MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2016 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
cosmic kid (moderator)
El Ninjo is in "the house", ik heb alleen geen idee hoe laat het nominatietopic geopend wordt. Volgens mij is hij nu bezig om e.e.a. klaar te zetten.

Jeuj!

Edit: hoe vind je ook al weer de spotify URI's? Voorheen was dat rechter muisknop maar hij staat er niet meer tussen. Alleen de URL.

Gewoon het kopje spotifu URL kopiëren toch? Zo ging het altijd.

Als alle regels hetzelfde zijn als vorig jaar wel ja.

wat bedoel je met kopje?

Ik heb het ondertussen gevonden:
spotify:track: met het unieke tracknummer, te vinden door de url te plakken en het laatste deel te kopieren. Maar wellicht bedoelen jullie een handiger methode.

Sunderland schreef:
wat bedoel je met kopje?

Ik heb het ondertussen gevonden:
spotify:track: met het unieke tracknummer, te vinden door de url te plakken en het laatste deel te kopieren. Maar wellicht bedoelen jullie een handiger methode.

Gebruik je de Spotify desktopapp? Achter iedere track zijn drie bolletjes te zien. Dan Spotify URL kopieren.

Nee, sinds ik alles vanaf mijn telefoon bedien heb ik de desktopversie niet meer nodig. Ik gebruikte de website. Maar heb het op mijn eigen 'omslachtige' manier gedaan.

Casartelli (moderator)
Ik heb er alle vertrouwen in gisteravond minstens twee van hermans duizend nummers genomineerd te hebben en ik heb tevens alle vertrouwen in chevy93s punten.

Voor wie de historie van dit topic eens wil zien:

De voorloper van de mumeladder begon in 2006 in dit topic. Daar werd het idee eigenlijk geboren.

En de eerste echte mumeladder is gemaakt in dit topic.

Cop Shoot Cop van Spiritualized nog op 10 .

In 2007 nog net in de top 1000, maar in 2010 al niet meer terug te vinden in de lijst.

In de Spotifylijst ontbreekt nummertje 1806 (Small Faces - Itchycoo Park) terwijl het wel op Spotify te vinden is --> spotify:track:5q1dqOJ4qBL6cMaOvL0mWR

Voor de nieuwe editie begint probeer ik de lijst volledig te luisteren

Dwejkk_ schreef:
Cop Shoot Cop van Spiritualized nog op 10 .

In 2007 nog net in de top 1000, maar in 2010 al niet meer terug te vinden in de lijst.

Wat dacht je van de nummer 1441 uit de eerste lijst: Kyle's Mom's a Bitch uit South Park.Of Blue van Eiffel 65 op 1923.

En een user nomineerde in een melige bui het wuppielied van Albert Heijn, dat haalde de lijst niet.

In de eerste paar jaar gaven we ook een -1 aan je minst favoriete nummer. Dat vond ik ook wel leuk, maar is ook wel weer terecht afgeschaft.

starbright boy schreef:
Voor wie de historie van dit topic eens wil zien:

De voorloper van de mumeladder begon in 2006 in dit topic. Daar werd het idee eigenlijk geboren.

En de eerste echte mumeladder is gemaakt in dit topic.

Haha, grappig om te zien dat iedereen toen nog sprak van The Arcade Fire.

Ik heb een clustering gemaakt van gebruikers die op basis van het stemgedrag het meeste op elkaar lijken. Ik geloof dat ik alweer 5 jaar geleden iets vergelijkbaars presenteerde. Dit is de snelle variant van het vriendjes lijstje. Ik heb 20 groepen aangemaakt (0 t/m 19) met daarin gebruikers met een vergelijkbare muzieksmaak

0
Ataloona
Axel
Kees-Jan
Tribal Gathering
1
jeroentjuhh
laxus11
thelion
Vince vega
2
bikkel2
DjFrankie
Maestrov
mauricedegier
Startladder
3
7744leon
charlotte2807
Edgar18
Fathead
hoi123
inquestos
sq
Teunnis
4
Arno
dix
GrafGantz
musicfriek
5
adri1982
aERodynamIC
El Ninjo
Hedser
Johnny Marr
MRDammann
nico1616
pjh1967
tbouwh
6
bonothecat
corn1holio1
CWTAB
DenDimi
Manfield
M�rthul
Nicolage Rico
staralfur
stardust_be
7
arcade monkeys
Co Jackso
dircky007
Joren999
likeahurricane
liselotte111
mol
odi
Onweerwolf
Pepino
stoepkrijt
Sunderland
VladTheImpaler
WhyNotSmile
8
Bartjeking
Justus18
motel matches
Scorpion_21
9
ArthurDZ
divart
dumb_helicopter
Gretz
JoaMuse
Johnny Marrissey
Lying Mouth
Magick1
shinybeast
Tony
10
Dance Lover
Dwejkk_
herman
Lukas
Silent_shout
sokra
yeahyeahyeah
11
50tracks
Bonk
Choconas
dynamo d
Funky Bookie
hoolie55
Jester
johannesA
Riesdude
12
Minneapolis
Reijersen
Superbitch
wandelenindenatuur
13
Andres4
Arrie
Koenr
MVW
postpunker
remcodulac
Snoeperd
starbright boy
Titmeister
tomatosz
14
andr�
AstroStart
Gringo_m
Joy4ever
kaj_666
Marty McFly
nelis
Simon77
SirNoodle
willemdeux
15
chevy93
cosmic kid
curufin
Gebruiker43757
ineeeee
LucM
Mastroianni
Metropolis
Perre Verhoeven
16
Alicia
Bert Wasbeer
Bucquoy
danny de punk
deric raven
E-Clect-Eddy
johan de witt
luigifort
orbit
ranboy
Rodenrijck
sheep67
the viking
titan
vigil
17
Marco dB
Orbilin
zaaf
18
Gyzzz
Ploppesteksel
Razoreater
wendyvortex
19
Brunniepoo
Casartelli
catdog
da_smiek
Grafmat
Poeha
principal2000
west

Ik zal kijken of ik later wat duiding kan geven (de topX per groep), of nog wat kan verbeteren. Nu tellen de noteringen van de topnotaties even zwaar als de rest. Commentaar welkom

Grappig om weer eens te zien. Heb je nu een clusteranalyse uitgevoerd op de ingezonden finalelijstjes?

Heel verrassend dat ik samen met Casartelli genoemd wordt!
Ik wist al dat catdog en principal2000 een goede smaak hadden...

Verrassend dat west niet in mijn groep zit, jeroentjuhh en Vince vega en in mindere mate laxus11 had ik wel bij mij in de buurt verwacht.

Ja inderdaad thelion. Dat groepje komt mij wel bekend voor. Dus er zullen toch ook heel wat matches zijn.

Leuk groepje hoor nummer 16

Zit ik alweer bij El Ninjo, dat verandert ook maar nooit

Johnny Marr vind ik ook niet zo verrassend.

Ik ben wel verbaasd over de indeling. Al jaren komt mijn muzieksmaak het meest overeen met Jester, maar die zit nu in een andere groep, vreemd genoeg. En in mijn eigen groep zitten in ieder geval een paar users die ik nooit op een voorkeur voor symfo/progrock heb kunnen betrappen, integendeel (en dat is wel mijn favoriete genre)j. Maar goed, statistiek liegt niet .

Als ik naar de muzieksmaak van mijn teamgenoten kijk dan begrijp ik het ook niet helemaal. Maar ik denk dat het ook vertekent dat er in de lijst een paar artiesten staan die ik hoog inschat, maar waarvan ik het specifieke nr in de lijst niet goed vind. Wel leuk bedacht dit

Ik had verwacht dat ik in mijn eentje een groepje zou vormen. Daarentegen zit ik juist in de grootste groep?! haha!

Maar Stoepkrijt, Vlad en Arcade had ik al wel overeenkomsten mee gesignaleerd, maar met een ieder op een andere manier, andere genre. De overigen herken ik niet direct, dus ik ben dan ook wel benieuwd naar verdere uitsplitsing/detaillering.

Groep 12 zal gemeen hebben dat er veel soul en R&B in staat, ook na 1990. Het bewijst wel hoe moeilijk het is om een publiek op te delen in doelgroepen. Met sommigen heb ik in het ene decennium veel meer gemeenschappelijk dan in het andere.

dix
Lekker dan

Ik zit bij Graf en die heeft helemaal geen smaak.

zaaf
Hahahaha, en inquestos zet zichzelf natuurlijk bij de leuksten.

ranboy schreef:
Ik ben wel verbaasd over de indeling. Al jaren komt mijn muzieksmaak het meest overeen met Jester, maar die zit nu in een andere groep, vreemd genoeg. En in mijn eigen groep zitten in ieder geval een paar users die ik nooit op een voorkeur voor symfo/progrock heb kunnen betrappen, integendeel (en dat is wel mijn favoriete genre)j. Maar goed, statistiek liegt niet .
Op zich niet vreemd als er geen enkel prognummer in de finale stond. Het meest dichtbij komt nog de post-rock van Sigur Rós.

ranboy schreef:
. En in mijn eigen groep zitten in ieder geval een paar users die ik nooit op een voorkeur voor symfo/progrock heb kunnen betrappen, integendeel (en dat is wel mijn favoriete genre)

Gast
geplaatst: vandaag om 05:31 uur

geplaatst: vandaag om 05:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.