MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het metalen radarnetwerk

zoeken in:
Voor het geval je deze nog niet op de radar had; ff checken: Avandra - Prodigal

Rvntvh - Contemplation of the Void (2022) - MusicMeter.nl

Eerste indruk is wel aardig. Het is niet helemaal mijn ding, maar ik denk dat hier wel een ‘markt’ voor is, zeker in dit forum. ProGNerD, ABDrums ben wel benieuwd wat jullie hiervan vinden, ik denk dat dit meer in jullie straatje ligt.

Deze is schijnbaar niet opgemerkt in 2022 door de deathmetal-liefhebbers hier. Zo ook niet door mij, maar mijn eerste luisterbeurt is me zeer goed bevallen. Er gebeurt heel veel, maar dat maakt de uitdaging juist des te leuker. Bij deze:

Haunter - Discarnate Ails

ABDrums schreef:
Deze is schijnbaar niet opgemerkt in 2022 door de deathmetal-liefhebbers hier. Zo ook niet door mij, maar mijn eerste luisterbeurt is me zeer goed bevallen. Er gebeurt heel veel, maar dat maakt de uitdaging juist des te leuker. Bij deze:

Haunter - Discarnate Ails

Deze is volledig langs me heen gegaan inderdaad. Ik had wel in mijn Spotify lijst staan maar kennelijk nog nooit geluisterd. Ik zal hem zo in de auto eens op zetten.

Nieuw werk van The Ocean: Preboreal.

ABDrums schreef:
Nieuw werk van The Ocean: Preboreal.

Oh dat klinkt me toch een partij lekker zeg. Zullen ze wel niet spelen komende donderdag denk ik. Maar dit bevalt mij wel.

legian schreef:
Oh dat klinkt me toch een partij lekker zeg. Zullen ze wel niet spelen komende donderdag denk ik. Maar dit bevalt mij wel.

Ik ben het met je eens. Het blijft toch ongelooflijk hoe The Ocean in relatief korte songs zo machtig en episch kan klinken. Alsof je net een weergaloze suite van twintig minuten achter de kiezen hebt en naar een knallende finale zit te luisteren. Ik krijg hier overigens enorme Jurrasic | Cretaceous vibes van, hoewel hier veel meer sprake is van electronics. Een mooie toevoeging wat mij betreft.

Wat mij betreft mag die albumaankondiging er snel komen!

Een aangename ontdekking voor de liefhebbers van het beter tech-death geweld. Het geluid is wat dun, maar dat mag de pret van dit eenmansproject niet drukken.

Zac Leaser - Libera

Mooi post-metal debuut: Codespeaker - Codespeaker

Komt op de lijst

Kennen jullie deze al?

David Maxim Micic - Bilo 3.0

Echt een geweldige plaat die hier zeer ondergewaardeerd wordt. Ik ken 'm al een hele poos en kwam 'm vandaag toevallig weer tegen. Genieten geblazen!

ABDrums schreef:
Kennen jullie deze al?

David Maxim Micic - Bilo 3.0

Echt een geweldige plaat die hier zeer ondergewaardeerd wordt. Ik ken 'm al een hele poos en kwam 'm vandaag toevallig weer tegen. Genieten geblazen!

Zo zeg, dat is even een trip down memory lane. Toendertijd helemaal kapot geluisterd, maar in de jaren daarna die beste man volledig uit het gehoor verloren.
Vooral Smile staat me nog bij zeg, heerlijk nummer is dat toch.

ABDrums schreef:
(quote)

Ik ben het met je eens. Het blijft toch ongelooflijk hoe The Ocean in relatief korte songs zo machtig en episch kan klinken. Alsof je net een weergaloze suite van twintig minuten achter de kiezen hebt en naar een knallende finale zit te luisteren. Ik krijg hier overigens enorme Jurrasic | Cretaceous vibes van, hoewel hier veel meer sprake is van electronics. Een mooie toevoeging wat mij betreft.

Wat mij betreft mag die albumaankondiging er snel komen!

The Ocean announce 10th studio album Holocene | Louder - loudersound.com

Ik heb mijn lijstje weer aangevuld. Zeker Imperium Dekadenz - Into Sorrow Evermore lijkt me een mooie plaat. Ik ben niet zo van de electro dus 'David Maxim' laat ik aan me voorbij gaan.

Ik kwam onlangs deze tegen. Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden. Eddie kan er wel van genieten

Flub - Dream Worlds (2022) - MusicMeter.nl

Eddie schreef:
.Ik kwam onlangs deze tegen. Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden. Eddie kan er wel van genieten

Flub - Dream Worlds (2022) - MusicMeter.nl

Helaas maar 4 nummers, hoewel de instrumentale net zo fijn zijn trouwens. Maar dit heeft een beetje eenzelfde effect als Lorna Shore voor mij. Kan er zo bij wegdromen.

Selenic - Resilience (2022) - MusicMeter.nl
Naast al het stevige werk hierbij wat meer progrock van Franse bodem. Deze heeft zich de afgelopen weken aardig in mijn gehoor genesteld merk ik wel.

Tip van Eddie. Best een lekkere plaat, ik weet niet of jullie hier wat mee kunnen maar wil hem zeker niet onbenoemd laten. Ik vind het een vreemde plaat waar veel meer in zit dan je op het eerste gehoor zou zeggen.

Pyramid Mass - Monolith (2023) - MusicMeter.nl

Ik drop hem hier maar eventjes, krijg er een aardige Katatonia vibe van. Eerste album wordt aan gewerkt las ik.

Blindead 23 - Towards the Dark

Dit is echt één van de meest aparte techdeath platen die ik ken. Ik ben er aardig verslaaft aan.

Sleep Terror - Railroad to Dystopia (2023)

Ik ga best hard op het alweer uit 2021 stammende To Quench The Thirst Of Wolves van Rift. IJskoude bm met een sterke onderhuidse spanning. Als ik zin heb voeg ik hem toe.

Edwynn schreef:
Ik ga best hard op het alweer uit 2021 stammende To Quench The Thirst Of Wolves van Rift. IJskoude bm met een sterke onderhuidse spanning. Als ik zin heb voeg ik hem toe.

Wil ik ook wel voor je doen.

topperrr!

Mooi! Dank

Twee recent uitgekomen power metal albums, waar ik momenteel erg van geniet:

Frozen Crown - Call of the North (2023) - MusicMeter.nl

Silver Bullet - Shadowfall (2023) - MusicMeter.nl

Een nummer wat geregeld de revue passeerd in huize Eddie

Ik ken Johari verder niet. Het ziet er niet uit als een Tech/death band. Heeft iemand meer info? Dit nummer smaakt wel naar veel meer!

DAEDALUS Features:

Evan Sammons (Last Chance To Reason) - Drums
Mac Smith (Hammer Of Dawn, Decrepit Birth) - Vocals
Chaney Crabb (Entheos) - Vocals
Dean Lamb (Archspire) - Additional Leads
Jonathan Carpenter (Foreign Waves) - Vocals
Michael Lessard (Last Chance To Reason, The Contortionist) - Vocals
Zack Ohren (Machine Head, Entheos) - Mix/Master

Gaaf nummer Eddie. Dat overzichtje met bands is niet mis. De cleane zang op dit nummer wordt verzorgt door Lessard, zanger van The Contortionist. Zeer herkenbare (en mooie!) stem heeft die man. Entheos heeft dit jaar nieuw werk uitgebracht. Ik heb nog geen tijd gehad dat te beluisteren, maar omdat dit nummer zo goed bevalt ben ik wel nieuwsgierig geworden. De solo('s) doen me overigens sterk aan Meshuggah denken, op een positieve manier. Heerlijk mysterieus en perfect passend bij de rest mijns inziens.

Dit nummer is echt geknipt voor dit topic. Mijn volgende nominatie aldaar is bij deze verzegt.

EDIT: Ik luister het werk van Entheos op het moment. Een absolute aanrader is dat. Minimaal 4 sterren met wellicht nog meer in het verschiet...

Inderdaad van the Contortionist, ken je Clairvoyant? Ook zo’n meesterwerk. De nieuwe Entheos heeft me nog niet echt kunnen grijpen, ik heb ook nog maar één of twee keer geluisterd.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:01 uur

geplaatst: vandaag om 12:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.