Muziek / Nieuws / Gevolgen tragedie Parijs voor muziekwereld
zoeken in:
0
geplaatst: 22 maart 2016, 09:58 uur
buizen schreef:
Op verjaardagen praat je niet over politiek, geloof en voetbal.
Hier op MuMe mag voetbal wel.
Op verjaardagen praat je niet over politiek, geloof en voetbal.
Hier op MuMe mag voetbal wel.
S2 (salaris en seks) is ook niet zo conversabel. En uitgerekend "voetbal" is een fijne in MuMe-context: het speesjale "voetbal-topic" is nl ooit door een mod gesloten vanwege de felheid en het daarmee gepaard gaand verbaal onvermogen die in discussies aan de dag werden gelegd.

0
Assurancetourix
geplaatst: 22 maart 2016, 10:49 uur
Lekker weertje vandaag, beetje grijs, maar dat kan nog veranderen...
Ik zal julie eens een mooi deuntje ten gehore geven.
Ik zal julie eens een mooi deuntje ten gehore geven.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 10:51 uur
buizen schreef:
Benieuwd of die concerten gewoon door gaan.
Benieuwd of die concerten gewoon door gaan.
Ik zou zeggen: ga je daar melden en laat het ons weten.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 11:22 uur
In juni sta ik tussen 60.000 anderen op een veldje naar een Amerikaan te luisteren die Born in the USA zingt. Het weerhoudt me niet, maar zet me wel aan het denken....
0
buizen
geplaatst: 22 maart 2016, 11:37 uur
Wat Nederland betreft zouden nu, naast uiteraard Schiphol, Eindhoven en zeker Maastricht goed beveiligd moeten worden. Vooral Maastricht.
Ongelooflijk dat het na al die zeer intensieve veiligheidsinterventies in Brussel de afgelopen weken/maanden het toch weer gelukt is om zorgvuldige geplande aanslagen op (min of meer) gelijktijdig momenten op meerdere locaties te plegen. Dertig doden wellicht bij het metrostation.
dix, ik heb (serieus) gepoogd AB te Brussel te bellen, of het concert van Baroness vanavond nog doorgaat.
Ze zijn telefonisch niet bereikbaar.
Ongelooflijk dat het na al die zeer intensieve veiligheidsinterventies in Brussel de afgelopen weken/maanden het toch weer gelukt is om zorgvuldige geplande aanslagen op (min of meer) gelijktijdig momenten op meerdere locaties te plegen. Dertig doden wellicht bij het metrostation.
dix, ik heb (serieus) gepoogd AB te Brussel te bellen, of het concert van Baroness vanavond nog doorgaat.
Ze zijn telefonisch niet bereikbaar.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 11:48 uur
buizen
Al het telefoonverkeer rondom Brussel ligt al uren plat. Probeer een paar social media kanalen zou ik zeggen.
Al het telefoonverkeer rondom Brussel ligt al uren plat. Probeer een paar social media kanalen zou ik zeggen.
0
buizen
geplaatst: 22 maart 2016, 11:49 uur
Gretz schreef:
buizen
buizen
Nee, vaste lijnen liggen niet plat. AB heeft een vast nummer.
Ik vind die aanslagen gewoon zwaar kut. Ik moet zelfs denken aan 'onze' Belgische MuMe'ers. Gaat het hen goed? Het zou toch kunnen dat een van hen in Brussel werkt of er vandaag heen ging voor een tocht langs muziekzaken? "Het komt wel heel dichtbij".
De Wetstraat ligt 2,1 km van AB (Anspachlaan).
Deze aanslagen hebben wel degelijk weer effect op muziek: denk niet dat het concert van Baroness vanavond door gaat. De overheid adviseert op dit moment al iedereen binnen te blijven.
0
Assurancetourix
geplaatst: 22 maart 2016, 12:03 uur
buizen schreef:
Ik vind die aanslagen gewoon zwaar kut. Ik moet zelfs denken aan 'onze' Belgische MuMe'ers. Gaat het hen goed? Het zou toch kunnen dat een van hen in Brussel werkt of er vandaag heen ging voor een tocht langs muziekzaken? "Het komt wel heel dichtbij".
Deze aanslagen hebben wel degelijk weer effect op muziek: denk niet dat het concert van Baroness vanavond door gaat. De overheid adviseert op dit moment al iedereen binnen te blijven.
(quote)
Je moet de boel niet zo opblazen.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 12:05 uur
Mijn vriendin stond gisteren nog op het toneel in Brussel. Vannacht is ze gelukkig veilig thuisgekomen, we wachten nog wel op een teken van leven van iemand die vanochtend zou vliegen vanaf Zaventem. De theatergroep waar ze deel van uitmaakt zou vandaag weer een voorstelling geven, maar er is geen openbaar vervoer en er rijden geen auto's, dus het zal wel niet doorgaan lijkt me net als concerten in AB. Rot, maar er zijn nu wel even wat belangrijkere dingen lijkt me.
0
buizen
geplaatst: 22 maart 2016, 12:06 uur
Dat is hoe ik het voel en waar ik aan denk.
Maar zal over het onderwerp ophouden, Assurancetourix.
0
Assurancetourix
geplaatst: 22 maart 2016, 12:36 uur
buizen schreef:
Ik ben geen mod, dus ik zal je de mond niet snoeren,
toch luister ik liever naar deze geweldenaar.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 13:14 uur
Ik hoorde dus van wel.
AB heeft net laten weten via instagram, twitter en ik denk ook Facebook dat de concerten van vanavond niet doorgaan uit piëteit met de slachtoffers.
En vanwege de veiligheid van de bezoekers. Goede beslissing.
0
geplaatst: 21 mei 2016, 00:26 uur
Als je dit zo leest dan heeft de aanslag in Bataclan een behoorlijk effect op de mentale gezondheid gehad van Jesse Hughes, de zanger van Eagles of Death Metal. Ergens ook wel logisch, maar jammer dat hij nu de organisatie van Bataclan schuld in de schoenen wil schuiven.
Festivals weren Eagles of Death Metal | NOS
Sowieso houdt hij er wat aparte ideeën op na.
Zanger Eagles of Death Metal pleit voor vrij wapenbezit | NOS

0
geplaatst: 21 mei 2016, 00:49 uur
Vrij wapenbezit is voor een Amerikaan natuurlijk niet zo'n apart idee, dat is daar heel gangbaar. Niet dat ik het ermee eens ben, maar dat halve land is groot voorstander van vrij wapenbezit.
0
geplaatst: 21 mei 2016, 01:21 uur
Tsja deze quote:
Dat kernwapens een afschrikkende werking hebben snap ik nog wel, maar voor gewone vuurwapens geldt dit volgens mij allerminst. In Amerika zijn er juist relatief veel vuurwapendoden voor zo'n ontwikkeld land: De harde statistieken over vuurwapengeweld in de VS - NRC
Totdat niemand meer een wapen heeft, zou iedereen toegang tot een wapen moeten hebben.
Dat kernwapens een afschrikkende werking hebben snap ik nog wel, maar voor gewone vuurwapens geldt dit volgens mij allerminst. In Amerika zijn er juist relatief veel vuurwapendoden voor zo'n ontwikkeld land: De harde statistieken over vuurwapengeweld in de VS - NRC
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2016, 02:00 uur
Gretz schreef:
Als je dit zo leest dan heeft de aanslag in Bataclan een behoorlijk effect gehad op de mentale gezondheid gehad van Jesse Hughes, de zanger van Eagles of Death Metal. Ergens ook wel logisch, maar jammer dat hij nu de organisatie van Bataclan schuld in de schoenen wil schuiven.
Als je dit zo leest dan heeft de aanslag in Bataclan een behoorlijk effect gehad op de mentale gezondheid gehad van Jesse Hughes, de zanger van Eagles of Death Metal. Ergens ook wel logisch, maar jammer dat hij nu de organisatie van Bataclan schuld in de schoenen wil schuiven.

Past uitstekend bij de vreselijke tokkierock die die band maakt, mijns inziens.
0
geplaatst: 21 mei 2016, 09:53 uur
Hierbij de link naar het interview van Jesse met Taki's Magazine.
Staan ook een hoop zaken in die onze Niet Onpartijdige Staatsomroep niet vermeld.
Wij zijn er die avond in Parijs gelukkig niet bij aanwezig geweest en dus is het voor buitenstaanders makkelijk oordelen.
Beetje kort door de bocht om iemand op deze wijze de mond te snoeren en zijn kans op optreden te ontnemen mijn inziens.
Ons ooit zo heilige vrije westerse woord begint het de laatste jaren aardig moeilijk te krijgen.
Geen idee of Jesse gelijk heeft met zijn uitspraken over Bataclan, maar alles is mogelijk.
Alleen Abdeslam zou er wellicht meer kunnen vertellen over de gang van zaken, maar die trekt vooralsnog zijn bek niet open.
Staan ook een hoop zaken in die onze Niet Onpartijdige Staatsomroep niet vermeld.
Wij zijn er die avond in Parijs gelukkig niet bij aanwezig geweest en dus is het voor buitenstaanders makkelijk oordelen.
Beetje kort door de bocht om iemand op deze wijze de mond te snoeren en zijn kans op optreden te ontnemen mijn inziens.
Ons ooit zo heilige vrije westerse woord begint het de laatste jaren aardig moeilijk te krijgen.
Geen idee of Jesse gelijk heeft met zijn uitspraken over Bataclan, maar alles is mogelijk.
Alleen Abdeslam zou er wellicht meer kunnen vertellen over de gang van zaken, maar die trekt vooralsnog zijn bek niet open.
0
buizen
geplaatst: 21 mei 2016, 19:04 uur
Presidenten en andere hoogwaardigheidsbekleders uit uitheemse streken brengen hier ook een zwaar bewapend bezoek, met eigen veiligheidsbeambten.
Waarom zouden rocksterren of jazzartiesten dat niet mogen.
Die kant gaat het toch op.
Dreiging is overal.
Het is 2016.
Waarom zouden rocksterren of jazzartiesten dat niet mogen.
Die kant gaat het toch op.
Dreiging is overal.
Het is 2016.
0
kistenkuif
geplaatst: 28 mei 2016, 20:34 uur
Duidelijk en overtuigend verhaal. Naar die foto durf ik nauwelijks te kijken...
0
geplaatst: 29 mei 2016, 17:28 uur
Als Jesse Hughes zijn zin zou krijgen zouden dit soort tragische berichten aan de orde van de dag zijn:
Basketballer NBA doodgeschoten na fatale misverstand – Crime Nieuws - crime-nieuws.nl
Basketballer NBA doodgeschoten na fatale misverstand – Crime Nieuws - crime-nieuws.nl
0
geplaatst: 29 mei 2016, 17:33 uur
Gretz schreef:
Als Jesse Hughes zijn zin zou krijgen zouden dit soort tragische berichten aan de orde van de dag zijn:
Je bent wel lekker bezig vandaag, wat een kronkel weer ... zelfs Jesse Hughes' zou dit verband niet leggen.
Vrij bezit van wapens is niet iets waar ik voor zou willen pleiten, maar als iemand bij mij de voordeur intrapt, ja dan zou ik 'm met alle mogelijke middelen willen stoppen. Jij zou een basketballer van 2.20m vriendelijk verzoeken de deur weer in de sponning te hangen? Had Jesse wellicht die terroristen ook gewoon even moeten aanspreken op hun gedrag? Als zanger had ie immers een microfoon ter beschikking.
0
geplaatst: 29 mei 2016, 18:02 uur
dix schreef:
Je bent wel lekker bezig vandaag, wat een kronkel weer ... zelfs Jesse Hughes' zou dit verband niet leggen.
Vrij bezit van wapens is niet iets waar ik voor zou willen pleiten, maar als iemand bij mij de voordeur intrapt, ja dan zou ik 'm met alle mogelijke middelen willen stoppen. Jij zou een basketballer van 2.20m vriendelijk verzoeken de deur weer in de sponning te hangen? Had Jesse wellicht die terroristen ook gewoon even moeten aanspreken op hun gedrag? Als zanger had ie immers een microfoon ter beschikking.
(quote)
Kom op gaat het....er is wel degelijk een duidelijk verband. Dat jij dat toevallig niet ziet wil niet zeggen dat ik aan het kronkelen ben. In Amerika hebben extreem veel huiseigenaren een wapen en kunnen ze er ook relatief makkelijk aan komen. Tel daarop dat het daar min of meer als normaal wordt gezien om te gaan schieten als iemand je huis binnendringt. Alsof je niet eerst even kunt kijken wat er precies aan de hand is, of dat je daadwerkelijk jezelf moet verdedigen.
Nee, ik vind het echt belachelijk dat het in Amerika de normaalste zaak is dat je een binnendringer direct met alle mogelijkheden maar mag stoppen, met de dood erop als gevolg. Geweld werkt geweld helaas enorm in de hand.
0
geplaatst: 29 mei 2016, 18:26 uur
Gretz schreef:
Geweld werkt geweld helaas enorm in de hand.
Geweld werkt geweld helaas enorm in de hand.
Maar natuurlijk, daar is die basketballer ook achter gekomen. Geweld 'begint' echter niet bij een wapen.
0
geplaatst: 29 mei 2016, 18:30 uur
dix schreef:
Maar natuurlijk, daar is die basketballer ook achter gekomen. Geweld 'begint' echter niet bij een wapen.
(quote)
Oh, dan zijn we het wel eens dat het bizarre aan dit verhaal begint bij het intrappen van de deur zonder nog even te controleren of je niet toevallig voor de verkeerde staat. Überhaupt je eigen deur intrappen omdat je het niet vertrouwt vind ik al erg vreemd.
Maar de reactie daarop, de bewoner die direct gaat schieten, dat zou in Nederland dus echt niet onder zelfverdediging vallen. Wat dat betreft is Amerika maar een raar land.
0
geplaatst: 29 mei 2016, 19:26 uur
Gretz schreef:
Oh, dan zijn we het wel eens dat het bizarre aan dit verhaal begint bij het intrappen van de deur zonder nog even te controleren of je niet toevallig voor de verkeerde staat. Überhaupt je eigen deur intrappen omdat je het niet vertrouwt vind ik al erg vreemd.
Maar de reactie daarop, de bewoner die direct gaat schieten, dat zou in Nederland dus echt niet onder zelfverdediging vallen. Wat dat betreft is Amerika maar een raar land.
(quote)
Misschien moet je je eens een beetje in de geschiedenis van de VS verdiepen; m.n. de glorificatie en de mythificering van het zgn Wilde Westen - en de genocide die en passant werd bedreven.
0
geplaatst: 4 november 2016, 17:59 uur
Sting blijkt de eerste artiest te zijn die het podium van de Bataclan mag betreden na de gebeurtenissen van November 2015. Dat is een grote naam voor een relatief kleine zaal. Waarom hij? Gevalletje eigenpijperij?
0
geplaatst: 4 november 2016, 19:57 uur
dix schreef:
Sting blijkt de eerste artiest te zijn die het podium van de Bataclan mag betreden na de gebeurtenissen van November 2015. Dat is een grote naam voor een relatief kleine zaal. Waarom hij? Gevalletje eigenpijperij?
Murder By Numbers ?Sting blijkt de eerste artiest te zijn die het podium van de Bataclan mag betreden na de gebeurtenissen van November 2015. Dat is een grote naam voor een relatief kleine zaal. Waarom hij? Gevalletje eigenpijperij?
0
geplaatst: 4 november 2016, 20:46 uur
Omdat ie ervaringsdeskundige is, zou een cynicus zeggen. De dag na 9/11 gaf Sting een live - grotendeels akoestisch - concert op zijn landgoed in Toscane. Dat resulteerde in de dvd All This Time. Daarop wordt knap gemusiceerd - mede dankzij musici als Christian McBride en Manu Katché; de context zorgt ervoor dat het schuurt.
* denotes required fields.