MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2016 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Bedankt voor alle moeite.
Hierbij mijn top 32.

1 Prince - Sign O The Times
2 Pearl Jam - Black
3 David Bowie - Life On Mars
4 The Beatles - A Day In The Life
5 Radiohead - Paranoid Android
6 David Bowie - Heroes
7 U2 - The Unforgettable Fire
8 Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
9 Sinéad O'Connor - Troy
10 The Cure - A Forest
11 Depeche Mode- Enjoy The Silence
12 REM - Drive
13 Kate Bush - Wuthering Heights
14 Radiohead - Exit Music (For A Film)
15 New Order - Blue Monday
16 The Rolling Stones - Gimme Shelter
17 Massive Attack - Unfinished Sympathy
18 Leonard Cohen - Suzanne
19 Arcade Fire - Rebellion (Lies)
20 Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
21 Pulp - Common People
22 dEUS - Instant Street
23 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
24 Sigur Rós - Untitled #8
25 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
26 Nina Simone - Sinnerman
27 Donna Summer - I Feel Love
28 The Smiths - How Soon Is Now
29 Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
30 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy Jr.
31 Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
32 The Knife - Silent Shout

Wat ik overhoud van 5 jaar nomineren:

392 (645) Spinvis - Bagagedrager (516) (912) (645) (392)
705 (1230) Sigur Rós - Saeglopur
1239 (1319) New Order - Temptation
1305 (854) Talking Heads - Listening wind
1505 Het Zesde Metaal - Benauwd (1505)
1629 (1213) The War On Drugs - Baby missiles (1213) (1629)
1787 (818) Orbital - Halcyon + On + On
1795 (1001) Neutral Milk Hotel - Two-headed boy
1808 The Chameleons - View from a Hill (1808)
1874 (1554) The Afghan Whigs - What jail is like (1554) (1874)
1957 (1472) Moderat - Rusty nails (1472) (1957)
1967 (1986) Archive - The empty bottle (1415) (1986) (1967)
-- (1945) Get Well Soon - I sold my hands for food so please feed me
-- (1949) Alcest - Souvenirs d'un autre monde (1329) (1949) (--)
-- 65daysofstatic - Radio Protector (--)
-- iamamiwhoami - ;john (--)
-- The Afghan Whigs - Faded (--)
-- The Juan MacLean - A Place Called Space (--)

Veel zakkers vooral, voor volgend jaar hoop ik op toch zeker 2 top-1000 platen extra (zeker Temptation en Two-headed boy zouden daar toch ooit eens moeten geraken) en een tweetal nieuwkomers zou ook mooi zijn (maar ik nomineer waarschijnlijk 6 artiesten die er nog niet in staan dus makkelijk zal dat niet worden)

Onweerwolf
Silent_shout schreef:
1505 Het Zesde Metaal - Benauwd (1505)

Toch nog een klein 2016 MML succesje voor mij aangezien dit een oud-nominatie is van mijn kant. Mooi dat 'ie er weer in staat.

Even kijken hoe mijn zes nieuwe nominaties van dit jaar gescoord hebben.

778. [====] Chromatics - These Streets Will Never Look The Same (2012, Verenigde Staten) Arno
1431. [====] Regina Spektor - Us (2003, Verenigde Staten) Arno

2053. [--------] CHVRCHES - Clearest Blue (Arno)
2056. [--------] Janelle Monáe - Cold War (Arno)
2248. [--------] Marina And The Diamonds - Hollywood (Arno)
2280. [--------] Peter Gabriel - Signal To Noise (Arno)

2 op 6, eentje zelfs top 1000. Niet zo slecht! Had wel meer verwacht van Signal to Noise.

AstroStart Wat een geweldige site. Erg bedankt voor al het werk. Leest heel fijn en ook de zoekfunctie vind ik heel handig. Die had ik namelijk gebruikt om van bepaalde artiesten op te zoeken met wat ze er al in stonden. En ik ging dus ook even op Kate Bush zoeken en het viel me toch op dat, ondanks dat ze er nu met 7 instaat, er nog ontzettend veel klassiekers van haar missen, welteverstaan het volgende lijstje.

Kate Bush – This Woman’s Work
Kate Bush – The Big Sky
Kate Bush – Babooshka
Kate Bush – The Saxophone Song
Kate Bush – The Dreaming
Kate Bush – Hounds of Love
Kate Bush – An Architect’s Dream
Kate Bush – Breathing
Kate Bush – Wow
Kate Bush – Experiment IV
Kate Bush – Hello Earth
Kate Bush – Them Heavy People

Misschien ben ik gewoon een heel groot Kate Bush-fan, maar dit zie ik wel als nummers die eigenlijk een plekje in de lijst verdienen. Dus bij deze een oproep aan de Kate Bush-liefhebbers !

Babooshka is eigenlijk wel iets voor het klassiekerlijstje, denk ik zo, maf dat ie er niet instaat.

Iets van The Dreaming (haar beste wat mij betreft ook) ook geen overbodige luxe zijn, zou zelf voor Night of the Swallow of Suspended in Gaffa gaan.

Night of the Shallow zou ik ook graag in de lijst zien. Voor mij is The Dreaming ook een van haar favoriete albums, Suspend in Gaffa of There Goes A Tenner zouden ook niet misstaan.

Ik zal even El Ninjo en cosmic kid taggen voor het klassiekerlijstje .

Over klassiekers gesproken, ik zie nu dat Roll Over Lay Down, noch Whatever You Want van Status Quo ooit genomineerd is.

chevy93 schreef:
Over klassiekers gesproken, ik zie nu dat Roll Over Lay Down, noch Whatever You Want van Status Quo ooit genomineerd is.

Toch denk ik dat ze het niet gaan redden. In 2007 stond Status Quo er twee keer in en die noteringen waren een jaar later verdwenen.
Bijna 75% van de MuMeLadder bestaat uit liedjes van 1980 of later. Bij de Radio 2 Top 2000 is dat 65%. De klassiekers hebben het vaak zwaarder.

Nog zo'n klassieker die nu ontbreekt: Elton John - Your Song.

Door familie-omstandigheden was ik niet in de stemming om mijn lijstje in te sturen. Het zou de overwinning van Bowie alleen maar groter gemaakt hebben... Blij met Heroes op 1!

MVW
chevy93 schreef:

Hoe heb je dat gecontroleerd?

Volgens mij zijn namelijk niet alle nominaties ooit zichtbaar op de website van AstroStart of de Excel-sheet van Onweerwolf maar misschien heb ik het mis.

Ik heb inderdaad alleen gekeken naar de Excel-sheet.

AstroStart schreef:
(quote)

Toch denk ik dat ze het niet gaan redden. In 2007 stond Status Quo er twee keer in en die noteringen waren een jaar later verdwenen.
Maar dat zijn wel beduidend minder grote klassiekers.

Status Quo staat hier op mijn shortlist

Het zijn wel bekende liedjes, maar in die categorie zijn er nog wel 1000 die niet in de lijst staan...

Pictures of Matchstick Men is de enige die van mij een stem zou kunnen krijgen.

chevy93 schreef:
Ik heb inderdaad alleen gekeken naar de Excel-sheet.

(quote)
Maar dat zijn wel beduidend minder grote klassiekers.

Klopt, heb even gegoogeld, maar Roll Over Lay Down en Whatever You Want zijn nooit genomineerd.

herman schreef:
Het zijn wel bekende liedjes, maar in die categorie zijn er nog wel 1000 die niet in de lijst staan...
Ben benieuwd. Status Quo heeft meer dan 60 keer in de (Engelse) hitlijst gestaan (de meest succesvolle groep ooit) en ze hebben ruim 100 miljoen albums verkocht. Daarbij zijn de nummers die ik noemde toch wel grote klassiekers die in menig toplijst aanwezig zijn.

Maar goed, ik ben oprecht benieuwd welke 1000 overige nummers jij zou noemen.

Arno schreef:
778. [====] Chromatics - These Streets Will Never Look The Same (2012, Verenigde Staten) Arno
Die heb ik twee jaar terug ook genomineerd, maar werd toen kansloos uitgeschakeld. Nu ineens bij de beste 1000! En nu graag jarenlang volhouden.

chevy93 schreef:
(quote)
Ben benieuwd. Status Quo heeft meer dan 60 keer in de (Engelse) hitlijst gestaan (de meest succesvolle groep ooit) en ze hebben ruim 100 miljoen albums verkocht. Daarbij zijn de nummers die ik noemde toch wel grote klassiekers die in menig toplijst aanwezig is.

Maar goed, ik ben oprecht benieuwd welke 1000 overige nummers jij zou noemen.

In Nederland hebben ze lang niet zoveel hits gehad. Maar hits van dezelfde populariteit? Alleen Madonna heeft er al wel 40 a 50. En de helft van de Top 2000 komt ook wel in aanmerking.

Mijn nominaties van dit jaar:

999. [====] Depeche Mode - In Your Room (1993, Engeland)
1791. [====] The Strokes - Reptilia (2003, Verenigde Staten)

2081. [--------] Editors - No Sound But The Wind
2118. [--------] Evanescence - My Immortal
2431. [--------] Blood Red Shoes - Heartsink
2496. [--------] Ben Howard - All Is Now Harmed

Twee uit zes is volgens mij niet eens zo slecht, maar toch baal ik. Vooral van het feit dat Ben Howard op zes liedjes na laatste is geworden.

Mijn eerdere nominaties zijn redelijk stabiel gebleven (op de vrije val van Silversun Pickups - Lazy Eye na: van 881 naar 1738). Alleen Sadeness van Enigma is helaas gesneuveld.

Misschien een kleine troost, Lazy Eye is een van mijn tofste ontdekkingen tot nu toe tijdens het luisteren van de MuMeLadder

chevy93 schreef:

Ik zie trouwens net dat jouw nominatie voor The Handsome Family niet in de Top 2000 is beland. Aargh, dat is balen en onverdiend zeg. Had 'm op mijn shortlist staan voor 2017, maar die kan ik wel schrappen.

stoepkrijt schreef:
Mijn eerdere nominaties zijn redelijk stabiel gebleven (op de vrije val van Silversun Pickups - Lazy Eye na: van 881 naar 1738). Alleen Sadeness van Enigma is helaas gesneuveld.

Geweldig nummer, Lazy Eye!

Ik zie achter al mijn nominaties wederom de naam van Casartelli staan. Al met al was mijn eerste jaar van nomineren niet echt een succes, hopen dat het komend jaar beter gaat.

Casartelli (moderator)
Hedser schreef:
Ik zie achter al mijn nominaties wederom de naam van Casartelli staan. Al met al was mijn eerste jaar van nomineren niet echt een succes
Nou jongen, zo erg is dat toch ook weer niet?

Casartelli schreef:
(quote)
Nou jongen, zo erg is dat toch ook weer niet?
Nee, het is misschien maar beter ook gezien het feit dat ze bijna allemaal in de bubbling under zijn beland.

herman schreef:
Alleen Madonna heeft er al wel 40 a 50.
Ik zou zeggen, suggereer Madonna. Maar bedenk wel dat Madonna al 5 keer in de lijst staat (waarvan overigens 4 van hetzelfde album) en dat Madonna met The Power Of Good-Bye ook genomineerd is in het kader van de missende klassiekers, in 2011.

En de helft van de Top 2000 komt ook wel in aanmerking.
Nogmaals, het is makkelijk roepen, maar kom nou eens met wat titels. Het gros van de klassiekers uit de top 2000 staat al in de lijst of is minstens één keer eerder genomineerd.

Snoeperd schreef:
Night of the Shallow zou ik ook graag in de lijst zien. Voor mij is The Dreaming ook een van haar favoriete albums, Suspend in Gaffa of There Goes A Tenner zouden ook niet misstaan.

Ik zal even El Ninjo en cosmic kid taggen voor het klassiekerlijstje .

Ja laten, vlak na het invoeren van een regel die het nomineren van veelgenoteerde artiesten moet belemmeren, een ruimschoots vertegenwoordigde artiest in het klassiekerlijstje opnemen

chevy93 schreef:
(quote)
Nogmaals, het is makkelijk roepen, maar kom nou eens met wat titels. Het gros van de klassiekers uit de top 2000 staat al in de lijst of is minstens één keer eerder genomineerd.

Over wel of niet genomineerd geweest heb ik het niet gehad, ik zei alleen dat ik nog wel 1000 nummers ken met een soortgelijke 'klassiekerstatus' die niet in de lijst staan. Er werd nu net gedaan alsof die nummers van Status Quo enorme hiaten zijn in de lijst maar dat valt ook wel weer mee.
Verder weet ik niet eens precies wat er allemaal in de lijst staat, laat staan wat er in de afgelopen 10 jaar wel en niet genomineerd is.

Maar ik wil best wat titels noemen hoor:

Normaal - Oerend Hard
Faces - Stay With Me
ZZ Top - diverse nummers
Bachman Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet
Ram Jam - Black Betty
Little Feat - diverse nummers
Link Wray - Rumble
Canned Heat - diverse nummers
The Clash - I Fought The Law

Verder een kwestie van kijken naar de toplijst van bv. Radio 10 Gold, playlists van Arbeidsvitaminen van de jaren '90, etc.

Begon nu vanavond het nomineren? Meen dat ik dat ergens langs heb zien komen, maar ik vind het hier niet zo snel terug.

Ja, ik zit ook al te wachten.

herman is er ook, dus daar is niet meer het wachten op.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:49 uur

geplaatst: vandaag om 07:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.