Muziek / Nieuws / Mega CD en Platenbeurs en overige platenbeurzen
zoeken in:
0
geplaatst: 22 november 2015, 10:47 uur
Dat weet je niet, misschien is het zo'n fan. Die overal doorheen rent om enkel te stoppen bij zijn vooraf aangevinkte favorieten. 
Verder las ik dat Fame er ook was, hadden die nog wat?

Verder las ik dat Fame er ook was, hadden die nog wat?
0
Telamon
geplaatst: 22 november 2015, 16:57 uur
Ik ben vandaag toch maar gegaan. Prijzen waren niet hoger dan anders (=winkel/Discogsprijzen?). Veel 1 en 3 euro bakken zien staan, maar daar is vast gisteren al het leuks al uitgevist. Voordeel van zondag is dat veel stands standaard al 20-30% korting geven.
0
geplaatst: 22 november 2015, 20:17 uur
Om even op wat vragen te antwoorden:
ik had vooraf drie items in mijn hoofd die ik wilde aanschaffen:
* posters nieuwe Bondfilm Spectre
*3 cd's met filmscores vooraf besteld bij Belgische verkoper
*4cd bootleg boxje Stones
Alleen laatste item niet gevonden en die na thuiskomst op Ebay gekocht.
Ik heb overal wel de hoofdprijs betaald.
Prijzen van gekochte Lp's varieerden van 25 tot 90 euro.
Bij binnenkomst meteen naar bekende stand met posters gegaan en meteen 80 euro (20 per poster) uitgegeven en erna naar auto gebracht. Toen moest ik nog echt beginnen.
In de platenbeurs loop ik altijd in een behoorlijk tempo in het midden van het pad en kijk dan rechts en links om mij heen of ik iets waarneem qua tekst wat op "Rolling Stones" of "soundtracks" lijkt.
Voor al het andere heb ik geen belangstelling en negeer ik.
Is het druk dan kijk ik even over schouders of tussen mensen door of ik wat zie, zo niet, meteen weer doorlopen, anders duurt het veel te lang.
Stands met vooral bakken zonder dat de items op alfabet gezet zijn en je niet specifiek snel bepaalde items kunt zoeken, sla ik volledig over, daar heb ik geen tijd voor.
Ben ik op de platenbeurs klaar, ga ik verder op de speelgoedbeurs op jacht naar Bondstuff. Ook daar negeer ik alle andere spullen.
Kan dus ook niet echt iets over gemiddelde prijzen zeggen, omdat ik er gewoon niet naar heb gekeken. Zie ik iets wat ik wil hebben, betaal ik het zonder te zeuren over de prijs.
ik had vooraf drie items in mijn hoofd die ik wilde aanschaffen:
* posters nieuwe Bondfilm Spectre
*3 cd's met filmscores vooraf besteld bij Belgische verkoper
*4cd bootleg boxje Stones
Alleen laatste item niet gevonden en die na thuiskomst op Ebay gekocht.
Ik heb overal wel de hoofdprijs betaald.
Prijzen van gekochte Lp's varieerden van 25 tot 90 euro.
Bij binnenkomst meteen naar bekende stand met posters gegaan en meteen 80 euro (20 per poster) uitgegeven en erna naar auto gebracht. Toen moest ik nog echt beginnen.
In de platenbeurs loop ik altijd in een behoorlijk tempo in het midden van het pad en kijk dan rechts en links om mij heen of ik iets waarneem qua tekst wat op "Rolling Stones" of "soundtracks" lijkt.
Voor al het andere heb ik geen belangstelling en negeer ik.
Is het druk dan kijk ik even over schouders of tussen mensen door of ik wat zie, zo niet, meteen weer doorlopen, anders duurt het veel te lang.
Stands met vooral bakken zonder dat de items op alfabet gezet zijn en je niet specifiek snel bepaalde items kunt zoeken, sla ik volledig over, daar heb ik geen tijd voor.
Ben ik op de platenbeurs klaar, ga ik verder op de speelgoedbeurs op jacht naar Bondstuff. Ook daar negeer ik alle andere spullen.
Kan dus ook niet echt iets over gemiddelde prijzen zeggen, omdat ik er gewoon niet naar heb gekeken. Zie ik iets wat ik wil hebben, betaal ik het zonder te zeuren over de prijs.
0
geplaatst: 23 november 2015, 09:32 uur
Ik heb gstruind op zaterdag en gewerkt op zondag.
Normaal ga ik struinen op zondag omdat t dan lekker rustig is. Dat werd ook zaterdag weer bevesitigd. Veel te druk... maar goed, ik heb me wel vermaakt.
Ook ik heb de ongesorteerde bakken overgeslagen, en zelfs dan kom je tijd tekort.
Italianen zijn belachelijk duur (lps van Duran Duran en Power Station voor 700 euro!!)
De 1 euro bakken hebben nu James Last, en de platen die voormalig 1 euro waren zijn nu 3 tot 5 euro. Ik zie nog steeds een stijging in de oude meuk prijzen. Gelukkig hoef en wil ik daar niet meer tussen wroeten, maar ik zié t wel gebeuren.
Ik heb wat mooie items op de kop getikt, en ben zeer tevreden.
Altijd leuk, zo'n weekendje beurs.
Normaal ga ik struinen op zondag omdat t dan lekker rustig is. Dat werd ook zaterdag weer bevesitigd. Veel te druk... maar goed, ik heb me wel vermaakt.
Ook ik heb de ongesorteerde bakken overgeslagen, en zelfs dan kom je tijd tekort.
Italianen zijn belachelijk duur (lps van Duran Duran en Power Station voor 700 euro!!)
De 1 euro bakken hebben nu James Last, en de platen die voormalig 1 euro waren zijn nu 3 tot 5 euro. Ik zie nog steeds een stijging in de oude meuk prijzen. Gelukkig hoef en wil ik daar niet meer tussen wroeten, maar ik zié t wel gebeuren.
Ik heb wat mooie items op de kop getikt, en ben zeer tevreden.
Altijd leuk, zo'n weekendje beurs.
0
Ponty Mython
geplaatst: 23 november 2015, 13:04 uur
Ik heb zaterdag een aantal leuke promo's en singles gekocht. Ook twee films meegenomen. Wel weer veel stands met ongesorteerde bakken en alles voor één euro, maar die heb ik overgeslagen. Ik heb er geen puf meer voor om al die bakken door te spitten in de hoop dat er iets leuks tussen zit. Deze keer niet zoveel uitgegeven (zo'n €30,-) en ook niet al te lang gebleven. Helaas kwam ik er thuis achter dat één van de films in de verkeerde hoes zat en die had ik dus al. Gelukkig was 'ie goedkoop.
0
geplaatst: 27 november 2015, 14:37 uur
Ik ben van plan morgen een kijkje te nemen in Zwolle: Platenbeurs in Zalencentrum SIO Zwolle - destentor.nl
Eens kijken wat er te vinden is, en hoe druk het op dat soort beurzen is.

0
buizen
geplaatst: 28 november 2015, 09:31 uur
Jester schreef:
Ik ben van plan morgen een kijkje te nemen in Zwolle: Platenbeurs in Zalencentrum SIO Zwolle - destentor.nl
Kun jij niet even via internet op je mobiel ons straks laten weten of het wat is, die beurs, Jester. En vooral of er interessante metal tussen zit?
Als het interessant is knal ik ook nog even naar Zwolle wellicht.
0
geplaatst: 28 november 2015, 12:39 uur
Ik ben net terug, viel mij niet mee, buizen. Zeker, als je zoals ik, maar CD's op zoek bent. Er stond een Duitser met een aardige collectie, en die had ook veel Metal CD's. Bij hem heb ik de geremasterde versie van The Lamb Lies Down on Broadway gekocht. Verder veel LP's en rommelmarkt-achtig spul. Ik was er met een half uurtje klaar. Ik zou er niet te ver voor rijden...
0
buizen
geplaatst: 28 november 2015, 12:45 uur
Jester schreef:
Ik ben net terug, viel mij niet mee, buizen. Zeker, als je zoals ik, maar CD's op zoek bent. Er stond een Duitser met een aardige collectie, en die had ook veel Metal CD's. Bij hem heb ik de geremasterde versie van The Lamb Lies Down on Broadway gekocht. Verder veel LP's en rommelmarkt-achtig spul. Ik was er met een half uurtje klaar. Ik zou er niet te ver voor rijden...
Dat vind ik nou tof, Jester! Dat je hier even laat weten hoe het was. Thanx a lot. CD's zijn niet mijn ding en zo te horen was het aanbod niet super. Overwoog serieus even een kijkje te nemen.
(neem tenminste aan dat de 'verder veel LP's' (ook) niet bijzonder waren?
Gefeliciteerd met TLLDoB, prima Genesisalbum.

0
geplaatst: 28 november 2015, 12:54 uur
LP's heb ik niet echt naar gekeken, zou ik niet kunnen zeggen. Ik denk dat 80% LP's en singles was.
0
buizen
geplaatst: 28 november 2015, 19:02 uur
Sinds lange tijd eens een platenbeurs bezocht, die waar Jester vandaag ook was. In Zwolle. Het was in een wijkcentrumgebouwtje. De beurs was gewoon in een van de (wat grotere) ruimtes. Uurtje geweest ofzo. De reis kostte meer tijd. Bij binnenkomst was het al direct van: "Even kijken, de beurs loopt al zowat ten einde, over drie kwartier sluiten we (ze bleken ook nog entree te vragen) dus voor een eurootje kunt u nog kijken" (normale entreeprijs 3,-). Haha, ik zei meteen dat dat belachelijk was want op de site stond dat het tot 17.00uur zou duren en nu wordt ik zo ongeveer meteen weggejaagd?!"
"Loop maar door" zei de vrouw. "Nee, hier heeft u een euro" knipoogde ik naar haar.
Er waren helemaal niet veel handelaren maar toch de nodige hardrock en metal. Maar wat ben ik geschrokken van de prijzen die ze durven te vragen zeg. Voor doodnormale elpees (bijv. jaren '90) is het minstens 12 a 15,-. En zie je op de buitenhoes al de ronde cirkel van de elpee die binnenin zit, gewoon best slijtage dus.
En gewoon de originele Reign in Blood van Slayer vragen ze 35,- voor! Die was dan wel in veel mooiere conditie maar toch, die binnenhoes die erbij zat was al niet origineel, dus belachelijk.
Rainbow On Stage vroegen ze ook 20,- voor, voor een elpee in weer niet superstaat en zelfs met met hanepoten "Klaas" op de cover gekalkt.
Om kort te gaan: ik heb helemaal niets gekocht. Wou er eerst niet weg gaan zonder toch iets te kopen, een singletje ofzo of een mooie 12'' maar vond er niets van m'n gading.
Hanoi Rocks hadden ze nog nooit van gehoord, van Ann Chrystie ook niet (1 vrouw wel, die andere standhouders niet) maar het zou kunnen dat ze het hadden maar dan moest ik zelf even zoeken in die vele vele bakken Nederlandstalig: totaal ongesorteerd.
Heb wel diverse praatjes aangeknoopt met standhouders. Hoe vaak ze dit doen, of het een beetje verkocht had vandaag, etc. etc. Leuk gesprek met een 60jarige langharige man uit Bielefeld, Duitsland. Hij staat elke week op zo'n beurs, toen ik er nog was was ie al aan het inpakken: morgen staat ie in Auricht (Dld, bij de waddenkust). Met hem ook over live-tenten in Dusseldorf gepraat, dat kende ie wel. Geen vetpot allemaal.
Een kerel uit Friesland was er nog, met z'n pa en hij zei dat ie ook eigenlijk voor de eerste keer op zo'n beurs was. Hij kocht wel wat zaken (in mijn ogen veel te duur).
Telde acht lange tafels, de prijs voor dergelijke beurzen is 15,- p. meterlengte, alleen al aan die meters standhouders moet het zo'n kleine duizend euro hebben opgebracht. De dag scheen best goed bezocht te zijn (vroegere tijdstippen) dus aan entree misschien 150 a 200 x 3,- = circa 500,-
Als je een grote ruimte hebt kun je beter een beurs organiseren dan er een te bezoeken.
Oh ja, nog een patatje gekocht, dat wel.
Ben toch blij er even geweest te zijn, nu heb ik een beetje een beeld van platenbeurzen van dergelijke bescheiden omvang. Het is denk ik beter via Discogs wat zien te scoren, de prijzen liggen daar beter, maar ben wel benieuwd wat men dan bij Discogs verstaat onder "conditie goed".
"Loop maar door" zei de vrouw. "Nee, hier heeft u een euro" knipoogde ik naar haar.
Er waren helemaal niet veel handelaren maar toch de nodige hardrock en metal. Maar wat ben ik geschrokken van de prijzen die ze durven te vragen zeg. Voor doodnormale elpees (bijv. jaren '90) is het minstens 12 a 15,-. En zie je op de buitenhoes al de ronde cirkel van de elpee die binnenin zit, gewoon best slijtage dus.
En gewoon de originele Reign in Blood van Slayer vragen ze 35,- voor! Die was dan wel in veel mooiere conditie maar toch, die binnenhoes die erbij zat was al niet origineel, dus belachelijk.
Rainbow On Stage vroegen ze ook 20,- voor, voor een elpee in weer niet superstaat en zelfs met met hanepoten "Klaas" op de cover gekalkt.
Om kort te gaan: ik heb helemaal niets gekocht. Wou er eerst niet weg gaan zonder toch iets te kopen, een singletje ofzo of een mooie 12'' maar vond er niets van m'n gading.
Hanoi Rocks hadden ze nog nooit van gehoord, van Ann Chrystie ook niet (1 vrouw wel, die andere standhouders niet) maar het zou kunnen dat ze het hadden maar dan moest ik zelf even zoeken in die vele vele bakken Nederlandstalig: totaal ongesorteerd.
Heb wel diverse praatjes aangeknoopt met standhouders. Hoe vaak ze dit doen, of het een beetje verkocht had vandaag, etc. etc. Leuk gesprek met een 60jarige langharige man uit Bielefeld, Duitsland. Hij staat elke week op zo'n beurs, toen ik er nog was was ie al aan het inpakken: morgen staat ie in Auricht (Dld, bij de waddenkust). Met hem ook over live-tenten in Dusseldorf gepraat, dat kende ie wel. Geen vetpot allemaal.
Een kerel uit Friesland was er nog, met z'n pa en hij zei dat ie ook eigenlijk voor de eerste keer op zo'n beurs was. Hij kocht wel wat zaken (in mijn ogen veel te duur).
Telde acht lange tafels, de prijs voor dergelijke beurzen is 15,- p. meterlengte, alleen al aan die meters standhouders moet het zo'n kleine duizend euro hebben opgebracht. De dag scheen best goed bezocht te zijn (vroegere tijdstippen) dus aan entree misschien 150 a 200 x 3,- = circa 500,-
Als je een grote ruimte hebt kun je beter een beurs organiseren dan er een te bezoeken.
Oh ja, nog een patatje gekocht, dat wel.
Ben toch blij er even geweest te zijn, nu heb ik een beetje een beeld van platenbeurzen van dergelijke bescheiden omvang. Het is denk ik beter via Discogs wat zien te scoren, de prijzen liggen daar beter, maar ben wel benieuwd wat men dan bij Discogs verstaat onder "conditie goed".
0
buizen
geplaatst: 28 november 2015, 20:29 uur
Jester schreef:
Ik ben net terug, viel mij niet mee, buizen. ... Er stond een Duitser met een aardige collectie..., en .... de geremasterde versie van The Lamb Lies Down on Broadway gekocht...
Ik was er met een half uurtje klaar. .
Ik ben net terug, viel mij niet mee, buizen. ... Er stond een Duitser met een aardige collectie..., en .... de geremasterde versie van The Lamb Lies Down on Broadway gekocht...
Ik was er met een half uurtje klaar. .
Toen jij er was moet het naar wat ik dan hoorde drukker zijn geweest, hoeveel mensen denk jij dat er ongeveer waren toen jij daar was vanochtend?
(ik was, als ik zelf eerder was gearriveerd en als die beurs niet zo eerder sloot dan aangekondigd, toch wel 2 uurtjes zoet kunnen zijn, dan had ik gespeurd naar Ann Christy of Zjef Vanuytsel of Cuby, dat niveau leek het niet te hebben maar je weet nooit wat er tussen zit. Een kleine beurs maar toch wel veel aanbod wil je het echt goed allemaal bij langs).
Van die handelaren vind ik het slordig als ze de boel niet op alfabet zetten, hoeveel werk is dat nou. Ook als het door de war is door de consumenten kun je het 1x p week even weer goed zetten. Nu was zoeken een crime soms.
0
geplaatst: 28 november 2015, 20:55 uur
ik denk dat er een man of 20-25 was buizen, ik was er rond half twaalf. Ik was met m'n vrouw en dochter, en toen m'n vrouw hoorde dat je entree moest betalen wilde ze eerst niet mee naar binnen, maar toen de vrouw met de kaartjes dat hoorde hoefden we maar 2 kaartjes te betalen. Ik vind dat sowieso vreemd, dat ze entree vragen voor zo'n beurs, zeker zo'n kleine. Was ook nergens van tevoren aangegeven. Ik zie dat deze organisator ook regelmatig een beurs in Deventer organiseert, daar ga ik wellicht nog wel eens naar toe, want dat is dichtbij, maar andere beurzen van deze organisator ga ik niet bezoeken. Bij die Duitser heb ik mijn enige CD gekocht: 10 euro voor de geremasterde versie van The Lamb, vond ik een redelijke prijs, hij ziet er nieuw uit.
Op 3 januari is er een beurs in Apeldoorn, daar ga ik wel eens kijken, denk ik.
Op 3 januari is er een beurs in Apeldoorn, daar ga ik wel eens kijken, denk ik.
0
buizen
geplaatst: 28 november 2015, 21:14 uur
Ok, Jester. Ja die Duitser, met z'n gegroefde gelaat en lange haar, had nog best wel een interessant aanbod. Maar prijzig vond ik gewoon. Zo'n man hoef je niets wijs te maken, die draait al lang mee (30 jaar had ie het over) en daar vind je nooit een koopje. Een vrouwelijke handelaar zei me dat ze toch zeker iedere maand wel 3x op een beurs stonden, of braderie.
Als ik jou zo hoor zou het ook best kunnen dat er amper 100 man waren vandaag.
Het meisje van de snackbar sprak ik nog en zei zij desgevraagd dat het eerder op de dag 'lekker druk' was, 'en mensen kochten toen ook bij mij patat' maar als je dan vraagt naar aantallen dan kan zo'n kind dat helemaal niet inschatten. Ze kon geen getal noemen.
Dat van die entree was ook wel even raar ja. Had er totaal geen rekening mee gehouden. Maar vond het ook weer niet erg, op de Jaarbeurs vragen ze ook wat dus zo'n kleine beurs helemaal gratis hoeft nou ook weer niet, had er alleen helemaal niet over nagedacht. Maar 3,- voelde niet goed. Als ze er niks over aankondigen. Zeker als je zoals jij zelf ff naar zo'n beurs wilt en vrouw en kind willen dan ook wel eventjes met je hobby/passie mee, en hup, zowat tien euro. Best nog een bedrag. Ik was in m'n eentje en laat en kon eigenlijk gratis naar binnen maar heb dat Zwolse buurtmens 1,- gegeven.
Misschien als ze het gratis maken dat zoiets dan veel beter loopt, en flink meer reclame: er een interessante beurs van maken. Dit was wat kneuterig, maar toch leuk om eens mee te maken.
10 euro is inderdaad niet duur voor die remaster-CD.
Als ik jou zo hoor zou het ook best kunnen dat er amper 100 man waren vandaag.
Het meisje van de snackbar sprak ik nog en zei zij desgevraagd dat het eerder op de dag 'lekker druk' was, 'en mensen kochten toen ook bij mij patat' maar als je dan vraagt naar aantallen dan kan zo'n kind dat helemaal niet inschatten. Ze kon geen getal noemen.
Dat van die entree was ook wel even raar ja. Had er totaal geen rekening mee gehouden. Maar vond het ook weer niet erg, op de Jaarbeurs vragen ze ook wat dus zo'n kleine beurs helemaal gratis hoeft nou ook weer niet, had er alleen helemaal niet over nagedacht. Maar 3,- voelde niet goed. Als ze er niks over aankondigen. Zeker als je zoals jij zelf ff naar zo'n beurs wilt en vrouw en kind willen dan ook wel eventjes met je hobby/passie mee, en hup, zowat tien euro. Best nog een bedrag. Ik was in m'n eentje en laat en kon eigenlijk gratis naar binnen maar heb dat Zwolse buurtmens 1,- gegeven.
Misschien als ze het gratis maken dat zoiets dan veel beter loopt, en flink meer reclame: er een interessante beurs van maken. Dit was wat kneuterig, maar toch leuk om eens mee te maken.
10 euro is inderdaad niet duur voor die remaster-CD.
0
buizen
geplaatst: 28 november 2015, 21:46 uur
Wat ik trouwens niet snap is dat je altijd - sowieso op rommelmarkten en in kringloopwinkels natuurlijk maar dus zelfs ook - op zo'n "verzamelaarsbeurs" als vandaag van die afschuwelijke Alle 13 goed en dat soort verzamelalbums vol baggernummers ziet. Erg versleten (van het van markt naar markt sjouwen), je ziet het witte papier rondom door de albumranden heen komen.
Ik vraag me af: Wie koopt zoiets? Is daar echt een markt voor, zijn er echt mensen die dat zoeken en kopen? Gooi toch bij de vuilnis zou ik zeggen. Maar je treft het steeds in die ongesorteerde bakken. Verschrikkelijk.
Ik vraag me af: Wie koopt zoiets? Is daar echt een markt voor, zijn er echt mensen die dat zoeken en kopen? Gooi toch bij de vuilnis zou ik zeggen. Maar je treft het steeds in die ongesorteerde bakken. Verschrikkelijk.
0
geplaatst: 1 december 2015, 14:09 uur
Ja hoor, geloof het of niet, maar er is een publiek voor die 'Alle 13 goed' LP's. Niet lachen, maar ik verzamel die dingen dus, en ik ben echt niet de enige - google er maar eens op. Nostalgie speelt daarbij een grote rol: er staan vaak nummers (singles uit de jaren 70) op die nergens anders meer te vinden zijn. En toegegeven: het gaat mij wel specifiek om die verzamel-LP's uit de serie Alle 13 goed, geen andere rommel, behalve nog een andere serie die Alle 14 favoriet heet. De ene werd destijds uitgegeven door Philips/Phonogram en die andere door EMI Bovema. Zoals gezegd: vol met jaren zeventig-nummers die je nergens anders meer vindt. Vaak wel een kleffe hap, in de categorie Mouth & MacNeal, Vicky Leandros etc., maar zoals gezegd: vooral jeugdsentiment.
Overigens geldt ook hier: ze moeten in goede (uitstekende) staat zijn, en het is een sport om er niet meer dan 1 euro per stuk voor te betalen. Met afdingen of meerdere stuks kom ik soms uit op een kwartje.
Ik zie het een beetje als postzegels verzamelen, hetzelfde als met singles van vergeten artiesten. Ze zijn gemakkelijk te vinden in de kringloop en op rommelmarkten. Daar horen ze ook thuis, en eigenlijk niet op een verzamelaarsbeurs. Want dat ben ik dan wel weer met je eens: zeker als ze in slechte staat zijn, heeft niemand er iets aan. Het is alleen maar extra meuk waar je je doorheen moet worstelen. In het algemeen vind ik ook dat organisatoren van (vooral kleinere) verzamelaarsbeurzen best wat kritischer mogen zijn in de selectie van hun aanbod.
Overigens geldt ook hier: ze moeten in goede (uitstekende) staat zijn, en het is een sport om er niet meer dan 1 euro per stuk voor te betalen. Met afdingen of meerdere stuks kom ik soms uit op een kwartje.
Ik zie het een beetje als postzegels verzamelen, hetzelfde als met singles van vergeten artiesten. Ze zijn gemakkelijk te vinden in de kringloop en op rommelmarkten. Daar horen ze ook thuis, en eigenlijk niet op een verzamelaarsbeurs. Want dat ben ik dan wel weer met je eens: zeker als ze in slechte staat zijn, heeft niemand er iets aan. Het is alleen maar extra meuk waar je je doorheen moet worstelen. In het algemeen vind ik ook dat organisatoren van (vooral kleinere) verzamelaarsbeurzen best wat kritischer mogen zijn in de selectie van hun aanbod.
0
buizen
geplaatst: 1 december 2015, 19:59 uur
gaucho schreef:
Ja hoor, geloof het of niet, maar er is een publiek voor die 'Alle 13 goed' LP's. Niet lachen, maar ik verzamel die dingen dus, en ...
Ja hoor, geloof het of niet, maar er is een publiek voor die 'Alle 13 goed' LP's. Niet lachen, maar ik verzamel die dingen dus, en ...
Dank voor je verhaal, gaucho.
"..die afschuwelijke Alle 13 goed en dat soort verzamelalbums vol baggernummers.."
schreef ik, en heb daar spijt van.
Want dat is niet wat ik bedoel, op die albums staan gewoon altijd wel geweldige nummers of liedjes.
Maar er wordt idd vaak lacherig over gedaan (ook door mij dus, excuses).
Maar hoe cool is het als je thuis bezoek hebt en over muziek praat en op een of andere manier zegt iemand "of die af-schu-we-lij-ke "Alle 13 goed, ooooeeeee foouuttttt!" en jij zegt: "Hoezo, dat zijn mooie elpees hoor, met vaak mooie liedjes", en men zegt: "Je wilt toch niet beweren dat jij zo'n elpee hebt?!!!" en jij zegt: "Jawel, de hele complete serie, in topstaat" en je een eerste Alle 13 goed op de platenspeler legt en iedereen de hele verdere avond met een big smile geniet van die gouwe ouwe, met een wijntje en ook even de voetjes van de vloer. Alle 13 goed!
Ik doelde vooral op dat het er zo ontzettend véél zijn die je tegenkomt op beurzen maar ook rommelmarkten (vrijmarkt) en kringloop en dan vooral in die erbarmelijke staat met oorspronkelijk zwarte hoeskleur maar het wit van het papier binnen komt er al doorheen.
Maar dat mensen dergelijke series verzamelen snap ik best. Maar dan in zeer goede staat, niet die meuk die je steeds tegenkomt. Doe ze anders even in een transparante extra buitenhoes, de mooie exemplaren, hoef je ook niet al die bakken door maar ga je recht op de transparante hoezenafdeling af.
0
geplaatst: 1 december 2015, 21:25 uur
buizen schreef:
"..die afschuwelijke Alle 13 goed en dat soort verzamelalbums vol baggernummers.."
Want dat is niet wat ik bedoel, op die albums staan gewoon altijd wel geweldige nummers of liedjes.
Nou, je mag er best lacherig over doen, hoor. Want het is nou ook weer niet zo dat ik die platen beschouw als het hoogste goed uit de muziekgeschiedenis. Want op een enkele uitzondering na zijn die platen muzikaal echt ondermaats. Ik zie toevallig net dat iemand hier op MusicMeter zelfs de moeite heeft genomen om al die LP's op de site te zetten (hier bijvoorbeeld), en als ik die tracklists weer eens naloop, kan ik zelf een huivering ook niet onderdrukken...
Waarom ik ze dan koop? De 'camp'-factor & nostalgie - het voert me gewoon terug naar mijn jeugdjaren, toen ik nog onbezorgd van dat soort nummers kon genieten. Plus het feit dat die serie vanaf begin jaren zeventig consequent is doorgegaan, heel lang met hetzelfde hoesontwerp, hetzelfde lettertype en ook nog eens dezelfde hoezenpoezen (door de jaren heen waren het volgens mij steeds dezelfde 2 niet onaantrekkelijke dames).
En natuurlijk die vreemde mix van af en toe een erg goed nummer, veel middelmatigs en ook regelmatig nummers die echt niet om aan te horen zijn. Op een gegeven moment begon ik te merken dat die dingen goedkoop te vinden zijn en dan wordt het leuk om de hele serie bij elkaar te krijgen. Ik heb ze overigens lang niet allemaal hoor, maar als ik er weer eentje vind voor minder dan een euro, pak ik 'm graag mee. Net zoiets als die langlopende Dance Classics-serie uit de jaren 80 en 90. Al sla ik die muzikaal een stuk hoger aan.
Maar in het onwaarschijnlijke geval dat 'Alle 13 goed' op een verjaardagsfeestje ter sprake komt, houd ik natuurlijk wijselijk mijn mond.....

0
buizen
geplaatst: 1 december 2015, 21:35 uur
gaucho schreef:
... Ik zie toevallig net dat iemand hier op MusicMeter zelfs de moeite heeft genomen om al die LP's op de site te zetten (hier bijvoorbeeld), en als ik die tracklists weer eens naloop, kan ik zelf een huivering ook niet onderdrukken...
het feit dat die serie vanaf begin jaren zeventig consequent is doorgegaan, heel lang met hetzelfde hoesontwerp, hetzelfde lettertype en ook nog eens dezelfde hoezenpoes (door de jaren heen waren het volgens mij steeds dezelfde 2 niet onaantrekkelijke dames).
En natuurlijk die vreemde mix van af en toe een erg goed nummer, veel middelmatigs en ook regelmatig nummers die echt niet om aan te horen zijn.
(quote)
... Ik zie toevallig net dat iemand hier op MusicMeter zelfs de moeite heeft genomen om al die LP's op de site te zetten (hier bijvoorbeeld), en als ik die tracklists weer eens naloop, kan ik zelf een huivering ook niet onderdrukken...
het feit dat die serie vanaf begin jaren zeventig consequent is doorgegaan, heel lang met hetzelfde hoesontwerp, hetzelfde lettertype en ook nog eens dezelfde hoezenpoes (door de jaren heen waren het volgens mij steeds dezelfde 2 niet onaantrekkelijke dames).
En natuurlijk die vreemde mix van af en toe een erg goed nummer, veel middelmatigs en ook regelmatig nummers die echt niet om aan te horen zijn.
Je hebt helemaal gelijk, het is puur camp.
Dat is de goede definitie. Geweldig.Aannemende dat er tenminste niet nog een andere doelgroep is die al die nummers echt heel mooi vindt en de elpees koopt om vaak te draaien thuis. Maar die zou ik dan nog niet uitlachen, maar ze lijken me wel bijzonder.
Een vroegere oud-collega van me was vrouw en reed in een oude Chevrolet Camaro (geen mooi opgeknapte) en rookte Zware van Nelle. Hartstikke fout, maar woest aantrekkelijk om die reden (o.a.). Slechte B-films zijn ook zo mooi, liefst die oude zwartwitte.
Muziekverzamelaarsbeurzen hebben ook iets fouts.
0
geplaatst: 1 december 2015, 21:40 uur
Soms moet je enkel maar genieten van een mooi gesprek op MuMe zonder er doorheen te ratelen.
Maar goed nu heb ik het toch gedaan
Maar goed nu heb ik het toch gedaan

0
buizen
geplaatst: 1 december 2015, 21:58 uur
Nu ik dan weet dat dergelijke mensen echt bestaan, gaucho, zal ik in voorkomende gevallen wel een beetje opletten. Een Alle 13 Goed - exemplaar in mintstaat dat op een beurs ligt wisselt dan van eigenaar. 50 cent of misschien 80 cent zit ik aan te denken. En dan laat ik het je wel weten, misschien is het net een missend exemplaar in je collectie en anders gaat ie hier in de verzameling.
Als de hoes heel mooi is kan 1 euro ook nog.
Als de hoes heel mooi is kan 1 euro ook nog.
0
Telamon
geplaatst: 1 december 2015, 21:59 uur
gaucho schreef:
Waarom ik ze dan koop? De 'camp'-factor & nostalgie - het voert me gewoon terug naar mijn jeugdjaren, toen ik nog onbezorgd van dat soort nummers kon genieten.
Waarom ik ze dan koop? De 'camp'-factor & nostalgie - het voert me gewoon terug naar mijn jeugdjaren, toen ik nog onbezorgd van dat soort nummers kon genieten.
Zo heb ik onlangs op de Jaarbeurs zitten zoeken naar die plaat van Les Poppys. Daar had ik vroeger een roze cassettebandje van (gevonden van een oudere zus vermoedelijk) met ik meen een varkentje erop. De oude Lego en Playmobilkisten van me staan momenteel in de woonkamer waar mn kinderen nu mee spelen. Ik geef ze dan graag ook Les Poppys mee, maar voorlopig nog via de computer.
ABBA brengt meegraaiend in de hoeken van de Legokist ook warme gevoelens naar boven. ?
0
buizen
geplaatst: 4 december 2015, 15:02 uur
In een ander topic lees je
Lijkt me dat een beetje verwoede en echt fanatieke verzamelaar immer een (stevig) papiertje met een lijst(je) met zeer felbegeerde objecten bij zich draagt. In de portemonnee, achter de telefoon in de hoes gefrommeld, in een jaszak. Desnoods bij je vrouw in de handtas, maar ja haar heb je niet altijd bij je natuurlijk.
Opdat je nooit vergeet als je in een platenzaak of op een beurs bent om even het aangebodene na te lopen op het lijstje. Liefst met de specifieke identificatiecode(s) van de first pressing (NL, UK, USA) erbij genoteerd.
Was laatst op een platenbeurs en in de auto bedacht ik me al de artiesten die ik vooral niet moest vergeten om te zoeken daar (verschillende genres) maar achteraf ben ik dus dan toch nog twee albums vergeten om naar te vragen/zoeken.
Zo'n lijstje biedt dan uitkomst.
dazzler schreef:
07. MADDY PRIOR & THE CARNIVAL BAND - Angels from the Realms of Glory
(embed)
Ik heb meer dan tien jaar naar deze CD gezocht.
..............
Wie de CD op de kop kan tikken, moet niet twijfelen.
07. MADDY PRIOR & THE CARNIVAL BAND - Angels from the Realms of Glory
(embed)
Ik heb meer dan tien jaar naar deze CD gezocht.
..............
Wie de CD op de kop kan tikken, moet niet twijfelen.
Lijkt me dat een beetje verwoede en echt fanatieke verzamelaar immer een (stevig) papiertje met een lijst(je) met zeer felbegeerde objecten bij zich draagt. In de portemonnee, achter de telefoon in de hoes gefrommeld, in een jaszak. Desnoods bij je vrouw in de handtas, maar ja haar heb je niet altijd bij je natuurlijk.
Opdat je nooit vergeet als je in een platenzaak of op een beurs bent om even het aangebodene na te lopen op het lijstje. Liefst met de specifieke identificatiecode(s) van de first pressing (NL, UK, USA) erbij genoteerd.
Was laatst op een platenbeurs en in de auto bedacht ik me al de artiesten die ik vooral niet moest vergeten om te zoeken daar (verschillende genres) maar achteraf ben ik dus dan toch nog twee albums vergeten om naar te vragen/zoeken.

Zo'n lijstje biedt dan uitkomst.
0
buizen
geplaatst: 5 december 2015, 08:04 uur
Schat, zullen we morgen naar een meubelboulevard?
Zonder jengelende kinderen over Sinterklaas zou een muziekverzamelaarsbeurs ook te overwegen zijn, er staan er zondag in elk geval drie op stapel.
Platenbeurzen.com | Alle platenbeurzen en meer in één site!
Die in Brussel, de grootste beurs, is gratis. The 13th Brussels Vinyl Record Fair | RAVENSTEIN GALLERY : 6 DEC 2015 10AM – 6PM Free Entrance - brusselsrecordfair.com
Die in Eindhoven is waarschijnlijk net zo'n soort beurs(je) als die in Zwolle laatst, zelfde organisator.
Wel veel vinyl.
Zonder jengelende kinderen over Sinterklaas zou een muziekverzamelaarsbeurs ook te overwegen zijn, er staan er zondag in elk geval drie op stapel.
Platenbeurzen.com | Alle platenbeurzen en meer in één site!
Die in Brussel, de grootste beurs, is gratis. The 13th Brussels Vinyl Record Fair | RAVENSTEIN GALLERY : 6 DEC 2015 10AM – 6PM Free Entrance - brusselsrecordfair.com
Die in Eindhoven is waarschijnlijk net zo'n soort beurs(je) als die in Zwolle laatst, zelfde organisator.
Wel veel vinyl.
0
buizen
geplaatst: 6 december 2015, 13:19 uur
Volgende week zondag toch maar even een kijkje nemen in Düsseldorf, daar is dan een platenbeurs met liefst 60 standhouders en veel vinyl.
An diesem Tag bieten über 60 Aussteller im Weiterbildungszentrum (WBZ) über 1 Million Tonträger aus allen Musikrichtungen der letzten 50 Jahre.
Hier gibt es noch ,echte Musik‘ und keine flüchtigen, leicht löschbare Musikdateien. Das freut sicher besonders die wieder zahlreicher werdenden Vinylisten, die Fans der wahren Musik.
En 2,5 km verder, om de hoek dus, is er een antiekbeurs, ook hoogst interessant.
Beide evenementen 4,- entree.
Zal t.z.t. nog wel even laten weten of die Schallplatten-Börse wat was. In elk geval een stuk groter dan die beurs van laatst en Duitsers houden wel van hardrock en metal
An diesem Tag bieten über 60 Aussteller im Weiterbildungszentrum (WBZ) über 1 Million Tonträger aus allen Musikrichtungen der letzten 50 Jahre.
Hier gibt es noch ,echte Musik‘ und keine flüchtigen, leicht löschbare Musikdateien. Das freut sicher besonders die wieder zahlreicher werdenden Vinylisten, die Fans der wahren Musik.
En 2,5 km verder, om de hoek dus, is er een antiekbeurs, ook hoogst interessant.
Beide evenementen 4,- entree.
Zal t.z.t. nog wel even laten weten of die Schallplatten-Börse wat was. In elk geval een stuk groter dan die beurs van laatst en Duitsers houden wel van hardrock en metal

0
geplaatst: 28 december 2015, 22:47 uur
Ik ben van plan zondag naar Apeldoorn te gaan, naar de Platen- en CD beurs. Georganiseerd door de eigenaar van http://www.variaworld.nl/, dus ik ga ervan uit dat dit een betere beurs is dan die van Zwolle.
0
buizen
geplaatst: 29 december 2015, 12:26 uur
Ben trouwens 13 dec. niet op die beurs geweest.
Kan best zijn dat ik m'n neus daar in Apeldoorn ook nog even om de deur steek, Jester.
Altijd wel benieuwd naar hoe dat in elkaar steekt zo'n beurs, en het aanbod natuurlijk.
"Ik ben van plan zondag naar Apeldoorn te gaan, naar de Platen- en CD beurs. Georganiseerd door ...../, ....dus ik ga ervan uit dat dit een betere beurs is dan die van Zwolle."
Kan best zijn dat ik m'n neus daar in Apeldoorn ook nog even om de deur steek, Jester.
Altijd wel benieuwd naar hoe dat in elkaar steekt zo'n beurs, en het aanbod natuurlijk.
0
geplaatst: 3 januari 2016, 13:19 uur
Ben je nog geweest, buizen? Ben net terug, was erg druk. Niet veel bijzonders gevonden, maar dat kan ook aan mijn smaak liggen.
* denotes required fields.