MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Ik heb mijn conceptlijstje af - Robert Z. gooit weer hoge ogen en er staat wederom een kerstplaat bij de bovenste top 10. Onderin de top 20 verder veel grote namen. Wellicht dat ik nog een paar albums ga beluisteren, dus ik wacht nog even met inzenden.

zaaf
High Eyes? Die ken ik nog niet van em. En jij moet oppassen dat je niet Herman de kerstman wordt.

Mosterd na de maaltijd:

Beste Albums 60-64

1. Jacques Brel - Jacques Brel 5 (1961)
2, James Brown - Live at the Apollo (1963)
3. Otis Redding - Pain in My Heart (1964)
4. Aretha Franklin - The Electrifying Aretha Franklin (1962)
5. Nina Simone - Forbidden Fruit (1961)
6. Jacques Brel - Brel en Public Olympia 61 (1962)
7. John Coltrane - My Favorite Things (1961)
8. The Rolling Stones - 12 X 5 [US] (1964)
9. Elvis Presley - Elvis Is Back! (1960)
10 The Rolling Stones - The Rolling Stones (1964)

11 John Coltrane Quartet - Crescent (1964)
12 Jacques Brel - Jacques Brel (1962)
13 Miles Davis - Steamin' with the Miles Davis Quintet (1961)
14 John Coltrane - Olé Coltrane (1961)
15 James Brown - Prisoner of Love (1963)
16 The Beatles - A Hard Day's Night (1964)
17 James Brown and the Famous Flames - Think! (1960)
18 Bob Dylan - The Freewheelin' Bob Dylan (1963)
19 Miles Davis - Someday My Prince Will Come (1961)
20 The Beatles - Please Please Me (1963)

zaaf
Wel lekkere mosterd

zaaf schreef:
High Eyes? Die ken ik nog niet van em. En jij moet oppassen dat je niet Herman de kerstman wordt.

Volgend jaar is het gedaan met de kerstplaten.

En High Eyes uit 1965 ken ik ook niet. Wel The Eyes:

The Eyes - When The Night Falls - YouTube

zaaf
O dat is wel een lekker nummer. Jammer dat ze geen goede albums hebben uitgebracht...

zaaf schreef:
Wel lekkere mosterd

Kwekkeboom kroketje erbij....

Dit keer komt mijn lijstje wel. Mijn 1965-kennis is vandaag en gisteren bijgebracht tot tien albums. Er moeten eigenlijk nog wel twee goede bij, de onderste twee zijn niet echt lijstjeswaardig. Joan Baez wordt daar niet een van - halverwege afgezet, vooral omdat ik niet in de mood was - maar verrassend genoeg weet haar zusje tot dusver wel te overtuigen.

Je hebt nog ruim een week voor 1966, dus dat komt wel goed

Gisterochtend zat ik daadwerkelijk met 1966 in mijn hoofd en was toen al wat 1966-werk aan het beluisteren. Scheelt weer "huiswerk" voor volgende week zullen we maar zeggen

Wel erg fijn dat ik in iets meer dan een maand tijd mijn kennis van 1950 t/m 1966 flink heb bij geschroefd. Dat was toch wel het grootste gat in mijn muziekkennis.

lijstje ingeleverd

Casartelli (moderator)
Ik heb zojuist ook een top-10 ingediend. Vanaf 1967 kan ik met een top-20 meedoen.

Teunnis schreef:
Wel erg fijn dat ik in iets meer dan een maand tijd mijn kennis van 1950 t/m 1966 flink heb bij geschroefd. Dat was toch wel het grootste gat in mijn muziekkennis.

Teunnis schreef:

Die Teun, die doet in een maand tijd ff 16 jaar muziekgeschiedenis naar binnen stampen

Hopelijk ben je Dusty niet vergeten mee te nemen in deze trip

zaaf
Teun is niks vergeten

Weer twee verse koppen erbij: teus en Casartelli welkom!

Het insturen van een top 20 zal mij voorlopig weinig moeite kosten, omdat ik over de jaren 1965 t/m 1977 de knock-out albums heb georganiseerd en zodoende het een en ander al heb beluisterd. De laatste knock-out die ik georganiseerd heb is de Knock-out: 1965. Zal mij benieuwen of de winnaar van de top 10 1965 hetzelfde zal zijn als die van de Knock-out: 1965. Ik denk haast van wel maar ik hoop van niet.

zaaf
Mijn ervaring met dit spel is dat, omdat je elkaars lijsten - als het goed is - niet ziet en kent, er toch wat andere scores worden bereikt. Los nog van iets ander publiek.

Ik denk dat er in 1965 maar EEN plaat favoriet kan zijn, en dat is niet de winnaar van die KO

Ik zou denk ik mijn geld inzetten op de plaat die er in de kwartfinale uitvloog tegen de uiteindelijke winnaar van die KO.

Hm, net als in die ko wint niet altijd de beste

zaaf
Nee dat klopt. Maar ja, dat snapt toch de minderheid.

Het open kampioenschap cryptisch praten is weer begonnen

zaaf
O. Gezellig. Jij doet ook mee?

Geen idee over welke plaat het gaat maar ik stel voor dat Otis deze editie gewoon gaat winnen

Zou een leuke verrassing zijn, maar ik heb Marvin nog ietsje hoger staan. ?

Casartelli (moderator)
Geen subtiel bier, die soul.

Ik hoop op die KO-winnaar. Aan mij zal het in elk geval niet liggen.

Mag ik trouwens die eigen beheer-bootleg van The Doors ook nomineren?

zaaf
EttaJamesBrown schreef:
Mag ik trouwens die eigen beheer-bootleg van The Doors ook nomineren?
Nee want je zit al aan de 20.

Maar even... denk jij dat dit voldoende info voor mij is om te oordelen? Facts and figures heb ik nodig. Ga ik echt niet zelf naar speuren! Dus tot die tijd: mag niet.

Teunnis schreef:
maar verrassend genoeg weet haar zusje tot dusver wel te overtuigen.
Naar aanleiding van jouw opmerking heb ik hem ook opgezet maar voor mij is het nog niet helemaal mijn ding. Een paar echt mooie liedjes maar helaas ook een flink aantal (vooral de instrumentale) die enorm op mijn zenuwen werken.

Wellicht leveren de mooie liedjes nog net een top 20 plekje op.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:28 uur

geplaatst: vandaag om 05:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.