebben mij twee keer een mogelijke zege gekost door ze niet in de top 10 of veel te laag te voorspellen, maar.... dit keer heb ik ze niét overgeslagen. 

0
geplaatst: 25 augustus 2017, 08:44 uur
23 verschillende albums voorspeld door 17 users. De eerste update in de ATT voorspelcompetitie volgt over een uurtje.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 08:57 uur
Zo hebben we meteen al het album van 2009 van pitchfork én rateyourmusic gehad. Daarom dan toch maar in mijn voorspelling opgenomen, al zijn er op MuMe precies minder AC fans.
In mijn eigen lijst op 13, ik hou er wel van maar heb nooit goed begrepen waarom dit zo bejubeld wordt.
In mijn eigen lijst op 13, ik hou er wel van maar heb nooit goed begrepen waarom dit zo bejubeld wordt.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 09:16 uur
wibro schreef:
(quote)
Hebben mij twee keer een mogelijke zege gekost door ze niet in de top 10 of veel te laag te voorspellen, maar.... dit keer heb ik ze niét overgeslagen.
Oh, was er dit jaar weer een album van die schromelijk overgewaardeerde band? Daar gaat m'n kans op een goede notering in de voorspelcompetitie

0
geplaatst: 25 augustus 2017, 09:22 uur
Een van mijn leukste ontdekkingen van deze editie! En tot vijf minuten voordat ik mijn voorspellingslijstje doorstuurde had ik hem nog op plek 10 staan, maar heb hem op het laatste moment nog vervangen 

0
geplaatst: 25 augustus 2017, 09:22 uur
Leuke plaat van AC, destijds veel gedraaid en ook nog live gezien in Paradiso (met Pantha du Prince in het voorprogramma). Mooie avond was dat. Had hem wel wat hoger voorspeld, maar blijkbaar is dit toch net een wat te pittige kluif voor sommigen.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 09:24 uur
Zoals eerder vermeld: veel hoger verwacht deze. Voorspeld op 3 en stond in m'n eigen lijstje ook op 10.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 09:29 uur
Da's een knap staaltje voorspelwerk geweest van mij gisteravond: animal collective zegt mij niets.
Het vakantieontdekkingsplaatje van deze ochtend is bezegeld.
Het vakantieontdekkingsplaatje van deze ochtend is bezegeld.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 09:31 uur
Deze had ik niet bij de eerste 10 verwacht.
Hebbes, de rode lantaarn
Hebbes, de rode lantaarn

0
geplaatst: 25 augustus 2017, 09:39 uur
Ik had deze ook niet in de top 10 verwacht, staat bij mij ergens onderaan mijn top 20.
Ik had eerder dat ander Pitchfork album verwacht van de grizzlyberen.
Ik had eerder dat ander Pitchfork album verwacht van de grizzlyberen.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 09:56 uur
Maar liefst 13 mensen zagen het wel gebeuren voor het beestencollectief. Mijn mede-ajacied chevy93 schoot als enige met scherp en neemt daarom als eerste de leiding.
20 chevy93 *
19 GrafGantz
18 johan de witt
17 wibro
17 Teunnis
17 nico1616
16 motel matches
16 Casartelli
15 luigifort
14 herman
14 Gretz
13 vigil
13 Johnny Marr
0 ArthurDZ
0 dix
0 EttaJamesBrown
0 stardust_be
Edit: correctie, EttaJamesBrown onterecht punten toegekend. Nu aangepast.
20 chevy93 *
19 GrafGantz
18 johan de witt
17 wibro
17 Teunnis
17 nico1616
16 motel matches
16 Casartelli
15 luigifort
14 herman
14 Gretz
13 vigil
13 Johnny Marr
0 ArthurDZ
0 dix
0 EttaJamesBrown
0 stardust_be
Edit: correctie, EttaJamesBrown onterecht punten toegekend. Nu aangepast.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.