Muziek / Nieuws / Mega CD en Platenbeurs en overige platenbeurzen
zoeken in:
0
geplaatst: 8 maart 2015, 17:32 uur
Ik mee naar Soest, waar een 2e hands markt was, waar ook platen zouden zijn. En: Bingo!
Alles in VG++ / NM- staat van een één geweldige stand meegenomen:
"Heroes" - Bowie
Viva! - Roxy
Avalon - Roxy
Green River - CCR (1st US issue)
Cosmo's Factory -CCR
Pendulum - CCR
Live - Bob Marley
Bob Dylan's Greatest Hits (stereo, had net de andere in mono)
Live Rust - Neil Young
Echt in topconditie allemaal, samen voor weinig.
Alles in VG++ / NM- staat van een één geweldige stand meegenomen:
"Heroes" - Bowie
Viva! - Roxy
Avalon - Roxy
Green River - CCR (1st US issue)
Cosmo's Factory -CCR
Pendulum - CCR
Live - Bob Marley
Bob Dylan's Greatest Hits (stereo, had net de andere in mono)
Live Rust - Neil Young
Echt in topconditie allemaal, samen voor weinig.

0
Ponty Mython
geplaatst: 22 maart 2015, 23:12 uur
Zijn er mensen die 11-12 april 2015 naar de Jaarbeurs gaan? Mijn kaartje is al binnen! 

0
geplaatst: 7 april 2015, 23:24 uur
Ja, ik ga zondag en ben benieuwd of ik dan net zo slaag als doorgaans op de zaterdag. Blijft een geweldige halfjaarlijkse traditie waar ik al weken van tevoren naar uit kijk.
0
geplaatst: 7 april 2015, 23:29 uur
_Rene schreef:
Ja, ik ga zondag en ben benieuwd of ik dan net zo slaag als doorgaans op de zaterdag. Blijft een geweldige tweejaarlijkse traditie waar ik al weken van tevoren naar uit kijk.
Ja, ik ga zondag en ben benieuwd of ik dan net zo slaag als doorgaans op de zaterdag. Blijft een geweldige tweejaarlijkse traditie waar ik al weken van tevoren naar uit kijk.
Beurs is tweemaal per jaar - is dus halfjaarlijkse traditie. Vorige editie gemist, na zorgvuldige overweging en overleg met m'n financieel adviseur. Met vinylvriend oostwaarts getogen en adequaat gecompenseerd in een aantal Rheinsteden - darum ist es am Rhein so schön

Sla hoogstwaarschijnlijk ook deze editie over.
0
geplaatst: 7 april 2015, 23:32 uur
Ik sla hem ook over maar ben Donderdag wel even op het Vredenburg te vinden. 

0
geplaatst: 9 april 2015, 23:16 uur
Het was zonnig en niet eens zo superdruk op het Vredenburg. Ik heb een paar mooie platen gevonden:
- Ziggy Stardust 2012 40th Anniversary edition op zwaar vinyl; toch nog voor de normale prijs!
- Beatles For Sale, 1st mono edition UK voor 4,00 euro (vanwege krassen: maar die zijn nauwelijks hoorbaar en de gatefold hoes is fraai
)
- Creedence Clearwater Revival (1968)
- The Byrds - Younger Than Yesterday
- Prince - Paisley Park / She's Always In My Hair 12"
- Rick James - Superfreak 12"
- James Carr - At the Dark End of the Street
- Irma Thomas - Down At Muscle Shoals (vergelijkbaar met Something Good (1990)
Alternatieve titel: The Muscle Shoals Sessions
- Frank Zappa - Sheik Yerbouti
Ik ben een zeer tevreden man!
Voor wie dit weekend gaat: veel succes en plezier!
- Ziggy Stardust 2012 40th Anniversary edition op zwaar vinyl; toch nog voor de normale prijs!
- Beatles For Sale, 1st mono edition UK voor 4,00 euro (vanwege krassen: maar die zijn nauwelijks hoorbaar en de gatefold hoes is fraai
)- Creedence Clearwater Revival (1968)
- The Byrds - Younger Than Yesterday
- Prince - Paisley Park / She's Always In My Hair 12"
- Rick James - Superfreak 12"
- James Carr - At the Dark End of the Street
- Irma Thomas - Down At Muscle Shoals (vergelijkbaar met Something Good (1990)
Alternatieve titel: The Muscle Shoals Sessions
- Frank Zappa - Sheik Yerbouti
Ik ben een zeer tevreden man!

Voor wie dit weekend gaat: veel succes en plezier!
0
geplaatst: 11 april 2015, 00:03 uur
Ik voel me niet best, erg grieperig, dus dat gaat hem morgen niet worden.
Toch de eerste keer in elf jaar tijd dat ik een keer moet overslaan, maar.... geen nood:
mijn vriendin gaat wel, dus die kan mooi voor mij wat spullen mee brengen.
Moet toch minstens een handtekening van al die Bondgirls hebben (als superfan zijnde).
Toch de eerste keer in elf jaar tijd dat ik een keer moet overslaan, maar.... geen nood:
mijn vriendin gaat wel, dus die kan mooi voor mij wat spullen mee brengen.
Moet toch minstens een handtekening van al die Bondgirls hebben (als superfan zijnde).
0
geplaatst: 11 april 2015, 00:42 uur
Ik was totaal niet van plan te gaan, had zelfs andere plannen maar die zijn geschikter voor een heerlijk zonnetje dus dat komt later wel.
Nu maar weer eens naar de beurs en deze keer zonder partner: veel rustiger voor mijn gemoedstoestand

0
geplaatst: 11 april 2015, 16:01 uur
Pijn in de portemonnee was een beter signaal geweest - pijn in de voeten: verkeerd schoeisel?
0
Telamon
geplaatst: 11 april 2015, 17:43 uur
Ook pijn in mn voeten, en nauwelijks in mn portemonnee. Toch eea gevonden in de 3,- en 5,- bakken, en enkel Only Life van The Feelies was iets boven de 10,-
Blij met 2x Icicle Workspp, benieuwd naar Latin Quarter ( hitje Radio Africa).
Daarnaast gekocht: platen die je veel zag als Joe Jackson, OMD, Nina Hagen, CSN, The Fixx en Human League.
Blij met 2x Icicle Workspp, benieuwd naar Latin Quarter ( hitje Radio Africa).
Daarnaast gekocht: platen die je veel zag als Joe Jackson, OMD, Nina Hagen, CSN, The Fixx en Human League.
0
geplaatst: 11 april 2015, 17:44 uur
Welke 2 van Icicle Works?
Verder een net rijtje artiesten, aantal van mijn favo's
Verder een net rijtje artiesten, aantal van mijn favo's

0
geplaatst: 11 april 2015, 17:49 uur
Hier nog eentje. En dan wilde ik het niet lang maken.... niet gelukt maar wel 7 leuke lp's erbij. Ik ga niet meer zoeken bij stands waar niks gesorteerd staat. Geen zin in.
0
Telamon
geplaatst: 11 april 2015, 18:14 uur
aERodynamIC schreef:
Ik ga niet meer zoeken bij stands waar niks gesorteerd staat. Geen zin in.
Ik ga niet meer zoeken bij stands waar niks gesorteerd staat. Geen zin in.
en bij stands waar de bakken propvol staan.

0
geplaatst: 11 april 2015, 18:26 uur
En waar je dan lekker hutje mutje met anderen staat. Die laat ik lekker zitten

0
geplaatst: 11 april 2015, 18:30 uur
Zwetend, windend en met een karretje achter zich aanzeulende nerds 

0
Telamon
geplaatst: 11 april 2015, 18:34 uur
en mensen met rugzakken, 
en mensen die met hun vingers aan het vinyl zitten om ze te bekijken of er vetvlekken en krassen opzitten,
en mensen die platen lekker doordrukken als ze wat lastiger terug in de hoes gaan...

en mensen die met hun vingers aan het vinyl zitten om ze te bekijken of er vetvlekken en krassen opzitten,

en mensen die platen lekker doordrukken als ze wat lastiger terug in de hoes gaan...

0
geplaatst: 11 april 2015, 18:47 uur
Kortom: ondanks dat ik helemaal niet in de planning had staan te gaan vond ik het weer heerlijk en voelde me helemaal alleen deze keer ook niet opgejaagd 
Overigens werd ik wel wat zemelig van het zangeresje dat ergens in de middag op het podium stond.

Overigens werd ik wel wat zemelig van het zangeresje dat ergens in de middag op het podium stond.
0
Ponty Mython
geplaatst: 11 april 2015, 21:55 uur
Het was een aardige dag. Voor een zaterdag vond ik het opvallend rustig.
Ik heb een paar mooie promo's gevonden. Zo'n 75 euro uitgegeven. Wederom weinig dance aanwezig. Teveel stands met bakken waar niks gesorteerd was. Wel veel koopjesbakken. Ik heb het gevoel alsof de platenbeurs langzaam wordt overgenomen door 'alles voor €1,-' stands' en ongesorteerde bakken.
Niet als je zes uur aan één stuk hebt rondgelopen.
Ik heb een paar mooie promo's gevonden. Zo'n 75 euro uitgegeven. Wederom weinig dance aanwezig. Teveel stands met bakken waar niks gesorteerd was. Wel veel koopjesbakken. Ik heb het gevoel alsof de platenbeurs langzaam wordt overgenomen door 'alles voor €1,-' stands' en ongesorteerde bakken.
Mjuman schreef:
Pijn in de portemonnee was een beter signaal geweest - pijn in de voeten: verkeerd schoeisel?
(quote)
Niet als je zes uur aan één stuk hebt rondgelopen.

0
geplaatst: 11 april 2015, 23:23 uur
Ik heb er rond de 200 euro uitgegeven.
Toch knap wanneer je er zelf niet fysiek aanwezig was!
Vooral aan foto's met handtekening van de vijf James Bond girls
en de volgende drie soundtrack cd's:
The Great Escape 3cd Elmer Berstein
Gangster Squad 1cd Steve Jablonsky
Jaws 1cd John Williams digipack
En nog een Japanse filmbrochure van The Living Daylights.
Toch knap wanneer je er zelf niet fysiek aanwezig was!

Vooral aan foto's met handtekening van de vijf James Bond girls
en de volgende drie soundtrack cd's:
The Great Escape 3cd Elmer Berstein
Gangster Squad 1cd Steve Jablonsky
Jaws 1cd John Williams digipack
En nog een Japanse filmbrochure van The Living Daylights.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 26 augustus 2015, 06:40 uur
Even melden dat in Belgenland de platenbeurzen weldra weer van start gaan: http://www.kdxfairs.be/.
0
kippenhok
geplaatst: 5 oktober 2015, 17:32 uur
Telamon schreef:
Morgen platenbeurs in de RAI.
ARC Record Planet - The Worlds Biggest Record Fairs - recordplanet.nl
Morgen platenbeurs in de RAI.
ARC Record Planet - The Worlds Biggest Record Fairs - recordplanet.nl
De beurs was weer eens in een andere hal. Dir keer bij ingang D. Helaas weinig mogelijkheden voor standhouders om platen op te hangen en dat maakt het allemaal een beetje sfeerloos

Toch nog wat leuk spul gekocht, en allemaal voor leuke prijzen:
Vinyl:
-Depeche Mode - Black Celebration; duitse DMM persing op grijs vinyl
-Hawkwind - Warrior on the Edge of Time; UK 2e issue
-Iron Maiden - Iron Maiden; UK eerste persing
-Jakszyk, Fipp and Collins - A Scarcity of Miracles
-Pixies - Bossanova; NL 1e persing
0
Telamon
geplaatst: 5 oktober 2015, 18:52 uur
Ik vond het zwaar tegenvallen. Veel stands met de standaard Stones, Beatles, Bowie bakken. En veel stands met rommelige dozen waarin €0,50 platen nu voor € 3,- of 4,- per stuk werden aangeboden. Ik heb niet gevonden waar ik naar zocht.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 26 oktober 2015, 07:03 uur
Gisteren heb ik een haast traditioneel bezoekje gebracht aan de platenbeurs in Kortrijk, ook om nog eens met dazzler te kunnen praten. Ik ben heel kalm geweest, ook al omdat oktober even traditioneel een dure maand voor mij is. Ik had maar twee lp's mee, eentje van Gillan en eentje van Triumph.
Om 9u00 was ik daar al want om 9u00 was het VIP-toegang mits hogere inkomprijs (8 eur!), de rest mocht om 10u00 binnen. Het wordt er niet goedkoper op, voor de prijzen moet je het al lang niet meer doen, enkel om de hiaten in de collectie op te vullen. Eén keer heb ik mij moeten inhouden om in lachen uit te barsten door de prijs van een bepaald item. De betrekkelijke hype stuwt de prijzen omhoog.
Om 11u15 was ik daar alweer weg, ik moest rond de middag terug thuis zijn maar was dat niet het geval, dan was ik ook al weg. Rond dat tijdstip was die zaal van Kortrijk Xpo heel vol en geraakte je soms met moeite nog bij de bakken.
Het zoeken in de bakken van sommige verkopers zorgde voor nog oprispingen. Die doen werkelijk geen moeite om het een beetje gemakkelijk te maken voor hun potentiële klanten, genres door elkaar, artiesten door elkaar, oud en nieuw door elkaar. Zo veel tijd heb ik nooit om te zoeken.
Om 9u00 was ik daar al want om 9u00 was het VIP-toegang mits hogere inkomprijs (8 eur!), de rest mocht om 10u00 binnen. Het wordt er niet goedkoper op, voor de prijzen moet je het al lang niet meer doen, enkel om de hiaten in de collectie op te vullen. Eén keer heb ik mij moeten inhouden om in lachen uit te barsten door de prijs van een bepaald item. De betrekkelijke hype stuwt de prijzen omhoog.
Om 11u15 was ik daar alweer weg, ik moest rond de middag terug thuis zijn maar was dat niet het geval, dan was ik ook al weg. Rond dat tijdstip was die zaal van Kortrijk Xpo heel vol en geraakte je soms met moeite nog bij de bakken.
Het zoeken in de bakken van sommige verkopers zorgde voor nog oprispingen. Die doen werkelijk geen moeite om het een beetje gemakkelijk te maken voor hun potentiële klanten, genres door elkaar, artiesten door elkaar, oud en nieuw door elkaar. Zo veel tijd heb ik nooit om te zoeken.
* denotes required fields.