Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 11 oktober 2016, 17:47 uur
De spoeling lijkt steeds ietsje dunner te worden, terwijl de keuze groter wordt. Hebben we nog vrienden?
Nog ruim 2 dagen… lijstjes over 1977 binnen van:
Brunniepoo, EttaJamesBrown, Film Pegasus, GrafGantz, Henri-S, johan de witt, Johnny Marr, LucM, Lura, Lying Mouth, Rudi S, Superbitch, teus, vigil, west en wibro
Dus nog niet en graag wel van:
ArthurDZ, Ataloona, bikkel2, Bonk, Casartelli, Cellulord, Dwejkk_, herman, HugovdBos, Koenr, luigifort, nelis, Renoir en Telamon en velen meer (volgend jaar bennerd)
Nog ruim 2 dagen… lijstjes over 1977 binnen van:
Brunniepoo, EttaJamesBrown, Film Pegasus, GrafGantz, Henri-S, johan de witt, Johnny Marr, LucM, Lura, Lying Mouth, Rudi S, Superbitch, teus, vigil, west en wibro
Dus nog niet en graag wel van:
ArthurDZ, Ataloona, bikkel2, Bonk, Casartelli, Cellulord, Dwejkk_, herman, HugovdBos, Koenr, luigifort, nelis, Renoir en Telamon en velen meer (volgend jaar bennerd)
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 19:13 uur
Mijn lijstje komt morgenavond; er zijn toch nog wel een aantal albums die ik wil beluisteren waarbij de kans aanwezig is dat ik ze toch wil opnemen in mijn top 20. Niet dat ik al een veel te lange shortlist had ofzo. Nee hoor, echt niet...

0
geplaatst: 11 oktober 2016, 20:02 uur
zaaf schreef:
De spoeling lijkt steeds ietsje dunner te worden, terwijl de keuze groter wordt.
Ja, maar de albums vergen steeds meer luistertijd. Als je de 5 albums van Zappa uit 1979 wilt beluisteren dan ben je ongeveer 4 uren kwijt. Én er is misschien wel meer keuze maar dat wil niet zeggen dat er ook meer kwaliteit is. Mijn streven is mijn lijst samen te stellen uit albums die een waardering hebben van minimaal 4.0* en dat wordt steeds moeilijker, zeker wat betreft het jaar 1979.De spoeling lijkt steeds ietsje dunner te worden, terwijl de keuze groter wordt.
1
geplaatst: 11 oktober 2016, 20:04 uur
0
zaaf
geplaatst: 11 oktober 2016, 20:08 uur
wibro schreef:
Dat kan ik deels volgen, maar 5 Zappa's in 1979 houdt wel degelijk een kwaliteitsimpuls in. Mijn statement om van 5 Zappa's in '79 4 te maken ten spijt (quote)
Ja, maar de albums vergen steeds meer luistertijd. Als je de 5 albums van Zappa uit 1979 wilt beluisteren dan ben je uren kwijt. Én er is misschien wel meer keuze maar dat wil niet zeggen dat er ook meer kwaliteit is. Mijn streven is mijn lijst samen te stellen uit albums die een waardering hebben van minimaal 4.0* en dat wordt steeds moeilijker, zeker wat betreft het jaar 1979. 
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 oktober 2016, 21:17 uur
Een beetje beduusd door de opmerking van de beheerder over dunne spoeling heb ik mijn lijstje maar een dagje eerder ingediend. Ik hoor allemaal geluiden over al die spannende nieuwe geluiden uit 1977 en ik heb dan ook maar een vlammend titelloos AOR-debuut in mijn lijst opgenomen. En over titelloze debuten gesproken: het eerste van liefst vier titelloze albums mag natuurlijk ook meedoen. Een Nederlandstalig album heb ik al weggegeven, maar er staat ook nog een niet-Nederlandstalig Nederlands album in de lijst. Voor het overige is het 8x VK, 6x VS, 3x Duitsland en 1x Canada.
Punk? Wie zei u? Voor de mannen van de radio wellicht; ik houd het maar bij de band die die fase meteen overslaat. Al kan een orgeltje ook dispensatie opleveren.
Punk? Wie zei u? Voor de mannen van de radio wellicht; ik houd het maar bij de band die die fase meteen overslaat. Al kan een orgeltje ook dispensatie opleveren.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 22:38 uur
Ook wat debuutalbums genoteerd. Waarvan ik er van eentje denk, dat niet veel deelnemers die zullen hebben. Kreeg ook veel later de waardering die het verdiende.
Spannend allemaal
Spannend allemaal

0
geplaatst: 11 oktober 2016, 22:59 uur
Casartelli schreef:
. Ik hoor allemaal geluiden over al die spannende nieuwe geluiden uit 1977 en ik heb dan ook maar een vlammend titelloos AOR-debuut in mijn lijst opgenomen.
. Ik hoor allemaal geluiden over al die spannende nieuwe geluiden uit 1977 en ik heb dan ook maar een vlammend titelloos AOR-debuut in mijn lijst opgenomen.
Vlammend? Niet ijskoud?
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 oktober 2016, 23:48 uur
vigil schreef:
Vlammend? Niet ijskoud?
Potdulleme. Ben ik hier even ver, ver, ver van huis.Vlammend? Niet ijskoud?
0
geplaatst: 12 oktober 2016, 00:05 uur
Had ik ook bij mijn favorieten ,net niet in mijn lijst,maar goed album hoor ,sowieso hun beste
0
geplaatst: 12 oktober 2016, 18:23 uur
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 oktober 2016, 18:59 uur
Rudi S schreef:
Zullen dan wel buitenlanders zijn.
Misschien gaan ze zelfs wel buitenaards.Zullen dan wel buitenlanders zijn.
0
geplaatst: 12 oktober 2016, 20:29 uur
lijstje volgt morgen.
Zit momenteel in een battle: "Disco VS Punk"
Zit momenteel in een battle: "Disco VS Punk"

1
geplaatst: 12 oktober 2016, 20:58 uur
0
geplaatst: 13 oktober 2016, 12:04 uur
Lijstje verstuurt.
77 was een slecht jaar voor Japaners, geen een in mijn lijstje.
Wel hebben we: 5 Duitsers ( een maal met een Nederlander), 4 Briten, 4 USA (ook eenmaal met Nederlanders), 3 Fransen, 2 Scandinavers, 1 Belg en onze Afrikaanse vriend is ok weer van de party.
Zeer goed jaar met 6 X 5* en 7 X 4.5*
En die Japaners slaan volgend jaar hard terug.
77 was een slecht jaar voor Japaners, geen een in mijn lijstje.
Wel hebben we: 5 Duitsers ( een maal met een Nederlander), 4 Briten, 4 USA (ook eenmaal met Nederlanders), 3 Fransen, 2 Scandinavers, 1 Belg en onze Afrikaanse vriend is ok weer van de party.
Zeer goed jaar met 6 X 5* en 7 X 4.5*
En die Japaners slaan volgend jaar hard terug.

0
geplaatst: 13 oktober 2016, 12:18 uur
Japan zal in mijn top 20 van 1978 voor het eerst vertegenwoordigd zijn, maar ik denk dat het betreffende album niet in het lijstje van Cellulord te vinden zal zijn gezien zijn nogal lage waardering voor dat magische orkest. 

0
geplaatst: 13 oktober 2016, 12:33 uur
Juist! 
Maar enkele van die "Magische Gelen" hebben gisternacht heel zwaar wraak genomen en zullen present zijn in '78.

Maar enkele van die "Magische Gelen" hebben gisternacht heel zwaar wraak genomen en zullen present zijn in '78.

0
geplaatst: 13 oktober 2016, 12:34 uur
Verenigd Koninkrijk 5, Duitsland 4, Verenigde Staten 3, Frankrijk 3, Italië 2, België 1, Canada 1, Zweden 1. Met 3 x 5* nog wel een paar toppers, maar verder begint het kwalitatief allemaal wat terug te lopen. Zal de volgende jaren nog wel een slag erger gaan worden.
1
geplaatst: 13 oktober 2016, 12:54 uur
Hier weinig variatie in landen deze keer: 7 keer US, 6 keer UK, 3 keer West-Duitsland en dan nog 1 keer Italië/Portugal/Jamaica/Nigeria (dit jaar niet eens Fela). De lat ligt wel duidelijk hoger vanaf dit jaar: waar ik vorig jaar nog veel nieuwe ontdekkingen op kon nemen in mijn lijstje is dat er dit jaar maar eentje. Ik geef albums toch niet zo gauw in 1 keer 4* en dat is nu toch wel nodig mijn lijstje te halen.
0
geplaatst: 13 oktober 2016, 13:10 uur
Ook mijn lijstje verstuurd. Heb er op de één of andere manier toch nog 8 nationaliteiten in kunnen krijgen.
Verder vooral in de breedte een heel goed jaar. Qua kwaliteit twee keer een 5/5 en twee keer een 4,5/5. Gelukkig wel een hoop hoge 4/5-jes en in mijn stemmenlijst kom ik ook nog hele leuke 3,5/5 plaatjes tegen die ook gewoon ontzettend leuk blijven, maar mijn lijst niet hebben kunnen halen.
Verder vooral in de breedte een heel goed jaar. Qua kwaliteit twee keer een 5/5 en twee keer een 4,5/5. Gelukkig wel een hoop hoge 4/5-jes en in mijn stemmenlijst kom ik ook nog hele leuke 3,5/5 plaatjes tegen die ook gewoon ontzettend leuk blijven, maar mijn lijst niet hebben kunnen halen.
0
geplaatst: 13 oktober 2016, 13:35 uur
9 keer UK, 8 keer US, 1 keer Canada, Australië en West-Duitsland
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.