MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Info over aankomende releases

zoeken in:
Zowel Belle & Sebastian als Isobel Campbell komen met een nieuw album dit jaar - eens kijken wie er beter scoort dit keer De laatste Isobel was nogal saai, ik ben benieuwd of ze terug kan naar het schattige geluid van Amorino. Of zou ze weer een Lanegan-achtige hebben weten te strikken? B&S zal vast niet meer zo mooi worden als tien, vijftien jaar geleden, maar als ze de opgaande lijn tussen Dear Catastrophe Waitress en The Life Pursuit weten door te trekken, ben ik al dik tevree!

Klinkt alweer veel belovend dan voor de Belle & Sebastian release...

Ik kwam dit vandaag tegen op rollingstone.com (het blad dus, niet de rolling stones-website):

"Unearthed Rolling Stones tracks set to debut on Exile on Main Street Reissue

The Rolling Stones' classic Exile on Main Street - one of Rolling Stone's highest-ranking Greatest Albums of All Time - is returning as a very special reissue. On May 18th, Universal Music Group is re-releasing the album with 10 never-before-heard tracks, including 'Plundered My Soul', 'Dancing in the Light', 'Following the River' and 'Pass the Wine', that were produced by Jimmy Miller, the Glimmer Twins and Don Was. The disc also features alternate versions of 'Soul Survivor' and 'Loving Cup'.

Mick Jagger tells Rolling Stone when the record company asked him to dive in his files for possible bonus songs, he initially believed the band had used all they'd written on the 1972 double album. "I went back in the archives and dug out a load of things", he says. "I added some percussion and some vocals. Keith put guitar on one or two.” Jagger wrote fresh lyrics for 'Following the River', but other than some light revisions to the other songs, "I really wanted to leave them pretty much as they were", Keith Richards says. "I didn't want to interfere with the Bible, you know. They still had that great basement sound."

A deluxe edition of the reissue will also include Stones in Exile, a documentary directed by Stephen Kijak that tracks the making of Exile, along with footage from Cocksucker Blues and Ladies and Gentlemen... the Rolling Stones. After seeing the Exile film for the first time recently, Richards says, "I must not have noticed all the cameramen while I was making the record. I was amazed at how much footage they actually found."

The Exile on Main Street reissue will be sold a CD featuring the original 18 tracks or as a deluxe CD edition with the 10 bonus tracks. The super deluxe package includes vinyl, the 30-minute documentary DVD and a 50-page collector's book with photos from the Exile era."

Exile is het enige album dat niet werd uitgebracht als onderdeel van de post 1970-heruitgaven van vorig jaar. Ze hielden het album achter met de mededeling dat ze er iets bijzonders van zouden maken. De Rolling Stones hebben nooit veel bijzonder archiefmateriaal uitgebracht, dus ik nam dat met een flinke korrel zout.

Maar dit maakt toch wel erg nieuwsgierig: tien onuitgebrachte nummers van de sessies van destijds, kennelijk hier en daar wat opgepoetst tot waardige opnamen. Benieuwd hoe ze klinken. Ik heb het originele album, maar als die nieuwe nummers (en wellicht een verbeterde geluidskwaliteit) echt de moeite waard zijn, begin ik alvast maar wat geld opzij te leggen.

sxesven
Dotabata/horsing split

(afbeelding)

(afbeelding)

Je hebt een reservering

sxesven
Komt uit op Cantankerous, het label van Kyle/Fuck, the Retarded Girl en Carey/Dotabata. Strikt gelimiteerd tot 13 stuks dus dat zal snel gaan. Als je je wil verzekeren van een exemplaar kun je het best Carey mailen/PM'en (op last.fm user Arch13); ik krijg er zelf 1 of 2, indien 2 is de 2e al gereserveerd (ik weets ). C42 (ambient) + C55 (noise) + bizcard (andersoortig), $17 shipped. Carey's materiaal heb ik nog niet gehoord maar is ongetwijfeld vet; mijne zijn een wall-achtige noisetrack (maar met meer textuur) getiteld Hell King of the Seas, een voortgonzende ambient track met gebruik van de Jonestown death tape getiteld October en een korte schrapende percussietrack geïnspireerd door The Gerogerigegege's No Sound getiteld (De)Compositions for Bird Cage I-V.

Woei. Ziet er zo vet uit

(afbeelding)

New album, out May 31st.

1. Thin Air
2. Summernight Horizon
3. Dreaming Light
4. Everything
5. Angels Walk Among Us
6. Presence
7. A Simple Mistake
8. Get Off, Get Out
9. Universal
10. Hindsight

en de band is ; the little red x ?

ik gok anathema

Hoe weet je dat?

sxesven
Bericht citeren, dan zie je de URL tussen de img-tags.

Dit dus: http://www.anathema.ws/img/releases/big/werehere.jpg

Ah, ik zie nu pas dat er nog iets boven de tracklisting staat.

Poa
Ik kijk uit naar:

Ellen Allien - Dust
Murcof - Océano
Panda Bear - Tomboy
Marcel Dettmann - Dettmann
Röyksopp - Senior
Efdemin - Chicago
Boards Of Canada - New Clear Dawn
Fleet Foxes - TBA
The Walkmen - TBA

De komende tijd zijn er weer een aantal nieuwe releases van het Audio Fidelity label te verwachten:
in maart: Cosmic Thing-B52's, Machine Head-Deep Purple en Parsley, Sage, Rosemary & Thyme-Simon & Garfunkel, in april: Sounds of Silence-Simon & Garfunkel en The Grand illusion van Styx. Zie ook de website: Audio Fidelity 24k Gold

Poa schreef:
Ik kijk uit naar:
Fleet Foxes - TBA

En je zult niet de enige zijn.
Hier al wat enige info. Een interview met Pecknold over het komende album en andere projecten.

In Muziek > Nieuws > Jim Kerr gaat solo. Nieuw album uit op 16 mei:

Zie de berichtgeving hier

royh schreef:
De komende tijd zijn er weer een aantal nieuwe releases van het Audio Fidelity label te verwachten:

Machine Head-Deep Purple

The Grand illusion van Styx.

Wow, ik heb royh er al eerder over zien berichten en heb wel eens likkebaardend gekeken naar de titels. Veel OLM, maar dat is mijn ding wel. Normaal gesproken vind ik het allemaal net te duur, maar met bovenstaande 2 titels wordt het wel héél interessant. Dus wie weet...
Ik heb er geen ervaring mee, dus vertel eens: is het verschil in geluidskwaliteit echt de moeite waard als je een redelijk standaard muziekinstallatie hebt (apparatuur van Technics & Harman Kardon)?

(afbeelding)

"Road Salt one. Twelve tracks of sweaty gravel, asphalt butterflies, untrodden paths and brave decisions. It will not beg for your liking, it will not make excuses, it will not carry you safely across the dangerous waters. If you don't pick up its pace it will leave you stranded at the curb of the road. Yes, Road Salt One might indeed be a harsh lover, but if you have the guts to follow it whole-heartedly and dare to surrender to its rhythm, it will take you places you need to visit."

Road Salt One (also called Ivory) is now done! It is recorded, mixed, mastered and is soon pressed. The artwork has been finalized for both the Regular and Limited edition (see differences below), and the only task remaining right now is the artwork for the vinyl edition (it's 1976 on steroids, how can we not have an LP version, right?).

For those who are curious about the album can listen to the unique preview tracks that have been uploaded to www.painofsalvation.se - already today, even though the album is not scheduled for release until mid-May!

Now, here is some info about the editions and track lists:

STANDARD EDITION
Jewel case with 20 page booklet.

1. No Way (standard edit)
2. She Likes to Hide
3. Sisters
4. Of Dust
5. Tell Me You Don't Know
6. Sleeping Under the Stars
7. Darkness of Mine
8. Linoleum
9. Curiosity
10. Where it Hurts
11. Road Salt (standard edit)
12. Innocence

Total playing time ca 52 min.

LIMITED EDITION
Fold-out digi pack with 24 page booklet.

1. What She Means to Me (bonus track)
2. No Way (extended edit)
3. She Likes to Hide
4. Sisters
5. Of Dust
6. Tell Me You Don't Know
7. Sleeping Under the Stars
8. Darkness of Mine
9. Linoleum
10. Curiosity
11. Where it Hurts
12. Road Salt (extended edit)
13. Innocence

Total playing time ca 56 min.

MDV
Yoshiki liet weten dat de band op Lollapalooza hun nieuwste liedjes zullen laten horen aan de fans in Amerika. De band is op dit moment bezig met het opnemen van een nieuw album in Amerika. Er zullen ook een aantal liedjes opnieuw opgenomen worden in het Engles. De opnames zijn in maart gestart en de band hoopt in juni klaar te zijn.

X Japan is dus een nieuw album op aan het nemen. De deelnemers aan het 'Metal Album van de Week' topic zullen er in ieder geval voor warm lopen .

Beck brengt een coveralbum van het Kicks album van INXS.... Ik ben alvast weer benieuwd over het resultaat.
Verder staat ook nog The Sign van Ace of Base op zijn to do lijstje...

Beck Covers INXS’ “Kick” With Liars, St. Vincent and Os Mutantes : Rolling Stone : Rock and Roll Daily - rollingstone.com

Half mei verschijnt er eindelijk nieuw materiaal van The The. Een soundtrack voor de film Tony. Zie This Is The The Day - thethe.com

AiC New Album

Kan ook een roddel zijn, idk. Ik hoop alleszinds van niet

Nieuwe cd releases van:

Audio Fidelity:
Asia - Asia (18 mei)
We're an american band - Grand Funk Railroad (18 mei)
zie de website: Audio Fidelity 24K gold

Mobile Fidelity Sound Lab
The Yes album - Yes (29 juni)
Takin' it to the streets (SACD) - Doobie Brothers (1 juni)
Curtis - Curtis Mayfield (1 juni)
zie de website: Mobile Fidelity Sound Lab

Releases waar ik erg naar uit kijk:

Mei
Integrity - The Blackest Curse

Juni
I Declare War - Malevolence
Stick to Your Guns - The Hope Division
Circle of Dead Children - Psalm of the Grand Destroyer
The Ghost Inside - Returners
Trash Talk - Eyes & Nines
Whitechapel - A New Era of Corruption
Grave Maker - Ghosts Among Men
Parkway Drive - Deep Blue

Nieuwe release van Neil Young met als producer Daniel Lanois, dit klinkt alvast veelbelovend.

Neil Young working on new album with Bob Dylan and U2 producer | News | NME.COM

Father McKenzie
Dààr kijk ik nu eens naar uit zie!

gaucho schreef:
(quote)

Wow, ik heb royh er al eerder over zien berichten en heb wel eens likkebaardend gekeken naar de titels. Veel OLM, maar dat is mijn ding wel. Normaal gesproken vind ik het allemaal net te duur, maar met bovenstaande 2 titels wordt het wel héél interessant. Dus wie weet...
Ik heb er geen ervaring mee, dus vertel eens: is het verschil in geluidskwaliteit echt de moeite waard als je een redelijk standaard muziekinstallatie hebt (apparatuur van Technics & Harman Kardon)?

Gaucho, Ik vind het zelf van wel, ook op een redelijk standaard installatie (heb ik zelf ook). Maar goed: wellicht is het aan te bevelen eens 1 of 2 titels te kopen om het zelf te ervaren: dan kun je overigens het beste doen bij amazon.com (goede prijs, redelijk snelle verzending): voor iets boven de 25 euro per titel inclusief verzendkosten.

Sietse
Eind deze maand komt de eerste vinyl release uit van Ubeboet genaamd Archival.

Dit is ook de eerste vinyl release op mijn eigen label "Moving Furniture Records".
Voor de liefhebbers van het betere ambient/drone werk zeker een prachtig plaatje al zeg ik het zelf. De master klinkt zo ontzettend mooi.
De plaat wordt gelimiteerd tot 200 stuks

Hier is alvast een plaatje van de voorkant:

(afbeelding)

Via de site http://www.movingfurniturerecords.com is meer informatie te verkrijgen waaronder een nummer (van de ongemasterde versie, ik verwacht deze week nog de gemasterde versie van het nummer online te zetten).

sxesven
Leuk!

Het zal de meesten van jullie wel niet buitengewoon boeien, maar het is momenteel een gouden tijd om originele disco- en soulabums, met name uit de jaren zeventig, op CD te verkrijgen. Labels als Edsel en Big Break leggen zich momenteel nadrukkelijk toe op CD-releases van bijvoorbeeld Philly-artiesten (Harold Melvin, O'Jays, Billy Paul, Lou Rawls, Three Degrees), maar ook oudere albums van Gladys Knight & the Pips en het grensverleggende disco-album Never can say goodbye van Gloria Gaynor zijn zeer onlangs (voor het eerst) op CD verschenen.

Maar het meest in mijn nopjes ben ik met de aankondiging van Wounded Bird Records dat de originele Warner Brothers-albums van Ashford & Simpson op CD worden uitgebracht, compleet met de 12" disco-mixen die toen gangbaar waren.

Nu nog de afzonderlijke Warner Brothers-albums van Rose Royce en The Undisputed Truth en 2010 kan qua heruitgaven niet meer stuk.

Wel opmerkelijk trouwens dat al deze genoemde albums anno 2010 nog op CD verschijnen, op een moment dat de belangstelling voor dit medium sterk afneemt. Dat geeft toch nog hoop voor de toekomst.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:02 uur

geplaatst: vandaag om 14:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.