menu

Muziek / Algemeen / Online muziek kopen

zoeken in:
Kunnen jullie mij een aantal goede online shops aanraden waar ik cds (en lps mag ook) kan kopen? Ik kom namelijk niet verder dan amazon.co.uk. Bedankt.

Electro_

www.markplaats.nl of www.speurders.nl, laat je verrassen

Succes

Electro_
www.ebay.nl natuurlijk

CD Universe
Amerikaans, groot aanbod, meeste cd's tussen de $9 en de $13. Door de verzendkosten is het slimmer om gelijk 4 te kopen. Dan betaal je omgerekend zo'n €11 a €13 per cd inclusief verzendkosten en hoef je je geen zorgen te maken voor de douane. Levering normaal gesproken binnen 10 werkdagen.

Play
Oorspronkelijk een dvd site uit Engeland, maar al een aantal jaar ook cd's en games. Minder groot aanbod en duurder dan CD Universe. Voordeel is echter dat je geen verzendkosten hebt, dus makkelijk 1 cd'tje kunt kopen. De levering is snel, binnen een week.

Djangos
De allergoedkoopste van allemaal. Als je bestelling boven de $25 is dan betaal je geen verzendkosten. Reken ongeveer €8 voor oudere albums en €11 voor gloednieuwe releases. Nadeel is wel de bijzonder lange levertijden. Reken maar op een week of 3, als het even tegen zit zelfs 4.

CD-Wow
Beperkt aanbod, voor al uw hype-bandjes-behoeften. €13 per album, geen verzendkosten en levering binnen een week.

Miles Of Music
Het walhalla voor de Americana liefhebbers! Op dat gebied hebben ze werkelijk alles. Prijzen zijn ok, maar dat is bij een dergelijke speciaalzaak ook geen issue, hier kopen alle Americana grootverbruikers.

Nog een paar goede:
Insound
Glitterhouse
Forced Exposure
Midheaven
Boomkat
Secretly Canadian Distribution

Wat betreft vinyl. Dat koop ik liever niet via internet, omdat de verzendkosten dan zo hoog zijn en het pakje zo kwetsbaar. Maar bovenstaande Glitterhouse uit Duitsland verkoopt vinyl. In Nederland heb je de Amsterdamse winkel Distortion en de Record Friend die beiden vinyl verkopen.

(afbeelding)

Amazon
Groot aanbod. Vooral intressant voor 2e hands cd's.

CDBaby
De grootste online winkel in cd's zonder label (indie's).

NLStore
Nederlandse site. Veel keus, relatief lage prijs en geen verzendkosten.

Proxis
Belgisch/Nederlandse site. Redelijk aanbod, en vanaf een miniumbedrag geen verzendkosten.

Gemm
"Welcome to the World's largest music marketplace!" Van alles en nog wat. Niet echt overzichtelijk, maar je kan er bijna alles vinden.

En daarnaast de al genoemde MilesOfMusic en Ebay sites.

Ik breek graag een lans voor www.plato.nl
Zeer uitgebreid repertoire en heel vaak de volgende dag al binnen. Geen verzendkosten. En een customer service afdeling die WEL antwoord geeft op je vragen. En thans tot 9 maart in de aanbieding voor 9,95 : X&Y, Takk, Playing the Angel en zo nog wat bekendere cd's. On top nog een spaarsysteempje, al ben je ff bezig voor je je gratis cd kan bestellen.

VanDeGriend schreef:
Ik breek graag een lans voor www.plato.nl
Zeer uitgebreid repertoire en heel vaak de volgende dag al binnen. Geen verzendkosten. En een customer service afdeling die WEL antwoord geeft op je vragen. En thans tot 9 maart in de aanbeiding voor 9,95 : X&Y, Takk, Playing the Angel en zo nog wat bekendere cd's. On top nog een spaarsysteempje, al ben je ff bezig voor je je gratis cd kan bestellen.

Maar helaas wel peperduur. Dan kan ik net zo goed even bij 1 van hun winkels naar binnen lopen.

Plato is idd vrij duur. Ik kom daar regelmatig om de aanbieding stellingen te besnuffelen en vervolgens weer weg te gaan.

titan (crew)
Zie ook hier

bubbachups schreef:
(quote)

Maar helaas wel peperduur. Dan kan ik net zo goed even bij 1 van hun winkels naar binnen lopen.

Tja...vind ik wel meevallen. Ook niet super goedkoop ofzo, da's waar. Zal ook eens wat van jullie tips uitproberen. Tis wel zo dat Plato voor mij niet naast de deur is dus dat even binnen vallen werkt voor mij helaas niet zo.

titan (crew)
Als ervaren internetkoper beveel ik CD-Wow en NL-Store aan. Ze zijn allebei niet de snelste, maar wel heel erg vaak de goedkoopste. Bij beiden betaal je geen verzendkosten.

Ja die NL Store ken ik. Daar worden zo nu en dan, bij mij althans, bestellingen wegens niet leverbaar terug gedraaid Dat is dan twee maanden na bestelling. Vervolgens duurt het een paar weken voor je je geld terug hebt . Aan de andere kant, wel goedkoop dus bestel er nog steeds regelmatig (vandaag nog Morphine). Duurt allemaal wel gruwelijk lang (2 maanden op Chameleons live in Manchester gewacht) dus als ik iets snel in huis wil hebben dan maar een eurootje extra.

titan (crew)
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een bestelling niet leverbaar was bij NL-store, maar dat ging in alle gevallen om cd's die overal moeilijk verkrijgbaar zijn. Daarnaast heb ik veel geduld, dus wacht ik liever wat langer dan dat ik elders meer betaal.

titan schreef:
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een bestelling niet leverbaar was bij NL-store, maar dat ging in alle gevallen om cd's die overal moeilijk verkrijgbaar zijn. Daarnaast heb ik veel geduld, dus wacht ik liever wat langer dan dat ik elders meer betaal.

Fair enough. Bij mij was t laatst de box van Cocteau Twins. Maar die Chameleons moet toch te doen zijn. Anyway...geduld is niet mn sterkste punt

Ik ben sinds een paar maanden overgestapt naar cdplus (ooit via prijsvergelijking van MuM terechtgekomen).

Groot aanbod, oude albums zijn heel redelijk geprijsd (met klantenkaart nog eens 10% extra korting), nieuwe albums zijn meestal wel behoorlijk aan de prijs.

Levertijden zijn soms lang maar tot nu is (uiteindelijk) alles geleverd.

Wat Lying Mouth zei:
*CdPlus
en ook:
*The Music Safe
Beiden winkels met een uitgebreid aanbod.

* Bol.com alleen voor de aanbiedingen, voor de rest zijn het namelijk gruwelijk dure afzetters.

EDIT: Ik zie net dat de musicsafe site niet meer in de lucht is. Is deze webwinkel ter ziele?

titan schreef:
Als ervaren internetkoper beveel ik CD-Wow en NL-Store aan. Ze zijn allebei niet de snelste, maar wel heel erg vaak de goedkoopste.

Bij cd-wow had ik mijn cd binnen 5 dagen op de mat liggen. Vind ik toch niet bepaald traag, als je bedenkt dat het uit Engeland moet komen. Goeie ervaring mee dus

titan (crew)
Als ze cd's op voorraad hebben zijn ze wel snel, maar dat is niet altijd het geval. Als dat niet zo is kun je wel eens 4 weken wachten.

Electro_
Wat is er trouwens mis met Bol.com? (L_T_B)

Ik vond het helemaal niet zo duur trouwens.

Electro_ schreef:
Wat is er trouwens mis met Bol.com?

Duur en beperkt aanbod.

Ik snap sowieso niet waarom je bij Nederlandse online winkels zou kopen. Ze zijn namelijk zo veel duurder dan de buitenlandse online winkels. Het enige argument wat ik kan bedenken is de langere levertijd. Al gaat die vlieger ook lang niet altijd op aangezien de meeste buitenlandse online winkels hun spullen gewoon op voorraad hebben terwijl winkels als NLStore alles eerst zelf nog moeten bestellen.

Cd-wow en Play ken ik ook maar die hebben een te beperkt aanbod. het aanbod moet breed zijn + zo goedkoop mogelijk. Ik zal de rest eens onderzoeken .

Electro_ schreef:
Wat is er trouwens mis met Bol.com? (L_T_B)

Ik vond het helemaal niet zo duur trouwens.

Even een korte vergelijking van een aantal cd's (Bol incl. € 1,95 verzendkosten, Amazon incl. $ 5,49 verzendkosten) :

Belle and Sebastian-The Life Pursuit (2006)
NLStore: € 16,47
Bol: € 19,94
Amazon: € 13,50 ($ 16,33)

Isobel Campbell & Mark Lanegan-Ballad Of The Broken Seas (2006)
NLStore: € 17,96
Bol: € 21,44
Amazon: € 16,20 ($ 19,47)

Iron And Wine & Calexico-In The Reins (2005)
NLStore: € 12,04
Bol: € 15,44
Amazon: € 10,25 ($ 12,34)

Bol is dus gemiddeld zo'n 20% duurder dan NLStore, en in vergelijking met een buitenlandse online-winkel als Amazon is het verschil helemaal schrikbarend. Daarbij betreft het hier ook nogal allemaal nieuwe, gesealde albums. Op Amazon zijn 2e hands albums soms zelfs nog voor de helft van de bovengenoemde prijs aan te komen. Daarnaast is het aanbod van Bol ook minder dan dat van (bijvoorbeeld) NLStore of Amazon. En ik schrik ook nogal van de levertijden van sommige "oudere" albums. Azure Ray-Azure Ray (4-6 weken), Bobby Bare Jr.-Young Criminals Starvation League (4-6 weken) en Dan Bern-Dan Bern (3-4 weken), en dit zijn nou ook weer niet zulke hard-to-get albums.

Electro_
Dat verschil is inderdaad wel groot..

CD-Wow is inderdaad wel lekkr goedkoop. Songs for the Deaf donderdag gekocht voor 10€ in de winkel was t 21€ .

Ik koop bij verschillende internetsites, maar check vantevoren altijd elcheapo. Dat is een prijsvergelijker voor heel veel producten waaronder C'D's.

Heeft iemand ervaring met:
vanleest.nl?
mediadis?

musicboy schreef:
Heeft iemand ervaring met:
vanleest.nl?
mediadis?

link!

sq
Ik ben ook een regulier Amazon (VS) koper, sinds de dollar laag staat. Ik vind het een hele goede site. De service is ook perfect; ik heb zelfs al eens een keer iets teruggestuurd en dat werkte ook gewoon met volledige vergoeding van kosten (kan alleen als er iets mis is, in mijn geval deed de CD t gewoon niet).

Het is wel flink betalen aan verzending; een basisbedrag en ook nog eens een bedrag per CD. En als je wat meer tegelijk bestelt, gaat het ook nog langs de douane, en moet je ook nog BTW en inklaringskosten betalen aan de postbode. Het is wel maf dat je zelfs dan nog vaak voordeliger uit bent dan in de winkels hier. Nederland is gewoon schandalig duur voor CD's.

Alleen aan te raden voor grote prijsverschillen. Niet dus voor de grote titels die bij ons ook voor 15 euro staan, maar met name bij Amerikaans en Latin repertoire, die fullprice worden verkocht.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:34 uur

geplaatst: vandaag om 23:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.