Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 29 juni 2016, 14:03 uur
EttaJamesBrown dank voor PM. kende die bootleg nog niet, maar van mij eh... (even overleg met Rembo en Rembo...) mag t wel.
0
geplaatst: 29 juni 2016, 14:17 uur
Ik haak waarschijnlijk pas vanaf 1989 in, voor die tijd kom ik bij lange na niet aan 10 albums die ik met een voldoende beoordeeld heb.
Wellicht dat ik aan de 70s decenniumlijst nog wel mee kan doen als er voldoende favorieten in de voorselectie komen te staan.
Wellicht dat ik aan de 70s decenniumlijst nog wel mee kan doen als er voldoende favorieten in de voorselectie komen te staan.
0
geplaatst: 29 juni 2016, 14:27 uur
Gretz schreef:
Ik haak waarschijnlijk pas vanaf 1989 in, voor die tijd kom ik bij lange na niet aan 10 albums die ik met een voldoende beoordeeld heb.
Valt me nog mee, ik denk die Geert doet pas vanaf 2015 mee want alles daarvoor is per definitie ruk.
0
geplaatst: 29 juni 2016, 14:39 uur
GrafGantz schreef:
Valt me nog mee, ik denk die Geert doet pas vanaf 2015 mee want alles daarvoor is per definitie ruk.
(quote)
Haha, leuke hyperbool.

Maar mocht jij of iemand anders tiental tips hebben voor een specifiek jaar daarvoor (liefst in de periode 1979-1989) ben ik misschien nog wel bereid om eerder mee te doen. Moet dan wel op tijd beginnen met voorbeluisteren.
In Song Top 10 per Jaar kon ik al vanaf begin jaren 80 meedoen, maar het scheelde toen dat er ontzettend veel toffe Italo op single werd uitgebracht.
0
geplaatst: 29 juni 2016, 14:42 uur
0
geplaatst: 29 juni 2016, 14:52 uur
Het lijkt wel huiswerk zo... heb gisteren ook wat albums beluisterd die ik nog niet kende, maar geen daarvan heeft mijn top 20 gehaald. Daarvoor moet ik ze toch iets vaker horen.
0
zaaf
geplaatst: 29 juni 2016, 14:53 uur
Ik vind het wel een lief aanbod van Geert, maar ik denk dat ik andere dingen te doen heb. No offence.
0
geplaatst: 29 juni 2016, 14:54 uur
Ik zal sommige jaren in de 70s en 80s ook moeten passen waarschijnlijk. De 60s vormen geen probleem.
0
geplaatst: 29 juni 2016, 15:06 uur
Het lijkt soms inderdaad net huiswerk, zeker als je het goed (serieus) wilt doen. Ik ben niet zo'n veelstemmer waardoor ik een hele hoop albums wel ken maar ze niet naar voren komen als ik binnen mijn eigen stemmen zoek
.
Ieder jaar een top tien/twinitg zal voorlopig wel lukken (zeker t/m half jaren '70) maar in de 80's zal het voor mij ook wel eens lastig worden.
Ik zou een termijn van twee weken per jaar ook helemaal niet zo verkeerd vinden. Dan hebben we toch net wat meer tijd om één en ander te luisteren.
. Ieder jaar een top tien/twinitg zal voorlopig wel lukken (zeker t/m half jaren '70) maar in de 80's zal het voor mij ook wel eens lastig worden.
Ik zou een termijn van twee weken per jaar ook helemaal niet zo verkeerd vinden. Dan hebben we toch net wat meer tijd om één en ander te luisteren.
0
zaaf
geplaatst: 29 juni 2016, 15:10 uur
Kijk dat vind ik nou een goed idee. Ook voor uw spelleider is dat wat rustiger. En zeker in de vakantieperiode komen er dan wellicht wat meer lijstjes dan per week.
Ik pak m op!
Ik pak m op!
0
geplaatst: 29 juni 2016, 15:14 uur
Edgar18 schreef:
Daar kan ik me wel in vinden, aangezien het gedegen opstellen van een album top 20 toch wel veel meer tijd vergt dan het maken van een song top 10.
0
geplaatst: 29 juni 2016, 15:16 uur
Gretz schreef:
De albumtips mogen via PM gestuurd en zet er dan het jaartal bij. Liefst dan wel albums waarvan je verwacht dat ze redelijk in m'n straatje vallen. Als ik dan voor een jaar voldoende (op het oog) interessante tips heb binnengekregen dan las ik een albumweekje in.
Deze albums (70s, 80s) ken ik al.
De albumtips mogen via PM gestuurd en zet er dan het jaartal bij. Liefst dan wel albums waarvan je verwacht dat ze redelijk in m'n straatje vallen. Als ik dan voor een jaar voldoende (op het oog) interessante tips heb binnengekregen dan las ik een albumweekje in.
Deze albums (70s, 80s) ken ik al.
Al een paar lijstjes mogen ontvangen.

Genres waar ik het meest mee heb: pop, rock, folk, country, roots, punk, ambient, neoklassiek en (experimentele) electronica/dance. Af een toe een uitstapje naar jazz, reggae of ska kan ik ook wel hebben. Minder heb ik met soul, blues, metal, hardrock en prog(rock).
Ik heb tevens een lichte zwak voor zangeressen en andere female fronted groepen.
Uiteraard zal ik dit topic ook gewoon in de gaten blijven houden ook al zal ik de komende weken nog niet mee kunnen spelen. Het kan maar zo dat ik dankzij de lijstjes van smaakgenoten toch een aantal interessante tips op doe.

0
geplaatst: 29 juni 2016, 15:24 uur
zaaf schreef:
Ik pak m op!
Tof! Ik zou zeker voorstander zijn, maar dat had je wellicht al in de gaten Ik pak m op!
. Gretz, ik zal je niet gaan overspoelen met een lijst albums. In plaats daarvan ga ik je ieder jaar dat we spelen één album sturen waarvan ik denk/hoop dat het in je straatje valt.
0
geplaatst: 29 juni 2016, 15:50 uur
Eens per twee weken vind ik ook een prima idee, zeker de komende maanden!
0
geplaatst: 29 juni 2016, 16:22 uur
Gretz schreef:
Daar kan ik me wel in vinden, aangezien het gedegen opstellen van een album top 20 toch wel veel meer tijd vergt dan het maken van een song top 10.
(quote)
Grappig, ik vind dat dit juist veel sneller gaat. Ik stel mijn lijstje nu binnen 10 minuten samen, terwijl ik er met songs soms uren overdeed.
Overigens vind ik eens per 2 weken ook erg prima, dat biedt meer ruimte om hier en daar nog eens een album te (her)beluisteren.
0
geplaatst: 29 juni 2016, 17:15 uur
herman schreef:
Grappig, ik vind dat dit juist veel sneller gaat. Ik stel mijn lijstje nu binnen 10 minuten samen, terwijl ik er met songs soms uren overdeed.
(quote)
Volgens mij gaat dit over mensen die nog geen top 10/20 kunnen samenstellen en dus nog heel wat luisterwerk te verrichten hebben.
0
geplaatst: 29 juni 2016, 17:32 uur
herman schreef:
Ik stel mijn lijstje nu binnen 10 minuten samen, terwijl ik er met songs soms uren overdeed.
Ik stel mijn lijstje nu binnen 10 minuten samen, terwijl ik er met songs soms uren overdeed.
Tja, albums kun je hier gewoon op je eigen stem filteren en dat kan met nummers niet.
0
geplaatst: 29 juni 2016, 17:36 uur
GrafGantz schreef:
Volgens mij gaat dit over mensen die nog geen top 10/20 kunnen samenstellen en dus nog heel wat luisterwerk te verrichten hebben.
(quote)
Dit ja. Als ik van alle jaren voldoende albums beluisterd zou hebben kostte me het waarschijnlijk ook minder tijd om te rangschikken dan de nummers.
0
zaaf
geplaatst: 30 juni 2016, 22:12 uur
Case closed. Ga nog even schrijven en morgen start de presentatie van 'onze' albumtop 10 van 1965
0
zaaf
geplaatst: 30 juni 2016, 22:40 uur
Edgar18 schreef:
Geen idee over welke plaat het gaat maar ik stel voor dat Otis deze editie gewoon gaat winnen
Jouw bijdrage zou Otis goed gedaan hebben...Geen idee over welke plaat het gaat maar ik stel voor dat Otis deze editie gewoon gaat winnen
0
geplaatst: 30 juni 2016, 23:13 uur
zaaf, ik ben helemaal de tijd vergeten
.
Mijn lijstje staat zo goed als klaar, je kunt hem binnen vijf minuten hebben.
Mag ik nog mee doen?
.Mijn lijstje staat zo goed als klaar, je kunt hem binnen vijf minuten hebben.
Mag ik nog mee doen?
0
zaaf
geplaatst: 30 juni 2016, 23:19 uur
Met het risico dat het precedenten schept en dat de tegenstanders van Otis gaan morren: kom maar op!
0
geplaatst: 30 juni 2016, 23:24 uur
Bedankt! Hij ligt in je postvak.
Mijn lijst stond al in de steigers maar ik zat met vrijdag als inleverdag in mijn hoofd. Het is ook weer even wennen na maanden zonder dit spelletje
.
Mijn lijst stond al in de steigers maar ik zat met vrijdag als inleverdag in mijn hoofd. Het is ook weer even wennen na maanden zonder dit spelletje
.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 03:34 uur
zaaf schreef:
Met het risico dat het precedenten schept en dat de tegenstanders van Otis gaan morren: kom maar op!
Mor mor!
Otis viel (opnieuw) zwaar tegen. Ik vind losse nummers van Otis het beste van pre-Marvin soul, maar zijn albums vervelen me elke keer heel snel. Jammer, want in principe zou het gewoon moeten klikken tussen Otis zijn albums en mij.
0
Franck Maudit
geplaatst: 1 juli 2016, 08:25 uur
[quote]Teunnis schreef:
Nooit bij stil gestaan dat je dit als relevant indelingskader kan gebruiken.
(quote)
Nooit bij stil gestaan dat je dit als relevant indelingskader kan gebruiken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.