Muziek / Nieuws / Mega CD en Platenbeurs en overige platenbeurzen
zoeken in:
0
geplaatst: 14 september 2013, 00:03 uur
Ja inderdaad.
Druk weekend volgende week....zaterdag cd beurs, dag daarna stripbeursje.....zin an.
Druk weekend volgende week....zaterdag cd beurs, dag daarna stripbeursje.....zin an.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 14 september 2013, 12:09 uur
We kennen ondertussen allemaal de site Platenbeurzen maar voor ons Belgen is deze site ook interessant: Pina. Andere bekende site voor de Belgen blijft KDX Fairs. Misschien spring ik morgen eens binnen in Stekene...
0
geplaatst: 16 september 2013, 19:06 uur
@Spamalot: ik bekijk of Gent haalbaar is.
Daar moet je wel een ganse dag voor uittrekken of je geraakt niet rond.
Ik ben uiteraard zeker van de partij in Kortrijk, want dat is vlak naast mijn deur.
We moeten ook nog eens dringend een vervolg breien aan Antwerpen.
Freddze en ik zijn daar in de zomer nog eens in Chelsea Records geweest.
Minder metal, maar barstensvol vinyl en cd's aan erg schappelijke prijzen
en eigenlijk maar op een boogscheut van de frituur.
Daar moet je wel een ganse dag voor uittrekken of je geraakt niet rond.
Ik ben uiteraard zeker van de partij in Kortrijk, want dat is vlak naast mijn deur.
We moeten ook nog eens dringend een vervolg breien aan Antwerpen.
Freddze en ik zijn daar in de zomer nog eens in Chelsea Records geweest.
Minder metal, maar barstensvol vinyl en cd's aan erg schappelijke prijzen
en eigenlijk maar op een boogscheut van de frituur.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 27 september 2013, 17:10 uur
@ dazzler. Gent zou geen probleem mogen zijn, we maken er een dag van. Ik zou het ook tof vinden mocht het jaarlijks uitje naar Antwerpen blijven doorgaan en inderdaad, waarom eens niet naar Chelsea Records. Het moet niet altijd Metal zijn, want ik heb nog albums in andere genres (dat spuuglelijk woord alweer) op het oog. Kortrijk weet ik nog niet, normaal is de laatste zondag van oktober 2013 altijd voorbehouden, samenkomst met de familie.
0
geplaatst: 6 oktober 2013, 15:17 uur
De laatste maanden van het jaar zijn er weer vele beurzen te vinden in Nederland, België en Duitsland.
Op platendraaier is een overzicht te vinden per land.
Op platendraaier is een overzicht te vinden per land.
0
geplaatst: 19 oktober 2013, 17:10 uur
Sir Spamalot schreef:
@ dazzler: plannen zijn veranderd en zondag 27 oktober 2013 ben ik vrij, dus het zit er dik in dat ik op de platenbeurs in Kortrijk ben. freddze? jellorum? Nog iemand?
@ dazzler: plannen zijn veranderd en zondag 27 oktober 2013 ben ik vrij, dus het zit er dik in dat ik op de platenbeurs in Kortrijk ben. freddze? jellorum? Nog iemand?
Geweldig! Ik kijk er ook naar uit.
Freddze komt ook. Jellorum weet ik niet.
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 01:54 uur
Sir Spamalot, freddze en jellorum,
aangezien we van zaterdag op zondag een uurtje langer mogen slapen,
ben ik van plan om tussen 09.00u en 13.00u op de beurs te vertoeven.
Ik betaal dan voor een keertje wel eens de VIP toegangsprijs.
aangezien we van zaterdag op zondag een uurtje langer mogen slapen,
ben ik van plan om tussen 09.00u en 13.00u op de beurs te vertoeven.
Ik betaal dan voor een keertje wel eens de VIP toegangsprijs.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 24 oktober 2013, 07:06 uur
Voor mij geen probleem, dazzler, ik vertrek rond 8u00 uit Oostende, ETA 8u45. Hopelijk staat mijn Indisch Britse kameraad daar, altijd de moeite met die kerel.
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 08:40 uur
Sir Spamalot schreef:
Hopelijk staat mijn Indisch Britse kameraad daar, altijd de moeite met die kerel.
Hopelijk staat mijn Indisch Britse kameraad daar, altijd de moeite met die kerel.
Bollywood Metal ... comin' again ...
0
Cured
geplaatst: 24 oktober 2013, 10:45 uur
In het noorden der Nederlanden een kleinere, maar 2 x per jaar een platen/Cd-beurs. Ze schroeven de entreeprijzen wel steeds hoger op. Ik pas bij deze.....(moet er nog heen rijden en aan kosten voordat ik een CD heb ,heb ik erbij CD wow al twee gekocht.......(waar ik overigens dan wel een paar weken op moet wachten
)
)
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 11:27 uur
Ach, het is natuurlijk ook een leuk uitje waar je in de afprijsbakken altijd wel wat leuke dingen tegen komt waar je normaal misschien niet aan denkt of niet meer leverbaar is, bovendien is de sfeer meestal ook wel gezellig op die beurzen, of jij moet een order plaatsen bij cd-wow ook als een uitje zien dan heb ik niks gezegd.
0
Cured
geplaatst: 24 oktober 2013, 11:31 uur
Nee, je hebt wel gelijk Vigil. Het is denk ook dat ik dit jaar al meer dan ik van plan was gekocht heb en met het naderen van (voor mij) dure einde van het jaar meer een pas op de plaats wil/moet maken. Overigens ben ik niet iemand die dure aankopen doet, maar vele kleine(re) maken wel weer een grote.
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 11:50 uur
Dat laatste is zeker waar en ook zeer herkenbaar, overigens hoeft mijn kadotje niet al te duur te zijn hoor 

0
geplaatst: 24 oktober 2013, 18:36 uur
Sir Spamalot schreef:
Wat zijn de ervaringen met de platenbeurs in Kortrijk? Veel aanbod? Prijzen? Welke soort muziek?
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 19:01 uur
Bescheiden beurs. Kleiner dan Gent, een beetje groter dan Brugge.
Met een trouw publiek en trouwe standhouders.
De laatste jaren weer opvallend meer vinyl.
Pop, rock, new wave en metal. Hier en daar stands die focussen op verzamelaars.
Internationale standhouders ook: Nederlanders en af en toe een Fransman of Engelsman.
De prijzen variëren, maar er zijn altijd heel goeie deals te doen.
Vintage cd's gaan nu erg goedkoop, maar ook vinyl hoeft niet duur te zijn.
Kom maar af, zou ik zeggen. Maar je woont in Kortrijk, dus wat let je?
Met een trouw publiek en trouwe standhouders.
De laatste jaren weer opvallend meer vinyl.
Pop, rock, new wave en metal. Hier en daar stands die focussen op verzamelaars.
Internationale standhouders ook: Nederlanders en af en toe een Fransman of Engelsman.
De prijzen variëren, maar er zijn altijd heel goeie deals te doen.
Vintage cd's gaan nu erg goedkoop, maar ook vinyl hoeft niet duur te zijn.
Kom maar af, zou ik zeggen. Maar je woont in Kortrijk, dus wat let je?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 25 oktober 2013, 17:35 uur
IllumSphere, Afkomen natuurlijk! Plaatje, drankje, praatje, meer moet dat niet zijn.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 28 oktober 2013, 06:11 uur
KDX Platenbeurs te Kortrijk op 27/10/2013
Voor de eerste keer in mijn leven heb ik betaald voor de "Early Birds" toegang tot een platenbeurs, vanaf 8u45 mocht ik binnen voor de prijs van 8,50 eur, ik vind dat toch een stevige toegangsprijs. Voordeel is wel dat je de grote drukte nog niet hebt en nog redelijk op je gemak door de bakken kunt struinen... wat rond 11u30 onmogelijk werd. Het werd te druk voor mij en en ik had moeite om er nog bij te geraken.
@ dazzler en freddze, ik heb jullie zien toekomen maar ik was druk bezig met een voor mij interessante platenbak. Met dazzler heb ik nog kunnen spreken en rond 11u30 besloot ik wegens de drukte naar huis te gaan, ik kon toch toch niet veel langer blijven. Ik heb nog eens gans de zaal afgespeurd maar vond jullie niet meer terug. De aankopen staan in het desbetreffende topic: klik.
Voor de eerste keer in mijn leven heb ik betaald voor de "Early Birds" toegang tot een platenbeurs, vanaf 8u45 mocht ik binnen voor de prijs van 8,50 eur, ik vind dat toch een stevige toegangsprijs. Voordeel is wel dat je de grote drukte nog niet hebt en nog redelijk op je gemak door de bakken kunt struinen... wat rond 11u30 onmogelijk werd. Het werd te druk voor mij en en ik had moeite om er nog bij te geraken.
@ dazzler en freddze, ik heb jullie zien toekomen maar ik was druk bezig met een voor mij interessante platenbak. Met dazzler heb ik nog kunnen spreken en rond 11u30 besloot ik wegens de drukte naar huis te gaan, ik kon toch toch niet veel langer blijven. Ik heb nog eens gans de zaal afgespeurd maar vond jullie niet meer terug. De aankopen staan in het desbetreffende topic: klik.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 08:47 uur
Veel volk op de beurs en heel goeie standhouders.
Er viel veel te rapen in alle prijs-categorieën en een mooie verdeling tussen vinyl en cd.
@Sir Spamalot: freddze heeft nog geprobeerd om jou te bellen om 12.20u,
want we gingen nog een glas drinken samen, maar je was kennelijk al naar Oostende vertrokken.
Dat was misschien het enige minpuntje, dat we niet de tijd hadden om bij te praten.
wordt vervolgd...
Er viel veel te rapen in alle prijs-categorieën en een mooie verdeling tussen vinyl en cd.
@Sir Spamalot: freddze heeft nog geprobeerd om jou te bellen om 12.20u,
want we gingen nog een glas drinken samen, maar je was kennelijk al naar Oostende vertrokken.
Dat was misschien het enige minpuntje, dat we niet de tijd hadden om bij te praten.
wordt vervolgd...
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 11:57 uur
Ik heb helaas niet kunnen afkomen, omdat ik het niet echt 'veilig' vond om met het stormweer van gisteren de fiets te nemen naar de Expo in Kortrijk. En ook een beetje omdat ik geen zin had om nat geregend te worden. Maar ik zie net dat er eind november een platenbeurs in Gent is en dat de platenbeurs van Kortrijk eind januari nog eens gehouden gaat worden en daar ga ik wel bij zijn. 

0
geplaatst: 28 oktober 2013, 13:51 uur
IllumSphere schreef:
Ik heb helaas niet kunnen afkomen, omdat ik het niet echt 'veilig' vond om met het stormweer van gisteren de fiets te nemen naar de Expo in Kortrijk.
Ik heb helaas niet kunnen afkomen, omdat ik het niet echt 'veilig' vond om met het stormweer van gisteren de fiets te nemen naar de Expo in Kortrijk.
Het weer viel best mee gisteren. Ik woon zelf in Kortrijk, en binnen Kortrijk taxi ik gratis
voor alle MuMe users die naar de beurs willen komen. Onthoud het maar voor een volgende keer.
Vraag maar aan de Sir uit Oostende.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 14:02 uur
Is het idee om dit topic te splitsen in een B en een NL deel. Nieuwsgierig als ik ben naar het hoe en wat van de nakende beurs in Utrecht, de grootste in Europa op 23 en 24/11 - en de ideeën/voorpret daarover - heb ik thans het gevoel 'The intruder' te zijn in een theekransje voor ingewijden
- pm's anybody?
- pm's anybody?
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 23:23 uur
Ik zak wel af naar Utrecht denk ik...ben zeker in voor een kleine theekrans tussendoor want alleen naar platen kijken, daar word ik nogal suf van 

0
geplaatst: 28 oktober 2013, 23:57 uur
Mjuman schreef:
Is het idee om dit topic te splitsen in een B en een NL deel.
Is het idee om dit topic te splitsen in een B en een NL deel.
Lijkt mij een prima idee.
0
geplaatst: 29 oktober 2013, 09:27 uur
Ik denk dat ik ook maar eens limburg uitkruip en een kijkje ga nemen daar 

0
geplaatst: 19 november 2013, 19:37 uur
Sir Spamalot, freddze en anderen.
Zondag 1 december platenbeurs in Gent. Kans is groot dat ik erbij ben.
Zondag 1 december platenbeurs in Gent. Kans is groot dat ik erbij ben.
* denotes required fields.