Muziek / Nieuws / Mega CD en Platenbeurs en overige platenbeurzen
zoeken in:
0
geplaatst: 14 februari 2013, 18:08 uur
Kan iemand mij vertellen of er op de Beurs in Utrecht in April ook nieuwe CD's worden verkocht of is het alleen 2e hands?
0
geplaatst: 14 februari 2013, 19:16 uur
ik2.0 schreef:
Kan iemand mij vertellen of er op de Beurs in Utrecht in April ook nieuwe CD's worden verkocht of is het alleen 2e hands?
Zeer zeker, variërend van echte aanbiedingen (herinneren me een afgeprijsde luxe versie van de laatste U2 en idem van Depeche Mode) tot het opruimen van restpartijen - veelal bij grotere stands, daarnaast de nodige collector's items en m.n. veel vinyl.
0
geplaatst: 14 februari 2013, 19:29 uur
Kronos schreef:
Ik heb een koopstop voor onbepaalde duur ingelast en kan dus bij al dit moois enkel maar...
Ik heb een koopstop voor onbepaalde duur ingelast en kan dus bij al dit moois enkel maar...
Heb ik ook ooit eens geprobeerd ... Zouden hier afkick-klinieken voor bestaan?.
0
geplaatst: 14 februari 2013, 20:15 uur
Running On Empty schreef:
(quote)
Wat denk je wat het doel is van dit topic De Site >> Gebruikers >> Wat heb je als laatste gekocht? en waarom denk je dat ik daar zo weinig post?
Er zijn meerdere users die wel eens een koopstop aankondigen, maar het vervolgens nooit lang volhouden. En zeg nou zelf het is toch ook gewoon leuk om Plato binnen te wandelen met zo'n attitude van 'ik doe aan periodieke onthouding'

0
geplaatst: 14 februari 2013, 23:10 uur
Mjuman schreef:
Zeer zeker, variërend van echte aanbiedingen (herinneren me een afgeprijsde luxe versie van de laatste U2 en idem van Depeche Mode) tot het opruimen van restpartijen - veelal bij grotere stands, daarnaast de nodige collector's items en m.n. veel vinyl.
(quote)
Ok dat klinkt goed. Ja, ik heb op dit moment geen LP speler dus ik wil alleen gaan voor de CD's, maar aangezien ik niet zo van de 2e hands ben wilde ik wel eerst weten of er ook nieuwe dingen zijn. Anders ga je een beetje voor niks, he.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 2 maart 2013, 13:57 uur
Dit weekend platenbeurs in Gent (www.kdxfairs.be). Vanavond eens binnenspringen
.
.
0
geplaatst: 7 maart 2013, 13:29 uur
Komende maanden weer vele beurzen in Nederland, België en Duitsland. Op platendraaier is een handig overzicht te vinden per land.
0
geplaatst: 11 april 2013, 08:51 uur
Wie gaat er nog naar Utrecht aankomend weekend? En wat staat er op je verlanglijstje?
Ik kijk er al weer helemaal naar uit! elk half jaar weer een mooi uitje
0
geplaatst: 11 april 2013, 13:23 uur
Ik zal er zijn maar ik neem naar dat dingen nooit een verlanglijstje mee want ik vind het veel te leuk om plezierig verrast te worden met een toevallige vondst of lang-naar-gezocht-koopje. Wel hou ik me aan het bedrag wat ik in m'n portemonnee heb zitten anders wordt het te gek.
Stephan73 en Vince Vega zulllen er ook zijn volgens mij.
Stephan73 en Vince Vega zulllen er ook zijn volgens mij.
0
geplaatst: 11 april 2013, 17:52 uur
Mjuman gaat definitief niet - er was vandaag een vinylbeurs op het Vreeburg en er zit thans geen armslag meer in de broekriem, aangezien ik de verzameling heb aangevuld met een aantal 7"s, waaronder deze Joy Division - An Ideal for Living (1978) - idd: Enigma PSS 139.
Hoe vertel ik het mijn lief
Hoe vertel ik het mijn lief

0
geplaatst: 11 april 2013, 18:17 uur
Ik ben, zoals maanvaarder al zei, ook aanwezig. Ook zal ik geen verlanglijst meenemen, want ik laat me liever verassen. Daarbij komt ook dat ik op dit moment totaal geen idee heb waar ik mijn geld aan wil uitgeven, maar dat komt (eenmaal op de beurs) wel goed!
0
geplaatst: 11 april 2013, 18:48 uur
ROE twijfelt nog. Ben al een paar jaar niet meer op de beurs geweest, lijkt me wel weer eens leuk, maar zit zeer binnenkort ook 2 middagen in Amoeba.
Budget is niet onbeperkt.
Budget is niet onbeperkt.
0
geplaatst: 11 april 2013, 19:05 uur
stephan73 schreef:
Ik ben, zoals maanvaarder al zei, ook aanwezig. Ook zal ik geen verlanglijst meenemen, want ik laat me liever verassen. Daarbij komt ook dat ik op dit moment totaal geen idee heb waar ik mijn geld aan wil uitgeven, maar dat komt (eenmaal op de beurs) wel goed!
Geen verlanglijst is één ding - een overzicht van wat je hebt is een tweede - vandaag weer een single dubbel gekocht, Railway Children - Brighter (FAC 167). Singles draai je weinig en dan is 't moeilijk onthouden. Spreadsheet in foon is dan fijn - wel bijhouden

0
geplaatst: 11 april 2013, 22:26 uur
steven schreef:
Wie gaat er nog naar Utrecht aankomend weekend? En wat staat er op je verlanglijstje?
Uiteraard present! En verlanglijstje......een veel te lange excel lijst in de telefoon waaruit ik kan kiezen, naar kan zoeken, verlang, etc. En ik laat me ook graag verrassen, doe wel eens een impulsje ter plekke......maw, ik zie het allemaal wel.
Hopelijk hebben ze bij die bar nu wel eens rekening gehouden met zo'n beursje dat geheel toevallig eventjes gehouden wordt......en hebben ze daarop geanticipeerd met de nodige versterkingen in het personele aanbod, want vorige keer was dat droevig, heel droevig, gesteld. Mensen die de leeggeschranste borden van de voorgangers maar ergens op de grond zetten teneinde zelf wat tafelruimte te hebben voor de aankopen, de ellebogen en daarna een eigen hap eten en het nodige bier danwel andere liquide heerlijkheden. De ondernemer in mij zette nogal wat vraagtekens bij de handelwijze daar......er is een enorme beurs, die mensen kun je flink geld aan verdienen want ze worden dorstig en hongerig, maar je zet 1 man neer in je gehele etablissement met nog eentje in de keuken. Ik had toch het idee dat zo'n barretje een commercieel uitgangspunt heeft en dus geld wil verdienen. Maar goed, ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben.
Met andere woorden, naast het kopen van wat muzikaal voer heb ik ook trek in een biertje!

0
geplaatst: 12 april 2013, 00:19 uur
Dat is inderdaad altijd vrij slecht geregeld. Als ik ga neem ik meestal zelf maar boterhammen en een flesje water mee.
0
Ponty Mython
geplaatst: 12 april 2013, 00:34 uur
Ik ben ook weer present, na jaren van afwezigheid (door omstandigheden). 
Wat ik mij er nog van kan herinneren is het drank- en voedselgedeelte altijd slecht geregeld. Beter dat je - alvorens je met de neus in de platen duikt - langs de AH to Go loopt en daar wat te nassen haalt.

Wat ik mij er nog van kan herinneren is het drank- en voedselgedeelte altijd slecht geregeld. Beter dat je - alvorens je met de neus in de platen duikt - langs de AH to Go loopt en daar wat te nassen haalt.
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 12 april 2013, 09:34 uur
Ik ben zondag van de partij. Ik heb altijd wel een vaag verlanglijstje in mijn hoofd zitten, maar uiteindelijk laat ik me gewoon verrrassen.
0
geplaatst: 12 april 2013, 15:54 uur
Vaste lijstjes kunnen soms een jacht opleveren naar die paar items terwijl een onbevangen benadering van zo'n beurs (zo van ik zie wel) juist vaak hele leuke items op kunnen leveren. Ik denk dat ik een bezoek overigens uitstel tot November.
0
geplaatst: 13 april 2013, 18:25 uur
Zo, ik ben aardig wat LP's rijker.
Leuk om Maanvaarder en Vince Vega gesproken te hebben (en jammer VanDeGriend gemist te hebben die er blijkbaar ook was).
Ik wilde me lekker laten verrassen met veel jazz en soul maar daar ben ik niet in geslaagd: geen doen, te veel allemaal.
Ik ben daarom maar gericht te werk gegaan door een lijstje favorieten af te werken want dat zocht makkelijker (en zelfs dat is met zoveel stands nog best een gedoe).
Zomaar in allerlei bakken graaien was zo tijdrovend en dat heb ik dus maar gelaten. Ik ga wel weer in kleinere zaken op jacht naar leuke soul en jazz
Leuk om Maanvaarder en Vince Vega gesproken te hebben (en jammer VanDeGriend gemist te hebben die er blijkbaar ook was).
Ik wilde me lekker laten verrassen met veel jazz en soul maar daar ben ik niet in geslaagd: geen doen, te veel allemaal.
Ik ben daarom maar gericht te werk gegaan door een lijstje favorieten af te werken want dat zocht makkelijker (en zelfs dat is met zoveel stands nog best een gedoe).
Zomaar in allerlei bakken graaien was zo tijdrovend en dat heb ik dus maar gelaten. Ik ga wel weer in kleinere zaken op jacht naar leuke soul en jazz

0
geplaatst: 13 april 2013, 18:54 uur
aERodynamIC schreef:
Ik wilde me lekker laten verassen met veel jazz en soul maar daar ben ik niet in geslaagd
Ik wilde me lekker laten verassen met veel jazz en soul maar daar ben ik niet in geslaagd
Meer succes verzekerd met benzine en een lucifer.
0
geplaatst: 13 april 2013, 19:03 uur
Ik zou tegen Aero zeggen laat je niet kisten, alles komt in kannen en kruiken!

0
geplaatst: 13 april 2013, 19:15 uur

Like the Phoenix from the flame (en de correctie is uiteraard gemaakt)

0
geplaatst: 14 april 2013, 12:14 uur
Ben gisteren ook weer geweest en traditioneel er afgesproken met maatje JohnWilliams.
Volgende aangeschaft:
Rolling Stones LP/cd/dvd box Leeds '82
Rolling Stones LP/cd/dvd box Newark 2012
Rolling Stones LP/cd/dvd box O2 Arena 25 nov 2012
Rolling Stones LP/cd/dvd box O2 Arena 29 nov 2012
3cd The Wild Bunch van Jerry Fielding, incl. de complete score, alternatieve takes, oorspronkelijke album en source stuff.
cd Ok Connery aka Operation Kid Brother van Morricone en Bruno Nicolai, complete score
cd Mr. Majestyk van Charles Bernstein, expanded score van de Charles Bronson film
cd Più Forte, Ragazzi! (All the way boys) van G. & M. de Angelis, complete score van de Spencer/Hill film
cd For a few dollars more van Morricone, om mijn 2e hands exemplaar te vervangen
LP Zorro van G. & M. de Angelis, met de score van de film
T-shirt Stones met de Grrr! aap er op
poster Roger Moore als Bond
poster Sean Connery als Bond
Corgi schaalmodel Aston Martin DBS in Quantum of Solace verpakking
Johnny Lighting schaalmodel in Dr. No verpakking
Kortom: weer meer dan geslaagd!
Volgende aangeschaft:
Rolling Stones LP/cd/dvd box Leeds '82
Rolling Stones LP/cd/dvd box Newark 2012
Rolling Stones LP/cd/dvd box O2 Arena 25 nov 2012
Rolling Stones LP/cd/dvd box O2 Arena 29 nov 2012
3cd The Wild Bunch van Jerry Fielding, incl. de complete score, alternatieve takes, oorspronkelijke album en source stuff.
cd Ok Connery aka Operation Kid Brother van Morricone en Bruno Nicolai, complete score
cd Mr. Majestyk van Charles Bernstein, expanded score van de Charles Bronson film
cd Più Forte, Ragazzi! (All the way boys) van G. & M. de Angelis, complete score van de Spencer/Hill film
cd For a few dollars more van Morricone, om mijn 2e hands exemplaar te vervangen
LP Zorro van G. & M. de Angelis, met de score van de film
T-shirt Stones met de Grrr! aap er op
poster Roger Moore als Bond
poster Sean Connery als Bond
Corgi schaalmodel Aston Martin DBS in Quantum of Solace verpakking
Johnny Lighting schaalmodel in Dr. No verpakking
Kortom: weer meer dan geslaagd!
0
geplaatst: 14 april 2013, 13:33 uur
Weer prima vermaakt gisteren en 9 aankopen er bij....zet ik nog wel in nieuwste aanwinsten topic.
En ondanks een aanbeveling van Mjuman op het vlak van verzorging der inwendige mens die dorst heeft, toch weer tegen beter weten in het barretje in bij de beurshallen. Niet zo slecht als vorige keer, maar ook weer niet geweldig zeg maar....die leren het dus nooit.
En ondanks een aanbeveling van Mjuman op het vlak van verzorging der inwendige mens die dorst heeft, toch weer tegen beter weten in het barretje in bij de beurshallen. Niet zo slecht als vorige keer, maar ook weer niet geweldig zeg maar....die leren het dus nooit.
0
geplaatst: 18 april 2013, 08:33 uur
Ik ben ook naar de beurs geweest, met 2 andere forumleden, maar heb eigenlijk alle stands met ongesorteerde bakken links laten liggen. Is geen beginnen aan zeg. Had nu al de grootste moeite om alles te bekijken.
0
geplaatst: 18 april 2013, 21:13 uur
Gelukkig kun je de helft laten voor wat het is als je niet voor het vinyl komt...
Ben dit jaar wat later gegaan dan de vorige keren en moet zeggen dat ik het zaterdag tussen half vier en vijf best relaxed vond, de drukte is weg en je kunt lekker meters maken. Geen last meer van die idioten die in de ongesorteerde bakken elke cd uitgebreid gaan bestuderen of op hun tablet opzoeken. Voor herhaling vatbaar.
Buit was uiteindelijk een cd of 25.
Ben dit jaar wat later gegaan dan de vorige keren en moet zeggen dat ik het zaterdag tussen half vier en vijf best relaxed vond, de drukte is weg en je kunt lekker meters maken. Geen last meer van die idioten die in de ongesorteerde bakken elke cd uitgebreid gaan bestuderen of op hun tablet opzoeken. Voor herhaling vatbaar.
Buit was uiteindelijk een cd of 25.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 12 september 2013, 17:11 uur
Er zijn er weer een aantal komende, de platenbeurzen: http://www.kdxfairs.be/. dazzler, freddze, jellorum, de 27ste oktober ga ik niet in Kortrijk kunnen zijn, voor 99% zeker, jammer.
Gent zou moeten lukken...
Gent zou moeten lukken...* denotes required fields.