Muziek / Nieuws / Record Store Day voor Vinylfreaks vooral leuk
zoeken in:
0
geplaatst: 16 april 2011, 20:52 uur
Ik kon pas tegen de avond, maar heb nog een aardig optredentje mee kunnen pikken van een man die muziek maakt onder de term Birds That Change Colour. Beetje rootsy-folky, erg leuk!
Plus, waarvoor ik kwam, de 10-inch gekocht van I'd Rather Go Blind van Trixie Whitley! Sinds 2008 op YouTube, vanaf vandaag eindelijk waar die thuishoort: in mijn platenkast!
Plus, waarvoor ik kwam, de 10-inch gekocht van I'd Rather Go Blind van Trixie Whitley! Sinds 2008 op YouTube, vanaf vandaag eindelijk waar die thuishoort: in mijn platenkast!

0
geplaatst: 24 november 2011, 20:12 uur
Morgen weer een Recordstore Day, dit i.v.m. het zogenaamde "black friday"
Er zitten een paar mooie exclusieve vinyl items tussen al zeg ik het zelf"
Record Store Day - recordstoreday.nl
Er zitten een paar mooie exclusieve vinyl items tussen al zeg ik het zelf"
Record Store Day - recordstoreday.nl
0
Sietse
geplaatst: 26 november 2011, 12:38 uur
Voor enige nog enigzins interessante release is de miles davis 10" maar verder....
0
geplaatst: 26 november 2011, 21:39 uur
Miles Davis heb ik gisteren aangeschaft, samen met Soundgarden. Wilde eventueel ook nog de Nirvana singles op 10" kopen, maar die bleken maar liefst 80 euro te kosten. Dat heb ik er toch echt niet voor over.
0
geplaatst: 26 november 2011, 23:30 uur
Sowieso waren de prijzen achterlijk hoog. Jammer, het idee is leuk maar het verliest zo best wel wat sympathie. En wie zit er te wachten op de zoveelste uitgave van een oud album in een ander jasje?
0
geplaatst: 28 november 2011, 13:14 uur
Het initiatief is hartstikke goed maar als je dan van die hoge prijzen gaat vragen is toch wel doel voorbij schieten lijkt me.
0
Sietse
geplaatst: 28 november 2011, 22:38 uur
Mijn broer weet het weer goed te brengen: Creatief met kurk. Uhm.. Vinyl!! | DeJaap
Geef mij maar de normale Record Store Day.
Geef mij maar de normale Record Store Day.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 22 april 2012, 11:33 uur
Je komt zo wel aan aparte dingen, maat van me heeft gisteren een singel van Coldplay gekocht, zijn er wereldwijd maar 2000 van gemaakt.
0
geplaatst: 22 april 2012, 12:37 uur
Yup, ik heb ook een paar zeldzame dingetjes kunnen vinden. O.a. een zwartwitgeblokte 7" van Carter Tutti Void (Chris & Cosey + iemand van Factory Floor, die ik erg tof vind) waar er maar 300 van zijn.
Er lag ook een prachtige 12" van de Supremes in de vorm van een roze hart, maar die heb ik toch maar laten liggen.
Er lag ook een prachtige 12" van de Supremes in de vorm van een roze hart, maar die heb ik toch maar laten liggen.
0
geplaatst: 22 april 2012, 14:26 uur
Vandaag twee dingen gekregen van mijn pa die te maken hebben met Record Store Day.

0
geplaatst: 22 april 2012, 17:16 uur
Ooit bedoeld om het (voort)bestaan van de onafhankelijke platenzaak te vieren, maar wordt steeds meer een draai de fan een poot uit gebeuren door enkele grotere platenlabels. Gisteren ook weer een gelimiteerde heruitgave van Fleetwood Mac (1975) op 45rpm dubbel-LP (Warner) voor maar liefst 52 euro zien liggen. Da's een package waarvoor je bij andere labels 20-25 euro betaald.
Staat nu al doodleuk een exemplaar van op discogs voor meer dan 300 euro.
Het is dat de lokale platenzaak (Sounds) 10 procent korting op al het vinyl wat je op die dag koopt geeft, verder hoeft het voor mij niet meer zo.
Staat nu al doodleuk een exemplaar van op discogs voor meer dan 300 euro.

Het is dat de lokale platenzaak (Sounds) 10 procent korting op al het vinyl wat je op die dag koopt geeft, verder hoeft het voor mij niet meer zo.
0
Sietse
geplaatst: 27 maart 2013, 14:59 uur
Ducoz schreef:
Dit jaar is het helemaal erg met 360 onrelevante items ....
Dit jaar is het helemaal erg met 360 onrelevante items ....
Er zitten redelijk wat leuke nieuwe dingen bij. Echter ook wel weer heel veel overbodige reissues.
0
geplaatst: 28 maart 2013, 12:00 uur
zzzzzzzz*grom en mompelt* weer allemaal heruitgaves voor belachelijke prijzen van zogenaamde vinylklassiekers dus ik slaap die dag lekker door *zzzzzzzzzzzz
0
Sietse
geplaatst: 29 maart 2013, 01:59 uur
Niet de nieuwe Bong en Andrew Liles beide op Blackest Rainbow?
Ik ga ook voor Thurston Moore & Loren Connor en wat 7" releases en mogelijk een enkele black metal reissue (zal ik dan toch Filosofem van Burzum kopen
)
Verder kunnen al die andere heruitgaves mij ook niet boeien...
Ik ga ook voor Thurston Moore & Loren Connor en wat 7" releases en mogelijk een enkele black metal reissue (zal ik dan toch Filosofem van Burzum kopen
)Verder kunnen al die andere heruitgaves mij ook niet boeien...
0
geplaatst: 20 maart 2014, 15:59 uur
0
geplaatst: 20 maart 2014, 16:08 uur
Ik kom echt niet meer bij als ik die lijst zie, wat een stelletje sukkels. Werkloosheid in NL neemt toe met nog steeds 430 peoples per dag. 10 en 11 april is de gratis platenbeurs op Vreeburg en 12 en 13 april is de grote internationale platenbeurs (toegang 11 euro) in de Jaarbeurs.
Bovendien uit koopgeiligheid vorig jaar voor duur geld een aantal zaken gekocht, die ik eigenlijk gewoon had kunnen missen - H3, weet u wel? Alsof een mens meerdere geldzakken heeft om leeg te schudden - wat een prutsers
Van mij mogen ze die lijst 2* zo lang maken, die beurzen ervoor zijn al genoeg aanslag op mijn liquiditeiten.
Denk niet dat ik hoef te proberen om op Record Store Day ook nog wat in te slaan.
Bovendien uit koopgeiligheid vorig jaar voor duur geld een aantal zaken gekocht, die ik eigenlijk gewoon had kunnen missen - H3, weet u wel? Alsof een mens meerdere geldzakken heeft om leeg te schudden - wat een prutsers
Van mij mogen ze die lijst 2* zo lang maken, die beurzen ervoor zijn al genoeg aanslag op mijn liquiditeiten. Denk niet dat ik hoef te proberen om op Record Store Day ook nog wat in te slaan.

0
geplaatst: 20 maart 2014, 16:36 uur
Het enige waar ik geïnteresseerd in ben is de vinyl-versie van Memories of the Future van Kode9 & The Spaceape, maar de kans zal groot zijn dat die vinyl nog steeds beschikbaar zal zijn na de RSD. RSD is ironisch de dag waarbij ik de platenzaak vermijd.
0
geplaatst: 20 maart 2014, 18:40 uur
IllumSphere schreef:
Het enige waar ik geïnteresseerd in ben is de vinyl-versie van Memories of the Future van Kode9 & The Spaceape, maar de kans zal groot zijn dat die vinyl nog steeds beschikbaar zal zijn na de RSD. RSD is ironisch de dag waarbij ik de platenzaak vermijd.
De cd staat op Discogs voor 15 GBP - mét handtekening van Kode9

Overigens zou ik als ik jou was, met jouw smaak - zeker eens gaan kijken bij Kompakt in Keulen. een van de best gesorteerde electronic zaken met ook een breed assortiment aanbiedingen (ze verzenden ook) - check www.kompakt.fm
0
Sietse
geplaatst: 20 maart 2014, 19:21 uur
Must haves:
ALVARIUS B /SIR RICHARD BISHOP - IF YOU DON'T LIKE IT...DON'T!
BARDO POND - LOOKING FOR ANOTHER PLACE
JENKS MILLER (HORSEBACK)/JAMES TOTH (WOODEN WAND) - ROADS TO RUIN
SHAMPOO BOY - NEBEL / NADEL
SONGS: OHIA - JOURNEY ON: COLLECTED SINGLES
Ook leuk maar zou ik niet direct kopen afgaande op mijn budget
ALEXANDER TUCKER - S/T
ONEOHTRIX POINT NEVER - COMMISSIONS I
SUN RA - THE FUTURISTIC SOUNDS OF SUN RA
SUN RA - OUTER SPACEWAYS
THE THING - BOOT EP
TREMBLING BELLS & BONNIE PRINCE BILLY - NEW TRIP ON THE OLD WINE
Heb alleen geen tijd om te gaan, dus wellicht dat ik Concerto weer ff mail of ze wat voor me apart kunnen leggen, net zoals vorig jaar.
ALVARIUS B /SIR RICHARD BISHOP - IF YOU DON'T LIKE IT...DON'T!
BARDO POND - LOOKING FOR ANOTHER PLACE
JENKS MILLER (HORSEBACK)/JAMES TOTH (WOODEN WAND) - ROADS TO RUIN
SHAMPOO BOY - NEBEL / NADEL
SONGS: OHIA - JOURNEY ON: COLLECTED SINGLES
Ook leuk maar zou ik niet direct kopen afgaande op mijn budget
ALEXANDER TUCKER - S/T
ONEOHTRIX POINT NEVER - COMMISSIONS I
SUN RA - THE FUTURISTIC SOUNDS OF SUN RA
SUN RA - OUTER SPACEWAYS
THE THING - BOOT EP
TREMBLING BELLS & BONNIE PRINCE BILLY - NEW TRIP ON THE OLD WINE
Heb alleen geen tijd om te gaan, dus wellicht dat ik Concerto weer ff mail of ze wat voor me apart kunnen leggen, net zoals vorig jaar.
0
geplaatst: 20 maart 2014, 20:29 uur
Mjuman schreef:
10 en 11 april is de gratis platenbeurs op Vreeburg
10 en 11 april is de gratis platenbeurs op Vreeburg
Dat klinkt erg interessant.
0
geplaatst: 20 maart 2014, 20:54 uur
Mjuman schreef:
Overigens zou ik als ik jou was, met jouw smaak - zeker eens gaan kijken bij Kompakt in Keulen. een van de best gesorteerde electronic zaken met ook een breed assortiment aanbiedingen (ze verzenden ook) - check www.kompakt.fm
(quote)

Ik ben niet zo voor de CD, maar dit is toch wel een interessant iets. En bedankt voor de tip over Kompakt, ik ga zeker en vast een kijkje nemen als het wat minder druk is.

0
geplaatst: 24 maart 2014, 16:35 uur
Ik ga voor de vierdubbele LP van R.E.M. 
Weet mijn vriendinnetje ook weer wat ze moet halen voor mijn verjaardag.

Weet mijn vriendinnetje ook weer wat ze moet halen voor mijn verjaardag.
0
geplaatst: 3 april 2014, 14:39 uur
Niet alleen voor vinylfreaks hoor. In heel Nederland barst het van de instores.
Neem bijvoorbeeld Venlo (Sounds) dit jaar
Instores - Sounds Recordshop Venlo - sounds-venlo.nl
Neem bijvoorbeeld Venlo (Sounds) dit jaar
Instores - Sounds Recordshop Venlo - sounds-venlo.nl
0
geplaatst: 3 april 2014, 16:28 uur
De instores vind ik wel interessant dit keer. Ik zag ze in het maandelijkse boekje van de Plato staan. Hunting The Robot, Dans Dans (vet!!!), Tangarine (live volgens mij wel leuk), Marike Jager. Mintzkov en Hallo Venray moet ik ook eens checken. 

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 april 2014, 13:22 uur
Spacemen 3 wordt mijn buit in Venlo tussen en wat rondneuzen tussen al die super grote namen die daar optreden
0
geplaatst: 5 april 2014, 14:54 uur
Ik zag wel wat leuke dingen staan (Sam Cooke en Revere op vinyl natuurlijk) maar ik zal weinig tijd hebben die dag om rustig rond te neuzen omdat ik de hele dag met Revere op stap ben: 13.00 Velvet Breda, 15.00 Velvet Den Haag en 17.00 Velvet Rotterdam.
Ik ga er van uit dat er nog genoeg blijft liggen na deze dag
Ik ga er van uit dat er nog genoeg blijft liggen na deze dag

* denotes required fields.