Muziek / Nieuws / Record Store Day voor Vinylfreaks vooral leuk
zoeken in:
0
geplaatst: 8 mei 2023, 00:55 uur
Nog een paar nabestellingen van RSD afgehaald:
Ennio Morricone Il Serpente score LP
Sheena Easton Essential 7" Singles 1980-1987 2LP
Tori Amos Little Earthquakes Rarities LP
Ennio Morricone Il Serpente score LP
Sheena Easton Essential 7" Singles 1980-1987 2LP
Tori Amos Little Earthquakes Rarities LP
3
geplaatst: 23 april 2024, 14:40 uur
Ik begin langzaamaan te begrijpen waarom mensen anti RSD zijn.
Dit jaar zat er één release tussen die ik graag wilde hebben, maar nu blijkt dat sowieso niet één Nederlandse winkel deze release op voorraad heeft gekregen.
En zaterdagavond stond de betreffende plaat al voor €100,- exclusief verzendkosten op Discogs.
Waar gaat die hele RSD nog over, muziek verzamelaars blij maken of de scalpers helpen rijker te worden?
Dit jaar zat er één release tussen die ik graag wilde hebben, maar nu blijkt dat sowieso niet één Nederlandse winkel deze release op voorraad heeft gekregen.
En zaterdagavond stond de betreffende plaat al voor €100,- exclusief verzendkosten op Discogs.
Waar gaat die hele RSD nog over, muziek verzamelaars blij maken of de scalpers helpen rijker te worden?
0
geplaatst: 12 april 2025, 18:40 uur
Mijn bestelde vinyl vandaag afgehaald bij mijn favoriete platenzaak:
Rolling Stones Ouf of Our Heads lp
Keith Richards and the Expensive Winos LIve Maxi single
Ronnie Wood Live at Electric Ladyland lp
Rolling Stones Ouf of Our Heads lp
Keith Richards and the Expensive Winos LIve Maxi single
Ronnie Wood Live at Electric Ladyland lp
2
geplaatst: 13 april 2025, 10:41 uur
Ik heb dit jaar niet eens meer gekeken naar wat er op RSD aan nieuwe releases wordt uitgebracht. In voorgaande jaren deed ik dat nog wel, maar mijn interesse is de afgelopen jaren echt tot het nulpunt gedaald. Als er één dag in het jaar is waarop ik platenwinkels mijd, was het gisteren wel. Te druk, teveel hebberigheid, en vooral: veel te hoge prijzen voor slecht, niet of nauwelijks verkrijgbare speciale uitgaven. Komend weekend weer, hoor, dan maak ik weer eens een rondje langs de platenzaken in mijn buurt.
0
geplaatst: 13 april 2025, 12:58 uur
Na uren wachten voor platenzaak heeft Job eindelijk felbegeerde lp's in handen - NH Nieuws - nhnieuws.nl
Voor zessen in de rij...pfff.
1
geplaatst: 13 april 2025, 13:48 uur
Wow! Ik bestel het gewoon, krijg de dag van te voren te horen of ze het hebben binnengekregen en wordt het vastgehouden voor me en ik ga op zaterdag, na uiteraard lekker uitgeslapen en gebadderd te hebben, op mijn gemak mijn spullen af halen. Haha!
1
geplaatst: 13 april 2025, 14:11 uur
rzasa schreef:
Na uren wachten voor platenzaak heeft Job eindelijk felbegeerde lp's in handen - NH Nieuws - nhnieuws.nl
Job heeft zich een beetje vergist in de tijd. Hij stond een paar plekjes achter mij en mijn dochter. Hij kwam na half zeven aan.
Mijn dochter heeft Gracie wel....
1
geplaatst: 13 april 2025, 16:55 uur
Los van RSD was ik gisteren pas rond het middaguur in de lokale platen en CD-zaak vanwege een Instore van Arjen van der Linde van de formatie Vanderlinde. Daar trof ik ook nog eens een vriendin met wie ik de zaak ben uitgelopen om koffie te gaan drinken en ik was redelijk op tijd terug om Ad Vanderveen nog mee te pakken. Niers aangeschaft, en ik voel me daar heel goed bij. En tot slot, omdat het zulk mooi weer was ook nog een rondje van 10 KM hard gelopen. Met zulk mooi weer moet je eigenlijk niet te veel binnen zitten.
1
geplaatst: 21 april 2025, 07:31 uur
RSD…ooit bedoeld als initiatief om weer volk naar de platenzaak te krijgen. Tegenwoordig is dat niet meer nodig want de jongste generatie heeft vinyl weer volledig omarmd en ik zie op vrije dagen vaak overvolle winkels. Mission accomplished zou je denken maar in plaats van het gewoon af te schaffen hebben de marketeers van de platenlabels het ongeturn tot het ultieme money grab moment onder het mom van (vaak valse) schaarste en blije kleurtjes. Derhalve ook niet verwonderlijk dat ze er nog een tweede dag bijgedaan hebben, tijdens de verderfelijke hoogmis der consumentisme, Black Friday (Aka Peak CO2 emissie dag).
Dat gezegd hebbende, ik ben erg blij met de heruitgave van Sunhouse - Crazy on the Weekend (1998), een onder de radar gebleven parel uit de Britse popmuziek die bovendien fantastisch klinkt. Gelukkig is mijn platenboer nuchter genoeg dat zijn vaste klanten gewoon kunnen bestellen en afhalen wanneer het ze uitkomt. De dag dat ik in een rij ga staan om iets te mogen kopen blijft me hopelijk verder bespaard.
Dat gezegd hebbende, ik ben erg blij met de heruitgave van Sunhouse - Crazy on the Weekend (1998), een onder de radar gebleven parel uit de Britse popmuziek die bovendien fantastisch klinkt. Gelukkig is mijn platenboer nuchter genoeg dat zijn vaste klanten gewoon kunnen bestellen en afhalen wanneer het ze uitkomt. De dag dat ik in een rij ga staan om iets te mogen kopen blijft me hopelijk verder bespaard.
* denotes required fields.