MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
zaaf
Zoals in dit topic beloofd, starten Rudi S en ondergetekende het vervolg op. De albumvariant derhalve.

Indeling is als volgt:
we maken eerst een top 20 op van het 'oerblok' 1900 t/m 1959

dan doen we hetzelfde over 1960 t/m 1964 en dan ieder jaar een top 10, vanaf 1965 dus.

Bij het bereiken van een nieuw decennium maken we weer een top 100 op over het doorgenomen decennium, met vaste startlijst.

Spelregels: stuur zonder overleg met medeusers een Persoonlijke album top 10 (of desgevraagd top 20) in per PM naar mij.

Het gaat dus over jouw favoriete albums per releasejaar, of in een enkel geval per releaseperiode van meerdere jaren. EP's mogen ook, mits ze een langere speelduur kennen dan 20 minuten. Verder geen criteria (live, verzamel, allemaal prima).
Releasejaar geldt zoals gebruikt wordt op MuMe, staat het album daar niet op, dan houden we RateYourMusic.com aan.
Mocht er toch twijfel over een nominatie zijn bij mij (of bij rudi) dan nemen we dat met jullie op.

Is er animo? Ik hoop het van ganser harte, heb plezier beleefd met de song-edities.

Je mag je geestdrift hier kenbaar maken, je album top 20 over het tijdvak 1900 t/m 1959 alleen per PM!

Ik tag de trouwe deelnemers, minder trouwe deelnemers mogen natuurlijk ook meedoen en zelfs nieuwe gezichten verwelkom ik nu al.

Telamon DjFrankie dynamo d Film Pegasus Arno HugovdBos bikkel2 west ArthurDZ vigil GrafGantz herman Johnny Marr thelion luigifort yeahyeahyeah hoi123 RenoirLukas johan de witt laxus11 Dwejkk_ nelis Simon77 Edgar18 Teunnis

zaaf
Nog even concreet over deze cyclus: vanaf nu kan je je top 20 over het oertijdperk insturen, deadline is donderdag 16 juni om 22 uur.

De presentatie zal vrijdag, zaterdag en eventueel zondagochtend plaatsvinden.

Deze eerste editie ga ik moeten passen, maar vanaf editie 1965 ben ik er sowieso weer bij

zaaf
Jammer, maar toch fijn Hou je het verloop wel in de smiezen?

Ik doe mee, maar zal helaas ook moeten passen voor de eerste editie.

Leuk initiatief wel!

zaaf schreef:
Jammer, maar toch fijn Hou je het verloop wel in de smiezen?

Tuurlijk! Wat nieuwe tips opsnorren en zo!

Lijst in de maak..............

Leuk, ik ben weer van de partij! De voorbereidingen voor de oerlijst starten vanavond...

Ga het zeker volgen, maar ben wel meer vd singles dan vd albums. Ik ga zeker een poging wagen mee te doen in de voor mij bekende(re) jaren!

De eerste twee tijdvakken sluit ik aan. Of ik daarna ook per jaar een lijst inlever durf ik nog niet te zeggen.

Ik wil dit natuurlijk niet missen!

zaaf
Wij jou ook niet.

zaaf
4 toppen 20 binnen (waaronder die van mezelf, ik was voorbereid ). 2 verse deelnemers, een nr 1 die het goed gaat doen en nrs 2 en 3 die ik toch wel verrassend vind.

10 albums meer dan eens genoemd en voor mij al een paar fijne tips.

Leuk

Ik ben van de partij. Al zal het 1e tijdvak mij moeite gaan kosten.
Ik ben nog maar een broekie.

Een top 10 mag ook begrijp ik ?

zaaf
Driewerf neen, waarde bikkel2, wij gaat voor het volle pond. Een top 20 zal het worden.
Leuk dat je er weer bij bent!

Goedemorgen kerel !

Duidelijk. Dat wordt hard werken !

Maar ik ga mijn naam natuurlijk eer aan doen.

Thanx voor de uitnodiging, je hoort van mij.

Ingediend!

Gepost!

Vergeten jullie tussen het jazz en blues geweld de country niet? In '52 werd er bijvoorbeeld flink 'gekreund'.

Ow je is het nationaal kampioenschap hinten weer begonnen

zaaf
Jaja... het wachten is op kampioen Sjaak

Telamon
Ik zie graag tips. Muziek ontdekken omdat iemand ergens enthousiast over is lijkt me de essentie van een site als dit. Nu haak ik vermoedelijk direct al af

zaaf
Dat zou erg jammer zijn, een gemis voor dit topic.
Niemand verbiedt hier tips, evenmin als daaropvolgende meer of minder enthousiaste reacties.

Liever niet in de vorm van: "ik heb ... hoog" maar in meer bedekte termen kan het inderdaad van meerwaarde zijn.

Doe lekker mee Telamon!

Kampioen Sjaak heeft zojuist een flinke rechtse uitgedeeld

Iets anders doet het ook altijd wel goed bij mij.

zaaf schreef:
we maken eerst een top 20 op van het 'oerblok' 1900 t/m 1959

Mijn vroegste stem dateert van 1950, dus dat zou voor mij dus een top 20 over de jaren 50 opleveren. Weet niet of dat op prijs gesteld wordt, want dat is dan gewoon identiek aan het lijstje dat ik hier ingediend heb: Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De MuMe Top 40 (editie 6): 50s

Ik neem aan dat het juist de bedoeling is dat het hier afwijkt van dat spelletje.

zaaf
GrafGantz schreef:
(quote)
Ik neem aan dat het juist de bedoeling is dat het hier afwijkt van dat spelletje.
Is zeker geen doel op zich. Deze editie zal een overlap kennen met Chevy's draad, dat zij zo.
Beschouw het als opwarmer, het is al leuk als je weer aanhaakt! En er komen toch weer fijne tips voorbij.

GrafGantz schreef:
(quote)

Mijn vroegste stem dateert van 1950, dus dat zou voor mij dus een top 20 over de jaren 50 opleveren.

Bij mij is dat ook zo, maar ik zou hem toch zeker inleveren, want het wordt uiteindelijk een mix van alle lijstjes hier in geleverd.

zaaf
Tot nog toe komt vrijwel alles uit de jaren 50. Ikzelf heb er 3 van daarvoor, Etta eentje.

8 toppen 20 met 84 albums, waarvan de helft meer dan eens genoemd. De nummer 1 gaat als een malle, daaronder is het close. De eerste plaat van vóór 1955 staat op 23....

Mijn stemmen beginnen pas in 1950, dus ik kan mijn lijst uit Chevy's topic integraal overnemen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:47 uur

geplaatst: vandaag om 14:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.