MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Info over aankomende releases

zoeken in:
Yak
Oh, op zeker! Dit wordt voor mij ook een blinde aanschaf.

Yak
De vraag is echter: waarom noemt Sufjan deze outtakes niet gewoon 'Minnesota' of zo, ben je weer een staat verder.

dutch2
Yak schreef:
De vraag is echter: waarom noemt Sufjan deze outtakes niet gewoon 'Minnesota' of zo, ben je weer een staat verder.

Waarschijnlijk omdat alle nummers over de staat Illinois gaan

Yak
Alsof iemand dat gaat controleren.
Maar je hebt wel gelijk natuurlijk.

sxesven
Ben wel benieuwd of 'ie uberhaupt alle staten gaat halen. Michigan stamt uit 2003, Illinois kwam in 2005. Als 'ie per twee jaar zo'n album uitbrengt is 'ie nog tot 2103 bezig. Zou 't knap vinden.

Toine Rorije
sxesven schreef:
En ach, uitbuiting - wellicht, want voor Asthmatic Kitty is Sufjan natuurlijk wel een gigantische commerciële hit geworden.

Asthmatic Kitty ís toch Sufjan?

dutch2
sxesven schreef:
Ben wel benieuwd of 'ie uberhaupt alle staten gaat halen. Michigan stamt uit 2003, Illinois kwam in 2005. Als 'ie per twee jaar zo'n album uitbrengt is 'ie nog tot 2103 bezig. Zou 't knap vinden.

Sufjan heeft al verklaard dat het bij dit project niet per se hoeft te gaan om complete albums. Ook heeft hij gezegd dat iemand best het statenstokje mag overnemen. Dus echt heel serieus hoeven we zijn plan niet te nemen.

sxesven
Toine Rorije schreef:
(quote)

Asthmatic Kitty ís toch Sufjan?

Er zijn meer Asthmatic Kitty artiesten dan alleen Sufjan, bedoelde ik, waarvan Sufjan commercieel gezien enkel de meest interessante is. Hoewel Sufjan inderdaad één van de medewerkers is, naar ik dacht.

dutch2 schreef:
(quote)

Sufjan heeft al verklaard dat het bij dit project niet per se hoeft te gaan om complete albums. Ook heeft hij gezegd dat iemand best het statenstokje mag overnemen. Dus echt heel serieus hoeven we zijn plan niet te nemen.

Da's waar. Zou echter toch leuk zijn, 50 Sufjan-plaatjes op een rij. Ach, iets om van te dromen.

Live - Songs From Black Mountain zou toch 10 april toch uitkomen?

Ik heb hem vandaag al gekocht!

Toine Rorije
sxesven schreef:
Hoewel Sufjan inderdaad één van de medewerkers is, naar ik dacht.

Ik bedoelde dan vooral dat hij daar een van de oprichters is

Yak
Hier alvast een mp3 van het nummer The Avalanche. Niet écht sensationeel, als ik heel eerlijk ben.

Coldie
Op 3 Juli schijnt de nieuwe CD van Muse uit te komen. Een titel etc. zijn volgens mij nog niet bekend.

Coldie schreef:
Op 3 Juli schijnt de nieuwe CD van Muse uit te komen. Een titel etc. zijn volgens mij nog niet bekend.

Wat dacht je van Stars On Fire

sxesven
Februari 2007 trouwens een nieuwe Iron & Wine, zoals Sam onlangs vertelde in een exclusief interview voor fansite Passing Afternoon. De plaat zal in het verlengde liggen van de EP Woman King uit 2005, ergo meer percussie, vollere arrangementen, etcetera. Of ik daar warm voor loop weet ik nog niet. Doe mij maar de intimiteit van The Creek Drank The Cradle. Maar ja, het blijft toch Sam Beam. De samenwerking met Rosie Thomas zal nog even op zich laten wachten, aangezien daar nog geen concrete plannen voor zijn gemaakt.

Het album van Pearl Jam is gelekt! Het wordt een mega plaat. Luister vooral naar Inside Job, volgens mij mag Pearl Jam met recht de nieuwe Led Zeppelin worden genoemd.

sxesven
In mei komt er een nieuwe plaat van Espers uit, en in Juni een nieuwe van Six Organs of Admittance.

In Juni komt de nieuwe CD van Nelly Furtado uit, heeft er al iemand een tracklist of cover dan zet ik hem bij de site

sxesven schreef:
In mei komt er een nieuwe plaat van Espers uit, en in Juni een nieuwe van Six Organs of Admittance.

Mooie releases inderdaad. Daar wil ik graag nog de nieuwe albums van Marissa Nadler (opgenomen met Greg Weeks van Espers), Vetiver, Nick Castro, Charalambides en Andrew Liles aan toe willen voegen.

sxesven schreef:
In mei komt er een nieuwe plaat van Espers uit

bubbachups schreef:
Vetiver

De nieuwe Vetiver gaat trouwens To Find Me Gone heten, en staat nu ook op de site

Twee interessante releases op de stapel bij Hymen Records:

Xanopticon - Psicicite EP
Mad EP - Not Afraid of Spiders

Klumpie schreef:
Het album van Pearl Jam is gelekt! Het wordt een mega plaat. Luister vooral naar Inside Job, volgens mij mag Pearl Jam met recht de nieuwe Led Zeppelin worden genoemd.

: Met Robert Plant i.p.v Eddie Vedder ?

Klumpie schreef:
volgens mij mag Pearl Jam met recht de nieuwe Led Zeppelin worden genoemd.

Dat is uiteraard teveel eer.

Mensen blijf ff on-topic

sxesven
Er komt een re-release van Hollinndagain aan!

sxesven
Joanna Newsom is bezig met haar nieuwe album dat volgens Drag City dit jaar nog moet uitkomen. Ze werkt samen met legende Van Dyke Parks, dus ik ben erg benieuwd. Op Milky Moon is een live-versie van het nieuwe nummer Emily te horen. Erg mooi!

sxesven schreef:
Joanna Newsom is bezig met haar nieuwe album dat volgens Drag City dit jaar nog moet uitkomen. Ze werkt samen met legende Van Dyke Parks, dus ik ben erg benieuwd. Op Milky Moon is een live-versie van het nieuwe nummer Emily te horen. Erg mooi!

Ben benieuwd! Leuke verrassing ook de samenwerking met Van Dyke Parks!

8 mei komt overigens het debuut album van Beirut uit. Hun muziek zit ergens tussen Neutral Milk Hotel, Andrew Bird, Final Fantasy, Yann Tiersen, Rufus Wainwright en A Hawk And A Hacksaw in. Bonte verzameling dus en ik denk dat dit best wel eens een hitje kan gaan worden. Het nummer Postcards From Italy is in ieder geval al geweldig.

(afbeelding)
Postcards from Italy
Mount Wroclai (Idle Days)

Sietse
sxesven schreef:
in Juni een nieuwe van Six Organs of Admittance.

Hij is GOED.... dit jaar wordt echt weer een goed jaar

17 mei als ik me niet vergis Machinefabriek - Marijn

net uit op kranky: nieuwe gregg kowalsky
net uit (gisteren) nieuwe Pan American

Sietse schreef:

net uit (gisteren) nieuwe Pan American

Inderdaad, ik kwam er toevallig gisteren achter dat er een nieuwe plaat is. Aangename verrassing!

Sietse
was voor mij dus ook een nieuwtje dat met gisteren binnen kwam. Stond in de Boomkat nieuwsbrief.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:19 uur

geplaatst: vandaag om 02:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.