Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 21:56 uur
Antony heb ik zo goed als zeker fout voorspeld, het bestaat niet dat die nog komt. Maar mijn top 6 zullen er volgens mij nog velen hebben. Spannend ?
1
geplaatst: 25 augustus 2017, 22:02 uur
De dierenplaten zijn nu bijna op. Ik verwacht eerst drie platen waar de dokter aan te pas moet komen.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 22:12 uur
Hopen dat die banjo nu eerst komt en dan pas enkele ziekenhuisplaten (eentje incidenteel over het hoofd gezien zie ik nu). Anders heb ik de zonen wel erg onderschat.
0
zaaf
geplaatst: 25 augustus 2017, 22:48 uur
6. Arctic Monkeys - Humbug
https://www.musicmeter.nl/album/166200
Punten : 231
Nom. : 10
Nr. 1 van : niemand
Ha, de love-it-or-hate-it band weer! De winnaars van 2006, die ook in 2007 in de top 10 stonden, terwijl in 2008 een album met zanger Alex Turner het prima deed. Dus, Nostradamussen…
Deze Humbug kwam ook al pas in week 2 op stoom en denderde na het weekend door naar plek 4 (het podium had inmiddels vaste vorm aangenomen). De laatste twee dagen kwamen nog twee platen langszij.
Volgens Turner ontstond de inspiratie voor het derde Arctic Monkeys album nadat de groep het driedaagse Latitude Festival in Suffolk had bijgewoond in 2008. Het tweede deel van 2008 werd gebruikt om te schrijven, te toeren en tussendoor een en ander op te nemen.
De groep koos ervoor om Josh Homme het album te laten co-produceren, dus toog men naar de US om daar met hem te werken, in Los Angeles en in de Mojave woestijn waar Homme gezeteld is. Ook werden onder leiding van James Ford in NY opnames gemaakt.
Er werd een blik instumenten opengetrokken waar ze nog niet eerder mee hadden gewerkt: baritone en slide guitars werden aangerukt, alsmede flink wat effectapparatuur. Ook een aantal keyboards werd gebruikt, voornamelijk door Turner, op de singles deed hun toer-toetsenspeler dat, John Ashton. Ook qua percussie zijn er nieuwigheden, als het gebruik van xylophones, glockenspiels en shakers.
Naar goed gebruik van de groep werd er voorafgaand aan de release wat met invloeden gestrooid. Voor Humbug werden genoemd: Jimi Hendrix, Cream, Jake Thackray, John Cale, Nick Cave, Roky Erickson en The Beatles.
Lekker rauw plaatje met fijne liedjes. Redde het evenwel bij mij ook al net niet.
https://www.musicmeter.nl/album/166200
Punten : 231
Nom. : 10
Nr. 1 van : niemand
Ha, de love-it-or-hate-it band weer! De winnaars van 2006, die ook in 2007 in de top 10 stonden, terwijl in 2008 een album met zanger Alex Turner het prima deed. Dus, Nostradamussen…
Deze Humbug kwam ook al pas in week 2 op stoom en denderde na het weekend door naar plek 4 (het podium had inmiddels vaste vorm aangenomen). De laatste twee dagen kwamen nog twee platen langszij.
Volgens Turner ontstond de inspiratie voor het derde Arctic Monkeys album nadat de groep het driedaagse Latitude Festival in Suffolk had bijgewoond in 2008. Het tweede deel van 2008 werd gebruikt om te schrijven, te toeren en tussendoor een en ander op te nemen.
De groep koos ervoor om Josh Homme het album te laten co-produceren, dus toog men naar de US om daar met hem te werken, in Los Angeles en in de Mojave woestijn waar Homme gezeteld is. Ook werden onder leiding van James Ford in NY opnames gemaakt.
Er werd een blik instumenten opengetrokken waar ze nog niet eerder mee hadden gewerkt: baritone en slide guitars werden aangerukt, alsmede flink wat effectapparatuur. Ook een aantal keyboards werd gebruikt, voornamelijk door Turner, op de singles deed hun toer-toetsenspeler dat, John Ashton. Ook qua percussie zijn er nieuwigheden, als het gebruik van xylophones, glockenspiels en shakers.
Naar goed gebruik van de groep werd er voorafgaand aan de release wat met invloeden gestrooid. Voor Humbug werden genoemd: Jimi Hendrix, Cream, Jake Thackray, John Cale, Nick Cave, Roky Erickson en The Beatles.
Lekker rauw plaatje met fijne liedjes. Redde het evenwel bij mij ook al net niet.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 22:52 uur
En ineens, als de zon allang onder is, dan is daar als een huilende blikseminslag mijn nummer 2. Zomaar: in onze top 10! 

0
geplaatst: 25 augustus 2017, 22:54 uur
YES!
Dit keer wel voorspeld en nog wel op de juiste plek. Mijn dag kan niet meer stuk.
Dit keer wel voorspeld en nog wel op de juiste plek. Mijn dag kan niet meer stuk.

0
geplaatst: 25 augustus 2017, 22:55 uur
Je bent niet alleen, heb helemaal niks met deze band maar hem toch opgenomen in mijn voorspelling en op de juiste plek.
Het zit eindelijk eens mee, bye bye rode lantaarn
Het zit eindelijk eens mee, bye bye rode lantaarn

0
geplaatst: 25 augustus 2017, 23:00 uur
Natuurlijk en op de juiste plek.
Ik verwacht trouwens dat ik de overige 5 ook heb.
Ik heb het over de voorspelling uiteraard. Dus niet in mijn top 20.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 23:12 uur
De Aapjes werden slechts door 2 mensen over het hoofd gezien. Omdat wibro dit keer geen wibrootje doet, maar wél het volle pond pakt komt hij nu met het kleinste verschil aan de leiding. Echter we zijn pas halverwege; nog een kleine 10 users hebben een realistische kans op de zege. Wat zal de dag van morgen ons nog voor plottwists gaan brengen?
Er zijn nog 3 anderen die ook een ster verdienen. chevy93 is nu hard op weg naar de derde.
75 wibro* +20
74 nico1616* +18
73 johan de witt +19
72 Teunnis +18
72 chevy93** +20
70 motel matches +17
70 Casartelli +18
68 Gretz +19
56 EttaJamesBrown +18
56 dix* +17
53 luigifort* +18
52 ArthurDZ* +20
51 stardust_be* +20
50 vigil +19
50 herman +0
48 Johnny Marr +16
36 GrafGantz +0
Er zijn nog 3 anderen die ook een ster verdienen. chevy93 is nu hard op weg naar de derde.
75 wibro* +20
74 nico1616* +18
73 johan de witt +19
72 Teunnis +18
72 chevy93** +20
70 motel matches +17
70 Casartelli +18
68 Gretz +19
56 EttaJamesBrown +18
56 dix* +17
53 luigifort* +18
52 ArthurDZ* +20
51 stardust_be* +20
50 vigil +19
50 herman +0
48 Johnny Marr +16
36 GrafGantz +0
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 23:12 uur
wibro schreef:
Uiteraard? Ik had het juist over de muziek!
Succes met de voorspelling.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 23:17 uur
wibro schreef:
Dat zou maar zo eens kunnen Wim! Ik zie dat de (in mijn ogen) grootste onzekerheid van je top 5 behoorlijk wat hoge, recente beoordelingen heeft gehad van vaste deelnemers. Dan is het in dit jaar best mogelijk om aan +10 nominaties te geraken.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 23:28 uur
Beetje treurig dat ik juist door de hoge positie van deze middelmatige band de rode lantaarn over moet nemen. Maar gelukkig is zoals elke week m'n eigen lijstje een heel stuk beter dan de uiteindelijke top 10 

2
zaaf
geplaatst: 25 augustus 2017, 23:29 uur
GrafGantz schreef:
Beetje treurig dat ik juist door de hoge positie van deze middelmatige band de rode lantaarn over moet nemen. Maar gelukkig is zoals elke week m'n eigen lijstje een heel stuk beter dan de uiteindelijke top 10
Gelukkig word je er niet onzeker van Beetje treurig dat ik juist door de hoge positie van deze middelmatige band de rode lantaarn over moet nemen. Maar gelukkig is zoals elke week m'n eigen lijstje een heel stuk beter dan de uiteindelijke top 10

0
geplaatst: 25 augustus 2017, 23:30 uur
Sterker nog, zelfs m'n voorspellijstje is tot nog toe heel wat beter dan de uiteindelijke lijst 

0
geplaatst: 25 augustus 2017, 23:37 uur
GrafGantz schreef:
Wel een beetje een dooddoener deze uitspraak want dit geldt in feite voor al onze eigen lijstjes.

0
geplaatst: 25 augustus 2017, 23:44 uur
Gretz schreef:
Wel een beetje een dooddoener deze uitspraak want dit geldt in feite voor al onze eigen lijstjes.
(quote)
Je meent het?

0
geplaatst: 25 augustus 2017, 23:49 uur
Gretz schreef:
Op het risico af om een ster kwijt te raken wegens domheid, maar ik snap nu eindelijk waar die sterren voor staan achter de namen. Er zijn nog 3 anderen die ook een ster verdienen. chevy93 is nu hard op weg naar de derde.

0
geplaatst: 25 augustus 2017, 23:52 uur
Ik ben overigens benieuwd of de Noorse vrienden nog langskomen. In het ijzersterke jaar 2007 kwamen ze tot plek 12 en met de eveneens goed onthaalde opvolger had ik hier toch wel een top 10-plek verwacht.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 23:57 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Op het risico af om een ster kwijt te raken wegens domheid, maar ik snap nu eindelijk waar die sterren voor staan achter de namen.
Ik zou niet durven...
http://i.imgur.com/doDi71j.jpg
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 00:03 uur
Volgens mij moet jij jouw Excel-database eerder bekijken, zaaf 
edit: En je bericht niet verwijderen.

0
zaaf
geplaatst: 26 augustus 2017, 00:05 uur
chevy93 schreef:
Volgens mij moet jij jouw Excel-lijst eerder bekijken, zaaf
Nou in 2007 was Wilco de nr 12, je doelde op nr 17. Ik had het zelf, ten onrechte, in mijn verwijderde bericht over die andere Noren... Excuus!Volgens mij moet jij jouw Excel-lijst eerder bekijken, zaaf

0
geplaatst: 26 augustus 2017, 00:06 uur
Hier wordt toch echt wat anders beweerd: Muziek >> Muziekgames >> Album Top 10 Per Jaar
En die op nr. 17 zijn trouwens Zweden.
En die op nr. 17 zijn trouwens Zweden.
1
zaaf
geplaatst: 26 augustus 2017, 00:08 uur
Verdomd! Ik heb mijn excelletje nadien om de een of andere reden opnieuw geschud. De stand waaraan je refereert is juist. En ik nogmaals abuis.
Gewerkt, biertje op, moe, bedtijd.
Gewerkt, biertje op, moe, bedtijd.

1
geplaatst: 26 augustus 2017, 00:09 uur
Ik szit an mn zeszde glasz wij n maar voel me noch pprimma hoorr! 

3
geplaatst: 26 augustus 2017, 00:10 uur
Ik ben benieuwd wat jij gegoogeld hebt om bij dat plaatje te komen. "KKK'er in de hoek?"
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 augustus 2017, 00:19 uur
Ah, het album met het niet bovenmatig boeiende Crying Lightning en nog 9 nummers die me zo niks zeggen.
Had deze op 4 voorspeld, dat is dus het derde album op rij dat ik 2 plaatsen te hoog heb gezet. Krijg ik nog een bonus voor deze Three of a Kind?
Had deze op 4 voorspeld, dat is dus het derde album op rij dat ik 2 plaatsen te hoog heb gezet. Krijg ik nog een bonus voor deze Three of a Kind?
3
geplaatst: 26 augustus 2017, 00:20 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Ik ben benieuwd wat jij gegoogeld hebt om bij dat plaatje te komen. "KKK'er in de hoek?" "Donald Trump as a kid"
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.