MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:

die van mij had toch wat meer "ballen"

spelden

Cellulord schreef:

die van mij had toch wat meer "ballen"

Jouw Eerste aankoop ?,weet niet wat jou leeftijd toen was ? in ieder geval gelijk een heftige koop
Ik deed toen amateur radiowerk /draaide op feesten en had de alle 3 getrokken singles en de reacties waren verschillend ...dat was dus ..of... te gek! ...of wat is dit?
Mij doet het niet veel meer, komt niet in mijn 20

Cellulord schreef:
Zoals verleden jaar ook nu weer slechts 2 uit mijn top die de eindstreep halen. Maar dat was wel te verwachten want meer van de helft op mijn lijstje hebben minder de 10 stemmen of staan zelfs geeneens op mumu. Maar toch zie ik een heel deel van ijnsmaak in de lijstjes van enkele medespelers.....

2. Geinoh Yamashirogumi - Osorezan + Dou No Kenbai

Bedankt voor de tip! Ik vind Osorezan een heel fraai nummer en iedereen zou toch eens alleen al naar het begin van dat nummer moeten luisteren.

west eigenlijk mag je Ataloona bedanken.
Ik had het Album hier al een tijdje liggen, maar nog nooit gespeeld, en toen ik het zag langs komen in via Ataloona in het "Wat draai je nu?" topic, ben ik hem ook gaan luisteren.
Ja das een echte aanrader.
Heb er ondertussen nog enkele van hem klaarliggen.

teus schreef:
(quote)

Jouw Eerste aankoop ?,weet niet wat jou leeftijd toen was ? in ieder geval gelijk een heftige koop
Ik deed toen amateur radiowerk /draaide op feesten en had de alle 3 getrokken singles en de reacties waren verschillend ...dat was dus ..of... te gek! ...of wat is dit?
Mij doet het niet veel meer, komt niet in mijn 20

Ik was nog zeer jong en wist niet wat ik deed.
Nu ben ik (iets) ouder en weet nog steeds niet wat ik doe

Cellulord schreef:
(quote)

Ik was nog zeer jong en wist niet wat ik deed.
Nu ben ik (iets) ouder en weet nog steeds niet wat ik doe

Ik was ook nog zeer jong en ook heel vroeg met muziek bezig
En ja...en ook het kind blijft altijd ergens in de man zeggen (meestal vrouwen) ze

teus schreef:
(quote)

En ja...en ook het kind blijft altijd ergens in de man zeggen (meestal vrouwen) ze

Mijn opa zei dat vroeger altijd tegen mij en hij had gelijk. Gelukkig wel, anders doe je volgens mij iets niet goed. Muziek helpt hier zeker bij! Bijvoorbeeld dit erg leuke muziekspelletje.

zaaf
Zooooo.... hehe, was dat even tennissen http://www.grandcafededrieheeren.nl/image/beer/56b34454f22af.png

Wat betreft Dreamboat Annie, ik had de toppositie in het resume van de top 11 t/m 25 van Film Pegasus over het hoofd gezien. Om aan het eind te benoemen dan, want Heart eindigde op een verdienstelijke 27e plek met 5 nominaties.

Gelukkig, dat is weer rechtgezet. Nu kan ik rustig weer aan het werk gaan, morgen.

Zo komt Heart terecht toch nog even extra in de picture.

Hier nog een mijn top 20 van 1976.

1. David Bowie – Station to Station (1)
2. Van der Graaf Generator – Still Life (16)
3. Camel – Moonmadness (24)
4. Steely Dan – The Royal Scam (14)
5. Bob Dylan – Desire (4)
6. Stevie Wonder – Songs in the Key of Life (2)
7. Frank Zappa – Zoot Allures (9)
8. The Modern Lovers – The Modern Lovers (3)
9. Ramones – Ramones (5)
10. Genesis – A Trick of The Tail (10)
11. Manfred Mann’s Earth Band – The Roaring Silence
12. Steve Miller Band – Fly Like An Eagle
13. Jackson Browne – The Pretender
14. Warren Zevon – Warren Zevon
15. Joni Mitchell – Hejira (8)
16. The Alan Parsons Project – Tales of Mystery and Imagination (23)
17. Graham Parker & The Rumour – Heat Treatment
18. Blondie – Blondie
19. 10CC – How Dare You!
20. Boz Scaggs – Silk Degrees

Over naar 1977.

Renoir schreef:
Over naar 1977.

Net op de post gegooid

teus schreef:
(quote)

Net op de post gegooid

Ik moet nog nadenken over de nummers 2 t/m 20.

zaaf schreef:
Zooooo.... hehe, was dat even tennissen (afbeelding)
Volgens mij heb jij helemaal niet getennist maar de hele dag in de kroeg gezeten en zo te zien aan het etiket en die afbeelding op het glas heb jij La Chouffe gedronken.

Ik drink altijd dit:
http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/cmgtcontent/media//001281500/000/001281500_002_202070_200.jpg

Mijn lijst van 1977 inmiddels opgestuurd.

Mijn lijst bestaat voor bijna de helft uit debuutalbums

teus schreef:
(quote)

Net op de post gegooid

afz ;

9x USA
8x GB
1x D
1x S
1x JA
1x NL

Rudi S schreef:

7 van de 20 hier.

Rudi S schreef:

Voor mij zelfs 11 van de 20, als je solo-debuten meetelt
Vrij letterlijk dus het begin van een nieuwe periode.

Waar het de vorige jaren schrapen was om 20 behoorlijke albums bij elkaar te krijgen wordt het nu eerder schrappen om het bij 20 te houden.

Het aantal debuutalbums hier valt wel mee met 7 op 20 in mijn vooralsnog virtuele lijst. Verder een hoog Berlijn- en New York-gehalte.

Mijn lijstje is weer verstuurd. Ik geloof 1 debuutalbum die waarschijnlijk alle "nu dan eindelijk goede muziekjaren" mensen niet zullen hebben. Wel een echt debuut want het voelt ook echt als de eerste keer.

Verder wat dieren, stille momenten, een vaarwel aan Alexander, een vreemdeling en zelfs een live album waarbij de band voor de 2de keer uit gaat. het meeste zal wel kansloos zijn maar dan is er altijd nog 2 x Berlijn om eventueel mee te scoren.

In mijn lijst zijn er 8 verschillende nationaliteiten. 3 debuutalbums maar ook iemand die toen al meer dan 20 jaar in het vak zat (en vrij snel daarna zou overlijden). Overigens heb ik in 1977 61 albums met 4* of meer (op een totaal van 87 beluisterde albums) waarvan 7 met 5* en 24 met 4,5*.

Waarom bij sommige users nu de echte muziekjaren aanbreken? snap ik deels ,maar heeft vooral met je voorkeur/smaak te maken
Elk jaar of periode heeft zo zijn charme en hoogtepunten vind ik zelf ,de best snelle ontwikkeling in de '60's vooral de laatste jaren daarvan en de eerste jaren van de '70,s zijn grootse albums gemaakt
waar we nu bivakkeren zijn er weer andere stromingen,oa Disco en Punk/New Wave ,Krautrock of het je ding is dat is weer vers 2, of nu en straks vooral in de '80,s de zgn Electrorock/pop maar nogmaals ,wanneer je denkt ,voor jezelf dat de echte muziekjaren aanbreken is wss een gevolg van je persoonlijke voorkeur

zaaf
Ik snap je punt. Maar dat de diversiteit toeneemt in 1977 is vlgs mij te objectiveren.

zaaf schreef:
de diversiteit toeneemt in 1977

Daar ben ik het ook mee eens ...die ontwikkeling neemt ook snel toe, naar nog meer nieuwe stromingen

Er komen nieuwe artiesten bij, terwijl de oude gewoon doorgaan. Onvermijdelijk krijg je dus meer goede albums per jaar. Bij mij zijn er drie debuten, maar er zijn er nog een paar nipt afgevallen.

Landen: 8x VS, 7x VK, 5 landen met één notering. Welk Oost-Europees land er dit keer in zit, mag ik hellas nog niet onthullen.

Superbitch schreef:
mag ik hellas nog niet onthullen.

Griekenland

Rudi S schreef:
(quote)

Griekenland

Dat is sinds de crisis inderdaad een soort van Oost-Europees land geworden. Dan heb je dat dus goed onthuld.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:18 uur

geplaatst: vandaag om 14:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.