MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Info over aankomende releases

zoeken in:
en hier albumsampler van New Model Army's "Between Dog and Wolf":

YouTube - New Model Army - 'Between Dog And Wolf' Sampler

Sietse
Sietse schreef:
In september komt er een nieuwe Orphax CD uit bij Moving Furniture Records.
Deze zal onder de naam "De tragedie van een liedjesschrijver zonder woorden" de wereld in komen.

Verwachte datum is 1 september.

Dat is dus 23 september geworden...
Hier te bestellen: De Tragedie van een Liedjesschrijver Zonder Woorden | Moving Furniture Records - movingfurniturerecords.bandcamp.com

Sietse
Later deze week verkrijgbaar:

Orphax - Live in Venlo

http://distilleryimage9.ak.instagram.com/a46532e64ada11e3986812d3f7bf60f9_8.jpg

Heb je Nieuwstad al persoonlijk op de hoogte gebracht?

Sietse
nog niet, maar hij heeft mijn vorige ook nog niet beluisterd (of op gestemd) dus hij heeft nog wat goed te maken. Die is tevens ondertussen wel gewoon gelekt (en op Spotify enzo)

Oh jee, ik zal hem zo even een PM sturen.

Sietse

Zeg er dan maar bij dat er nog wel een paar exemplaar te koop zijn...iets was je niet zou verwachten na alle geweldige recensies natuurlijk en radio shows waarin het album is terug gekomen

Oh ja, je zat bij Giel, was het niet?

Sietse
GrafGantz schreef:
Oh ja, je zat bij Giel, was het niet?

oa.

Naked (on Drugs) heeft net z'n nieuwe single uitgebracht: Echo and the Bunnymen doen een dans met Marc and the Mambas

MDV
Zanger Kyo van Dir en grey is aan een zijproject begonnen, sukekiyo genaamd.
https://24.media.tumblr.com/819e38464b5e160b6b43caf85d771dd8/tumblr_mylzaygaUe1t29phzo1_500.jpg
Overmorgen brengen ze op Itunes een videoclip uit. Er schijnt ook al een EP te koop te zijn. Volgens de mensen de bij hun eerste optreden in het voorprogramma van Sugizo van Luna Sea zijn geweest, speelt Sukekiyo een soort experimentele folk met een contrabas en een gitaar die met een strijkstok bespeeld wordt. Gezien het feit dat er in Januari een nieuw single van Dir en grey aankomt, en later in 2014 waarschijnlijk een nieuw album, zal Sukekiyo vast niet veel van zich laten horen. Bij de single, Sustain the Untruth, hoort ook een bonus-DVD waarop enkele live-versies van nummers van de periode Gauze/Macabre staan, waaronder de eerste opgenomen uitvoeringen van Macabre en Jealous -reverse- sinds 2007.

Van Chthonic komt er ergens in 2014 een eerder opgenomen unplugged-album uit. Helaas is er nog niet veel meer over bekend. Hooguit is er een promo die destijds voor de akoestische tournee het net opgegooid is.

MDV
Om even verder te gaan over mijn vorige bericht hier: er is inmiddels een trailer uit van Sustain the Untruth:

De laaggestemde gitaren zijn nog steeds aanwezig, maar de akkoorden die er in dit korte voorproefje te horen zijn doen eerder denken aan materiaal van The Marrow of a Bone en Vulgar.

De nieuwe release van ChthoniC is overigens toch niet de verwachte akoestische opname, maar een combinatie van een live-registratie en een compilatie van videoclips, Ián-Bú genaamd. De band begint over ± een maand overigens aan een gelijknamige tournee.

In de categorie 'dromerige muziek', eindelijk weer eens een sterke Nederlandse release:

Pompompom voorproefje op het in mei te releasen nieuwe Swans album.

Al sinds 18 februari uit in de USA en vanaf mei 2014 ook in NL.
http://ninebullets.net/wp-content/uploads/2014/02/St_Paul_and_the_Broken_Bones_-_Half-The-City-400x400.jpg

How to explain a guy that looks like Drew Carey and sounds like Otis Redding ?

De nieuwe Yes komt op 8 juli uit en heet "Heaven & Earth" (beetje lame titel imo...).

De nieuwe Anathema heet "distant satellites" (kleine letters om speciaal te doen), wat ik dan wel weer een erg mooie titel vind. Komt uit op 9 juni. Opvallend is ook de dieprode kleur van de overigens niet zo veelzeggende hoes, na 3 albums waarin lichtblauw de hoofdrol wegkaapte.

De nieuwe Opeth zou ook voor juni zijn en hiervan is nog geen trackvolgorde, tracktitels en zelfs albumtitel bekend, maar wel (in willekeurige volgorde) de trackLENGTES, altijd intrigerend die zaken! Deze vriendelijke mensch heeft alvast een redelijk diepgaande recensie neergepend, track by track! En ik moet zeggen, m'n verwachtingen liggen torenhoog.

Riverside frontman Mariusz Duda heeft een trailer (1:36) vrijgegeven voor het vierde Lunatic Soul album dat later dit jaar uitkomt. Donkere, atmosferische, dynamische ambient met o.a. akoestische gitaren, lichte drums en allerlei vreemde instrumenten, zoals we kennen van de vorige releases. Het beluisteren waard

Yann Samsa
En daarbovenop een stuk beter dan het gezeik van Riverside.

Sietse
Ambient?

Nee, dynamische ambient.

Sietse

je mag dat "ambient" wel weg laten...

Dit heeft natuurlijk helemaal niets met ambient te maken.

Ik vind het anders wel wat ambient invloeden hebben hier en daar. Met meer ritme en 'beat' dan pakweg een Bass Communion of Tangerine Dream weliswaar. Op die manier dus dynamischer, vul het in zoals je wil. "Atmosferisch" als consensusbegrip dan maar?

Ik ben al lang blij dat je het niet "sferisch" noemt.

GrafGantz schreef:
Ik ben al lang blij dat je het niet "sferisch" noemt.

Haha ja, daar erger ik me ook vaak aan. Cirkelvormige muziek...

Sietse
Mindscapes schreef:
(quote)

Haha ja, daar erger ik me ook vaak aan. Cirkelvormige muziek...

Bolvormig dus

Dat GrafGantz niet eerder op terug gekomen is zeg

Las laatst ook weer een mooie "Sferisch gitaar improvisaties", ohh dus je speelt op een bolvormige gitaar? Zal mij benieuwen

Als dat ding inderdaad rond is zal dat improviseren in elk geval wel de waarheid zijn.

Leonard Cohen will commemorate his 80th birthday next month by releasing a new LP entitled Popular Problems.

Link

Sietse
11 september de eerste samenwerkingsplaat van Dead Neanderthals en Machinefabriek onder de naam DNMF op Moving Furniture Records.

Meer info en te bestellen in pre-order:
DNMF | Moving Furniture Records - movingfurniturerecords.bandcamp.com

Zoals in een van de eerste reviews staat beschreven (te lezen op Terrorizer):
Now we know what the inside of David Lynch’s mind must sound like…

Gast
geplaatst: vandaag om 01:04 uur

geplaatst: vandaag om 01:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.