MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het metalen radarnetwerk

zoeken in:
Bij deze open ik toch maar een forumtopic voor onze metalen perikelen!

legian, ProGNerD en Ayreonfreak, jullie zijn van harte uitgenodigd. Laten we dit de plaats maken waar we elkaar albums tippen, nieuwtjes uitwisselen over bands en gewoon gezellig babbelen over allerhande onderwerpen (waaronder uiteraard muziek). Op deze manier voorkomen we veel (onnodig) gespam bij de discussieruimte voor de albums waar we elkaar normaal taggen.

Mochten jullie nog andere users kennen die hier ook gebaat bij zijn; tag ze gerust. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Want hoe meer users ons metalen radarwerk versterken, des te meer albums die onze aandacht niet kunnen ontsnappen.

Weer eentje voor de luisterlijst: Cobra the Impaler - Colossal Gods . Mastodon ligt er, zoals ook aldaar in de discussieruimte wordt aangegeven, dik bovenop. Neemt niet weg dat dit een behoorlijk lekker album is. Ga het luisteren!

Even een sidenote: wat een geweldige hoes heeft dit album zeg. Geen idee wat ik er precies van moet maken, maar het kleurgebruik en het surrealistische karakter vind ik erg mooi.

Deze heb ik pas toegevoegd en is misschien ook wel het luisteren waard. Ik heb 'm kort beluisterd, maar denk niet dat het echt iets voor mij is. Dat betekent niet dat ik het anderen wil onthouden, dus bij deze: Spiritbox - Rotoscope. Duurt maar tien minuutjes, dus dat scheelt.

ABDrums schreef:
Weer eentje voor de luisterlijst: Cobra the Impaler - Colossal Gods . Mastodon ligt er, zoals ook aldaar in de discussieruimte wordt aangegeven, dik bovenop. Neemt niet weg dat dit een behoorlijk lekker album is. Ga het luisteren!

Even een sidenote: wat een geweldige hoes heeft dit album zeg. Geen idee wat ik er precies van moet maken, maar het kleurgebruik en het surrealistische karakter vind ik erg mooi.

Had je kunnen zien op Into The Grave (ik heb me ingehouden en geen bandshirtje gehaald; wel een bijzonder ontwerp inderdaad...)

ABDrums schreef:
Deze heb ik pas toegevoegd en is misschien ook wel het luisteren waard. Ik heb 'm kort beluisterd, maar denk niet dat het echt iets voor mij is. Dat betekent niet dat ik het anderen wil onthouden, dus bij deze: Spiritbox - Rotoscope. Duurt maar tien minuutjes, dus dat scheelt.

Metalcore in de stijl van o.a. Jinjer. Op z'n tijd best lekker voor tussendoor, maar niet mijn "hoofdstraatje"...

ProGNerD schreef:
Had je kunnen zien op Into The Grave (ik heb me ingehouden en geen bandshirtje gehaald; wel een bijzonder ontwerp inderdaad...)

Des te jammer dat ik er niet ben geweest. Gelukkig is plaat erg lekker, dus daar vermaak ik me wel mee.

ABDrums schreef:

Oeh, Spiritbox is inderdaad een fijne. Tenminste als je van de zwaar aangezet elektronische Metalcore houd. Vooral haar zang vind ik wel fijn, in tegenstelling tot die van Jinjer. Over Metalcore gesproken, Sion - Sion is dan ook wel een leuke. Even als zijstapje

legian schreef:
Oeh, Spiritbox is inderdaad een fijne. Tenminste als je van de zwaar aangezet elektronische Metalcore houd. Vooral haar zang vind ik wel fijn, in tegenstelling tot die van Jinjer. Over Metalcore gesproken, Sion - Sion is dan ook wel een leuke. Even als zijstapje

Haar zang is inderdaad geweldig. Heb je wel eens een video van haar gezien waarin ze live zingt? Bij deze: Spiritbox - Rule of Nines.

ABDrums Zeker, daar begon het allemaal mee. De hoeveelheid reactie videos daarop op Youtube waren enorm in mijn feed toentertijd. Die werden toen overal ook enorm gehyped. Ze zijn zo succesvol dat ze nu ook gecovered zijn op America's Got Talent door een 10 jarige... 9-Year-Old Harper Screams "Holy Roller" and Shocks the Judges | AGT 2022

Nu we het toch over hype hebben. Lorna Shore is ook lekker bezig met Will Ramos tegenwoordig.
LORNA SHORE - Into The Earth

Moet wel zeggen dat het titelnummer van de nieuwe Spiritbox er wel met kop en schouders bovenuit steekt trouwens...

ProGNerD misschien dat deze je ook nog wel bevalt Scardust - Strangers. Met dank aan ABDrums trouwens.

Deze stond nog niet op de site, maar heb ik deze week toegevoegd: The Mist From The Mountains - Monumental - The Temple of Twilight. Mooie, goed geproduceerde blackmetal met een fijne zanger, inclusief veel tempo, maatsoort en genrewisselingen (luister bijvoorbeeld naar het nummer Thus Spake the Tongueless Serpent (wat trouwens een enorme knipoog is naar het derde nummer van deze briljante blackmetalklassieker.

Een plaat van eigen bodem voor de blackmetal liefhebbers: Dinbethes - Balans (2022) .

Nog een jazz-metal plaatje die al een hele poos virtueel stof staat te happen bij mij. Vandaag eens opgezet, maar dit klinkt wel erg aangenaam allemaal. Zeker eens waard om te beluisteren: Panzerballett - Tank Goodness (2012) .

ABDrums schreef:
Een plaat van eigen bodem voor de blackmetal liefhebbers: Dinbethes - Balans (2022) .

Nou kan ik soms een partij Black Metal wel waarderen, maar dit wordt hem niet. Het doet me wat denken aan Amenra in dat ik daar ook een ongelofelijk ongemakkelijk gevoel bij krijg.

Die Panzerballett doet met trouwens een beetje denken aan Shamblemaths - Shamblemaths 2 zo op het eerste gehoor.

legian schreef:
(quote)

Nou kan ik soms een partij Black Metal wel waarderen, maar dit wordt hem niet. Het doet me wat denken aan Amenra in dat ik daar ook een ongelofelijk ongemakkelijk gevoel bij krijg.

Die Panzerballett doet met trouwens een beetje denken aan Shamblemaths - Shamblemaths 2 zo op het eerste gehoor.

Ga 'm vandaag eens opzetten. Ik zie daar een Van Der Graaf Generator referentie voorbij komen, dus dat zou in principe een album voor mij moeten zijn.

Over die black metal plaat; wat vind je dan van Fluisteraars? Ik moest meteen aan die (tevens Nederlandse) black metal formatie denken, en niet alleen vanwege het feit dat de teksten van beide bands in het Nederlands zijn. Maar goed, als het niets voor je is, is het wat het is.

ABDrums schreef:
Over die black metal plaat; wat vind je dan van Fluisteraars?

Net even een nummer beluisterd maar die bevalt iets beter. Hoewel het mij ook niet direct uitnodigt om meet van te gaan beluisteren. Maar goed, Black Metal is sowieso niet een genre wat mij direct trekt.

ABDrums over Black metal gesproken, heb je Hath - All That Was Promised al eens geprobeerd. Weet niet of ik je die al eens eerder heb getipt eigenlijk. Maar dat zou je misschien wel liggen dan.

Blijkbaar heb ik dat album al eens op Spotify opgeslagen, maar daar staat me niks meer van bij... Ga het binnenkort eens beluisteren.

Een schande dat dit album onder de radar is verdwenen op musicmeter. Ga het gauw eens luisteren: Native Construct - Quiet World .

Heb je een nieuwe avatar, ProGNerD?!

Via een recente recensie op Progwereld ben ik op dit album gestuit: The Contemplative Power Of Water van Ali Ferguson. Hij staat nog niet op musicmeter, maar ik heb zojuist een toevoegingsverzoek ingedient. Gelukkig staat het album wel op Spotify (en ook op YouTube, legian ).

Uiterst sfeervolle, goed uitgedokterde composities met fijne melodieën, meeslepende solo's en een type sfeer dat mij doet denken aan Riverside en Pink Floyd. Gauw luisteren dus; ik ben erg onder de indruk!

ABDrums schreef:
Via een recente recensie op Progwereld ben ik op dit album gestuit: The Contemplative Power Of Water van Ali Ferguson. Hij staat nog niet op musicmeter, maar ik heb zojuist een toevoegingsverzoek ingedient. Gelukkig staat het album wel op Spotify (en ook op YouTube, legian ).

Uiterst sfeervolle, goed uitgedokterde composities met fijne melodieën, meeslepende solo's en een type sfeer dat mij doet denken aan Riverside en Pink Floyd. Gauw luisteren dus; ik ben erg onder de indruk!

Grappig: gisteravond toevallig toegevoegd aan m'n Spotify luisterlijst voor deze week; staat voor vanavond op het programma en was na de Progwereld recensie al geinteresseerd, maar wordt na jouw tip nog enthousiaster...

ABDrums schreef:
Heb je een nieuwe avatar, ProGNerD?!

Hier is verder geen reactie op gekomen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd welk album dit is ProGNerD. Het komt me ergens bekend voor namelijk, maar kan het niet precies plaatsen.

Ik ga momenteel erg hard op:

Pestilent Hex - The Ashen Abhorrence (nog niet opgenomen in de Mume-kronieken).
Deze band grabbelt in de ton van de melodieuzere symfonische black acts uit de jaren 90. En doet dat heel smaakvol vind ik zelf. In de verte horen we wat Obtained Enslavement voor wie dat nog wat zegt.

Hellevaerder - In De Nevel Van Afgunst (ook niet opgenomen in de Mume-kronieken)
Koude, franjeloze black metal met een melancholische inslag. Weinig nieuws onder de volle maan maar heel verslavend.

legian schreef:
Het komt me ergens bekend voor namelijk, maar kan het niet precies plaatsen.

Zoals jullie weten ben ik afgelopen juni met m'n broer en neefje naar Into The Grave geweest en daar heb ik een band shirtje gekocht van Red Fang; een stoner bandje waar ik een mooie live-herinnering aan heb overgehouden en ik vond de daarop afgebeelde sabeltand schedel wel bijzonder. En ach, soms moet je wel 's wat en geef je je daar dan aan over; je kent het vast wel...

Daarover gesproken trouwens: ik heb maandag maar doorgepakt en tickets gekocht voor m'n volgende festival: ProgPower Europe => 3 dagen mooie recente prog(metal)

Edwynn schreef:
Ik ga momenteel erg hard op:

Pestilent Hex - The Ashen Abhorrence (nog niet opgenomen in de Mume-kronieken).
Deze band grabbelt in de ton van de melodieuzere symfonische black acts uit de jaren 90. En doet dat heel smaakvol vind ik zelf. In de verte horen we wat Obtained Enslavement voor wie dat nog wat zegt.

Hellevaerder - In De Nevel Van Afgunst (ook niet opgenomen in de Mume-kronieken)
Koude, franjeloze black metal met een melancholische inslag. Weinig nieuws onder de volle maan maar heel verslavend.

Klinkt goed, zal 't eens beluisteren!

ProGNerD schreef:
(quote)

Zoals jullie weten ben ik afgelopen juni met m'n broer en neefje naar Into The Grave geweest en daar heb ik een band shirtje gekocht van Red Fang; een stoner bandje waar ik een mooie live-herinnering aan heb overgehouden en ik vond de daarop afgebeelde sabeltand schedel wel bijzonder. En ach, soms moet je wel 's wat en geef je je daar dan aan over; je kent het vast wel...

Herkenbaar. De band ken ik dan weer totaal niet. Dus waar de afbeelding mij dan aan doet denken is mij nog een raadsel (hoewel Queens of the Stone Age me nu ook te binnen schiet). Maar goed, een beetje stoner rock is niet verkeerd, dus die gaan we eens opzoeken.
In dat licht kan ik deze Sasquatch - Fever Fantasy trouwens ook wel aanraden.

Progpower heb ik wel naar gekeken, maar qua line-up ken ik het gros niet. En ik ben niet zo'n festival beest, helemaal na de docu over Woodstock 99 gezien te hebben op Netflix

Gast
geplaatst: vandaag om 14:18 uur

geplaatst: vandaag om 14:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.