Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 22 september 2016, 12:35 uur
Het punt is natuurlijk dat je niet alles kunt beluisteren. Daarvoor ontbreekt mij eenvoudigweg de tijd. Dus, je moet keuzes maken. Van het jaar 1974 zijn er maar 15 albums die van mij een waardering van minstens 4* sterren hebben gekregen en dat is weinig. Verschillende albums opnieuw proberen te beluisteren die ik N.B. in mij kast heb staan! maar waar ik nu geen bal meer aan vind. Tja, mijn muzieksmaak is radicaal veranderd in de afgelopen 40 jaar. Het kan verkeren zei Bredero. 

0
zaaf
geplaatst: 22 september 2016, 12:39 uur
Franck Maudit schreef:
En dan had ik Neil Young zijn beste album zelfs nog niet vernoemd!
Dat zou ook ongepast zijn.En dan had ik Neil Young zijn beste album zelfs nog niet vernoemd!
0
geplaatst: 22 september 2016, 12:47 uur
Franck Maudit schreef:
Frank, het is de bedoeling om hier alleen in mysterieuze bedekte termen een hint te geven van albumtitels. Ze gewoon maar noemen mag eigenlijk niet. Dus zaaf: Frank is voor deze week gediskwalificeerd. Toch?

0
Franck Maudit
geplaatst: 22 september 2016, 12:53 uur
Zo lang Franck nog mag meedoen is het voor mij allemaal oké.
0
geplaatst: 22 september 2016, 13:13 uur
west schreef:
Frank, het is de bedoeling om hier alleen in mysterieuze bedekte termen een hint te geven van albumtitels. Ze gewoon maar noemen mag eigenlijk niet. Dus zaaf: Frank is voor deze week gediskwalificeerd. Toch?
(quote)
Ho ho, Frank mag dit jaar zelfs twee keer meedoen. Althans, als je live-albums in je lijstje meeneemt. Ik maak voor zulke uitzonderlijk sterke live-albums graag een uitzondering.
1
geplaatst: 22 september 2016, 14:07 uur
lijstje '74 is binnen,
kan dus aan '75 beginnen

in '75 kregen we 8 albums van een wereldbekende Nigeriaan.
Moet er nog 7 1/2 van horen
kan dus aan '75 beginnen

0
geplaatst: 22 september 2016, 15:50 uur
Cellulord schreef:
lijstje '74 is binnen,
kan dus aan '75 beginnen

lijstje '74 is binnen,
kan dus aan '75 beginnen

Ik heb er 3 gehoord. Je zou er haast confuus van worden.
0
geplaatst: 22 september 2016, 16:19 uur
Heb er ondertussen 4 van gehoord. 'T zijn maar korte LPtjes.
Eigenlijk een goed moment om die nu op te leggen want hier zomert het nog lekker en de barbeque is volgeladen en de wijn vloeit lekker naar binnen.
De (astronomische) zomer is wel binnen enkelle minuten afgelopen (16:21)
Eigenlijk een goed moment om die nu op te leggen want hier zomert het nog lekker en de barbeque is volgeladen en de wijn vloeit lekker naar binnen.

0
geplaatst: 22 september 2016, 16:52 uur
Cellulord schreef:
Ook nachthaviken bij de BBQ? Of warm bier?
0
geplaatst: 22 september 2016, 17:11 uur
Mijn lijstje is ook opgestuurd. Hij is zelden zo niet-mainstream geweest. Zes verschillende landen in de top-10, geen één keer UK. Wel USA twee keer bovenaan, die rare kwiebus met zijn Snor.
0
geplaatst: 22 september 2016, 17:13 uur
Teunnis schreef:
Wel USA twee keer bovenaan: die rare kwiebus met zijn Snor.
Wel USA twee keer bovenaan: die rare kwiebus met zijn Snor.
Dus ook een livealbum Teun

0
geplaatst: 22 september 2016, 17:16 uur
Teunnis schreef:
Mijn lijstje is ook opgestuurd. Hij is zelden zo niet-mainstream geweest. Zes verschillende landen in de top-10, geen één keer UK. Wel USA twee keer bovenaan, die rare kwiebus met zijn Snor.
Hier vooralsnog geen enkele USA-plaat in de top 10 zie ik.
0
geplaatst: 22 september 2016, 17:21 uur
Teunnis schreef:
'74 was helaas een goed jaar voor de Duitsers...
'74 was helaas een goed jaar voor de Duitsers...
tja, ga maar een stuk rijden met die zoetekauwen.
0
geplaatst: 22 september 2016, 17:43 uur
0
geplaatst: 22 september 2016, 18:06 uur
1
geplaatst: 22 september 2016, 19:09 uur
0
geplaatst: 22 september 2016, 19:17 uur
Ik heb er zowaar 3, maar eentje is (bij hoge uitzondering) een live album en een andere is allesbehalve mainstream en klinkt ook niet specifiek Amerikaans. Waarschijnlijk omdat het volledig instrumentaal is

0
geplaatst: 22 september 2016, 19:36 uur
Iets met demonen? Die staat wel in mijn lijst, maar niet bij de beste 10.
0
geplaatst: 22 september 2016, 19:42 uur
4 uit de VS in mijn top-10.
Geen Duitsland in de top-10, al kwam Christa in de buurt.
Geen Duitsland in de top-10, al kwam Christa in de buurt.
0
geplaatst: 22 september 2016, 20:02 uur
Bijna! Ben nog even e.e.a. aan het beluisteren. De deadline van 22 uur ga ik wel netjes halen.
En er staat toch nog één Amerikaans bandje in de top 10, zo lijkt het. Verder 4 keer Duitsland, 4 keer UK en 1 keer Brazilië.
0
geplaatst: 22 september 2016, 20:06 uur
GrafGantz schreef:
Ik heb er zowaar 3, maar eentje is (bij hoge uitzondering) een live album en een andere is allesbehalve mainstream en klinkt ook niet specifiek Amerikaans. Waarschijnlijk omdat het volledig instrumentaal is
Ik weet al welke je bedoelt. Die heeft nota bene in Nederland gewoond en exposeerde dit jaar nog als beeldend kunstenaar in Tent in R'dam. Aparte tentoonstelling was dat.
0
geplaatst: 22 september 2016, 21:33 uur
Mijn nationaliteiten:
11x Amerikaans
5x Brits
1x Frans
1x Duits
1x Jamaicaans
1x Argentijns
Overigens zie ik geen enkele reden om Amerikanen te mijden, want die blinken uit in genres als soul en country.
11x Amerikaans
5x Brits
1x Frans
1x Duits
1x Jamaicaans
1x Argentijns
Overigens zie ik geen enkele reden om Amerikanen te mijden, want die blinken uit in genres als soul en country.
1
zaaf
geplaatst: 22 september 2016, 22:09 uur
De stemmen zijn geteld. 32 lijstjes gaan een fijne top 10 geven. Morgen part 1.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.