MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Mega CD en Platenbeurs en overige platenbeurzen

zoeken in:
Op 16.02.2014 tussen 10:00 en 17:00 uur vindt de jaarlijkse Platen-CD en DVD beurs in het Cultuurcentrum van Mechelen. Adres: Minderbroedersgang 5, 2800 Mechelen. Er zijn ook verscheidene Nederlandse standhouders reeds ingeschreven. Deze beurs loont zeker de moeite om eens af te komen!

Zondag 26 januari ben ik weer gastheer in Kortijk XPO voor de platenbeurs.

Iedereen welkom.

freddze en ik hebben ons goed geamuseerd op de beurs in Kortrijk.
We kozen dit keer voor een bezoek in de namiddag en hadden het gevoel
dat sommige kramen de prijzen hadden verlaagd. Vooral cd's zijn in vrije val.

Ik kocht voor een budget van 80 euro drie dvd's en ongeveer 17 cd's.
Allemaal in uitstekende conditie. Ik was heel tevreden met mijn aankoop.

Vandaag (en morgen) is het weer De Grote Verzamel- en Platenbeurs te Utrecht.

Ik keek er weer ontzettend naar uit, mede omdat als Bondfan ik eindelijk de kans zou krijgen om voormalig Bondgirl Caroline Munro (uit The Spy who loved me) te gaan ontmoeten.
Wow! Wat een ongelooflijk leuke, lieve, aardige vrouw is dat en nog steeds een enorm stuk overigens (ze blijkt al 65 te zijn, maar zag er uit als hooguit 50).
Even gezellig mee staan babbelen en natuurlijk een berg foto's gekocht met haar handtekening er op gezet en met haar op de foto!
Later op de dag, toen ik nog even langs ging om "dag" te zeggen, kreeg ik nog een aantal foto's van haar, waar ze ook nog even haar handtekening voor me op zette. Erg leuke ervaring!

Verder weer een berg aan -voornamelijk Rolling Stones- spullen gekocht:

Lp/cd box Stones Live in Hamburg 1965 net nieuw uit!
Dvd Stones Voodoo in Japan
dvd Stones Licks Japanese tour 2003
cd boxje Stones 50 & counting tour
cd Wood & Taylor A tribute to Jimmy Reed
2Lp Stones Ladies & Gentlemen soundtrack op Red vinyl
2Lp Stones Sweet home Chicago
cd Stones Raretracks+
2cd Stones Biggest ever bang in Madrid plus bonus 2cd-r
2cd Mick Jagger Eat the big Egg
en een grote poster van de Rolling Stones uit 1998, die destijds na het concert niet heelhuids thuis aan was gekomen

en uiteraard 8 foto's met handtekening van Caroline Munro,
plus gratis kreeg ik ook nog een gesigneerde kaart, 3 gesigneerde foto's en een collectors item.

Plus mijn vriendin met een hele berg Elvis stuff naar huis.

Kortom: weer erg de moeite waard!

Caroline Munro Nog steeds één van de mooiste Bondvrouwen. Ik kan mij voorstellen dat Roger Moore even van slag is geweest, toen ze in "The Spy Who Loved Me" kwam aanvaren (dat zou ik ook zijn).
Onbetaalbaar: Barbara Bach die 'not amused' was en dat duidelijk liet blijken

Een mooie dag, Thunderball, dat zeker. Veel plezier met je Stones-aankopen.
Oh ja, vraagje: ik moet altijd nog een vinyl exemplaar van Aftermath hebben. Welke uitgave adviseer je mij (kwa geluid en dergelijke)?

kippenhok
Het was voor mij opvallend rustig in utrecht, gisteren. Ook het aanbod was duidelijk minder dan in november. Ik zag veel spul dat ik ook al had gezien in november.

Maar toch nog wat mooi vinyl meegenomen! In volgorde van afspelen:

● Darkthrone - A Blaze in the Northern Sky; 1e persing uit 1991
● Led Zeppelin - II; 1e Engelse persing met 'Lemon Song' credit
● Flaming Lips - Hear it is; 1e persing NL
● Sepultura - Chaos AD; 1e persing NL
● Grinderman - Heathen Child 12"

Zondag was het zelfs zo rustig dat sommige standhouders om 14.30 uur aan het opruimen waren. Kwam de rust door het lekkere weer??

zaterdag geweest , was best druk.
deze vinyltjes meegenomen :

bob dylan - saved
bob dylan - shot of love
bob dylan - Knocked out loaded
bob dylan - empire burlesque
bob dylan - infidels
Travelling wilburys - Vol 1
Flaming Lips - Yoshimi Battles The Pink Robots
Neil Young - Decade
The Zombies - Odyssey and Oracle
Tom Waits - Alice
Grateful Dead - American Beauty
Tubeway Army - Replicas
Tom Petty - Let me Up I've had Enough

Neil Young - Decade, een geweldige verzamelaar Daar staan ook pareltjes als 'Soldier' & 'Down To The Wire' op.

buizen
22 november staat alvast genoteerd in de agenda. Lijkt me een fijne beurs om eens rond te kuieren en met de neus in de bakken te duiken.
Heb hier nog een Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band liggen, heb dat stuk vinyl in Bombay (toen heette dat nog geen Mumbai) op straat gekocht. Is dat eigenlijk mogelijk om zelf wat mee te nemen wat je bijvoorbeeld wilt ruilen?

Het is natuurlijk geen rommelmarkt of ruilbeurs. De kraameigenaren zijn handelaren vanuit heel Europa dus geen particulieren.

Mocht je echt iets hebben wat heel veel waard is dan zal daar vast wel interesse in zijn, enkel moet je dat wel zeker weten want er zit niemand te wachten op een gewone The Beatles LP of een nepperd.

kippenhok
buizen schreef:
Is dat eigenlijk mogelijk om zelf wat mee te nemen wat je bijvoorbeeld wilt ruilen?

ja, dat kan. het zijn alleen wel allemaal handelaren, dus houdt er rekening mee dat je niet de 'hoofdprijs' zult krijgen.

Als je wilt 'kuieren' dan is het veel handiger om op de zondag te gaan. Als het per se op de zaterdag moet dan zou ik niet te vroeg gaan, bij aanvang is het echt te druk om lekker op je gemak in de bakken te zoeken.

buizen
Dank voor de tips hier.
De zondag of de zaterdag... tja.. Op zaterdag staat alles er nog natuurlijk en op zondag is jouw felbegeerde item misschien net weg. Maar dat het zaterdagochtend druk zal zijn geloof ik direct. Ach, lastiger dan een moshpit bij een Slayerconcert zal het echt niet zijn.

Tweede Bogerdse Boeken- en Platenmarkt.

In De Bogerd, de huiskamer van de Lingewijk te Gorinchem, wordt op zaterdag 22 november de Tweede Bogerdse Boeken- en Platenbeurs gehouden.

Je kunt die dag tussen 9.00 – 15.00 uur rondstruinen langs kramen met tweedehands boeken,(vinyl)platen en singles, waaronder Nederlandse en buitenlandse literatuur, kinderboeken, strips, thrillers, kunstboeken biografieën, kookboeken geschiedenisboeken ( streek)romans, enz.

Zowel voor de verzamelaar als koopjesjager is er volop keuze.

De entree is gratis. Ook is er een kop koffie/thee en een versnapering verkrijgbaar.

Geïnteresseerde verkopers kunnen een stand huren.

Informatie of inschrijven kan via [email protected]

Ik ga waarschijnlijk 22 november naar de beurs in Utrecht. Ik heb echter 2 vragen: Is het ook de moeite waard om te gaan als je alleen voor cd's gaat? Is er ook een groot aanbod van Nederlandstalige muziek?

Alvast bedankt.

kippenhok
angelin schreef:
Ik ga waarschijnlijk 22 november naar de beurs in Utrecht. Ik heb echter 2 vragen: Is het ook de moeite waard om te gaan als je alleen voor cd's gaat? Is er ook een groot aanbod van Nederlandstalige muziek?

Alvast bedankt.

Ja en ja

Beste mensen,

wat is jullie ervaring met op zondag naar de beurs in Utrecht gaan? Is er dan zo veel weg dat het eigenlijk niet meer loont?

Ik ga de verzamelaarsbeurs in Utrecht dit weekeinde maar gewoon lekker overslaan. De kosten van parkeren en toegang gaan me toch tegenstaan. Geen idee of ik daar nu echt moet zijn voor de leukere vinyl aankopen.

Misschien pak ik komende donderdag de gratis beurs op Vredenburg wel even mee. Dat lijkt me een stuk leuker. Is het niks dan jammer en ga je gewoon gezellig ergens een kop koffie pakken en de stad in.

Ponty Mython
Lars_R97 schreef:
Beste mensen,

wat is jullie ervaring met op zondag naar de beurs in Utrecht gaan? Is er dan zo veel weg dat het eigenlijk niet meer loont?

Dat ligt eraan waar je naar op zoek bent.

Running On Empty schreef:
Geen idee of ik daar nu echt moet zijn voor de leukere vinyl aankopen.

Ja.

Ik ga de verzamelaarsbeurs in Utrecht dit weekeinde maar gewoon lekker overslaan. De kosten van parkeren en toegang gaan me toch tegenstaan. Geen idee of ik daar nu echt moet zijn voor de leukere vinyl aankopen.

Misschien pak ik komende donderdag de gratis beurs op Vredenburg wel even mee. Dat lijkt me een stuk leuker. Is het niks dan jammer en ga je gewoon gezellig ergens een kop koffie pakken en de stad in.

Goedemiddag allemaal. Ik zit hier met een brede grijns te luisteren naar een fraaie Motown 4LP box van Stevie Wonder die ik voor 4,00 euro uit de bakken haalde op het Vredenburg. Na deze platenmarkt, die voorafgaat aan de beurs, bezocht te hebben, ga ik dit jaar in ieder geval niet naar de Jaarbeurs. Er staan heel wat Nederlanders, waarvan een behoorlijk deel ook in de Jaarbeurs aanwezig zal zijn. Ik had een paar uur, maar ik heb nog maar hooguit 25% van de markt bekeken.

Verder nog als nieuw:
- de box van George Harrison - All Things Must Pass.
- Jimmy Castor Bunch - It's Just Begun (sealed!)
- The Allman Brothers Band - The Road Goes On Forever
- Jimi Hendrix Experience - Live At Winterland (incl. poster)

Vanaf hier voor net geen 4,00 euro pst.
- George Harrison - Living in the Material World
- Roxy Music - For Your Pleasure
- The Rolling Stones - Some Girls (als nieuw)
- The Rolling Stones - Goats Head Soup
- James Brown - Greatest Hits Vol. 4 & 5 (2x LP met jaren '70 funk en obscuurder werk)
- Golden Earring - Moontan
- Lou Reed - New York
- Crosby, Stills, Nash & Young - 4 Way Street
- Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà Vu
- Neil Young - Comes A Time
- Nina Simone - My Baby Just Cares for Me
- Nina Simone - Here Comes the Sun
- Rolling Stones - Out of Our Heads (UK)
- Ray Charles - Greatest Hits (Mono)
- The Rolling Stones - The Rolling Stones (Mono)
- The Rolling Stones - Aftermath (Mono)
- The Rolling Stones - The Stone Age / Got Live If You Want It
- Steely Dan - Can't Buy a Thrill
- Little River Band - Little River Band
- Santana - Moonflower
Alle vinyl in haast nieuwstaat tot VG++ / hoes VG++/VG+.

26 LP's/Boxen: bedankt voor de tip, Running On Empty!

En eindelijk dan één van de mooiste LP hoezen aan mijn collectie toegevoegd:

http://www.recordsale.de/cdpix/j/james_brown-greatest_hits_vol._5.jpg

Verhip west, zijn we elkaar virtueel tegen het lijf gelopen

Mijn buit was niet zo bijzonder - Name of this Band (TH- dubbelaar), Blue Nile (Walk Across), een 12" van Electronic en Diamond Dogs (Bowie) die ik thuisgekomen al bleek te hebben, omdat ik niet het bijgewerkte sheet op de foon had - dus als je die nog wilt ...

Hier was al eerder het besluit genomen niet naar de beurs te gaan, vanwege niveau prijzen en vondsten laatste keer. In plaats daarvan wordt het volgende week een trip naar Duitsland (oa Kompakt); overigens werd eea (in)direct bevestigd door de handelaren hier ter plekke.

Ik ben er ook (even) geweest, buit 2x Kraftwerk (mensch-mashine und computer welt), verder over een aantal dingen getwijfeld maar uiteindelijk niet gedaan, heb genoeg vinyl staan dat ik nog moet luiteren.

Mjuman schreef:
Verhip west, zijn we elkaar virtueel tegen het lijf gelopen

Toch leuk daar, op het Vredenburg!

Cuby + Blizzards - Groeten Uit Grollo €2.- (nu goed schoonmaken! )
The Smiths - Meat Is Murder €10.-

itchy schreef:
Ik ben er ook (even) geweest...., heb genoeg vinyl staan dat ik nog moet luisteren.

Ik inmiddels ook...

west schreef:
(quote)

Toch leuk daar, op het Vredenburg!

Kouwe handen gekregen? Wel balen dat ik die Diamond Dogs al bleek te hebben.

Tweede kerstdag: een kleine maar fijne platenbeurs hier in mijn thuisdorp, Herenthout.
Op een spreekwoordelijke boogscheut een van de gezelligste biercafés uit de verre omstreken. Nooit een slechte combinatie om achteraf de buit te keuren

west schreef:
26 LP's/Boxen: bedankt voor de tip, Running On Empty!

Zo dat is een nette score. Goed gedaan.

Grieperigheid en algehele malaise hielden mij vandaag thuis. Maar volgende keer moet ik Vredenburg zeker weer aandoen zo te horen, met name de donderdag voor het grote Jaarbeurs event. Overigens heb ik ook nog een flinke berg vinyl staan om te luisteren, maar LP's kun je nooit genoeg hebben. Zaterdag sla ik zeker over. Zondag fit zijn (FC Utrecht-Cambuur) is nu het enige doel.

(quote)

Zo dat is een nette score. Goed gedaan.
Zondag fit zijn (FC Utrecht-Cambuur) is nu het enige doel.

Alleen dat laatste zeker?

Merk gewoon dat er steeds meer mensen de grote beurs overslaan.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:36 uur

geplaatst: vandaag om 12:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.