menu

Muziek / Nieuws / Info over aankomende releases

zoeken in:
avatar van Stalin
Record Industry Considering a Standard, Global Album Release Day


Billboard


avatar van ArthurDZ
Het nieuwe Belle & Sebastian-album gaat Girls In Peacetime Want To Dance heten, en wordt uitgebracht op 19 januari 2015.



avatar van Shangri-la
Ik ben erg benieuwd naar hun nieuwe album, dit nummer klinkt i.i.g. veelbelovend.


avatar van ArthurDZ
Mag wel van mij. Ik denk dat ze het wel nog in zich hebben om met een goed album te komen.


avatar van ArthurDZ
Omg omg omg!!!!!!!!!!!!!!!! Feest!

avatar van Poeha
Nee nee er staat duidelijk ong ong en niet omg omg, Arthur

Ben nooit zo into Blur geweest, maar ik laat me graag positief verrassen. The Charlatans hebben dat per slot van rekening ook al gedaan.

In Muziek > Nieuws > De officiële videoclip van Adlicious:

Adlicious deed in 2011 mee aan het programma X-Factor en zijn 2de geworden. Ze hebben niet stil gezeten en zijn heel druk bezig geweest achter de schermen met muziek opnemen en deze leuke videoclip met hun eigen nummer Electric Heart.
Dit jaar beloven ze ook met een album te komen!




Hou Adlicious in de gaten via:
Adliciousfanclub.nl , http://www.adliciousworld.com
Social media:
Adliciousworld
Adliciousfanclub

avatar van GrafGantz
Joepie.

avatar van gaucho
Ik vind dit wel heel bijzonder release-nieuws:

Legacy Recordings Acquires Catalog of Music Legend Van Morrison - vanmorrison.com

Vrijwel alle albums van Van Morrison worden opnieuw uitgebracht. Heel bijzonder als je bedenkt dat een groot deel daarvan (in elk geval de releases vanaf 1971, waarvan de rechten bij Polydor/Universal lagen) al een hele tijd out-of print is op CD. Daarnaast is Van Morrison er nooit toe overgegaan om zijn albums vrij te geven op iTunes of streamingdiensten. Hij heeft een nogal nukkig karakter en wekte zelfs jarenlang de indruk dat dat hem niets kon schelen.

Een echte doorbraak dus, al zit er wat mij betreft wel een adder onder het gras: alle albums worden vrijgegeven voor streamingdiensten en downloads, maar verschijnen vooralsnog niet op CD of LP. Misschien een teken aan de wand, misschien ook dat dat pas later gebeurt. Zelf heb ik zo'n 20 originele albums van hem, waaronder de - wat mij betreft - core-collectie uit de jaren zeventig en tachtig. Maar ik had er nog wel een paar aan willen toevoegen, met name omdat de fysieke albums op eBay en aanverwanten doorgaans flink wat moeten opbrengen. Nog even afwachten dus of er ook fysieke releases komen.

Vier komen er in elk geval: naast een dubbele best-of komen er deluxe-edities van St. Dominic's preview, Hard nose the highway, Enlightenment en het geweldige live-dubbelalbum It's too late to stop now. Daar ben ik in elk geval heel nieuwsgierig naar.

avatar van gaucho
Die link hierboven werkt niet meer. Wel is de aankondiging elders op het web nog wel terug te vinden, zoals hier:

Van Morrison Announces Career-Spanning Set of New Reissues - ultimateclassicrock.com

Kennelijk is het nieuws binnen een paar dagen alweer van Van's officiele website gehaald. Opmerkelijk, vooral als je weet dat Warner Brothers - de platenmaatschappij waarmee VM al jaren overhoop ligt en die de rechten beheert van zijn eerste paar solo-albums - gisteren heeft aangekondigd dat ze deluxe-reissues gaat uitbrengen van Astral Weeks en His Band & the Street Choir:

Van Morrison Preps Expanded Reissues of 'Astral Weeks,' 'His Band' | Rolling Stone - rollingstone.com

Zou Warner hiermee Van Morrison's eigen release-plannen in de wielen willen rijden? Of is het juist andersom?

Hoe dan ook, met het onvoorspelbare karakter van Van Morrison zou het zomaar kunnen dat al die plannen voor heruitgaven zomaar worden afgeblazen, zoals ook al gebeurde met de reissues van 2008, die halverwege werden stopgezet. Maar mocht het allemaal doorgaan (en zeker al die deluxe-reissues), dan worden het zware tijden voor mijn portemonnee. Ik begin voor alle zekerheid toch maar vast een beetje te sparen...

avatar van Sunderland
Brittany Howard van Alabama Shakes heeft een zijprojectje en out of the blue een album uitgebracht: Thunderbitch. In het albumtopic staat een linkje om het album te beluisteren.

avatar van THEMARSVOLTA
Nieuw Cult of Luna album, 8 april: cultofluna.com

Mariner, hoes ziet eruit als Alien, teaser klinkt als een Alien soundtrack !

Als er één band is waar ik altijd wel naar uit kijk als ze met een nieuwe plaat komen is het Cult of Luna wel.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/12622185_10153437821018391_687105930159778562_o.jpg

avatar van Holden
Het hing al jaren in de lucht. The National (& friends) was bezig met een eerbetoon aan The Grateful Dead. En ik was benieuwd. Wel nu, er is een release datum. Er is een track listing. En dat belooft wat! Ik kan niet wachten: The National announce details of star-studded 59-song Grateful Dead tribute album | Consequence of Sound - consequenceofsound.net

Gisteren, 22 april 2016, op de zender TV538, een heel kort stukje over roger waters, met daarin flarden van zijn nieuwe werk 'Why Are We Killing the Children?'... ik was totaal verrast en zoek me nu te pletter naar meer hierover..iemand die me kan helpen?

avatar van Joeri_000
Hoe zit het met dat nieuwe album van Marilyn Manson - Say10 . Die zou toch gisteren uitkomen ??

Weet iemand al iets meer over wanneer het album van Thomas Azier uitkomt?

avatar van Lennonlover
dit is een leuk artikel dat ik vond. Vol met goed nieuws:

17 beloved artists who'll release new albums in 2017 | NBHAP

Hendrik68
Het gerucht gaat dat Astral & Shit na een sabatical van een week binnenkort met nieuw materiaal op de proppen komt waarin de band weer als herboren klinkt.

Een hele tijd geleden heb ik iets gelezen over een nieuwe Snow Patrol. Weet iemand hier iets over?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:20 uur

geplaatst: vandaag om 06:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.