Muziek / Nieuws / Mega CD en Platenbeurs en overige platenbeurzen
zoeken in:
0
geplaatst: 26 oktober 2015, 11:08 uur
Sir Spamalot schreef:
Om 11u15 was ik daar alweer weg, ik moest rond de middag terug thuis zijn maar was dat niet het geval, dan was ik ook al weg. Rond dat tijdstip was die zaal van Kortrijk Xpo heel vol en geraakte je soms met moeite nog bij de bakken.
Het zoeken in de bakken van sommige verkopers zorgde voor nog oprispingen. Die doen werkelijk geen moeite om het een beetje gemakkelijk te maken voor hun potentiële klanten, genres door elkaar, artiesten door elkaar, oud en nieuw door elkaar. Zo veel tijd heb ik nooit om te zoeken.
Om 11u15 was ik daar alweer weg, ik moest rond de middag terug thuis zijn maar was dat niet het geval, dan was ik ook al weg. Rond dat tijdstip was die zaal van Kortrijk Xpo heel vol en geraakte je soms met moeite nog bij de bakken.
Het zoeken in de bakken van sommige verkopers zorgde voor nog oprispingen. Die doen werkelijk geen moeite om het een beetje gemakkelijk te maken voor hun potentiële klanten, genres door elkaar, artiesten door elkaar, oud en nieuw door elkaar. Zo veel tijd heb ik nooit om te zoeken.
Als ik dit zo lees, moet ik welhaast concluderen dat jij een Nederlandse vrouw bent - Nederlanders kunnen zeuren en vrouwen nog het beste.

Als je tijd zo kostbaar is, vermijd je het beste die ongesorteerde bakken
Edoch, daar kan je soms de leukste vondsten doen. En, bedenk elke sortering heeft: a. zijn prijs - naarmate beter opgezet, betaal je gewoon meer; en b. zijn beperkingen: niet iedereen plaatst een bepaald sub-genre daar waar je het verwacht - wave, postpunk, punk en indie worden heel vaak bij elkaar gezet; alfabetiseren blijft moeilijk - klassiek voorbeeld: A Certain Ratio onder de "A".Volgende maand - zelfde tijd grote platenbeurs hier (Utrecht, entree 12,- ); heel veel metal en ook partijen nieuw tegen schappelijke prijzen. Ik twijfel nog of ik ga - vorig jaar bij de kosteloze voorbeurs op donderdag al een groot deel van het budget gespendeerd.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 26 oktober 2015, 16:48 uur
Mjuman, je hebt een punt en ik kan een lastig mens zijn, zeker de maandagmorgen bij het typen van mijn bericht.
Misschien ben ik te verwend of heb ik efkes geen zin meer in platenbeurzen. Ik heb al een aantal keren mogen deelnemen aan MuMe meetings en daar was het echt aangenaam roffelen in de platenbakken.
Ik spreek enkel voor mijnen "winkel" maar bij Metal vind ik de prijzen exuberant of zat er veel kaf tussen het koren. Ik denk dat ik er iets van ken maar ontelbaar veel cd's van ook mij onbekende groepen vond ik daar, leuk voor de liefhebber maar niet voor mij. Misschien moet ik binnenkort eens Utrecht onveilig maken...
Ach, het zal wel overgaan
.
Misschien ben ik te verwend of heb ik efkes geen zin meer in platenbeurzen. Ik heb al een aantal keren mogen deelnemen aan MuMe meetings en daar was het echt aangenaam roffelen in de platenbakken.Ik spreek enkel voor mijnen "winkel" maar bij Metal vind ik de prijzen exuberant of zat er veel kaf tussen het koren. Ik denk dat ik er iets van ken maar ontelbaar veel cd's van ook mij onbekende groepen vond ik daar, leuk voor de liefhebber maar niet voor mij. Misschien moet ik binnenkort eens Utrecht onveilig maken...

Ach, het zal wel overgaan
.
0
geplaatst: 26 oktober 2015, 17:13 uur
Die prijzen voor vinyl van metal uit de jaren 80 zullen nog wel meer stijgen denk ik. De vinyl revival is intussen een kleine tien jaar bezig en schaarste drijft de prijzen omhoog. Ik ben in 2008 weer vinyl gaan kopen en mijn verzameling voelt wel compleet. Vorig jaar op een kleine muziekbeurs nog Abigail van King Diamond gevonden en daarmee had ik het laatste grote hiaat gevuld. Voor mij hoeven die vervelende drukke en dure platenbeurzen dus niet meer. 

0
geplaatst: 26 oktober 2015, 17:30 uur
Deels denk ik er ook zo over - het is idd soms verbijsterend om te zien wat voor prijzen er gevraagd worden. De voorbeurs op Vreeburg, aan de vooravond, is kosteloos en daar kan je soms wel wat vinden.
Waarschijnlijk ga ik zelf niet naar die grote beurs ... al twijfel ik omdat ik hoop dat er wellicht recent nieuw vinyl weggedaan wordt tegen schappelijke prijzen, gewoon omdat er te veel geperst is.
Sir Spamalot ik voel wel met je mee hoor, maar ja - 't komt nou eenmaal uit de lengte - dwz de tijd die je eraan moet besteden - of de breedte; dwz het budget. Zeker in Utrecht kan het handig zijn vooraf de plattegrond te downloaden, te inventariseren wat wel/wat niet - er zijn hele 'straten' met metal en in eerste instantie even globaal te verkennen - zonder te stoppen - om een idee te krijgen. Blijf je eenmaal staan, dan gaat het hard
Waarschijnlijk ga ik zelf niet naar die grote beurs ... al twijfel ik omdat ik hoop dat er wellicht recent nieuw vinyl weggedaan wordt tegen schappelijke prijzen, gewoon omdat er te veel geperst is.
Sir Spamalot ik voel wel met je mee hoor, maar ja - 't komt nou eenmaal uit de lengte - dwz de tijd die je eraan moet besteden - of de breedte; dwz het budget. Zeker in Utrecht kan het handig zijn vooraf de plattegrond te downloaden, te inventariseren wat wel/wat niet - er zijn hele 'straten' met metal en in eerste instantie even globaal te verkennen - zonder te stoppen - om een idee te krijgen. Blijf je eenmaal staan, dan gaat het hard

0
buizen
geplaatst: 26 oktober 2015, 17:34 uur
Mjuman schreef:
Volgende maand - zelfde tijd grote platenbeurs hier (Utrecht, entree 12,- ); heel veel metal en ook partijen nieuw tegen schappelijke prijzen. Ik twijfel nog of ik ga - vorig jaar bij de kosteloze voorbeurs op donderdag al een groot deel van het budget gespendeerd.
(quote)
Volgende maand - zelfde tijd grote platenbeurs hier (Utrecht, entree 12,- ); heel veel metal en ook partijen nieuw tegen schappelijke prijzen. Ik twijfel nog of ik ga - vorig jaar bij de kosteloze voorbeurs op donderdag al een groot deel van het budget gespendeerd.
Hmmm... heel veel metal...

Desniettegenstaande zo'n beurs me best leuk lijkt en vooral omdat Metal Massacre XI, XII en XIII hier nog missen in de collectie (deel 1 t/m 10 ligt hier in uitmuntende conditie in de kluis) gaat buizen niet.
Het is een herfst vol liveconcerten/-concertjes en alle aandacht gaat daar naar toe.
En daarnaast heb ik dan op dit moment liever een goede camera dan 10 collectors items op vinyl.
First things first, youtube wacht op buizen.
De mensen die wel naar Utrecht gaan: succes met die ene elpee scoren!

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 26 oktober 2015, 17:43 uur
Kronos, "If Memory serves me right..." heb je volgens mij de EP van Mercyful Fate. Hij lag daar ook in Kortrijk... 50 eur. Ik zag ook een jonge dame Sergeant Peppers van The Beatles op vinyl met nog twee kleine aankopen binnendoen voor 100 eur. Hey, wie betaalt, die bepaalt en het blijft een economische kwestie van vraag en aanbod en de wil van de potentiële koper om er zijn geld aan te geven. Ik had er geen zin in, er zijn al genoeg euro's door mijn handen geglipt in oktober (onroerende voorheffing, alle verzekeringen, nieuwe banden, groot onderhoud Spammobiel). Hopelijk blijft er nog iets over voor die o zo gewilde cd-kast
. Daar moet ik eens werk van maken, ik denk er al lang genoeg aan.
. Daar moet ik eens werk van maken, ik denk er al lang genoeg aan.
0
geplaatst: 26 oktober 2015, 18:25 uur
Sir Spamalot schreef:
"If Memory serves me right..." heb je volgens mij de EP van Mercyful Fate. Hij lag daar ook in Kortrijk... 50 eur.
"If Memory serves me right..." heb je volgens mij de EP van Mercyful Fate. Hij lag daar ook in Kortrijk... 50 eur.
Die heb ik inderdaad, Sir. Ik betaalde er 60 euro voor. Dat vond ik deze moeilijk te vinden klassieker wel waard. Maar gelukkig voor mijn portemonnee is dat anders nooit het geval. Enkel voor de EP van Sortilège heb ik bijna evenveel betaald. Een half jaar later zag ik die voor 10 euro in de Record Collector liggen.
Maar och, ik ben er niet minder blij mee. 
0
geplaatst: 26 oktober 2015, 18:40 uur
Mjuman schreef:
Waarschijnlijk ga ik zelf niet naar die grote beurs ... al twijfel ik omdat ik hoop dat er wellicht recent nieuw vinyl weggedaan wordt tegen schappelijke prijzen, gewoon omdat er te veel geperst is
Waarschijnlijk ga ik zelf niet naar die grote beurs ... al twijfel ik omdat ik hoop dat er wellicht recent nieuw vinyl weggedaan wordt tegen schappelijke prijzen, gewoon omdat er te veel geperst is
Zelfde voorkeur hier, op de donderdag ervoor lekker naar Vredenburg.
0
geplaatst: 26 oktober 2015, 22:03 uur
Ik ga op zaterdag naar die beurs in Utrecht. Alleen al het kijken en zwalken langs die bakken vind ik een heerlijke dag besteding.
Op zondag sta ik er weer. Maar dan help ik iemand met verkopen.
Op zondag sta ik er weer. Maar dan help ik iemand met verkopen.
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 22:02 uur
Running On Empty schreef:
(quote)
Net als vorig jaar doe ik met je mee. Ook nog eens eerste keus. En hopelijk weer zulk mooi weer.

0
buizen
geplaatst: 1 november 2015, 13:58 uur
Menig metalhead van het eerste uur bereikt zo langzamerhand een leeftijd dat er gedacht kan worden aan koffieconcerten op de zondagmiddag.
En wat is er dan fijner dan het bezoeken van een heel leuk initiatief:
"Op zondag 6 december presenteren Hedon Zwaar en Buro Ruis de gouden combinatie Metal Beurs & Metal koffie Concert. Deze zondag kan elke verzamelaar van het hardere werk tussen 12:00 en 19:00 in de Grote Zaal zijn of haar hart ophalen, of je stort je op het vinden van die ene LP of CD die de collectie compleet zal maken. Naast Cd’s en Lp’s zullen er ook verscheidende stands zijn waar shirts, patches, en alle overige metal memorabilia verkrijgbaar zullen zijn.
Traditiegetrouw zal ook het Metal koffie Concert weer plaats vinden. In de Kleine Zaal barst om 14:00 het strijdgeweld los met in totaal vier bands die de laatste restjes slaap uit je oren en oren zullen blazen."
Op de verjaardag van de Goedheiligman maar eens even een kijkje nemen in Zwolle
.
En wat is er dan fijner dan het bezoeken van een heel leuk initiatief:
"Op zondag 6 december presenteren Hedon Zwaar en Buro Ruis de gouden combinatie Metal Beurs & Metal koffie Concert. Deze zondag kan elke verzamelaar van het hardere werk tussen 12:00 en 19:00 in de Grote Zaal zijn of haar hart ophalen, of je stort je op het vinden van die ene LP of CD die de collectie compleet zal maken. Naast Cd’s en Lp’s zullen er ook verscheidende stands zijn waar shirts, patches, en alle overige metal memorabilia verkrijgbaar zullen zijn.
Traditiegetrouw zal ook het Metal koffie Concert weer plaats vinden. In de Kleine Zaal barst om 14:00 het strijdgeweld los met in totaal vier bands die de laatste restjes slaap uit je oren en oren zullen blazen."
Op de verjaardag van de Goedheiligman maar eens even een kijkje nemen in Zwolle
.
0
Ponty Mython
geplaatst: 20 november 2015, 15:52 uur
Zijn er morgen of zondag nog meer mensen die op jacht gaan in de Jaarbeurs?
0
geplaatst: 20 november 2015, 17:16 uur
Ponty Mython schreef:
Nee, - ik voorspel: hoge prijzen, veel niet-Europeanen, pijn in de voeten en de portemonnee.
0
buizen
geplaatst: 20 november 2015, 17:27 uur
An sich lijkt het me best leuk eens mee te maken, die grootte, dat massale, zoveel keuze, eens even kijken wat ze vragen voor bijzonder vinyl dat ik zelf heb, etc. Maar vooral voor inkoop, ze hebben daar toch alles? Maar als Mjuman zegt dat het daar veel te duur is, en Running on Empty meen ik laatst ook, dan laat maar zitten.
Heb m'n zinnen gezet op een puur metal georienteerde verkoop-/ruilbeurs in Zwolle (Hedon), en dat is 6 dec. al. Veel gemoedelijker, minder ver reizen en waarschijnlijk ook milder geprijsd. En je krijgt er nog 4 beginnende metalbandsoptredens bij ook: een 'koffieconcert'.
Heb m'n zinnen gezet op een puur metal georienteerde verkoop-/ruilbeurs in Zwolle (Hedon), en dat is 6 dec. al. Veel gemoedelijker, minder ver reizen en waarschijnlijk ook milder geprijsd. En je krijgt er nog 4 beginnende metalbandsoptredens bij ook: een 'koffieconcert'.
0
geplaatst: 20 november 2015, 17:33 uur
buizen schreef:
An sich lijkt het me best leuk eens mee te maken, die grootte, dat massale, zoveel keuze, eens even kijken wat ze vragen voor bijzonder vinyl dat ik zelf heb, etc. Maar vooral voor inkoop, ze hebben daar toch alles? Maar als Mjuman zegt dat het daar veel te duur is, en Running on Empty meen ik laatst ook, dan laat maar zitten.
Voor een metalo is die beurs, gezien het overweldigende staalaanbod, juist wél interessant. Dan moet je wel goed voorbereiden - plattegrond bekijken, indeling,welke verkopers komen er, wat bieden ze aan, check hoe ze zich presenteren op hun website (wat zoek je). Weet dat bijv Bluesite uit Bielefeld er zal zijn, wat knakkers uit Darmstadt en zo. Entreeprijs is bij al 12 euro, parkeerkaart is dacht ik ook 10 euro, maar ook drankjes en broodjes zijn aan de prijs., daarom altijd eigen fles water etc meenemen + broodjes en voldoende pegulanten. Er zijn pinautomaten in de hal, maar er zijn heel wat wachtenden voor u.
0
kippenhok
geplaatst: 20 november 2015, 17:39 uur
Mjuman schreef:
Voor een metalo is die beurs, gezien het overweldigende staalaanbod, juist wél interessant. Dan moet je wel goed voorbereiden - plattegrond bekijken, indeling,welke verkopers komen er, wat bieden ze aan, check hoe ze zich presenteren op hun website (wat zoek je). Weet dat bijv Bluesite uit Bielefeld er zal zijn, wat knakkers uit Darmstadt en zo. Entreeprijs is bij al 12 euro, parkeerkaart is dacht ik ook 10 euro, maar ook drankjes en broodjes zijn aan de prijs., daarom altijd eigen fles water etc meenemen + broodjes en voldoende pegulanten. Er zijn pinautomaten in de hal, maar er zijn heel wat wachtenden voor u.
(quote)
Helemaal mee eens. Ik ga dit jaar niet, maar voor mij zou ook de enige reden het aanbod van metal zijn.
@buizen: hoeveel kramen zullen er staan in de Hedon?
0
geplaatst: 20 november 2015, 17:40 uur
Ponty Mython schreef:
Ik ga morgen jagen en zondag werk ik er...
0
buizen
geplaatst: 20 november 2015, 17:47 uur
De laatste keer dat ik in de Jaarbeurs was was met een Kamasutrabeurs ofzoiets, met een vriendin. Wat een trieste toestand, weinig opwindends aan, ook weer meegemaakt maar we hadden het gauw gezien.
Prijzen van (armetierige) consumpties waren schandalig.
De keer daarvoor was met een grote pluimveetentoonstelling, dat was wel leuk. Franse hangoordwergkonijntjes enzo. En dat volk was schitterend om te observeren en mee te kletsen. Entree was er ook laag.
Zal eens naar wat websites kijken, Mjuman bedankt voor de tips. Is die plattegrond etc. nu digitaal al ergens in te zien? Wacht, ik zoek zelf wel even.
Maar toch denk ik niet dat ik erheen ga, als alles daar toch al zo duur is (het vinyl). Ben daarnaast die randfacaliteitkosten onderhand ook beu, zoals 10euro parkeerkosten en 12,- entree. Niet om te zeuren maar dat is in Duitsland echt anders (parkeren, broodjes).
Of ik moet al zo'n website zien die gewoon zeer redelijke prijzen hanteert. Maar dan nog. Te kort dag. Zondag Europe in Enschede en morgen zou ik ook niet zomaar naar Utrecht kunnen. Volg dit topic wel op de voet, hopelijk posten mensen die er wel heen gaan straks ervaringen.
Prijzen van (armetierige) consumpties waren schandalig.
De keer daarvoor was met een grote pluimveetentoonstelling, dat was wel leuk. Franse hangoordwergkonijntjes enzo. En dat volk was schitterend om te observeren en mee te kletsen. Entree was er ook laag.
Zal eens naar wat websites kijken, Mjuman bedankt voor de tips. Is die plattegrond etc. nu digitaal al ergens in te zien? Wacht, ik zoek zelf wel even.
Maar toch denk ik niet dat ik erheen ga, als alles daar toch al zo duur is (het vinyl). Ben daarnaast die randfacaliteitkosten onderhand ook beu, zoals 10euro parkeerkosten en 12,- entree. Niet om te zeuren maar dat is in Duitsland echt anders (parkeren, broodjes).
Of ik moet al zo'n website zien die gewoon zeer redelijke prijzen hanteert. Maar dan nog. Te kort dag. Zondag Europe in Enschede en morgen zou ik ook niet zomaar naar Utrecht kunnen. Volg dit topic wel op de voet, hopelijk posten mensen die er wel heen gaan straks ervaringen.
0
buizen
geplaatst: 20 november 2015, 17:54 uur
hoeveel kramen zullen er staan in de Hedon?
Vast niet zoveel als in de Jaarbeurs.
Ik hoop op particulieren, want zo is het ook/mede bedoeld. Die hun vinyl kwijt moeten/willen, voor een zacht prijsje.
En ik hoop op die ene man. Die ene man uit ik dacht Deventer (niet ver van Zwolle), een handelaar in hardrock en metalvinyl. Van hem ik de Metal Massacre serie gekocht, alles in superconditie, incl. orig. binnenhoezen, ongedraaid vinyl leek het. Hij stond op een zomermarkt in Emmen, heb lang met 'm gekletst en deed me voor als enorme Metal Massacre - serie fan. Hij vroeg per stuk idiote prijzen (stickers op transparante buitenhoes, bijv. 55,- ) maar ik wou alleen de hele serie. De hele serie voor ik meen 140,-. Stom dat ik niet lager bood!
Per stuk staan ze op Ebay of Discogs voor die prijs. En nog wel hoger.
0
geplaatst: 20 november 2015, 18:50 uur
Oh goed idee

Nee, ik help van tijd tot tijd iemand, om zo nog lekker af en toe nog eens wat muziek te verkopen. Het zijn dus niet mijn items die ik verkoop.
0
geplaatst: 20 november 2015, 19:26 uur
Nee, ondanks dat de donderdag op Vredenburg grotendeels verregend is ga ik niet naar de beurs. De redenen zijn al genoemd. Toegang, parkeren en hoge prijsverwachtingen in een exploderende markt hebben mij doen besluiten elders wat vinyl te gaan scoren.
0
buizen
geplaatst: 20 november 2015, 19:26 uur
ACHTUNG: Aus technischen Gründen können z.Zt. keine gültigen Suchergebnisse erzielt werden. Nur manuelles Blättern im Alphabet des Kataloges zeigt den aktuellen Lagerbestand.
http://www.bluesiterecords.de/
De site wordt om een of andere reden [..] blijkbaar druk bezocht momenteel.
Zucht.
0
geplaatst: 20 november 2015, 20:30 uur
Ponty Mython schreef:
Ik sla deze keer over.
0
geplaatst: 22 november 2015, 02:17 uur
Inmiddels gisteren weer naar de Grote Verzamel- en platenbeurs te Utrecht geweest.
Was er redelijk druk, maar toch weer lekker veel gevonden:
LP Rolling Stones Bright lights Big City TSP
LP Rolling Stones try out club concert Parijs 2012
2LP Rolling Stones Claudine outtakes
2LP Rolling Stones Sticky Fingers 2015 versie
LP Rolling Stones Tokyo 2014
LP Thunderball score John Barry Japanse versie
LP Red Sun score Maurice Jarre
LP Vier vuisten op safari score Italiaanse versie
LP Suspect score Michael Kamen
2LP Dawn of the planet of the apes score Michael Giacchino
cd Watchmen score Tyler Bates
2cd The Delta Force score Alan Silvestri
cd Django score Louis Bacalov
dvd promo Spectre
Kalender Rolling Stones
5 James Bond autootjes Hot Wheels
3 posters Spectre
1gigantische IMAX poster Spectre
Kortom: weer blut!
2LP Rolling Stones Claudine outtakes
2LP Rolling Stones Sticky Fingers 2015 versie
LP Rolling Stones Tokyo 2014
LP Thunderball score John Barry Japanse versie
LP Red Sun score Maurice Jarre
LP Vier vuisten op safari score Italiaanse versie
LP Suspect score Michael Kamen
2LP Dawn of the planet of the apes score Michael Giacchino
cd Watchmen score Tyler Bates
2cd The Delta Force score Alan Silvestri
cd Django score Louis Bacalov
dvd promo Spectre
Kalender Rolling Stones
3 posters Spectre
1gigantische IMAX poster Spectre
0
buizen
geplaatst: 22 november 2015, 10:39 uur
Thunderball schreef:
Inmiddels gisteren weer naar de Grote Verzamel- en platenbeurs te Utrecht geweest.
......
......
......
......
Mooie score, voor een Stonesfan. Waren de prijzen nou ook zo idioot (hoog)? Of viel het wel mee?
0
geplaatst: 22 november 2015, 10:43 uur
Dit zullen wel flinke prijzen zijn. Maar zo te zien aan het lijstje van Thunderball is hij specifiek op zoek gegaan naar gadgets van Bond en ontbrekende bootlegs van de Stones en dan weet je dat je meer gaat betalen. Want dat is geen 3 voor 10 euro zoek maar uit handel om maar eens wat te noemen.
0
buizen
geplaatst: 22 november 2015, 10:45 uur
Dat snap ik wel vigil, en hoef bijv. ook niet te weten wat Thunderball betaald heeft voor zijn items, maar hij heeft ook meer rondgekeken natuurlijk. Hij heeft er prijzen gezien. Voor niet bijzondere items en voor zijn eigen bijzondere items.
Nu hoop ik niet dat het antwoord luidt: "Dan had je zelf naar de Jaarbeurs moeten gaan, dan weet je het".
Nu hoop ik niet dat het antwoord luidt: "Dan had je zelf naar de Jaarbeurs moeten gaan, dan weet je het".

* denotes required fields.