MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het metalen radarnetwerk

zoeken in:
Eddie schreef:
Inderdaad van the Contortionist, ken je Clairvoyant? Ook zo’n meesterwerk.

Uiteraard ken ik die. Language is ook een zeer goede plaat. Ik moet me gauw weer eens op die band storten...

Mssr Renard
Ik zie/lees dat jullie wel wat naar de meer extremere varianten van metal luisteren, maar ik kwam deze tegen en dacht: ik drop deze even:

Hamartia | Noorvik - noorvik.bandcamp.com

Instrumentale postmetal, als dat een genre-aanduiding is. Het leek me wel wat voor de metalheads onder ons, die niet vies zijn van wat prog-spierballerij.

Hier even snel een wat oudere video:

Dit filmpje is misschien beter, omdat het live in de oefenruimte is, dat geeft een goed beeld van de band:

En hier een video van hun laatste plaat (meer double bass en riffs):

Ik kom net Blackbraid tegen, native american atmosferische blackmetal blijkbaar. Singe bevalt wel. in Juli moet zijn nieuwe album uitkomen. ProGNerD misschien interessant gezien je recente blackmetal ontdekkingstocht

Blackbraid - Blackbraid II (2023) - MusicMeter.nl

En een wat meer proggy ontdekking OK Goodnight die lichtelijk aan Haken doen denken (en niet alleen vanwege de songtitels) met een vleugje Bent Knee.

Ok Goodnight - The Fox & The Bird (2023) - MusicMeter.nl

Blackbraid ken ik van het vorige album en is inderdaad interessant legian.

Tip voor tussen de heftige blackmetal door: Anubis Gate - Interference

Ik had vanochtend "Black Sunday" (in de velle zon met > 32 graden ) met deze 2 recente ontdekkingen:

Rană - Richtfeuer (2023)
Loather - Eis | Bandcamp (album toevoeging in aanvraag)

En vanmiddag gaat deze nog een keertje op: Johnny the Boy - You

Je moet er voor in de juiste stemming zijn, maar in dat geval kan ik hier heerlijk van genieten !

Afgelopen vrijdag had ik "Black Friday" met deze beide heerlijke albums :

Sworn - A Journey Told Through Fire
Wilt - Huginn

De moeite van het checken waard: ABDrums, legian en Ayreonfreak

Loather gaat me iets teveel richting Doom, maar Rana klinkt best ok.

Mssr Renard
Ik kwam dit tegen. Iraanse blackmetal:

Gast
geplaatst: vandaag om 09:02 uur

geplaatst: vandaag om 09:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.