MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Mega CD en Platenbeurs en overige platenbeurzen

zoeken in:
Mjuman schreef:
Merk gewoon dat er steeds meer mensen de grote beurs overslaan.

Ik heb geen zin om te parkeren in Kanaleneiland of Oog in Al. Verder heb ik ook geen zin om met de bus, trein of fiets te gaan. Kortom als ik ga is het met de auto en ben ik al 22 Euro kwijt voor parkeren en toegang. Op de een of andere manier voel ik aan dat op de grote Jaarbeurs Muziekbeurs enorm wordt gedaan aan prijsopdrijving. Kortom liever een kleinere beurs waar ik gemakkelijk kan parkeren en de toegang gratis is of tot 5 Euro of zo. Minder massaal, veel gezelliger. En anders naar Amsterdam, zoveel leuke zaakjes (helaas soms ook aan de prijs).

kippenhok
Grappig, ik liep er ook tussen op Vredenburg. Volgende keer maar een MuMe meeting doen?

Ik heb veel moois gezien, maar E600 voor een elpe is nog net wat teveel..... Het viel me ook op dat er geen Duitse handelaren waren.

Qua aankopen wat leuke dingetjes gevonden voor wat gaten de collectie. Allemaal eerste persingen op vinyl

Kate Bush - Hounds of Love
Depeche Mode - Black Celebration
Nirvana - Incesticide
U2 - The Unforgettable Fire
The Crazy World of Arthur Brown

Daarna nog een kort rondje Amsterdam:
Pink Floyd - Wish You Were Here
Nick Cave - Give Us a Kiss (new)

kippenhok schreef:
Ik heb veel moois gezien, maar E600 voor een elpe is nog net wat teveel..... Het viel me ook op dat er geen Duitse handelaren waren.

Die waren er wel - tenminste 1, links in die enkele rij langs HC, loodrecht op de andere rijen. De handelaar die ik gehoopt had te treffen - uit Darmstad, met heel veel wave en postpunk, was er nog niet.

kippenhok
Mjuman schreef:
(quote)

Die waren er wel - tenminste 1, links in die enkele rij langs HC, loodrecht op de andere rijen. De handelaar die ik gehoopt had te treffen - uit Darmstad, met heel veel wave en postpunk, was er nog niet.

Klopt. Die was ik inderdaad even vergeten. En ik dank dat jij en ik op dezelfde Duitser wachten

Running On Empty schreef:
(quote)

Zaterdag sla ik zeker over. Zondag fit zijn (FC Utrecht-Cambuur) is nu het enige doel.

Altijd lastig, Cambuur thuis!

Mjuman schreef:
(quote)

Kouwe handen gekregen? Wel balen dat ik die Diamond Dogs al bleek te hebben.

Viel mee, ik had de wind in de rug!

Nog mensen naar de beurs geweest? Gewoon benieuwd.

-Druk?
-Prijzen?
-Aanbod?

Ponty Mython
Het was best wel druk, maar dat is altijd op zaterdag. Zo rond half drie 's middags begon het rustiger te worden. Prijzen variëren van schandalig duur tot spotgoedkoop. Je moet maar net het geluk hebben. Weinig electronic deze keer en vooral veel pop, rock en metal. Ook meer vinylstands gezien dan cd's.

Het viel me wel op dat er heel veel stands waren met een 'we stoppen alle platen en cd's ongesorteerd in een paar bakken en zoek het verder maar uit' mentaliteit. Veel Duitse en Franse verkopers ook op deze beurs. Ik miste wel een paar verkopers uit de UK. Maar al met al toch best aardig gescoord vandaag!

De schade (bij elkaar zo'n € 50,- besteed):

- Apollo 440 - Liquid Cool (Vol. 2) cds
- Björk - Big Time Sensuality cds
- Björk - Hyperballad cds
- David Gray - Back in the World (promo) cds
- Fluke - Slap It 12"
- Lamb - Backspace Unwind (promo) album
- Massive Attack - Risingson (promo) cds
- Mongrel - Better Than Heavy (promo) album
- Propellerheads - Extended Play E.P. cds
- Propellerheads / David Arnold - On Her Majesty's Secret Service cds
- Rinôçérôse - La Guitaristic House Organisation cds
- The Chemical Brothers - Do It Again (promo) cds
- The Chemical Brothers - The Salmon Dance (promo) cds
- The Chemical Brothers - Believe (promo) cds
- The Chemical Brothers - Swoon (promo) cds
- The Chemical Brothers - Out of Control (2 track) cds
- X-Men: Days of Future Past blu-ray

Ben zaterdag ook weer geweest naar Utrecht.
Dit is wat ik er vond en kocht:

5LP/3cd box Rolling Stones the real alternate Undercover album
Boek met cd/dvd's Johan Derksen met handtekening en op de foto
poster film Maleficent Angelina Jolie
cd soundtrack Indiana Jones and the kingdom of the Crystal skull
cd Rolling Stones Bright Lights Big City 1st version
12" vinyl Mick Jagger Ruthless People
LP Rolling Stones German soundboard '73
2LP Rolling Stones Back to zero (Dirty Work outtakes)
2LP Batman Begins
stapel oude LP's Andre van Duin theater shows
James Bond kartonnen display Nightfire game
Kalender Daniel Craig
Kalender Rolling Stones

plus mijn vriendin een hele berg Elvis cd's en LP's (FTD), blu ray's en een paar boeken.

Qua drukte viel het wel mee maar toch ga ik zelf graag liever wat later. Vanaf een uur of twee kun je tenminste op een acceptabel tempo door de bakken heen. Ik deel verder de observaties van Ponty Mython, hoewel in dat ongesorteerde ook wel een deel van de charme van zo'n beurs zit.

Mijn doel was goedkoop cd's van Army of Lovers te scoren en dat is helaas niet gelukt, wel zo'n 25 andere cd's, waar best een aantal leuke koopjes tussen zaten.

Telamon
Ponty Mython schreef:
Het was best wel druk, maar dat is altijd op zaterdag. Zo rond half drie 's middags begon het rustiger te worden. Prijzen variëren van schandalig duur tot spotgoedkoop. Je moet maar net het geluk hebben.

Prijzen vond ik ook hoger dan voorgaande jaren. Maar geef ze eens ongelijk nu vinyl zo populair is geworden. En waar het eerst vol stond met bakken van 2,- of 3,- waren dat nu bakken met platen van 5,-. En de kwaliteit was dan vaak nog zeer bedroevend ook.

Ponty Mython schreef:

Het viel me wel op dat er heel veel stands waren met een 'we stoppen alle platen en cd's ongesorteerd in een paar bakken en zoek het verder maar uit' mentaliteit.

Dat viel mij ook op. Bakken met 10,- platen en dan alles door elkaar heen. Voor mij betekent dat een 'lekker overslaan-stand'. Ook sla ik de stands over waar de bakken volgepropt zitten. (tenzij t rustig was, na 1500u dus, zodat je een stapel eruit kan wegleggen)

sq
Ja en ik was er ook. Vooral rondgehangen bij buitenlandse stands. Frans, Duits, Engels, en ik eindigde bij een Deense jongen bij wie ik lettelijk mijn portemonnee omkeerde om het laatste kleingeld er uit te halen. Ik vond het leuk gezellig druk, niet té. Enige ergernis was de livemuziek op de achtergrond. Kan je met al die muziekliefhebbers niet iets neerzetten dat het idols-niveau een beetje overstijgt, en dan graag instrumentaal, dat zoekt lekkerder

Genadeloos toegeslagen:

Lp's
Marie Laforêt - Album 2 (1966)
Marie Laforêt - Album 4 (1968)
Sonners de Veuze en Bretagne / volume 3 (1987, verz)
Isabelle Aulnoy - Caf'-Conc (196?)
Alice - Per Elisa (1981)
Nancy Sinatra - Movin' With Nancy (1967)
Brighouse & Rastrick Band - The Floral Dance (1978)
Edwin Starr - H.A.P.P.Y. Radio (1979)
Gene Chandler - Get Down (1978)
Roots - What are You Doing in Casablanca (1979)
Venus Dodson - Night Rider (1979)
Arpeggio - Let the Music Play (1978)
Easy Going - Fear (1979)
Erotic Drum Band - Touch me Where it's Hot (1980)
Funkapolitan - Funkapolitan (1982)
The Time - The Cream Castle (1984)
Donna Summer - A Love Trilogy (1976, vervangend exemplaar)
Players Association - Born to Dance (1977)
Ritchie Family - Arabian Nights (1976)
Dr. Alimantado - Love is Dr. Alimantado (1983)

Maxi's:
Omar - Keep Steppin' (1994)
Levert - Casanova (1987)
Ullanda - Want Ads (1979)

Verder kocht ik nog flink wat binnen- buitenhoezen en beschermhoezen.
Nieuw voor mij was dat je 'generic' single-hoesjes kan kopen in verschillende kleuren en/of nep-company singlehoezen met daarop oude logo's van Parlophone, Motown etc. Of zelfs met Elvis er al standaard op. Daar kan je dan je hoesloze singletjes wat vrolijker in opbergen dan in de standaard witte hoesjes.

Brunniepoo schreef:

Mijn doel was goedkoop cd's van Army of Lovers te scoren en dat is helaas niet gelukt, wel zo'n 25 andere cd's, waar best een aantal leuke koopjes tussen zaten.

Ik vrees dat de meeste mensen denken dat jij in je 1ste zin een grap maakt

Nog wat obscure symfo? Als het goed is werden ook die nieuwe versies van de cd's van Trace voor het eerst verkocht op de beurs, heb je die gezien en zo ja ook gekocht?

vigil schreef:
(quote)

Ik vrees dat de meeste mensen denken dat jij in je 1ste zin een grap maakt

Nog wat obscure symfo? Als het goed is werden ook die nieuwe versies van de cd's van Trace voor het eerst verkocht op de beurs, heb je die gezien en zo ja ook gekocht?

Over Army of lovers maak ik geen grappen...

Wel wat lastig verkrijgbare progcd's gevonden, waarvan Razzia van Grobschnitt waarschijnlijk de beste vondst van de dag was. Sound awake van Karnivool voor een euro is overigens ook geen slechte.

Ik ben zaterdag geweest, en heb weer een leuke dag gehad. Het was behoorlijk druk, maar ik vond het goed te doen. De stevige prijzen vielen mij ook op, en kon ik hier en daar na enige 'onderhandelingen' de schade nog enigszins beperkt houden.

De oogst:
op cd:
Echolyn - As the World

Vinyl:
Barrelhouse - Hard to Cover
Kate Bush - Hounds of Love
Camel - Mirage
Clan of Xymox - Clan of Xymox
Clan of Xymox - Medusa
IQ - Subterranea
Marillion - Marbles
The Nits - Tent
Sinead O'Connor - The Lion and the Cobra
Pink Floyd - Wish You Were Here
Radiohead - In Rainbows
David Sylvian - Brilliant Trees
Yello - Stella
Neil Young - Rust Never Sleeps

Verder Vinyl Cleaner voor de Knosti en nog wat antistatische binnenhoezen.

hogweed schreef:
Verder Vinyl Cleaner voor de Knosti.

Zonde van je geld. Die vloeistof kun je heel gemakkelijk zelf maken

Martial

Die vloeistof kun je heel gemakkelijk zelf maken

Water vermengen met schuurpoeder toch?

Ik ben zondag geweest (bewust) was nog steeds druk, maar leuk druk. Ik heb een hoop gekocht, top stuk was Liebe ist fur alle da van Rammstein op LP (eindelijk!!!)

Viel me ook op dat er steeds minder cd's worden aangeboden. En inderdaad veel metal! Maar als je goed zoekt kan je snel onderscheid maken tussen de achterlijke prijzen, en de zeer redelijke prijzen. Er was een Spanjaard met zulke belachelijke prijzen, en hij bleef gewoon serieus (25 euro voor een redelijk doorsnee maxi single van Prince... )tja... niet zo raar dat ie t niet druk had.

Zonde van je geld. Die vloeistof kun je heel gemakkelijk zelf maken

Weet ik, en mijn ervaringen met 'eigen brouwsel' icm de Knosti zijn goed. Ook ik heb mijn twijfels over dit prijzige goedje.
Een van mijn collega's heeft mij echter verzekerd dat VC beter werkt dan alcohol en gedestilleerd water. Ik heb met hem de deal gemaakt dat hij mij schadeloos zal stellen, als ik niet overtuigd ben. Dus voor mij de moeite van het proberen waard.

hogweed schreef:
Ik heb met hem de deal gemaakt dat hij mij schadeloos zal stellen, als ik niet overtuigd ben. Dus voor mij de moeite van het proberen waard.

Ben benieuwd naar jouw bevindingen. Laat het even weten in het Vinyl Vinyl Vinyl Topic.

De indruk van veel users dat de prijzen omhoog zijn geschoten, kan ik wel beamen. Het duurde enkele uren voordat ik de portemonnee trok. Normaal gezien is het al na een half uurtje loeren al raak. Ik twijfel dus ook om op de volgende editie aanwezig te zijn.

Toch nog met vier plaatjes weggelopen voor een zeer schappelijk bedrag. Dat waren (allen op LP):
Les Dogon (verzamelplaat op Ocora)
Manuel Gottsching/Ash Ra Tempel - Inventions for Electric Guitar (franse persing op Cosmic Music)
Between-Dharana
Catherine Ribeiro + Alpes - Ame Debout

Net als sq heb ik ook fijn lopen neuzen bij de Engelsman die hoezen in alle soorten en maten verkocht. Toch weer een voorraadje handig plastiek spul ingeslagen voor de wat meer kwetsbare items.

Ik merk ook bij sommige van mijn favoriete 2e hands online winkels dat prijzen voor LP's die doorgaans 5 Euro waren, nu langzaam allemaal 6 Euro á 7,50 Euro worden. Helaas maar het is niet anders. De vinyl revival heeft duidelijk zijn invloed op de prijzen.

Voor de geïnteresseerden: nu donderdag een alleraardigste platenbeurs in mijn thuisbasis, Herenthout. Geen al te grote beurs, en meer cd dan vinyl te scoren (al herstelt dat evenwicht zich langzaam). Pluspuntje: één van de gezelligste biercafés van de wijde omstreken (De Kluis) op een boogscheut, kwestie van de buit te kunnen keuren in gezelschap van zeldzaam gerstenat...

Sir Spamalot (crew)
Supersid, is het niet vrijdag 26 december (volgens enkele bronnen op het internet)?

Ten zeerste correct!

Dankjewel, voor mij geen onoverbrugbare vruchteloze verplaatsing, maar voor anderen erg jammer...

Tweede kerstdag, dus...

Zondag was Jaarbeurs goed te doen...Smiddags lekker struinen,niet te druk.

Wel veel metal maar dan blijft er nog genoeg over...

Stapeltje dance vinyl gescoord...o.a Blue Records en een kneiter van Ronald Molendijk..
Op cd gebied was het wikken en wegen Bruce S - Greatest Hits en Golden Earing Naked (had je die nog niet,nee nog niet idd)

Mn vader was ook op dreef, Songs of Dylan uitgevoerd door de Byrds,wat van U2,Tracy Chapman en op de valreep een cd vanEnigma die hij al jaren zocht...

Kortom geslaagde dag...over een jaar ofzo weer...

Bij Muziek > Koop en Ruil > Platen-CD en DVD beurs Mechelen 15.02.2015:

Wanneer: zondag 15 februari 2015 van 10:00 tot 17:00 uur
Waar: Cultuurcentrum, Minderbroedersgng 5, 2800 Mechelen
Aanbod: platen (Lp's, maxi's, singels), CD's, DVD's (muziek en film), muziekpartituren, boeken, etc
Werkelijk alle muziekstijlen komen aan bod gaande van jazz tot punk.
Zowel de koopjesjagers als verzamelaars zullen er beslist hun gading kunnen vinden. Met standhouders uit België, Nederland, Frankrijk, en Duitsland.
Speciaal op dit forum schenken we enkele vrijkaarten. Profiteer ervan!
tel: 0496.43.63.67
[email protected]

Ponty Mython
Spam!

Sir Spamalot (crew)
Start van het nieuwe platenbeursseizoen, morgen in Brugge: http://www.kdxfairs.be. Mijn eerste afspraak van het jaar.

Telamon

denk je?

Statistieken JDWE
Laatste bezoek: 6 januari
Aantal stemmen: 0
Aantal berichten: 2

Gast
geplaatst: vandaag om 11:08 uur

geplaatst: vandaag om 11:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.