menu

Muziek / Nieuws / Mega CD en Platenbeurs en overige platenbeurzen

zoeken in:
avatar van nlkink
Op 19 april jl. heeft Mjuman ook nog wat nuttige tips tips herhaald over beursbezoek, schizodeclown. Je hoeft alleen maar een beetje naar boven te scrollen naar hierboven. Cheers!


avatar van pureshores
aangezien ik Utrecht vermijdt in November staat deze op de rol

XXXL Platenbeurs | September 2019 | IJsselhallen Zwolle

avatar van Jelle78
Ik ben vandaag op de xxxl platenbeurs in de IJsselhallen te Zwolle geweest en heb mij zeer vermaakt! Ik vond het leuker dan de laatste mega platenbeurs in Utrecht. Om te beginnen is Zwolle wat kleiner, waardoor je niet het gevoel hebt dat je verzuipt in de enorme hoeveelheid stands. Dat had ik de laatste keer in Utrecht wel. Komt ook door de enorme hallen van de jaarbeurs. De ruimtes die in de IJsselhallen werden gebruikt waren wat kleiner, waardoor het ook wat overzichtelijker en gewoon gezelliger op mij overkwam.

Het was druk, maar niet te druk. Soms moest ik bij een stand even wachten voordat ik bij een bak kon, maar dat was nooit lang en verder was er meer dan voldoende ruimte om rustig rond te lopen. En het allerbelangrijkste, ik vond het aanbod beter dan in Utrecht. Er waren echt veel stands met voornamelijk hardrock en metal (zowel vinyl als cd's) en daar ben ik voornamelijk naar op zoek. Ik heb dan ook een aantal mooie aankopen kunnen doen, waaronder Unleash the Archers - Apex (cd), Uriah Heep - Demons and Wizards (lp), Stevie Ray Vaughan - Texas Flood (lp) en Wishbone Ash - Argus (lp). Allen voor maximaal 15 euro en in goede tot zeer goede kwaliteit. Ook met de originele uitgave van Into the Electric Caste van Ayreon voor slechts 5 euro ben ik erg blij.

avatar van pureshores
Ook vandaag op het middaguur in Zwolle geweest. Een kleine twee uur me prima vermaakt.
Zoals Jelle78 al aangeeft ging het er allemaal gemoedelijk en rustiger aan toe in drie medium hallen. Er was inderdaad veel metal en vooral vinyl maar heb uiteindelijk toch nog het nodige kunnen vinden. Oa wat picture 7" s en promo singles allemaal voor weinig, de enige financiële voltreffer een remaster van Snoop's Doggystyle maar die wou ik al heel lang op vinyl.

Het was ook erg fijn om slechts minimale wagentjes te zien, wel veel paranoia mensen met geprinte excellijsten en discogs in de hand met telefoon tijdens mijn bezoek.
Verder super dat er genoeg normale horeca was, wat in Utrecht altijd van het niveau DE GEK BETAALT is. Aanrader voor iedereen deze beurs

avatar van aERodynamIC
Vandaag in Rotterdam geweest. Het schijnt er 12 jaar niet meer te hebben plaatsgevonden, maar Ahoy staat weer op de kaart.

Voor €8,- kwam je in een grote hal terecht waar het nu niet bepaald druk was qua kraampjes maar wel qua bezoekers.

Ik vond het een aanfluiting voor dat bedrag. Dringen bij die paar handelaren? Nee, laat maar. Er hing ook geen sfeer.

Dan vind ik de beurs in Utrecht toch echt leuker.

Uiteraard moet je het een keer proberen, zeker als het om de hoek ligt, maar dit was eenmalig voor mij.
Welgeteld drie zeer gewenste albums gezien: eentje waar de hoes helemaal uit elkaar lag (dank u, maar die laat ik liggen), eentje voor 40 euro en die was compleet verrot door waterschade (en zo uniek nu ook niet om dat er voor te durven vragen) en een Waits album waar ik mijn counterfeit eens van wil vervangen, maar 140 euro geloof ik wel (dan draait die counterfeit prima, net als mijn cd).
Ik ging met niets weer snel naar buiten.

Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik op beurzen gewoon niet echt meer slaag. Mijn wensenlijstje is te exclusief geworden.

avatar van vigil
Maar wel mij gezien en gesproken en dat is ook wel wat waard lijkt me

avatar van Rudi S
vigil schreef:
Maar wel mij gezien en gesproken en dat is ook wel wat waard lijkt me


Yep, €8,-

avatar van vigil
Ik ben overigens zelfs positiever dan Eric. Het was idd druk en de zaal had vele malen optimaler benut kunnen worden (Ik zie mogelijkheden voor de volgende keer ) maar ik kwam in ieder geval met een meer dan volle tas thuis. Dit kwam vooral door de giga superdeluxe 4 cd box van Joshua tree in seal voor 35 euro. U2 - The Joshua Tree [4 CD Box Set][Super Deluxe Edition] - Amazon.com Music

Verder stuk of 25 7" voor 50 ct en iets van 8 cd's voor 1 euro.

Ik was de dag er voor al flink los gegaan bij mijn vrienden van Sounds Delft dus t was wel goed zo

avatar van Edgar18
Heb ik jullie nou allebei gemist aERodynamIC en vigil . Zo groot was het niet, jammer dat ik jullie niet tegen het lijf gelopen ben.

Qua beleving zit ik meer op de lijn van Sander. Het aanbod was niet enorm, maar voor mij eigenlijk wel genoeg. Dat hele massale hoeft van mij niet zo. De sfeer vond ik gemoedelijk, hier en daar een praatje met mensen en gelukkig geen last van rolkofferterrorisme.

Mijn tasje was uiteindelijk ook redelijk gevuld met Al Green - Explores Your Mind, Os Tubarões - Pépé Lopi (voor een schappelijke prijs), Laura Nyro - New York Tendaberry (voor drie euro !!), een EP van James Carr In Muscle Shoals en een stapeltje singles, waarvan een aantal fijne New Jack Swing songs als My, My, My en I Wanna Sex You Up.

avatar van vigil
Edgar18 schreef:
Heb ik jullie nou allebei gemist aERodynamIC en vigil . Zo groot was het niet, jammer dat ik jullie niet tegen het lijf gelopen ben.

Wij waren er beide in de ochtend (stonden zelfs zo goed als naast in elkaar in de rij om naar binnen te gaan), zo rond half elf naar binnen gegaan en tegen 1 uur weer naar huis.

avatar van Edgar18
Ik was rond 11:30 binnen en heb het tot 15:30 volgehouden. Wel met lunchpauze tussendoor.

avatar van aERodynamIC
Ik ben rond 11.30 weer weggegaan denk ik. Opbrengst: niks, nada, noppes

avatar van teamed
Ben niet geweest in Ahoy omdat de prijs te hoog was en het aantal kramen te laag .

avatar van west
vigil schreef:
Dit kwam vooral door de giga superdeluxe 4 cd box van Joshua tree in seal voor 35 euro. U2 - The Joshua Tree [4 CD Box Set][Super Deluxe Edition] - Amazon.com Music

Dat is een hele goede deal voor een hele mooie box!
Alleen op amazon.de wel nog verkrijgbaar voor 65 euro. Maar dat scheelt toch behoorlijk.

avatar van west
Gelukkig had stadsgenoot Mjuman mij geattendeerd op de pré-beurs platenmarkt op het Vredenburg. Vanmiddag daar langs geweest. Wat opviel was dat sommige kramen wel erg hoge prijzen hanteerden. Ik besprak het nog met een platenhandelaar uit Groningen. Die zei ook dat sommigen 2 tot 3 keer de gangbare (Discogs) prijs vroegen. Gelukkig waren er genoeg die wel moois aanboden voor nette prijzen. Ik ben erg blij met Fear Inocolum van Tool op, jawel, wit vinyl met erg fraai artwork. Het klinkt uitstekend. En ook vond ik De La Soul Is Dead op vinyl.

Ponty Mython
aERodynamIC schreef:
Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik op beurzen gewoon niet echt meer slaag. Mijn wensenlijstje is te exclusief geworden.


Dit. Daarbij vind je ook steeds minder dancemuziek in de bakken. Leuk als je een pop- of rockfanaat bent, maar ik als dance liefhebber pis toch steeds vaker naast de pot.

Ik heb morgenmiddag een afspraak in Utrecht, dus wellicht dat ik daarvoor nog even de verzamelaarsbeurs op loop. Vandaag laat ik 'm aan me voorbij gaan.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik een hele dag op de beurs rondstruinen, op zoek naar dat ene collector's item, ook niet meer trek. Na een paar uur heb ik het tegenwoordig wel gezien. En al die koopjesbakken die je tegenwoordig steeds meer ziet, daar begin ik niet eens meer aan.

avatar van aERodynamIC
Ponty Mython schreef:
En al die koopjesbakken die je tegenwoordig steeds meer ziet, daar begin ik niet eens meer aan.

Daar heb ik nooit zin in gehad. Met z'n allen lekker duwen om je door een hoop meuk heen te moeten ploeteren in de hoop dat ene plaatje te vinden. Nee, bedankt.

Ik sla vandaag ook over. Vanavond een concertje in Amsterdam. Ook leuk

Misschien in het voorjaar weer eens, als ik niks gepland heb of zo.

avatar van Michiel Cohen
Ik snap niet goed dat dit fenomeen nog steeds bestaat. Wat was ik blij, en vele van mijn leeftijdsgenoten ook, dat in de jaren 80 de cd kwam en later de cd brander, internet ,Spotify etc. Eindelijk verlost van de ellendige vinyl platen die krom waren getrokken en vol zaten met krassen. Voor een lp moest ik indertijd als jochie een hele maand sparen. Tussen de 20 en 25 gulden per lp. Eigenlijk was het een vorm van oplichterij.
De vinyl krengen kwamen na de introductie van de cd massaal in bakken terecht bij de kringloopwinkel. Hier in Hengelo zat een dergelijke zaak aan de Berfloweg. Lp's kon je kopen voor een gulden en een single een kwartje. 10 lp's tegelijk kreeg je een gulden korting.
Je gaat toch niet een hele middag of weekend van je kostbare vrije tijd opofferen om in een bak met oude stinkende meuk te graaien waar iedereen met zijn zeikvingers aan heeft gezeten? Soms moet je zelfs entree betalen!

avatar van vigil
Bedankt voor je nuttige bijdrage

avatar van Mjuman
Michiel Cohen schreef:
Ik snap niet goed dat dit fenomeen nog steeds bestaat. Wat was ik blij, en vele van mijn leeftijdsgenoten ook, dat in de jaren 80 de cd kwam en later de cd brander, internet ,Spotify etc. Eindelijk verlost van de ellendige vinyl platen die krom waren getrokken waren en vol zaten met krassen. Voor een lp moest ik indertijd als jochie een hele maand sparen. Tussen de 20 en 25 gulden per lp. Eigenlijk was het een vorm van oplichterij.
De vinyl krengen kwamen na de introductie van de cd massaal in bakken terecht bij de kringloopwinkel. Hier in Hengelo zat een dergelijke zaak aan de Berfloweg. Lp's kon je kopen voor een gulden en een single een kwartje. 10 lp's tegelijk kreeg je een gulden korting.
Je gaat toch niet een hele middag of weekend van je kostbare vrije tijd opofferen om in een bak met oude stinkende meuk te graaien waar iedereen met zijn zeikvingers aan heeft gezeten? Soms moet je zelfs entree betalen!


Drink jij tweemaal zoveel azijn in het weekend?

On topic: als de prijzen op de voorbeurs, (kick-off) afgelopen donderdag op het Vreeburg, een indicatie zijn, kunnen we ons hart vasthouden: zeker niveau discogs * 1,5.

avatar van Michiel Cohen
vigil schreef:
Bedankt voor je nuttige bijdrage

At your service.

Soledad
Michiel Cohen schreef:
Ik snap niet goed dat dit fenomeen nog steeds bestaat. Wat was ik blij, en vele van mijn leeftijdsgenoten ook, dat in de jaren 80 de cd kwam en later de cd brander, internet ,Spotify etc. Eindelijk verlost van de ellendige vinyl platen die krom waren getrokken en vol zaten met krassen. Voor een lp moest ik indertijd als jochie een hele maand sparen. Tussen de 20 en 25 gulden per lp. Eigenlijk was het een vorm van oplichterij.
De vinyl krengen kwamen na de introductie van de cd massaal in bakken terecht bij de kringloopwinkel. Hier in Hengelo zat een dergelijke zaak aan de Berfloweg. Lp's kon je kopen voor een gulden en een single een kwartje. 10 lp's tegelijk kreeg je een gulden korting.
Je gaat toch niet een hele middag of weekend van je kostbare vrije tijd opofferen om in een bak met oude stinkende meuk te graaien waar iedereen met zijn zeikvingers aan heeft gezeten? Soms moet je zelfs entree betalen!

Haha ik moest wel lachen om deze reactie. Ben het er niet mee eens maar ook wel eens leuk van iemand te horen die de hele vinyl manie totaal niet begrijpt!

Soledad
Ik twijfelde al of ik moest gaan maar nu weet ik het zeker: dit was voor mij de laatste keer. Ik denk dat ook ik een te specifiek lijstje heb. De platen die ik echt, echt zocht en eventueel nog wel wat meer voor zou willen betalen die kom ik niet tegen. Dan is er nog het minder zeldzame werk waar echt kansloze prijzen voor worden gevraagd: steeds rond de 30 euro voor lelijk tweedehands vinyl in matige staat. Sowieso vond ik de algehele staat van de meeste platen beroerd, en dan die prijzen ? vaak duurder dan op Discogs incl. verzending.

En wat betreft de koopjes bakken: daar herken ik me volledig in. Urenlang spitten in een soort Black Friday setting om dan uiteindelijk met 1 matige plaat er uit te stappen.

Resultaat: 7 knappe cd’s en 0 platen. Erg jammer, dan maar Discogs.

avatar van Mjuman
Soledad schreef:
Ik twijfelde al of ik moest gaan maar nu weet ik het zeker: dit was voor mij de laatste keer. Ik denk dat ook ik een te specifiek lijstje heb.

En wat betreft de koopjes bakken: daar herken ik me volledig in. Urenlang spitten in een soort Black Friday setting om dan uiteindelijk met 1 matige plaat er uit te stappen.

Resultaat: 7 knappe cd’s en 0 platen. Erg jammer, dan maar Discogs.


Heb een ticket voor morgen, maar de vrees voor hoge prijzen en de twijfel omtrent het rendement heersen hier. Als die Engelsman met nieuw vinyl tegen zeer schappelijke prijzen ontbreekt, zou het wel eens net zo kunnen zijn hier, maar dan zul je net zien dat je die ene …

avatar van Thunderball
Ook weer geweest, niet zo lang als voorheen (rond tweeën weer naar huis) en ook de helft minder uitgegeven, maar toch met voldoende buit weer huiswaarts gekeerd:

1dvd + vinyl Rolling Stones Kurhaus Hardcover boek
3LP Rolling Stones Old Trafford Manchester 2019
2cd Rolling Stones Chicago 2019 digipack
3LP New Barbarians Record Store Day
1 Rolling Stones calendar 2020
1LP Watchmen
1LP The Mercenary Ennio Morricone
1LP Facia a Facia Ennio Morricone
1LP Django Luis Bacalov
2 oude Veronica gidsen uit 1979 en '81 met James Bond (Moonraker en FYEO)
1 Duitse filmposter van Jean Paul Belmondo in Les Morfalous

avatar van Kronos
Morgen (zondag) een kleine platenbeurs met een 35-tal standhouders in Lichtaart (Kasterlee).

avatar van Onweerwolf
Soledad schreef:
(quote)

Haha ik moest wel lachen om deze reactie. Ben het er niet mee eens maar ook wel eens leuk van iemand te horen die de hele vinyl manie totaal niet begrijpt!


Hij is niet de enige. Ik vind vinyl ook kansloos. Het klinkt kut, het is veel te fragiel en veel te groot. Maar goed, iedere gek z'n gebrek.

avatar van Mjuman
Onweerwolf schreef:
(quote)


Hij is niet de enige. Ik vind vinyl ook kansloos. Het klinkt kut, het is veel te fragiel en veel te groot. Maar goed, iedere gek z'n gebrek.


Zou willen zeggen, kom straks ook naar Utrecht, kan je minstens 2 M3's (mede-mume-members) onmoeten en je verwonderen over de vele geeky, nerdy schepselen des Heeren: voor je de hal met de platen-(en cd)beurs kunt betreden, kom je nl door een aantal hallen met objecten die mensen allemaal (kunnen) verzamelen - sommige zou je niet kunnen bedenken

avatar van Onweerwolf
Dat lijkt me ernstig deprimerend.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:35 uur

geplaatst: vandaag om 05:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.