Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 19 oktober 2016, 14:42 uur
De betere Italo Disco! Maakte eerst deel uit van Fun Fun: color my love!
0
zaaf
geplaatst: 19 oktober 2016, 15:59 uur
We hebben er weer een liefhebber van dit soort grollen bij: J.J. Wever!
0
geplaatst: 20 oktober 2016, 18:09 uur
lijstje is weg
'78 het jaar dat ik mijn 2de plaat kocht. (Voeger ging dat langzaam
)
Heb toch weer zeer mooie dingen en enkele uitschieters kunnen ontdekken.
6 Gringos 3 Japaners 3 Duitsers 6 Engelsen 1 Afrikaan 1 Fransman(nen)
met o.a. 4 Live klassiekers
'78 het jaar dat ik mijn 2de plaat kocht. (Voeger ging dat langzaam
) Heb toch weer zeer mooie dingen en enkele uitschieters kunnen ontdekken.
6 Gringos 3 Japaners 3 Duitsers 6 Engelsen 1 Afrikaan 1 Fransman(nen)
met o.a. 4 Live klassiekers
0
zaaf
geplaatst: 20 oktober 2016, 22:02 uur
And ze lines aar closed. 35 lijsten over '78, morgenochtend start de presentatie van de top 10.
0
geplaatst: 20 oktober 2016, 22:21 uur
Ik dacht mijn lijst te beginnen en af te sluiten met dezelfde artiest, maar een van de albums bleek - in tegenstelling tot zondag toen ik mijn lijstje grotendeels opstelde - ineens uit 1976 te komen. Hierdoor geen dubbele artiesten dit keer. En ook weinig nieuwe ontdekkingen, alleen een hele fijne discoplaat (met een gastbijdrage van Jocelyn Brown) maar daar heeft verder alleen sq opgestemd dus die zal de eindlijst wel niet halen hier. 

0
geplaatst: 21 oktober 2016, 09:34 uur
herman schreef:
Ik dacht mijn lijst te beginnen en af te sluiten met dezelfde artiest, maar een van de albums bleek - in tegenstelling tot zondag toen ik mijn lijstje grotendeels opstelde - ineens uit 1976 te komen. Hierdoor geen dubbele artiesten dit keer. En ook weinig nieuwe ontdekkingen, alleen een hele fijne discoplaat (met een gastbijdrage van Jocelyn Brown) maar daar heeft verder alleen sq opgestemd dus die zal de eindlijst wel niet halen hier.
Sorry

Tja, de jaargangen kloppen niet altijd hier op mume. Voor '78 heb er toch een aantal kunnen aanpassen.
De 2de plaat van vandaag, die ik nu net opleg, staat hier ook weer ferm verkeert, 2011 i.p.v. 1970.
Voor 1979 zijn deze en deze nu ook aangepast.
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 10:06 uur
Goed om die dingen aan te passen, ik kon alleen zelf niet zo snel vinden dat die plaat daadwerkelijk uit 1976 kwam (op een promorelease na).
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 10:25 uur
Ja, het is die promorelease.
Een persing van 500 lps. Een grooter aantal dan wat sommige kleine labels uitbrengen.
Een persing van 500 lps. Een grooter aantal dan wat sommige kleine labels uitbrengen.
1
zaaf
geplaatst: 21 oktober 2016, 11:17 uur
Kanonne. Ik word oud, jullie zijn gewaarschuwd. Dank Bennerd.
0
zaaf
geplaatst: 21 oktober 2016, 11:17 uur
10. Wire - Chairs Missing
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/432.300.jpg
Punten : 286
Nom. : 15
Nr. 1 van : zaaf
De ganse rit ofwel op plek 9 te vinden ofwel op plek 10. Een vergelijkbare prestatie met hun debuutalbum.
Vanaf deze plaat werd Pink Floyd erbij gehaald: 'de nieuwe Pink Floyd' en 'de Pink Floyd van de punk'. Wire was er niet mee geamuseerd. Feit is dat er een beetje gegrabbeld is in de prog, psychedelica en art rock; dat, tezamen met de intredende, door Eno geïnspireerde keyboard- en synthpartijen van voornamelijk producer Mike Thorne en voilá. En qua experimenteerdrift gaat de vergelijking niet heel erg mank als je de beginperiode van Pink Floyd beschouwt.
De songstructuren waren voor een deel ontwikkeld - een paar songs doen nog sterk aan Pink Flag denken - en daarin ontwikkelden de teksten zich ook makkelijker (of de onderwerpen).
De lange centrale track op dit album, Mercy, zal model staan voor veel nog te verschijnen post-rock middels het spelen met spanning - ontspanning.
De titel verwijst naar een Britse slang uitdrukking voor een bizar persoon: "that guy has a few chairs missing in his front room"
Waar het debuut mij verraste, qua prestatie hier, valt deze mij enigszins tegen. Omdat ik hem er toch wel behoorlijk bovenuit vind steken, in 1978. Maar goed, gelukkig houden we niet allemaal van hetzelfde meisje.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/432.300.jpg
Punten : 286
Nom. : 15
Nr. 1 van : zaaf
De ganse rit ofwel op plek 9 te vinden ofwel op plek 10. Een vergelijkbare prestatie met hun debuutalbum.
Vanaf deze plaat werd Pink Floyd erbij gehaald: 'de nieuwe Pink Floyd' en 'de Pink Floyd van de punk'. Wire was er niet mee geamuseerd. Feit is dat er een beetje gegrabbeld is in de prog, psychedelica en art rock; dat, tezamen met de intredende, door Eno geïnspireerde keyboard- en synthpartijen van voornamelijk producer Mike Thorne en voilá. En qua experimenteerdrift gaat de vergelijking niet heel erg mank als je de beginperiode van Pink Floyd beschouwt.
De songstructuren waren voor een deel ontwikkeld - een paar songs doen nog sterk aan Pink Flag denken - en daarin ontwikkelden de teksten zich ook makkelijker (of de onderwerpen).
De lange centrale track op dit album, Mercy, zal model staan voor veel nog te verschijnen post-rock middels het spelen met spanning - ontspanning.
De titel verwijst naar een Britse slang uitdrukking voor een bizar persoon: "that guy has a few chairs missing in his front room"
Waar het debuut mij verraste, qua prestatie hier, valt deze mij enigszins tegen. Omdat ik hem er toch wel behoorlijk bovenuit vind steken, in 1978. Maar goed, gelukkig houden we niet allemaal van hetzelfde meisje.
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 11:22 uur
Na vorig jaar wilde ik deze nog luisteren, maar het is mij deze week niet meer gelukt.
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 11:24 uur
Mijn nummer 12. Doet niet onder voor het debuut maar is iets minder dan de opvolger die toch al wat meer new wave trekjes vertoont.
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 11:32 uur
Van de eerste drie ken ik deze veruit het minst goed. Daarom bij mij wel in de lijst, maar niet heel hoog (10e plek dacht ik uit mijn hoofd). 154 gaat het bij mij veel hoger scoren. Een goed begin!
1
geplaatst: 21 oktober 2016, 11:35 uur
Dat - 154 - is ook mijn favoriete Wire en volgens mij stond deze ook bij zo rond de 10e plek. Prima plek inderdaad.
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 11:41 uur
Ik heb deze deze week een korte kans gegeven, maar het klikte nou niet direct en toen mevrouw Bonk aangaf dat 'er alsjeblieft iets anders op mocht', is het er bij gebleven. Zal me toch nog eens proberen te verdiepen in deze band. Voor mijn gevoel verdienen ze een betere kans dan dat ze tot nu toe bij me gehad hebben.
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 11:57 uur
Geen slecht idee zaaf, dan zal er in huize Bonk dit weekend wel een stoel missen 

0
geplaatst: 21 oktober 2016, 12:05 uur
Helemaal niet slecht deze Wire, maar niet sterk genoeg voor mijn lijstje. Ben nu 154 aant draaien, en wie weet? ?
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 12:05 uur
Moet Etta wel maar Ameland komen. Wil haar wel in dezelfde staat terug maandag. Dat dan weer wel. Overigens moet ik bekennen dat mevrouw Bonk qua muziekkeuze van mij al heel wat gedoogd, dus heb niet echt te klagen 
0
zaaf
geplaatst: 21 oktober 2016, 12:08 uur
Bonk! Gebruik je nou het woord gedoogd? Ja als ik naar je lijst kijk, snap ik dat eigenlijk wel 

0
geplaatst: 21 oktober 2016, 12:12 uur
Dat gaat stiekem meer over de metalalbums die ook wel eens voorbijkomen in huize Bonk. Die staan nog niet in dit lijstje. Ze gedoogt gelukkig daarnaast ook nog heel wat karaktereigenschappen. Ik heb het stiekem maar getroffen 

0
geplaatst: 21 oktober 2016, 13:17 uur
Bonk schreef:
Dat gaat stiekem meer over de metalalbums die ook wel eens voorbijkomen in huize Bonk. Die staan nog niet in dit lijstje. Ze gedoogt gelukkig daarnaast ook nog heel wat karaktereigenschappen. Ik heb het stiekem maar getroffen
Wat is het gedoogbeleid inzake Tom Waits?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.