menu

Mijn Updates +
Muziek / Nieuws / Gevolgen tragedie Parijs voor muziekwereld

zoeken in:
André Rieu moet zijn concerten verplaatsen i.v.m. die situatie in België...

Maar ik kon gisteren voor 11 euro naar Simply Red i.p.v. de 60 euro die het kaartje oorspronkelijk koste.

Nog steeds veel kaartjes die met meer dan 25% korting worden verkocht op TicketSwap en soms dus voor weggeefprijzen.

Thomas Ayad, die medewerker van Mercury, was inderdaad een bekend en geliefd persoon waardoor ook The Empty Hearts (met Clem Burke van Blondie) en Mini Mansions hun tour afzeggen. Het lijkt dat de afzeggingen vaker te maken hebben met persoonlijke connecties met wat er in Parijs gebeurde dan i.v.m. een algemeen onveiligheidsgevoel.

buizen
In het programma van de platenverzamelaarsbeurs in Utrecht lees je:
"Dit najaar is er een Detroit jaren zestig/zeventig expositie te zien over de geboorte van garage rock met bands als Iggy Pop & the Stooges en MC5. Speciale gast op de beurs is de ex-manager van MC5 John Sinclair... ....Hij werd in 1969 gearresteerd door een under-cover politieagente voor het bezit van 2 jointjes. Tijdens het uitzitten van zijn 10 jarige gevangenisstraf...." [!!].

en ondertussen:
"Nadat Lamb Of God gisteren op het laatste moment het geplande concert in 013 (Tilburg) afzegde, heeft de Amerikaanse formatie vandaag besloten om de tournee met Children Of Bodom en Sylosis definitief af te breken en terug te keren naar de Verenigde Staten. Als reden geeft Lamb Of God de huidige veiligheidsproblemen in Europa op." (metalfan.nl).
Alles in Europa afgezegd. Ook de show van vanavond die door de Duitse TV zou worden opgenomen en door Rockpalast uitgezonden zou worden.

Man man man, wat een idioten die Yanks.

buizen schreef:
Man man man, wat een idioten die Yanks.

Enerzijds begrijpelijke reactie om na alles wat er in Parijs is gebeurd niet meer verder te gaan met je tour.

Anderzijds lijkt mij de kans om in de USA door een of andere nutcase (of triggerhappy politieman) overhoop geschoten te worden, groter dan de kans om een terrorist met kalashnikov en/of bomgordel tegen het lijf te lopen in de EU...

Hopelijk waait deze So You Think You Can Ontruim-rage snel weer over, want het begint nu allemaal wel behoorlijk uit de hand te lopen.
Als dit zo doorgaat, dan kunnen ze in 2016 het EK voetbal en Tour De France ook alvast wel annuleren...

buizen
Stalin schreef:
(quote)

Enerzijds begrijpelijke reactie om na alles wat er in Parijs is gebeurd niet meer verder te gaan met je tour.

Anderzijds lijkt mij de kans om in de USA door een of andere nutcase (of triggerhappy politieman) overhoop geschoten te worden, groter dan de kans om een terrorist met kalashnikov en/of bomgordel tegen het lijf te lopen in de EU...
...
Als dit zo doorgaat, dan kunnen ze in 2016 het EK voetbal en Tour De France ook alvast wel annuleren...

De opmerking van me was erg generaliserend maar dat inconsequente van die Amerikanen kan me mateloos storen. Automatische wapens volop verkrijgbaar maar topless op het strand liggen wordt beboet. En wat jij zegt over de kans om een gewapende gek in de US tegen te komen is minstens zo groot als de kans op een terreuraanslag in Europa.

Het krijgt behoorlijke gevolgen zo voor de economie. Want dit zijn muzikanten maar Amerikanen hebben ook andere beroepen en voor die doelgroepen geldt precies hetzelfde natuurlijk. Geen zakenreizigers meer naar Amsterdam, Berlijn, Brussel en Rome dus.
In Brussel is vandaag het maatschappelijk leven al volledig ontwricht. Metro's rijden niet, evenementen (o.a. alle concerten) zijn afgelast en burgers worden gewoon geadviseerd niet naar winkelcentra of stations te gaan maar thuis te blijven (!).
Een miljoenenstad is tot stilstand gekomen.

Erg mooi statement, ben het er hartgrondig mee eens.

dix

Tsja ... Het feit dat ze in Parijs en Baghdad heeft gewoond, geeft haar woorden niet per se meer gewicht. Bovendien, de 'geschiedenis' begint niet pas in Kabul of Koeweit maar gaat terug tot Granada en Poitiers.

Ondanks dat er kaartjes zeer tot extreem goedkoop van de hand worden gedaan voor concerten die zijn uitverkocht zijn er géén kopers voor te vinden. Ben erg benieuwd hoe het volgende week verloopt en hoeveel mensen werkelijk naar de concerten gaan waar men kaarten voor heeft.

Het eind lijkt niet in zicht als we de media mogen geloven.

Robert Tijans

Flock1969 schreef:
Het eind lijkt niet in zicht als we de media mogen geloven.

Robert Tijans
De media moet je sowiso niet op hun blauwe ogen geloven. Die focussen enkel en alleen op ellende. Als je daar naar leeft, dan kun je helemaal niks meer...

buizen
Lemmy (Motörhead) heeft zich in een interview - dat a.s. vrijdag wordt uitgezonden op de ZDF in het programma Aspekte - uitgelaten over en teruggeblikt op de aanslag(en) in Parijs. Hij was er toen met z'n band, de tour zou er gestart worden.

Es hätte genauso gut ein Motörhead-Konzert treffen können. "Ja, natürlich. Wir haben selbst oft im Bataclan gespielt, mindestens zehn Mal. Aber wenn uns das jetzt stoppen würde, dann gewinnen die doch. Nicht mit mir!"
"Yeah, f*ckt diese Leute. Es gibt ein Recht auf Rock 'n' Roll. F*ickt sie!"

Duidelijke taal.

Op setlist.fm staat de setlist van EoDM vam de 13e nu al een week op de frontpage als populairste setlist. Is dat een oproep op social media geweest of zijn er mensen echt zo triest dat ze dat ze daarnaar gaan zoeken?

Afgelopen week vier concerten bezocht, en behalve wat extra controle bij de HMH (die minder tijdrovend was dan ik vreesde, maar wel enigszins onpraktisch) heb ik tot nog toe geen verandering bemerkt. O ja, en een eerbetoon in de HMH voor de omgekomen merchman.

Bij het uitverkochte optreden in de Paradiso vanavond van José González had ik het gevoel dat er juist minder beveiliging was, misschien dat die ergens anders werd in gezet? José opende solo akoestisch met Crosses voordat de band op podium aanschoof. Ik vermoed zijn manier om iets 'met Parijs' te doen, en aan het einde van het optreden een oproep om vooral plezier in het leven te hebben.

Ook hier weer een kaartje voor 11 euro bemachtigd via TicketSwap waar je normaal circa 27 euro voor moest neertellen exclusief lidmaatschap. En wederom een kleine 20 kaartjes die onverkocht blijven op de site en gevoelsmatig was het wel druk maar ik heb het wel eens voller ervaren. Misschien dat er meer/weer mensen zijn die thuisgebleven zijn?

Jeroen92
E-Clect-Eddy schreef:
Ik vermoed zijn manier om iets 'met Parijs' te doen, en aan het einde van het optreden een oproep om vooral plezier in het leven te hebben.

Hij begon ook zo zijn optreden afgelopen zomer op een festival in Oostenrijk. Volgensmij was dit dan ook geen uitzondering vanwege Parijs maar heeft het hierdoor allemaal net wat meer lading gekregen...

buizen
Volgens mij hoorde ik, met een half oor, want de telefoon ging steeds, Halina Reijn of hoe heet dat mens, in DWDD iets vertellen over een concert in het buitenland dat zij maar had afgezegd, ivm de veiligheid. Van de DWDD-gasten moet je het maar hebben. Hoogmoedswaanzin.
Motorhead was er de dag na Parijs (waar zij dus op zaterdag zouden optreden) gewoon, in Duitsland. En duizenden fans ook (uitverkocht). Die lieten elkaar niet in de steek en fuck *s*s. Maar Halina denkt dat haar navel het centrum van de wereld is en zegde haar optreden(s) (voor 400 personen?) af.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=n74HBrrFnIc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

buizen
Papa Roach en Devil You Know hebben nu ook besloten om de huidige Europese tournee af te breken. De Amerikaanse formaties waren op pad met Five Finger Death Punch. Die groep zal nog wel enkele shows doen. In Düsseldorf (Duitsland) zullen Eskimo Callboy, Skindred en Nothing More vanavond het voorprogramma verzorgen. In de Britse hoofdstad Londen zullen Skindred, As Lions en The One Hundred komende zaterdag het publiek opwarmen voor Five Finger Death Punch.

Straks om 10.30 uur is er een herdenking in Frankrijk, i.v.m. de aanslagen op 13 nov., de NOS verslaat het live op NPO 1.

De eerste concertkaartjes voor 2016 zijn binnen.
Ik durf het wel aan, de terroristen weten Groningen toch niet te vinden

Drie weken na die tragische dag en het is bekend geworden dat de Bataclan in 2016 zal worden heropend. De grootste schrik lijkt voorbij en zo op het oog lijkt alles weer hetzelfde als voor die dag.

Toch zie ik op TicketSwap nog veel onverkochte tickets, ver onder de aanschafprijs staan. Zijn er meer mensen die ze aanbieden, zijn er minder mensen die zoeken? Wie zal/kan het zeggen?

Hoor de laatste dagen / week niet meer dat er tours worden geannuleerd maar zijn er artiesten die een nieuwe tour nog even uitstellen? Of juist even een boog trekken om Europa?

Benieuwd hoe intens de beveiliging zal zijn bij Madonna dit weekend?

buizen
People have the power

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=Ox-vN4YP_FU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

buizen schreef:
People have the power
(embed)

Er is vaak heel veel kritiek om uiteenlopende redenen op U2 en vooral Bono, maar ze staan er WEL. om een enorme hart onder de riem te steken van de getraumatiseerde Eagles of Death metal en de slachtoffers van terreur in Parijs in het algemeen. U2 sceptische zeggen waarschijnlijk, ' gratis en veel publiciteit voor U2''.

buizen
devel-hunt schreef:
(quote)

Er is vaak heel veel kritiek om uiteenlopende redenen op U2 en vooral Bono, maar ze staan er WEL. om een enorme hart onder de riem te steken van de getraumatiseerde Eagles of Death metal en de slachtoffers van terreur in Parijs in het algemeen. U2 sceptische zeggen waarschijnlijk, ' gratis en veel publiciteit voor U2''.

Precies. Had overigens niet verwacht dat EoDM er aan toe zou zijn. Maar als je de song ook ziet opgevoerd.. pff..Sterkte aan die bandleden, hoop dat ze er ooit bovenop komen en vol zelfvertrouwen weer een toernee kunnen gaan doen.

Deranged
Dat was dus de laatste keer dat ik 'm van Comedy Central af heb geschakeld.

Gewoon vierentwintig uur per dag kwalitatieve televisie, zonder onderbrekingen.

buizen
Madonne stak gisteravond de Parijzenaren ook een hart onder de riem.

buizen schreef:
Madonne stak gisteravond de Parijzenaren ook een hart onder de riem.

Over terreur gesproken...

Stalin schreef:
(quote)

Ze was zedig gekleed, met nepbontkraag en heeft al d'r kleren aangehouden!

Je bent gewoon aan het zeuren - moet die ouwe timmerman daar dan heen - om te jankzingen dat de tijden aan het veranderen zijn? Dat heeft iedereen inmiddels wel ervaren.

dix
Stalin schreef:

En dat constateert degene die de naam van de grootste massamoordenaar uit de recente geschiedenis als nick heeft gekozen.

dix schreef:
(quote)

En dat constateert degene die de naam van de grootste massamoordenaar uit de recente geschiedenis als nick heeft gekozen.

Sinds wanneer zit Mao Zedong op MuMe dan ?

Stalin schreef:
Sinds wanneer zit Mao Zedong op MuMe dan ?
Ze vermeerderen zich zelfs! Resistance is futile

Gast
geplaatst: vandaag om 07:47 uur

geplaatst: vandaag om 07:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.